Ik ben voornemens een nieuwe camera te kopen, maar er is zoveel aanbod en er zijn zo veel verschillende meningen over wat te kopen, dat ik hoop met deze topic duidelijkheid te krijgen,
Ervaring met beide camera's heb ik nog niet. Tot nu toe heb ik altijd een compactcamera gebruikt, maar deze is kapot en heeft (vind ik nu) te veel beperkingen.
Nu ben ik dus op zoek naar een goede instapcamera, waarmee ik redelijk eenvoudig mooie foto's kan maken. Ik heb mij ingeschreven voor een basiscursus fotograferen en heb aan deze cursusleider ook gevraagd welke camera ik het beste kan kopen. Helaas kwam hij ook al niet met een bevredigend antwoord (spiegelreflex van ruim € 1.000)
Ik wil max. € 600 uitgeven voor een goede gebruikersvriendelijke camera, maar liever iets minder als dat kan.
Wie geeft mij de gouden tip?
Vragenlijst:
1 Budget: ca. € 600
2 Objectieven in bezit: Nee
3 Doel koop camera: geen speciek doel
4 Filmen is leuk, maar niet heeeeeeel erg belangrijk
5 AF is niet noodzakelijk tijdens Live View
6 Wensen: kantelbaar scherm, zoeker, compact model, groothoek en telelens in één.
7 Bereik: geen specifieke wensen
Ervaring met beide camera's heb ik nog niet. Tot nu toe heb ik altijd een compactcamera gebruikt, maar deze is kapot en heeft (vind ik nu) te veel beperkingen.
Nu ben ik dus op zoek naar een goede instapcamera, waarmee ik redelijk eenvoudig mooie foto's kan maken. Ik heb mij ingeschreven voor een basiscursus fotograferen en heb aan deze cursusleider ook gevraagd welke camera ik het beste kan kopen. Helaas kwam hij ook al niet met een bevredigend antwoord (spiegelreflex van ruim € 1.000)
Ik wil max. € 600 uitgeven voor een goede gebruikersvriendelijke camera, maar liever iets minder als dat kan.
Wie geeft mij de gouden tip?
Vragenlijst:
1 Budget: ca. € 600
2 Objectieven in bezit: Nee
3 Doel koop camera: geen speciek doel
4 Filmen is leuk, maar niet heeeeeeel erg belangrijk
5 AF is niet noodzakelijk tijdens Live View
6 Wensen: kantelbaar scherm, zoeker, compact model, groothoek en telelens in één.
7 Bereik: geen specifieke wensen
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 13:21 ]