Toch maar even een topic aangemaakt. Situatie is als volgt, heb nu 3 jaar geleden een iPad 3 gekocht, gebruik hem tot op de dag van vandaag intensief. Sinds iOS 8.x is hij minder geworden. Letters die later komen, pagina's die slecht laden en gewoon algemeen vrij traag. Ik heb hem wel eens hersteld in iTunes zonder positief effect. Ik heb hem nu eergisteren via DFU hersteld (iOS 8.4.1), lijkt nu ietsje beter te gaan. Toch betwijfel ik of ik de iPad 3 nog prettig tot over een jaar kan gebruiken. Nu komt mijn vraag eigenlijk, is de Air 2 nog zijn geld waard? Wat was de releaseprijs van de Air 2? Ik zie dat hij Mediamarkt voor 459 euro te koop staat. En hoe groot is de kans dat er dit jaar nog nieuwe iPads Air 3 komen? Ik zelf denk vrij klein? Er zijn immers al de iPad Pro en de iPad mini 4 aangekondigd. Een normale iPad Air is ook nog een optie, scheelt toch +- 100 euro, anderzijds doe ik altijd wel lang met mijn apparatuur, dus dan ga je over een tijdje tegen de 1GB ram limiet aanlopen schat ik. Wat denken jullie hier van?
Doen!
Ik heb 2 weken geleden de Air 2 gekocht. Ik had een Air voor 2 jaar lang (dus nog nieuwer dan jouw iPad 3). En hoewel de Air 'nog prima werkte' gebruikte ik em steeds minder, puur door het RAM. Safari tabs die steeds reloaden, apps die zich opnieuw laden als je snel wisselt en iOS9 ondersteunde geen multitask (had de beta al en zag de potentie er wel in). Uiteindelijk besloten om de Air te verkopen omdat ik em gewoon niet meer gebruikte en dacht, ik koop wel een Air 2!
Uiteraard ook even flink getwijfeld, wat als de Air 3 nog komt? Tot ik me bedacht: wat gaat de Air 3 nou nóg meer biede áls het überhaupt komt. A9X gaat het niet krijgen en meer dan 2GB ram ook niet, want dat is de iPad Pro. De A9 is op pure kracht gelijk aan de A8X. Dus dikke kans dat als het komt, gewoon een rebranded Air 2 is met A9 en uiteindelijk dezelfde performance.
Dus de Air 2 gekocht en dacht nog: als het meevalt, stuur ik em wel terug. Nou, wat een verademing zeg! Alles is bloedsnel en smooth. Ik dacht dat de Air nog smooth was, maar als je even met de Air 2 speelt, dan merk je pas wat 2GB RAM kan doen. Meerdere Safari tabs open houden, wisselen tussen meerdere apps en zels een game, terug naar Safari alles nog open. Terug naar game, je kan gewoon verder. En dit alles met Spotify gewoon zonder haperingen op de achtergrond.
De Air 2 is inderdaad een jaar oud. En de prijzen zijn nagenoeg niet gedaald, omdat Apple pas prijzen verlaagt als er een opvolger komt. Maar het is nog steeds een van de beste tablets verkrijgbaar. Het is zelfs een betere koop dan de nieuwste Samsung tablet van dezelfde prijs/formaat. Komt er een Air 3? Geen idee, maakt het uit? Nee, want echt beter gaat het toch niet worden. Ja je kan wachten tot de Air 3 komt, maar dan kan je misschien tot 2016 wachten. Dan kan je netzogoed een Air 2 nu kopen en volgend jaar doorverkopen en upgraden naar de Air 3.
Maar geloof me: geef die €100 extra uit en haal de Air 2 ipv de Air. Je gaat niet over een tijdje tegen de RAM limiet aanlopen, maar zodra je de iPad al aanzet.
Zoals ik op een forum las: koop de Air 2, en doe alsof je de Air 3 al hebt. Want als die nu nog komt, zal het toch niet gek veel anders zijn dan een rebranded Air 2
Ik heb 2 weken geleden de Air 2 gekocht. Ik had een Air voor 2 jaar lang (dus nog nieuwer dan jouw iPad 3). En hoewel de Air 'nog prima werkte' gebruikte ik em steeds minder, puur door het RAM. Safari tabs die steeds reloaden, apps die zich opnieuw laden als je snel wisselt en iOS9 ondersteunde geen multitask (had de beta al en zag de potentie er wel in). Uiteindelijk besloten om de Air te verkopen omdat ik em gewoon niet meer gebruikte en dacht, ik koop wel een Air 2!
