Toon posts:

Scherm kaduuk? :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is mijn scherm kapot ofwat: Rond 2 uur zet ik mijn scherm af, ga wat tot buiten, drink iets, whatever... kom binnen een uurtje terug en wil men scherm terug aanzetten: het maakt een zoemend geluid (5 "toetjes" per seconde schat ik). Ok, niet erg denk ik, computer uit, stekkers uit, ff stekkers schoon maken, knopjes aan uit, etc... Ik steek alles terug vast: weer zoemend geluid, en het scherm geeft nog altijd geen beeld.

Is mijn scherm naar de haaien ofzo? Want euh, ik vind dit niet echt tof, vooral niet vandaag... is net me verjaardag :( Het is een oud 15 inch dingetje (5 jaar oud), maar na 5 jaar mag dat toch niet "zomaar" stuk gaan? Aan de pc scheelt niks, want dit is geschreven op een oude 14 inch.

Misschien iemand 'noodoplossingen' ?

:( :( :(

Verwijderd

Hehe Ik was bij u iet aan het drinken damn ik wet geen oplossing maar eigenlijk wel EINDELIJK een nief scherm!! ;)
Ach laat het eens rusten en dan nog eens proberen ofzo?
Kwam er rook of een geur uit?

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft de hoogspanning het begeven. :( En dat kun je als leek niet maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 15:37 schreef Mallo het volgende:
Hehe Ik was bij u iet aan het drinken damn ik wet geen oplossing maar eigenlijk wel EINDELIJK een nief scherm!! ;)
Ach laat het eens rusten en dan nog eens proberen ofzo?
Kwam er rook of een geur uit?
Ja lol, ik ga 20k (bef) uit me kont schoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 15:37 schreef bakdozium het volgende:
Waarschijnlijk heeft de hoogspanning het begeven. :( En dat kun je als leek niet maken.
Pc en scherm hangen allebei op 1 hoofdstekker, dus waarom heeft de pc dan niets?

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:39 schreef DiEana het volgende:

[..]

Pc en scherm hangen allebei op 1 hoofdstekker, dus waarom heeft de pc dan niets?
Ik dank dat iets is in het scherm ofzo dat die hoogspanning omzet ofzo??
kan iemand dit verduidelijken?

Verwijderd

Allé, allemaal belgen bij elkaar hier ?(behalve ik dan)ok en bakdozium ook niet :P . Toeval ;) . Sorry, maar ik kon t niet laten. :)

Maar ik denk dat ie idd naar de klote is........

Verwijderd

Topicstarter
Laten herstellen zal niet de moeite zijn? Eens opendraaien om te kijken? Ik weet niet... Ik weet alleen dat het KLOTE is

Verwijderd

Misschien zat er bij het bildscherm al iets niet goed en is nu door gebrandt ik zou ook geen andere verklaring weten te geven.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
hoogspanning is geen netspanning |:( je kan wel zien dat hier belgen zitten |:(

er zit een bobine in een scherm, die zet 220 in in iets van 25 kilovolt, EN DIE IS KAPOT, OH MENSEN, WAT ZIJN WE WEER SLIM

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 19:03 schreef -OverSoft- het volgende:

er zit een bobine in een scherm, die zet 220 in in iets van 25 kilovolt, EN DIE IS KAPOT, OH MENSEN, WAT ZIJN WE WEER SLIM
ALS ik het zou weten wat er scheelde, zou ik het nooit gevraagd hebben. Jouw opmerking is eerder ... nevermind.

Bedankt

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op dinsdag 19 juni 2001 19:03 schreef -OverSoft- het volgende:

ROFL

Maar DiEana, 220V is geen echte hoogspanning, dus dat zal het niet zijn.
Zit een travo in je monitor, en die maakt idd van de 220V iets van 25.000V en dat is wel weer hoogspanning.

Afijn, gaat er ook geen lampje branden ofzo, als je de monitor aanzet dus.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ja het lampje brandt, maar geeft de kleur van "standby" mode ofzo, dus simpel gezegd als ie "zwart" is.. dat flikkert wat, en voor de rest dat gezoem ja.

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/166568

Hij heeft net hetzelfde probleem als mij (ik heb ook packard bell scherm 15 inch, zelfde specificaties). Vreemd toch.. Grrr :(

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 11:13 schreef Diamon het volgende:

[..]

Zit een travo in je monitor,
Dat hoop ik niet.

Verwijderd

:Y)

Toch vind ik dat je dit errug netjes
getikt hebt zo zonder scherm...... 8-)

geintje...

Verwijderd

Topicstarter
Lach maar, krijg pijn me ogen hier op 640x480 16bit 70Hz :)

Verwijderd

Ik heb niet de hele post gelezen maar:

- die piepjes die je hoorde komen die alleen bij de boot? zo ja zou het ook je Vga kaart kunnen zijn (had ik gister :( )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 08:21 schreef pmponer het volgende:
Ik heb niet de hele post gelezen maar:

- die piepjes die je hoorde komen die alleen bij de boot? zo ja zou het ook je Vga kaart kunnen zijn (had ik gister :( )
Neen hoor, het is van mijn scherm, want dit schrijf ik nu op dezelfde pc, maar met een oud 14 inch ding :(
Pagina: 1