AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Snel, elk begin van de maand de laatste updates, goed en fijn schem (3:2 is fijner dan 16:9).
Alleen matige wifi ontvangst, maar dat opgelost dooor een UAP-AC-LR van Ubiquiti neer te hangen....
(Speedtest geeft ~100Mbps aan, dus langzaam is de wifi niet)
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Op de Google garantie pagina kan ik de tablet niet selecteren:

Ben bang dat die van mij kapot is (kan hem ook niet meer ontwaken na scherm-sleep):

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
https://support.google.co...NseOu18_49-VqVZgiA?hl=nl# en dan rechts bovenaan op contact klikken. Dan word je terug gebeld door Google. Wel alleen tijdens kantoortijden.Simkin schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:22:
Iemand ervaring met RMA? Kan maar niet vinden hoe ik die aan moet vragen![]()
[afbeelding]
Ben bang dat die van mij kapot is (kan hem ook niet meer ontwaken na scherm-sleep):
[afbeelding]
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hier het zelfde probleem. De Pixel begon wat langzaam te worden en soms duurde het lang voordat ie aan ging. We gebruiken hem alleen voor surfen, social media en email. Stock softwareSimkin schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:22:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is helaas niet de eerste keer voor mij [Pixel C Tablet] Ervaringen en Discussie
Ik heb dus precies hetzelfdeSimkin schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:22:
[afbeelding]
[afbeelding]

Hij "ontwaakt" de laatste tijd erg slecht en af en toe dus helemaal niet. Het ene deel van het scherm blijft regelmatig hangen en net bij opstarten dus hetzelfde als het plaatje boven
Dat wordt bellen morgen

Edit: het scherm blijft voor de helft werkend ook na fabrieksinstellingen
Edit: De vervangende pixel C hangt al aan de lader en is aan het updaten. Wat een topservice van Google.
[ Voor 9% gewijzigd door Michele_M_ op 16-05-2017 18:52 ]
Wat vinden jullie er tot nu toe van?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Dan als ik dan hem weer wil gebruiken hij toch gewoon aanstaat. Klopt dat of doe ik iets verkeerds ?
Ik neem aan dat hij ook beschikbaar komt op de Pixel c toch?
Heeft iemand hem al op de tablet draaien?
Ja, ik heb hem draaien, maar merk eigenlijk geen verschil. Nog even snel als voorheen en ook visueel lijkt er (behalve een paar kleine veranderingen in iconen en dergelijke) niet veel veranderd. Als je hem zelf al binnen wilt halen, dan kun je je aanmelden bij het Beta programma via deze link. Je krijgt vrij snel daarna de update binnen en kan je daarna weer uitschrijven (maar dat hoeft niet meteen, het duurt wel een tijd voordat ze weer een beta zullen uitbrengen). Op deze manier verlies je geen data, maar krijg je de reguliere update direct.Tmaster schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:31:
Als het goed is komt vanavond Android 8 (aka Oreo?) uit.
Ik neem aan dat hij ook beschikbaar komt op de Pixel c toch?
Heeft iemand hem al op de tablet draaien?
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Enige alternatief dat ik kan vinden is de Samsung tab S3 maar daar zitten harde knoppen op voor de navigatie met zo'n klikknop voor de home functie en dat is voor mij echt een no-go.
http://www.trustedreviews.com/reviews/google-pixel-c
Ik heb die indertijd kunnen kopen met de developerskorting van 25% + overname van mijn oude tablet. Anders zou ik er zo geen bedrag aan hebben uitgegeven.
Ja maar is het 1 van de betere omdat hij inherent goed is naar de maatstaven van vandaag of meer bij gebrek aan fatsoenlijke andere Android tablets?ikbenben schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:23:
Het is nog steeds 1 van de betere android tablets verkrijgbaar, echter is zijn prijs wat te hoog.
Ik kan er één uit de UK regelen, dat kost me omgerekend iets minder dan 450 euro.
Vind het alsnog een heel bedrag voor hardware van twee jaar geleden en bv. geen vingerafdrukscanner en maar 3Gb ram.
In vergelijking met andere android tablets staat hij nog steeds zijn mannetje. Vingerafdruksensor vind ik overbodig op een tablet en 3GB is meer dan genoeg.
Dat is nou net wat ik bedoel.ikbenben schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:41:
Ik zou zeggen lees de review uit de link die ik gepost heb eens.