Uiteraard ook even flink getwijfeld, wat als de Air 3 nog komt? Tot ik me bedacht: wat gaat de Air 3 nou nóg meer biede áls het überhaupt komt. A9X gaat het niet krijgen en meer dan 2GB ram ook niet, want dat is de iPad Pro. De A9 is op pure kracht gelijk aan de A8X. Dus dikke kans dat als het komt, gewoon een rebranded Air 2 is met A9 en uiteindelijk dezelfde performance.
Dus de Air 2 gekocht en dacht nog: als het meevalt, stuur ik em wel terug. Nou, wat een verademing zeg! Alles is bloedsnel en smooth. Ik dacht dat de Air nog smooth was, maar als je even met de Air 2 speelt, dan merk je pas wat 2GB RAM kan doen. Meerdere Safari tabs open houden, wisselen tussen meerdere apps en zels een game, terug naar Safari alles nog open. Terug naar game, je kan gewoon verder. En dit alles met Spotify gewoon zonder haperingen op de achtergrond.
De Air 2 is inderdaad een jaar oud. En de prijzen zijn nagenoeg niet gedaald, omdat Apple pas prijzen verlaagt als er een opvolger komt. Maar het is nog steeds een van de beste tablets verkrijgbaar. Het is zelfs een betere koop dan de nieuwste Samsung tablet van dezelfde prijs/formaat. Komt er een Air 3? Geen idee, maakt het uit? Nee, want echt beter gaat het toch niet worden. Ja je kan wachten tot de Air 3 komt, maar dan kan je misschien tot 2016 wachten. Dan kan je netzogoed een Air 2 nu kopen en volgend jaar doorverkopen en upgraden naar de Air 3.
Maar geloof me: geef die €100 extra uit en haal de Air 2 ipv de Air. Je gaat niet over een tijdje tegen de RAM limiet aanlopen, maar zodra je de iPad al aanzet.
Zoals ik op een forum las: koop de Air 2, en doe alsof je de Air 3 al hebt. Want als die nu nog komt, zal het toch niet gek veel anders zijn dan een rebranded Air 2
[ Voor 11% gewijzigd door ASNNetworks op 30-09-2015 11:47 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Bedankt voor je goede uitleg. Een A9 t.o.v. een A8X lijkt inderdaad weinig te schelen! Denk je trouwens dat de iPad mini 4 een jaar langer updates krijgt omdat die een jaar later uit is dan de Air 2? En idd, 2 GB anno 2015 voor een iPad is wel een must. Mijn iPhone 5S heeft 1 GB ram, maar dat scherm is klein. Dus ik hoop met de iPhone 5S nog minimaal wel een jaar te doen. Draait nu perfect onder 8.4. Ervaar jij trouwens die trillende behuizing bij hoog volume, en dat scherm doordrukt ? Dat waren 2 dingen die ik veel las, vooral de trillende behuizing. Ik neem aan dat alleen de behuizing trilt, en dat de muziek wel goed klinkt? Of heb jij van deze 2 dingen geen last?ASNNetworks schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:42:
Iets te lang om te quotten, wel bedankt voor je info ASNNetworks.
De Air 2 zal gewoon even lang als de mini 4 updates krijgen. Apple beslist of ze updates geven aan de hand van de kracht van het apparaat. Gaat iOS12 erg moeizaam op de Air 2, dan gaat het ook moeizaam (zelfs moeizamer) op de mini 4. De Air 2 is krachtiger dan de mini 4, A8 vs A8X heeft nogal een verschil.dennis_rsb schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:06:
[...]
Bedankt voor je goede uitleg. Een A9 t.o.v. een A8X lijkt inderdaad weinig te schelen! Denk je trouwens dat de iPad mini 4 een jaar langer updates krijgt omdat die een jaar later uit is dan de Air 2? En idd, 2 GB anno 2015 voor een iPad is wel een must. Mijn iPhone 5S heeft 1 GB ram, maar dat scherm is klein. Dus ik hoop met de iPhone 5S nog minimaal wel een jaar te doen. Draait nu perfect onder 8.4. Ervaar jij trouwens die trillende behuizing bij hoog volume, en dat scherm doordrukt ? Dat waren 2 dingen die ik veel las, vooral de trillende behuizing. Ik neem aan dat alleen de behuizing trilt, en dat de muziek wel goed klinkt? Of heb jij van deze 2 dingen geen last?
