Toon posts:

Upgraden van mijn pc Acer Aspire TC 105

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil graag mijn pc upgraden zodat ik ook de wat nieuwere spellen kan spelen. Zoals o.a. Far cry 4 en GTA 5.
Daarnaast wil ik dat ook in het komende jaar de spellen kan spelen die uitkomen voor de pc.
Daarnaast gebruik ik de pc ook voor mijn werk (eigen bedrijf). daarvoor gebruik ik office, photoshop en sony vegas.

Huidige PC:

Acer Aspire TC 105
AMD A10 6700 CPU
2 TB harddisk
8 GB ram
voeding 550Watt (aangepast aan het origineel)
videokaart: MSI AMD R7 250X (aangepast aan het origineel)
Mijn PC heeft op dit moment een draadloos netwerk verbinding. deze wil ik graag houden.

Wat ik wil is een betere processor en een betere videokaart.
Qua processor zat ik te denken aan een Intel I7 processor of minimaal een intel I5 processor
Ik wil het liefst niet een AMD. Daar is geen specifieke reden voor dus als jullie iets hebben wat ik niet kan laten liggen hoor ik het graag.

Qua videokaart heb ik geen ideeen.

Ik heb niet echt een budget maar wil niet hoger gaan dan 1000 euro. het liefst minder.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je geen AMD meer wil maar Intel, dan ben je dus "verplicht" om eerst ons te laten weten welke moederbord-maat zoals ATX of ITX er nu in de kast zit; je snapt ook wel dat je geen Intel CPU op het huidige moederbord kan prikken.

Ook is het onmogelijk te voorspellen welke spellen het komende jaar gaan uitkomen en welke systeem-eisen ze hebben; ik kan me voorstellen dat spellen in de lijn van GTA/FarCry toch nog meer specs nodig gaan hebben dan je zou willen. Ik weet dus niet of je nu 1000 Euro wil uitgeven aan een systeem om er dan achter te komen dat je in april 2016 weer een nieuwe GPU van 600 Euro moet kopen ofzo.

Waarom geven de betreffende BBG's / topics jouw niet een idee wat er mogelijk is? Waarom hebben benchmarks jou niet goed geholpen? En waarom staat dat niet in je topicstart?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Wow een heel direct antwoord...
Ik ga hierop reageren alsof je mij een aantal normale vragen hebt gesteld.

Ik heb het nagekeken en het blijkt dat ik een micro ATX case heb. Hopelijk is dit voldoende informatie wat betreft de kast.

Ik snap heel goed dat je niet kan voorspellen wat de toekomst vraag aan hardware maar ik wil dus niet NET AAN een spel kunnen spelen maar ruim voldoende hebben om in de toekomst voldoende OF net aan spellen te spelen. Ik wil mijn pc dus upgraden zodat ik nu maar ook later spellen kan spelen. Met het risico dat ik volgend jaar juni idd weer een upgrade moet doen.

Ik heb gekeken in topics. Helaas is mijn kennis niet goed genoeg om te bepalen wat nodig is om mijn pc te upgraden noch heb ik kennis welke modellen beter zijn of goed werken in combinatie ervan.

Ik heb de eisen van de topic zoveel mogelijk voltooid maar wat ik niet weet kan ik niet melden.
In de introductie tekst stond niet dat ik moest vermelden dat ik uren gezocht heb maar niet een antwoord heb kunnen vinden.

@MAX3000: Ik vraag om hulp en dat doe ik niet zomaar. wat voor jou vanzelfsprekend is is dat voor mij misschien niet. en andersom. Ik snap heel goed dat het frustrerend is dat informatie niet is bijgevoegd die je wel graag wil hebben. Maar in dit forum help je mensen. ik ben geen klein kind waar je tegen praat. Wanneer je extra informatie nodig hebt kun je daar gewoon om vragen.

Alvast bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het CAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van maart, juli en september.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.