Inmiddels is hij wel iets goedkoper maar die review is al van februari dus we zijn ook weer een half jaar verder.Long-term verdict
The Pixel C has aged very well and remains the best Android tablet around, but I wouldn’t recommend anyone buy it. Despite it having aged well, it’s currently overpriced, with pricing starting at a hefty £479
Ik ben bang dat hij over twee jaar niet meer voldoet en daar vind ik hem net te duur voor.
Had hem 1,5 jaar geleden moeten kopen met die developers korting, dan was het een mooie deal geweest. *zucht*
[ Voor 14% gewijzigd door ASW1 op 03-09-2017 19:58 ]
Voor mij doet hij nog altijd alles perfect wat hij moet doen. Ik heb nog niets tegen gekomen waar hij last mij heeft. Ook is het een Google toestel en ben je altijd bij de eerste voor een update (heb ondertussen Oreo al).
Oh en de Nexus 10 was goed te rooten en daar zijn nog altijd ROMs voor, bij de Pixel C ligt dat toch een stuk ingewikkelder. Maar de Nexus 10 hardware verouderde snel, daar heeft de Pixel C tot nu toe totaal geen last van. Zoals door ikbenben al gezegd is 3GB meer dan genoeg, Android heeft meer eigenlijk niet nodig (je ziet het alleen bij heel snel tussen heel veel apps wisselen) en is alleen maar efficiënter geworden in recente versies qua geheugengebruik. En pure Android runnen scheelt ook een hoop onzin in je geheugen.
Als hij niet bevalt dan kan ik hem hier voor die prijs waarschijnlijk ook wel weer kwijt.
Zag dat er een update klaar stond op het scherm.
Die pixel c keyboard is ook al tijdje nergens verkrijgbaar
NS FC: SW 2742 0448 8213
No matter the age, never lose the Kramer inside
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Denk dat ik vanavond maar ook eens ga updaten naar Oreo. Is er een verschil in batterijduur te merken tot nu toe?ikbenben schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:57:
Ik heb Oreo erop staan. Op zich merk ik nog niet veel verschil.
Ik gebruik het al een tijd niet echt meer, mijn vader heeft hem meestal om de kranten en nieuws te checken. Maar nu ik aan mn master ben begonnen is het toch wel weer handig merk ik om het mee te nemen ipv mn laptop.
[ Voor 49% gewijzigd door Musta op 13-09-2017 19:11 ]
Heb hem inmiddels binnen en een dag vrij intensief gebruikt.ASW1 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:55:
heb hem besteld voor 404 pond ~ 440 euro.
Als hij niet bevalt dan kan ik hem hier voor die prijs waarschijnlijk ook wel weer kwijt.
Hij valt me niet tegen, vlot genoeg (maar lang niet zo snel en snappy als de Huawei mediapad m3 die ik 2 weken geprobeerd heb). Wel een heerlijk groot maar toch scherp scherm om gewoon vanaf je schoot dingen te lezen. Afwezigheid van een vingerafdrukscanner is wel een (overkomelijk) gemis. Voor de €440 die ik betaald heb vind ik het net ok, de €600 die ze in Nederland vragen vind ik eigenlijk teveel.
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Ik heb zelf nu een Sony Xperia Z3 Tablet Compact. Op zich nog een prima tablet, maar na een tijdje gaat het toch weer kriebelen en ben ik aan het kijken naar wat nieuw(er)s. Het valt me echter op dat er maar weinig gebeurt op de (Android) tablet markt. Natuurlijk is de Galaxy Tab S3 een toppertje, maar om voor mij interessant te worden mag de prijs eerst even door de helft.Kooj1980 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:14:
De prijs van de tablet lijkt vandaag te zijn aangepast. De 64 GB-versie kost nu 349 euro in de Play Store. De tablet is inmiddels natuurlijk al een beetje op leeftijd, maar nog steeds een van de beste Android-tablets die je kunt krijgen.
Nu zie ik deze actie van de Pixel C en die tablet lijkt me wel erg mooi. Voor sommige zaken is een 8 inch tablet gewoon een beetje te klein en een 10 inch erbij zou leuk zijn Echter zat ik ook al een tijdje te kijken naar de Samsung Galaxy Tab S2. Deze kost nu € 379 en dat scheelt natuurlijk niet zoveel met de € 349 van de Pixel C nu. Ik zou neigen naar de S2 vanwege het oled scherm en de vingerafdruk sensor, maar ben ook wel benieuwd naar meningen van Pixel C eigenaren waarom ik die tablet zou kiezen.