Ik voel wel trillingen bij hoog volume, maar kan eerlijk zeggen dat het mij nooit heeft gestoord. Het geluid zelf is uitstekend, dus over het geluid hoef je je geen zorgen te maken. En het scherm drukt niet door. Als je het gewoon normaal gebruikt raak je het scherm normaal aan. Ga je zelf hard met je vingers erin, tja dan zie je wat ja. Maar het is een touchscreen, het heeft geen knoppen
Ter aanvulling: de A8 (wat in de mini 4 zit) heeft een dualcore cpu en een 4-core gpu. De A8X (wat dus in de Air 2 zit) heeft een tri-core cpu en een 8-core gpu. Ze sturen beide een scherm aan met een resolutie van 2048x1536. De Air 2 is dus een stuk krachtiger. En gezien ze dezelfde resolutie aansturen, zal de Air 2 simpelweg minder moeite hebben ermee.
Zoals de benchmark laat zien, nogal een verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 30-09-2015 12:57 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Thanks voor je reactie, je hebt mij in ieder geval overtuidgt dat de Air 2 vele malen beter is. (ook qua toekomstbestendigheid) En qua trillen valt het dan inderdaad mee zo te horen. Zolang de muziek goed klinkt vind ik het goed. Daarnaast zet ik het volume vrijwel nooit vol open.Bij de amac zeiden ze maandag dat de Mini 4 exact hetzelfde is dan de iPad Air 2 behalve schermgrootte... Blijkt toch wel wat verschil te zitten in de chip dan.ASNNetworks schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:43:
[...]
De Air 2 zal gewoon even lang als de mini 4 updates krijgen. Apple beslist of ze updates geven aan de hand van de kracht van het apparaat. Gaat iOS12 erg moeizaam op de Air 2, dan gaat het ook moeizaam (zelfs moeizamer) op de mini 4. De Air 2 is krachtiger dan de mini 4, A8 vs A8X heeft nogal een verschil.
Ik voel wel trillingen bij hoog volume, maar kan eerlijk zeggen dat het mij nooit heeft gestoord. Het geluid zelf is uitstekend, dus over het geluid hoef je je geen zorgen te maken. En het scherm drukt niet door. Als je het gewoon normaal gebruikt raak je het scherm normaal aan. Ga je zelf hard met je vingers erin, tja dan zie je wat ja. Maar het is een touchscreen, het heeft geen knoppenDe problemen die ik vaak lees, zijn zelf gemaakte problemen. Dat trilingen door geluid niet fijn aan voelt is per persoon anders uiteraard. Maar dat het scherm door drukt is dikke onzin, waarom zou je zo hard op het scherm drukken?
Ter aanvulling: de A8 (wat in de mini 4 zit) heeft een dualcore cpu en een 4-core gpu. De A8X (wat dus in de Air 2 zit) heeft een tri-core cpu en een 8-core gpu. Ze sturen beide een scherm aan met een resolutie van 2048x1536. De Air 2 is dus een stuk krachtiger. En gezien ze dezelfde resolutie aansturen, zal de Air 2 simpelweg minder moeite hebben ermee.
Zoals de benchmark laat zien, nogal een verschil.
Als de muziek goed klinkt...tja, als je blikgeluid goed vindt maar anders zou ik toch eerder eens richting een koptelefoon/oordopjes/audio set/etc. gaan. Het is verder een prima bruikbare speaker die in de Air 2 zit, audio is goed te horen, maar mooi kun je het echt niet noemen. Daar zijn dit soort speakers ook nooit voor bedoeld, ze moeten vooral functioneel zijn.
