Allen, ladies, gentlemen,
Ik heb windows 10 al een tijde draaien en ben er zeer tevreden mee.
De installatie staat op een SSD (Samsung 850 Pro van 250GB).
Specs :
MOBO Gigabyte H97 SNIPER g1
SSD Samsung 850 Pro 250GB
HDD Samsung HD103SJ 1TB
CPU Intel i5 4590 met Gelid Solutions Tranquillo Rev2
RAM 16GB (Corsair Vengeance)
GPU MSI R9 270
PSU Seasonic S12II Bronze 520Watt
Alle additionele software (behalve office) staat op de 1TB HDD dus niet op de SSD.
PC heeft 4 gebruikers en alle standaard bibliotheken (documenten/downloads/afbeelding etc etc) staan reeds op de HDD en niet op de SSD. Toch blijf ik maar weinig ruimte op de SSD overhouden (nu 16,9GB).
Vorige installatiebestanden zijn ook reeds verwijderd en wisselbestand staat op geen.
Als ik dan kijk wat er op de SSD staat zie ik een aantal mappen waarvan ik mijzelf afvraag waar ze voor zijn.
Een map MOUNT waarin ook weer programfiles, programfilesx86, windows , gebruikers, allemaal mappen die dus ook al elders bestaan en die ook geen reden hebben voor mij om Mountable te zijn.
Een verborgen map met de naam $windows,~WS met daarin de map Sources, en daarin Panthers en Windows mappen.
Iemand enig idee hoe ik de SSD toch weer wat ruimte kan geven
?
Mocht deze hier niet goed staan hoor ik het graag en dan bij voorbaat mijn excuses.
Ik heb windows 10 al een tijde draaien en ben er zeer tevreden mee.
De installatie staat op een SSD (Samsung 850 Pro van 250GB).
Specs :
MOBO Gigabyte H97 SNIPER g1
SSD Samsung 850 Pro 250GB
HDD Samsung HD103SJ 1TB
CPU Intel i5 4590 met Gelid Solutions Tranquillo Rev2
RAM 16GB (Corsair Vengeance)
GPU MSI R9 270
PSU Seasonic S12II Bronze 520Watt
Alle additionele software (behalve office) staat op de 1TB HDD dus niet op de SSD.
PC heeft 4 gebruikers en alle standaard bibliotheken (documenten/downloads/afbeelding etc etc) staan reeds op de HDD en niet op de SSD. Toch blijf ik maar weinig ruimte op de SSD overhouden (nu 16,9GB).
Vorige installatiebestanden zijn ook reeds verwijderd en wisselbestand staat op geen.
Als ik dan kijk wat er op de SSD staat zie ik een aantal mappen waarvan ik mijzelf afvraag waar ze voor zijn.
Een map MOUNT waarin ook weer programfiles, programfilesx86, windows , gebruikers, allemaal mappen die dus ook al elders bestaan en die ook geen reden hebben voor mij om Mountable te zijn.
Een verborgen map met de naam $windows,~WS met daarin de map Sources, en daarin Panthers en Windows mappen.
Iemand enig idee hoe ik de SSD toch weer wat ruimte kan geven
Mocht deze hier niet goed staan hoor ik het graag en dan bij voorbaat mijn excuses.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618