Ik ben geen eigenaar van de Pixel C, maar zit hem vanwege de huidige prijs ook te overwegen. T.o.v. de S2 kan ik echter wel al wat input geven: voor mij lijkt het scherm het grootste pluspunt (de ondersteuning van MicroSD kaartjes is ook prettig), maar verder steekt de C er naar mijn idee met kop en schouders bovenuit.EdwinB schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:52:
[...]
Echter zat ik ook al een tijdje te kijken naar de Samsung Galaxy Tab S2. Deze kost nu € 379 en dat scheelt natuurlijk niet zoveel met de € 349 van de Pixel C nu. Ik zou neigen naar de S2 vanwege het oled scherm en de vingerafdruk sensor, maar ben ook wel benieuwd naar meningen van Pixel C eigenaren waarom ik die tablet zou kiezen.
De Pixel C heeft een véél snellere SoC (Tegra X1 vs. Snapdragon 652, ook LPDDR4 geheugen vs. LPDDR3), betere software ondersteuning (C zit op Android 8.0, S2 nog op 7.0, geen bevestiging dat 8.0 überhaupt zal komen) en meer opslag (64GB vs. 32GB, maar MicroSD helpt natuurlijk wel).
Ook zou ik persoonlijk het OLED scherm deels als nadeel beschouwen. Een tablet gaat over het algemeen langer mee dan een telefoon, dus het "inbranden" van een OLED scherm kan een probleem worden. (Maar ja, blijft natuurlijk wel erg mooi.)
Een plus van de S2 lijkt me trouwens wel dat je hem gewoon naar een winkel kan brengen. Google zal zijn zaakjes best op orde hebben, maar klantenservice/retourneren op afstand (en geen verantwoordelijke partij tussen fabrikant en verkoper) kan behoorlijk tekort schieten.
Persoonlijk ben ik trouwens wel geïnteresseerd of de Pixel C nog steeds duidelijke kuren vertoond (zoals de problemen met het touchscreen en WiFi), of dat het echt een "volwassen" apparaat is tegenwoordig.
Ik zag trouwens dat de keyboard in de UK google store al in prijs verlaagd is, nu ongeveer 85€, hopelijk volgt dat ook in Nederland nog, of is een 'no name' keyboard van 20-30€ ook al goed genoeg?
Wat betreft de winkel retourneren, tja ik had mijn n10 bij ibood gekocht, die doen ook niet echt aan aftersales, maar in mijn ervaring weten de meeste winkels ook niet meer dan "we sturen 'm op voor je", dus linksom of rechtsom ben je je apparaat toch gewoon een tijdje kwijt, het enige is dat langs brengen 'gratis' is.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

[ Voor 6% gewijzigd door ASW1 op 09-11-2017 19:38 ]
Tja ik had me ook voorgenomen tot black friday sales te wachten, maar mijn tablet is gewoon op, dus is het nu tijd om te vervangen. Anders kan ik wachten tot ik sterf met de folder van de pixel 2/3/4/c/d/e in mijn hand.ASW1 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:38:
349 is een oké prijs. Damn, €100 teveel betaald anderhalve maand terug.
Heb je trouwens de 32GB of de 64GB gekozen, en heb je een keyboard erbij genomen. Ik twijfel nog een beetje over wel of geen keyboard, maar de prijs van de officiële is nu in ieder geval nog te hoog.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Geen keyboard erbij genomen, te duur en wanneer tzt de pixel wordt afgedankt of overlijdt dan kun je dat ding ook wegmikken.
Het lijkt er trouwens op dat de tablet vandaag al bezorgd gaat worden, dat zou een heel stuk sneller zijn dan verwacht.
-update- en al geleverd, ik moet zeggen dat bezorging binnen 24u mij positief meevalt. Apparaat is een flinke stap omhoog van mijn Nexus 10. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen.