Mini 4 vs Air 2 is er vooral eentje van performance en grootte. Als je een kleine iPad wil dan zit je aan de Mini 4. Kan grootte je niks schelen en performance wel dan is de Air 2 eerste keus. In ieder geval doe je met geen van de 2 een slechte aankoop
Mini 4 vs Air 2 is er vooral eentje van performance en grootte. Als je een kleine iPad wil dan zit je aan de Mini 4. Kan grootte je niks schelen en performance wel dan is de Air 2 eerste keus. In ieder geval doe je met geen van de 2 een slechte aankoop
[ Voor 26% gewijzigd door ppl op 30-09-2015 20:02 ]
Je snapt dat ze worden vergeleken met tablet speakers he? Voor tablet speakers zijn het gewoon nette speakers. What's next? "Mn Bose 7.2 installatie is echt wel beter dan de iPad speakers"ppl schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:01:
Als de muziek goed klinkt...tja, als je blikgeluid goed vindt maar anders zou ik toch eerder eens richting een koptelefoon/oordopjes/audio set/etc. gaan. Het is verder een prima bruikbare speaker die in de Air 2 zit, audio is goed te horen, maar mooi kun je het echt niet noemen. Daar zijn dit soort speakers ook nooit voor bedoeld, ze moeten vooral functioneel zijn.

Hoe was de iPad 4? Draaide die op 8.4.1 ? Hoe was de peformance? En merk je grote verschillen tussen de Air 2 en iPad 4?t mac schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:27:
Ik heb 2 weken geleden mn Ipad 4 verkocht en een air 2 gekocht. Ik ben er erg blij mee.
Op zich was de ipad4(8.4) nog wel voldoende. Maar het toetsenbord lagde af en toe en bijvoorbeeld het bladwijzermenu in Safari voelde niet helemaal snappy.
Nu kon ik er op marktplaats nog een goed bedrag voor krijgen.
IK heb de 3 ook al in DFU hersteld, scheelt wel wat maar nog niet helemaal snappy. Ik ga denk vanmiddag de air 2 kopen, ik twijfel alleen waar. Mediamarkt voor €459,- of bij de AMAC voor €499,- . Bij AMAC krijg je 3'jaar garantie en bij mediamarkt krijg je 2 jaar. Ik vraag me af of dat 3de jaar garantie uberhaubt wat voorstelt.t mac schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:30:
Op zich was de ipad4(8.4) nog wel voldoende. Maar het toetsenbord lagde af en toe en bijvoorbeeld het bladwijzermenu in Safari voelde niet helemaal snappy.
Bij MM rekende ze bij mij nog een kopieheffing wat ik een beetje suf vond. Extra garantie lijkt me niet heel interessant. Als je m stuk gooit vergoeden ze het toch niet.
Hoeveel is die kopieheffing? Die heffing is bij amac ook dan lijkt mij?t mac schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:44:
Bij MM rekende ze bij mij nog een kopieheffing wat ik een beetje suf vond. Extra garantie lijkt me niet heel interessant. Als je m stuk gooit vergoeden ze het toch niet.
Heb de Air 2 vanmiddag gekocht bij de Mediamarkt! Nu bezig om alles vanaf 0 in te richten! De trillende speakers merk je inderdaad wel, maar echt erg vind ik het niet. Daarnaast staat het geluid niet altijd (hard) aan.
Edit: Kan het zijm dat het scherm op de iPad Air 2 ear anders uit ziet dan dat van de iPad 3? Links als je de iPad in portetmodus houd zie je ook bijv dat de kleuren wat donker/blauwer zijn dan rechts? Tenminste zo lijkt het.
Edit: Kan het zijm dat het scherm op de iPad Air 2 ear anders uit ziet dan dat van de iPad 3? Links als je de iPad in portetmodus houd zie je ook bijv dat de kleuren wat donker/blauwer zijn dan rechts? Tenminste zo lijkt het.
[ Voor 33% gewijzigd door dennis_rsb op 01-10-2015 18:16 ]
Heb ik ook last van gehad. De eerste keer dat ik de iPad aanzette viel het me direct op. Gelijk gebeld en retour aangemeld, ondertussen een nieuwe besteld. Volgende dag een nieuwe ontvangen, zelfde probleem. Ging toen met beide iPads naar een Coolblue vestiging en ze vonden dat ik gelijk had. Er kwam een 3e iPad, daar zag ik het ook zeer licht. Het viel niet echt meer op bij de 3e, maar ik zag het wel als ik echt ging concentreren voor 10+ seconden.dennis_rsb schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:54:
Heb de Air 2 vanmiddag gekocht bij de Mediamarkt! Nu bezig om alles vanaf 0 in te richten! De trillende speakers merk je inderdaad wel, maar echt erg vind ik het niet. Daarnaast staat het geluid niet altijd (hard) aan.
