Niels.68 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:47:
Misschien ter informatie, dit zijn geen standaard scharnieren maar Paumelle's. Hierbij hoort de stift in het onderste deel te zitten en het gat in het bovenste deel. Ik vermoed dat je deze niet effe snel bij een bouwmarkt kunt scoren en degene welke je nu hebt is gewoon defect.
Edit 1:
Kan je misschien nog een foto plaatsen als de deur iets verder open staat? Volgens mij staat er een logo op de paumelle.
Edit 2:
Volgens mij zijn
dit ze. (76x76 din links), 3 schroeven is echter "ouderwets".
Bij deze de foto. Er staat inbderdaad een logo op. Maatvoering niet maar dat kan ik zelf natuurlijk opmeten.
nokiaan958GB schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:12:
Lijkt idd een stukje prutswerk. Tenzij er 4 scharnieren zijn geplaatst een te licht (en goedkoop?) scharnier toegepast. Scharnier is ook niet netjes in het hout verdiept.
Omdraaien zou snel je probleem kunnen oplossen.
Wat ik inmiddels begrijp zijn het juist scharnieren die bedoeld zijn om een groot gewicht te kunnen dragen. Dat te licht en goedkoop zou ik zo niet willen zeggen
Voor jouw informatie: Ze zijn wel verzonken en een freesmachine heb je daar echt niet voor nodig. Hamer en beitel is voldoende. Of het netjes is gedaan is een tweede maar functioneel is er niet veel mis mee. Maar wel bedankt voor je bijdrage. heb ik echt enorm veel aan.