[ Voor 17% gewijzigd door rockhopper op 10-11-2017 16:31 . Reden: -update- ]
Ik heb hier nu precies hetzelfde probleem en wil ook garantie claimen. Iemand die mij kan vertellen waar dit kan? Op de garantiepagina is het apparaat inderdaad niet te selecteren, Kijk ik bijvoorbeeld bij de Google Pixel telefoon dan zit er een soort 'lus' in waar je nooit op een contact pagina of iets komt...Simkin schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit:
Eindelijk een manier gevonden, op de pagina 'Centrum voor hardware garantie' (https://support.google.co...hooter/3070579#ts=3070585), klikken op 'Contact' en dan kiezen voor 'Mijn bestelling annuleren of retourneren'. Hier kan je dan bellen (tijdens kantooruren) of mailen.
[ Voor 14% gewijzigd door Matszs op 12-11-2017 16:59 ]
Ik heb nu bijna 1.5jaar de Pixel C (2 stuks) met dock.M-en-M schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:01:
[...]
Ik ben geen eigenaar van de Pixel C, maar zit hem vanwege de huidige prijs ook te overwegen. ......
Een plus van de S2 lijkt me trouwens wel dat je hem gewoon naar een winkel kan brengen. Google zal zijn zaakjes best op orde hebben, maar klantenservice/retourneren op afstand (en geen verantwoordelijke partij tussen fabrikant en verkoper) kan behoorlijk tekort schieten.
Persoonlijk ben ik trouwens wel geïnteresseerd of de Pixel C nog steeds duidelijke kuren vertoond (zoals de problemen met het touchscreen en WiFi), of dat het echt een "volwassen" apparaat is tegenwoordig.
Super tablet.3:2 verhouding is ook fijn. Beeld is erg scherp en een enorme kijkhoek.
Altijd de nieuwste Android versie en elk begin van de maand de nieuwe securitypatches.
De klantenservice van Google is super.
Van een toetsenbord werkte de spatiebalk niet goed meer; Even bellen..... volgende dag nieuw toetsenbord in huis en in diezelfde doos kun je de oude terugsturen. Google stuurt je ook het verzendlabel (UPS) dus alles is kosteloos. Top.
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Top, dat soort service kan ik waarderen. Had zelf al wat meer onderzoek gedaan (dikke pruim voor de reviewers die 'm een jaar na dato nog een keer bekijken), maar dit heeft me overgehaald.BushWhacker schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:57:
[...]
Ik heb nu bijna 1.5jaar de Pixel C (2 stuks) met dock.
[...]
Even bellen..... volgende dag nieuw toetsenbord in huis en in diezelfde doos kun je de oude terugsturen. Google stuurt je ook het verzendlabel (UPS) dus alles is kosteloos. Top.
Mijn nexus 9 met loslatend scherm en af en toe rete traag kan naar mijn oudste dochter.
Hier is er ook een besteld! Puur uit nieuwsgierigheid.charrel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:08:
Net ook de knoop maar doorgehakt, nog geen keyboard gekocht want die vind ik nu nog te duur.
Mijn nexus 9 met loslatend scherm en af en toe rete traag kan naar mijn oudste dochter.

Een vriend en familie lid welke wel een creditkaart heeft, kreeg een fout melding?

Helaas!!! Ik wil er 1 kopen maar kan het simpelweg niet.
Zeer jammer Google!
Bedankt voor de link. Ik zit sinds vanavond namelijk met hetzelfde probleem; de rechterhelft van het scherm wordt niet bijgewerkt (tenzij ik hard genoeg op het scherm druk, lijkt op een los contact).Matszs schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:53:
[...]
Ik heb hier nu precies hetzelfde probleem en wil ook garantie claimen. Iemand die mij kan vertellen waar dit kan? Op de garantiepagina is het apparaat inderdaad niet te selecteren, Kijk ik bijvoorbeeld bij de Google Pixel telefoon dan zit er een soort 'lus' in waar je nooit op een contact pagina of iets komt...
Edit:
Eindelijk een manier gevonden, op de pagina 'Centrum voor hardware garantie' (https://support.google.co...hooter/3070579#ts=3070585), klikken op 'Contact' en dan kiezen voor 'Mijn bestelling annuleren of retourneren'. Hier kan je dan bellen (tijdens kantooruren) of mailen.
Aangezien ik niet weet of m'n mailtje via die site aankomt ("Thanks for contacting us! We have encountered an error. Please try again later."), morgen dus maar eens even gaan bellen en een verse backup maken.