Besloten om die gewoon te houden. Die eerste 2 modellen viel het erg op, laatste model zo goed als niet. Ik kon het product alsnog terug geven, maargoed na 3 modellen zag ik ook wel in: dit ga je denk ik bij de meeste Air 2's vinden. Ik kon kiezen: deze houden of bij Apple een nieuwe bestellen en netzolang terug blijven sturen tot ik een 'perfecte' model had. Bij Coolblue wilde ik het niet nog voor een 4e model omruilen. Zij kunnen daar ook niks aan doen, maar hebben zo steeds een open model waar een ander misschien wel akkoord mee zou gaan.
Ik moet zeggen dat ik na 2 minuten het al niet meer zag, nu weet ik niet eens meer of het er zit. Soms ga ik weer heel lang staren, dan zie ik het. Dat geeft ook gelijk aan hoe minimaal zichtbaar het is. Maar bij de eerste 2 modellen was het erg duidelijk.
Tip: stoor je je er nu aan? Breng het direct terug, het wordt alleen maar irritanter voor je. Je hebt goed geld betaald ervoor en dan verdien je wel een 'gerust gevoel'. Ik ben blij dat ik het 2x heb omgeruild, want ik zou me nu dan alleen maar irriteren. Nu geniet ik volop van het scherm
Ik dacht al wel dat het bij vrijwel alle iPad Airs 2 was, zou ook toevallig zijn dat het net mij treft haha. (Kan wel uiteraard) Dat is een geruststellende gedachte, en ik denk dat ik het zo laat dan. Het is ook maar een dun randje zegmaar. En het is dat het een nieuw apparaat is waardoor je extra op alles let, maar zit ook een stukje acceptatie bij denk ik, net zoals de vibratie bij muziek. Had trouwens gelezen hier op tweakers, dat het zou kunnen dat die blauwe gloed wegtrekt na een aantalen dagen gebruik. Zou leuk zijn uiteraard. Pluspunt is uiteraard nu een dunne, lichte, zeer snelle iPad én mogelijkheid tot adblock.ASNNetworks schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:25:
[...]
Heb ik ook last van gehad. De eerste keer dat ik de iPad aanzette viel het me direct op. Gelijk gebeld en retour aangemeld, ondertussen een nieuwe besteld. Volgende dag een nieuwe ontvangen, zelfde probleem. Ging toen met beide iPads naar een Coolblue vestiging en ze vonden dat ik gelijk had. Er kwam een 3e iPad, daar zag ik het ook zeer licht. Het viel niet echt meer op bij de 3e, maar ik zag het wel als ik echt ging concentreren voor 10+ seconden.
Besloten om die gewoon te houden. Die eerste 2 modellen viel het erg op, laatste model zo goed als niet. Ik kon het product alsnog terug geven, maargoed na 3 modellen zag ik ook wel in: dit ga je denk ik bij de meeste Air 2's vinden. Ik kon kiezen: deze houden of bij Apple een nieuwe bestellen en netzolang terug blijven sturen tot ik een 'perfecte' model had. Bij Coolblue wilde ik het niet nog voor een 4e model omruilen. Zij kunnen daar ook niks aan doen, maar hebben zo steeds een open model waar een ander misschien wel akkoord mee zou gaan.
Ik moet zeggen dat ik na 2 minuten het al niet meer zag, nu weet ik niet eens meer of het er zit. Soms ga ik weer heel lang staren, dan zie ik het. Dat geeft ook gelijk aan hoe minimaal zichtbaar het is. Maar bij de eerste 2 modellen was het erg duidelijk.
Tip: stoor je je er nu aan? Breng het direct terug, het wordt alleen maar irritanter voor je. Je hebt goed geld betaald ervoor en dan verdien je wel een 'gerust gevoel'. Ik ben blij dat ik het 2x heb omgeruild, want ik zou me nu dan alleen maar irriteren. Nu geniet ik volop van het scherm
[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 01-10-2015 19:42 ]
Ik heb toch de iPad omgeruild, het viel toch wel op eigenlijk als je wist dat het er zat. Omgeruild en heb nu een goed exemplaar. Ik heb bij de Mediamarkt gewoon uitgelogd uit iCloud en toen daarna gekozen wis alle inhoud en instellingen. Op die manier is hij helemaal leeg toch? Want zoek mijn iPhone schakelt hij automatisch uit al als je uitlogt?