Kan je niet gewoon voor dat bedrag google play store tegoed bonnen kopen bij de supermarkt? Kan je zelfs gewoon met cash halen. Ik zou wel even contact opnemen met die service desk of dat gaat, maar ik verwacht het wel.sojab0on schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:48:
Ik vind het paypal/ideal ding ook een puntje waardoor ik de tab moet laten schieten, heb geen creditcard en me ouders ook niet waardoor ik dus nu door google eigenlijk geforceerd word of neem een creditcard of koop maar van de concurent,(wat ik niet wil) ik wil de pixel c so shut up and take my money en geef gewoon de ideal optie of paypal zolang android pay nog niet volledig werkt.
Kan je ook gewoon online doen en dan dat exacte bedrag invullenrockhopper schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:00:
[...]
Kan je niet gewoon voor dat bedrag google play store tegoed bonnen kopen bij de supermarkt? Kan je zelfs gewoon met cash halen. Ik zou wel even contact opnemen met die service desk of dat gaat, maar ik verwacht het wel.
Bron: https://support.google.co...7?hl=nl&ref_topic=3245921
[ Voor 34% gewijzigd door Lizard op 23-11-2017 20:31 ]
Overigens is de support van Google echt achterlijk goed inderdaad. Mijn Pixel C werd af en toe niet meer wakker en bleef soms hangen op het Google logo tijdens het booten. Paar weken aangekeken maar het werd steeds erger. 1 telefoontje en een dag later had ik een nieuwe in huis, heerlijk!
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Klopt idd, van mijn Pixel tablet werkte het touchscreen niet meer na 1,5 jaar. Flink balen maar na een telefoontje zonder problemen een nieuwe toegestuurd gekregenOverspark schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:58:
Pre-paid creditcard? Moet je er wel aardig wat geld op storten, weet niet hoe makkelijk je dat er weer af haalt...
Overigens is de support van Google echt achterlijk goed inderdaad. Mijn Pixel C werd af en toe niet meer wakker en bleef soms hangen op het Google logo tijdens het booten. Paar weken aangekeken maar het werd steeds erger. 1 telefoontje en een dag later had ik een nieuwe in huis, heerlijk!
Bij mij helaas ook.Veneficus schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:51:
Wtf. Update 8.1 forceerde onaangekondigd een factory reset 😡
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Al een keer geherstart, maar niets, system updates ziet een download van 429mb klaar staan maar kan hem niet binnenhalen.
http://www.androidpolice....-reset-google-says-fixed/
Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)
Ben bang dat ik er niet aan ga ontkomen om een factory reset te doen enkel om de update te kunnen binnenhalen. Of weet iemand nog iets anders dat ik proberen kan? Settings blijft eeuwig hangen op "system update downloading". Tig maal geherstart al maar hij haalt hem domweg niet binnen.
Opgelost, gisteren in de UK aangekomen, op wifi gegaan en voila, download kwam binnen.ASW1 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:30:
Download blijft hangen... vanuit recovery al de cache gewiped maar zonder resultaat.
Ben bang dat ik er niet aan ga ontkomen om een factory reset te doen enkel om de update te kunnen binnenhalen. Of weet iemand nog iets anders dat ik proberen kan? Settings blijft eeuwig hangen op "system update downloading". Tig maal geherstart al maar hij haalt hem domweg niet binnen.
Nu ik erover nadenk, ik heb hem ook via google.uk aangeschaft...... zou het kunnen dat de download daarvoor op een UK server staat die gegeofenced is?
Het zou ook toeval kunnen zijn dat de download nu wel binnenkwam, maar dat is wel aardig toevallig dan.
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
https://www.androidauthor...sold-google-store-826269/fv schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:28:
De Pixel C is al weer een tijdje niet leverbaar (met force prijs daling) bij Google. EOL of gewoon even niet leverbaar. Weet iemand meer?
EOL dus, jammer...

Nu afwachten...
edit:
Vanmiddag respons van Google. Dit keer weer kortaf: een "specialist" heeft naar mijn uitleg gekeken en besloten dat het niet te repareren is. Succes ermee.
Sterk verhaal dat ze blijkbaar dus afstand doen van aansprakelijkheid, maar dat de specialist die conclusie kan trekken zonder het apparaat gezien te hebben. Dat vertelt mij dat ze aan de hand van de symptomen precies weten wat er aan de hand is, wat "verkeerd handelen" van mij al praktisch uitsluit (ik heb alles stock gehouden, dus dat is ook zo).
Ik heb zojuist de communicatie overgedragen aan de rechtsbijstandsverzekering. Nu weer afwachten.