Correct, iCloud uitloggen en alles wissen is voldoende.dennis_rsb schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:37:
Ik heb toch de iPad omgeruild, het viel toch wel op eigenlijk als je wist dat het er zat. Omgeruild en heb nu een goed exemplaar. Ik heb bij de Mediamarkt gewoon uitgelogd uit iCloud en toen daarna gekozen wis alle inhoud en instellingen. Op die manier is hij helemaal leeg toch? Want zoek mijn iPhone schakelt hij automatisch uit al als je uitlogt?
Ja, het is verstandig om er direct werk van te maken. Ook al twijfel je een klein beetje, direct omruilen. Gelukkig heb je nu een goed exemplaar, veel plezier met je (veeuuul snellere) iPad!
Thanks, ik logde voor de zekerheid in net op icloud.com via mijn computer, en toch zag ik tot mijn verbazing een andere iPad Air 2, er stonden er 2 in, mijn huidige. En vermoedelijk dus degene die ik heb omgeruild. Heb hem snel verwijderd uit icloud. Dan is die defecte ipad goed leeg gemaakt toch? Ik wil mijn huidige 3 ook verkopen. Dus dan gewoon uitloggen op de ipad op icloud en kiezen voor inhouden instellingen wissen. En dan krijgt de volgende eigenaar geen problemen?ASNNetworks schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:56:
[...]
Correct, iCloud uitloggen en alles wissen is voldoende.
Ja, het is verstandig om er direct werk van te maken. Ook al twijfel je een klein beetje, direct omruilen. Gelukkig heb je nu een goed exemplaar, veel plezier met je (veeuuul snellere) iPad!
[ Voor 11% gewijzigd door dennis_rsb op 02-10-2015 18:35 ]
Ik ben ook van plan om mijn iPad 4 16gb te verkopen en een Air 2 (16GB of 64GB?) aan te schaffen. Het voelt alleen niet zo goed, omdat zoals eerder al gezegd is je een apparaat koopt wat al een jaar oud is. Hoeveel is zo'n iPad 4 nog waard als ik hem verkoop?
En vinden jullie het de moeite waard om nu nog over te stappen naar de Air 2? De iPad 4 lagged nu toch wel, en de splitscreen feature voor de Air 2 spreekt me heel erg aan.
En vinden jullie het de moeite waard om nu nog over te stappen naar de Air 2? De iPad 4 lagged nu toch wel, en de splitscreen feature voor de Air 2 spreekt me heel erg aan.
Ik zou zeggen lees de hele thread.....Jirachi schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:03:
Ik ben ook van plan om mijn iPad 4 16gb te verkopen en een Air 2 (16GB of 64GB?) aan te schaffen. Het voelt alleen niet zo goed, omdat zoals eerder al gezegd is je een apparaat koopt wat al een jaar oud is. Hoeveel is zo'n iPad 4 nog waard als ik hem verkoop?
Ik moet zeggen de Air 2 is een enorme wereld van verschil met de iPad 3. Ook browsen gaat vele malen sneller, had ik niet verwacht eigenlijk. Verder is het gewicht enzo natuurlijk veel fijner bij de Air 2.Jirachi schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:03:
Het lichte gewicht van de Air 2 is ook een groot pluspunt inderdaad, de iPad 4 is echt een zware tablet. Ik denk dat ik toch maar goed de advertenties in de gaten ga houd voor een Air 2.dennis_rsb schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:25:
[...]
Ik moet zeggen de Air 2 is een enorme wereld van verschil met de iPad 3. Ook browsen gaat vele malen sneller, had ik niet verwacht eigenlijk. Verder is het gewicht enzo natuurlijk veel fijner bij de Air 2.
Mwoah, of men heeft een heel andere definitie van kwaliteit dan de rest van de wereld of men maakt scheve vergelijkingen. Hoe je het ook wendt of keert, het aantal dat de juiste inschatting maakt zit rond het absolute nulpunt. Dit zijn speakers bedoeld om je enige vorm van geluid te geven, niet bedoeld om er echt muziek mee te luisteren. Een ietwat realistischer beeld mag wel.ASNNetworks schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:40:
Je snapt dat ze worden vergeleken met tablet speakers he?
Zoals gezegd zijn het prima dingen wanneer je geluid nodig hebt. Wanneer iemand iets zegt versta je het prima.Voor tablet speakers zijn het gewoon nette speakers.
Als ik jouw reactie zo lees dan zou je eerder iets roepen dat het even goed is of dat de iPad beter isWhat's next? "Mn Bose 7.2 installatie is echt wel beter dan de iPad speakers"

Nogmaals, die dingen zijn er om je enige vorm van geluid te kunnen bieden, niks meer en niks minder. Ze zijn nooit en te nimmer bedoeld om je goede audiokwaliteit te bieden en dat hoeft ook niet aangezien je dat wel middels bluetooth, lightning, jackplug en airplay kunt verkrijgen.
Ik dacht na de omruil een goed scherm te hebben. Echter zag ik diezelfde dag nog dat de blauwe/donkere kant links begon op te treden. Heb ik 2 keer pech gehad?! Zou het kunnen wegtrekken nog? Ik heb showmodellen in de MM bekeken, die zagen er wel goed uit..
De speakers zijn wel bedoeld om goede geluidskwaliteit te bieden en dat doen ze ook. Vergeleken met andere tablets bieden ze zeer goede geluidskwaliteit.ppl schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:59:
Nogmaals, die dingen zijn er om je enige vorm van geluid te kunnen bieden, niks meer en niks minder. Ze zijn nooit en te nimmer bedoeld om je goede audiokwaliteit te bieden en dat hoeft ook niet aangezien je dat wel middels bluetooth, lightning, jackplug en airplay kunt verkrijgen.
Nogmaals, de tabletspeakers dien je niet met een koptelefoon of bluetooth speakers te vergelijken.
Sig
Ik heb de Air 2 al 1 jaar in gebruik. Pak hem elke dag met plezier! Nu maar hopen dat er meer apps split view en pic in pic gaan ondersteunen.
Er komen dagelijks meer en meer apps bij die splitview ondersteunen.
Sig
Ik heb vanochtend gekeken, mijn serienummer begint met DMP en dit schijnt een LG scherm dus te zijn. Ik heb nu mijn geld terug gekregen bij de Mediamarkt, dan kan ik nog zien wat ik doe. Maar als ik nog een Air 2 neem, dan neem ik er een met een Samsung scherm die begint als het goed is met DMQ. Ik durf nu even geen LG scherm meer aan. Ik weet niet of mijn eerste iPad Air 2 ook begon met DMP maar denk het wel. Mediamarkt had die niet liggen op dit moment zag ik, ik heb iig veel modellen bekeken.
[ Voor 7% gewijzigd door dennis_rsb op 07-10-2015 13:08 ]
Even een update. Heb de iPad Air 2 nu gisteren gekocht bij de amac. En deze is wel goed gelukkig. Lijkt wel dat er wat tijdens de transport is mis gegaan bij die MM ipads. Kan natuurlijk bij elke vracht/winkel gebeuren. Maar ik heb even op "safe" gespeeld en hem nu bij de amac gehaald.
Wil binnenkort een iPad air 2 WiFi 64gb kopen, heeft iemand nog tip voor goede hoes voor bescherming?
Wat heb je zelf al gevonden ? Ik zou gaan voor een simpele case van de Action.fan1970 schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:52:
Wil binnenkort een iPad air 2 WiFi 64gb kopen, heeft iemand nog tip voor goede hoes voor bescherming?
Goedkoop en goed. Heb zelf ook andere cases gehad die duurder waren, maar slechter van kwaliteit.
Verder is het maar net wat je precies zoekt. Zie ook het cases topic elders in dit forum.
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 08-11-2015 22:07 ]
Verwachten jullie dat de prijs van de Air 2 nog omlaag zal gaan bij de release van de Pro?
Dat gaat niet gebeuren. De Pro is namelijk geen opvolger van de Air 2.jvdw89 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:29:
Verwachten jullie dat de prijs van de Air 2 nog omlaag zal gaan bij de release van de Pro?
Dank je Hoyden, zal eens kijken bij de action. Voor mijn oude ipad 2 had ik een duur hoesje van SwitchEasy Canvas maar die was snel beschadigd. Zoek hoes tegen bescherming vallen etc..
Die action hoezen zijn koning 7 euro en goede kwaliteit. Ik heb een rode 😍
Pagina: 1