[ Voor 30% gewijzigd door Veneficus op 08-01-2018 16:38 ]
Je hebt met mensen te maken. Het afdwingen van ondersteuning helpt niet voor een werknemer om eens even extra zijn/haar best te gaan doenVeneficus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:20:
Nou, lekker om te weten van EOL, en dat verklaart misschien mijn ervaring vandaag. Sinds de Oreo update last van unresponsive apparaat, zwart (zeer donker) scherm, af en toe wel beeld. Sinds de update van deze week doet ie eigenlijk niets meer. Alles blijft donker. Google gebeld en uitgelegd. Antwoord : 1 maand buiten garantie, zoek het verder zelf maar uit. Ook bevestigd in een mail, omdat ik ze in het gesprek wel gewezen heb op het consumentenrecht en hun verantwoordelijkheid als verkopende partij. Zojuist een mail teruggestuurd met links naar de betreffende pagina op Consuwijzer en de tabel met te verwachten levensduur met het vriendelijke doch dringende verzoek om het probleem op te lossen.
Nu afwachten...
edit:
Vanmiddag respons van Google. Dit keer weer kortaf: een "specialist" heeft naar mijn uitleg gekeken en besloten dat het niet te repareren is. Succes ermee.
Sterk verhaal dat ze blijkbaar dus afstand doen van aansprakelijkheid, maar dat de specialist die conclusie kan trekken zonder het apparaat gezien te hebben. Dat vertelt mij dat ze aan de hand van de symptomen precies weten wat er aan de hand is, wat "verkeerd handelen" van mij al praktisch uitsluit (ik heb alles stock gehouden, dus dat is ook zo).
Ik heb zojuist de communicatie overgedragen aan de rechtsbijstandsverzekering. Nu weer afwachten.
Heb je het ding geroot en andere roms geprobeerd?
Wellicht dat er echt iets mis is met de hardware en dan zou je het nog een keer, op een minder strenge manier, kunnen presenteren maar misschien dat je van te voren kunt vaststellen of het de hardware is.
Het punt is volgens mij dat je hier niet afhankelijk bent van goodwill van een medewerker omdat er een gedegen rechtspositie is. Als je het handig speelt krijg je een nieuw apparaat ofAgent-X schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:11:
[...]
Je hebt met mensen te maken. Het afdwingen van ondersteuning helpt niet voor een werknemer om eens even extra zijn/haar best te gaan doen.
koopt je rechtsbijstandsverzekering je claim af.
Ik heb het vermoeden dat er een productiefout in de Pixel C tablet zit. Wat je beschrijft lijkt enigszins op wat ik eerder had (maar dan bij slechts de helft van het scherm; de rechterhelft van het scherm (in landscape-modus) werd niet hertekend tenzij je wat harder op het scherm drukte).Veneficus schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:20:
Nou, lekker om te weten van EOL, en dat verklaart misschien mijn ervaring vandaag. Sinds de Oreo update last van unresponsive apparaat, zwart (zeer donker) scherm, af en toe wel beeld. Sinds de update van deze week doet ie eigenlijk niets meer. Alles blijft donker
Meerdere mensen in dit topic hebben hier last van gehad, en als je op het wijdere web zoekt kom je het nog veel meer tegen. Kortom: er lijkt iets mis te zijn met het hardware-ontwerp waardoor er een (redelijke) kans is dat het scherm na verloop van tijd uitvalt en de tablet onbruikbaar wordt.
Bij mij trad dit probleem binnen de garantietermijn op, dus Google heeft zonder moeite het apparaat vervangen - maar het zou me dus niks verbazen als dit een structureel probleem is (dit kan ik uiteraard niet hardmaken, want ik heb geen exacte getallen over het aantal tablets met dit defect).
Misschien is er (juridisch) iets te halen om Google te dwingen dit probleem op te lossen binnen garantie, als het om een dergelijke structurele fout gaat...?
Exact dit dus. Ik heb het intussen overgedragen aan de rechtsbijstandsverzekering, inclusief de verwijzing naar forums vol met vergelijkbare klachten.tszcheetah schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:43:
[...]
Ik heb het vermoeden dat er een productiefout in de Pixel C tablet zit. Wat je beschrijft lijkt enigszins op wat ik eerder had (maar dan bij slechts de helft van het scherm; de rechterhelft van het scherm (in landscape-modus) werd niet hertekend tenzij je wat harder op het scherm drukte).
Meerdere mensen in dit topic hebben hier last van gehad, en als je op het wijdere web zoekt kom je het nog veel meer tegen. Kortom: er lijkt iets mis te zijn met het hardware-ontwerp waardoor er een (redelijke) kans is dat het scherm na verloop van tijd uitvalt en de tablet onbruikbaar wordt.
Bij mij trad dit probleem binnen de garantietermijn op, dus Google heeft zonder moeite het apparaat vervangen - maar het zou me dus niks verbazen als dit een structureel probleem is (dit kan ik uiteraard niet hardmaken, want ik heb geen exacte getallen over het aantal tablets met dit defect).
Misschien is er (juridisch) iets te halen om Google te dwingen dit probleem op te lossen binnen garantie, als het om een dergelijke structurele fout gaat...?
Zolang dat loopt ga ik er verder even niet op in, maar de uitkomst wil ik hier tegen die tijd wel melden.
Vandaag had ik iets anders: mijn pincode werd niet meer geaccepteerd. Dit blijkt een bekend fenomeen te zijn, moest een factory reset uitvoeren om hem weer werkend te krijgen. Alles wordt wel teruggezet maar je moet wel weer veel accounts invullen.
Op XDA werd aangegeven dat je beste prey kunt installeren omdat je daarmee je pincode remote zou kunnen wijzigen, echter lijkt die funcite er niet (meer?) in te zitten. De functionaliteit is niet veel anders dan Find my Android. Iemand anders die een tool weet waarmee je remote je pincode kan wijzigen? Ik wil dit liever niet vaker meemaken, ik gebruik tablet ook veel voor werk en dit kost nodeloos veel tijd.
Join the club.S2K schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:38:
Hier al een tijdje niet gekeken. Deze zomer had ik ook dat helft van scherm niet meer werkte. Probleemloos een nieuwe van Google gekregen.
Vandaag had ik iets anders: mijn pincode werd niet meer geaccepteerd. Dit blijkt een bekend fenomeen te zijn, moest een factory reset uitvoeren om hem weer werkend te krijgen. Alles wordt wel teruggezet maar je moet wel weer veel accounts invullen.
Op XDA werd aangegeven dat je beste prey kunt installeren omdat je daarmee je pincode remote zou kunnen wijzigen, echter lijkt die funcite er niet (meer?) in te zitten. De functionaliteit is niet veel anders dan Find my Android. Iemand anders die een tool weet waarmee je remote je pincode kan wijzigen? Ik wil dit liever niet vaker meemaken, ik gebruik tablet ook veel voor werk en dit kost nodeloos veel tijd.
Helaas heb ik die ook al twee keer meegemaakt, ver voordat het scherm op zwart ging en het touchscreen er mee op hield.
Thanks!WeViE schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:31:
Voor de liefhebbers, het officiële toetsenbord wordt nu met een flinke discount voor €75,- aangeboden op de play store..
Jammer dat de folio zo snel verdwenen was want die had ik liever gehad.
Toch maar deze besteld zodat ik in elk geval iets heb wat erbij hoort.
[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 14-02-2018 10:55 ]
Kan het heel goed gebruiken tijdens colleges ipv elke keer mn laptop mee te nemen.
Vind het ook echt jammer van die Folio, biedt net wat meer bescherming maar die was helaas heel snel weg
Ik merk wel dat de accu een stuk sneller leeg gaat met het keyboard, sneller dan wanneer ik 'm gebruik met mijn bluetooth headset.
[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 03-03-2018 05:55 ]
Houdt ons niet langer in spanning. Wat is de huidige stavaza?Veneficus schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:08:
[...]
Exact dit dus. Ik heb het intussen overgedragen aan de rechtsbijstandsverzekering, inclusief de verwijzing naar forums vol met vergelijkbare klachten.
Zolang dat loopt ga ik er verder even niet op in, maar de uitkomst wil ik hier tegen die tijd wel melden.
Google zelf wijst naar de Pixelbook, maar dat is geen optie voor mij. Ik wil enkel een 10" tablet zonder meer, bij voorkeur vanilla Android. Zijn er nog alternatieve op de markt of komen er nog dit jaar? Liefst ook een tablet niet zwaarder dan 500gr. Ik vond de Pixel C net wat te zwaar en wat onhandig vasthouden. De Samsung Nexus 10 was daarin veel beter.