Momenteel heb ik een HTPC in de kamer staan met onderstaande specs.
De HDD's staan in RAID 1 en op de HTPC staat mijn multimedia incl. wat documenten als backup van mijn desktop (die boven staat).
Momenteel staat er ook nog MS Vista op de HTPC.
De HTPC is vervolgens met HDMI aan een Denon receiver gekoppeld en de Denon aan een Samsung TV.
AMD Athlon X2 245 2.90GHz 2MB AM3 Box
Asus Geluidskaart Xonar HDAV1.3 Slim PCI
Corsair 2x2GB DDR2 PC6400 CL5.0 XMS2
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H AMD 780G, SATA2 RAID
Western Digital 2TB SATA300 32MB, WD20EADS
Ik zoek een NAS
Ik had zelf een Synology DiskStation DS215j op het oog vanwege de prijs.
Wat is je budget?
Ongeveer 200 / 250 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk.
Maar ik vind het wel belangrijk dat ik middels een app met mijn telefoon gewoon eigen muziek kan streamen vanaf die NAS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aangezien we sinds kort verhuisd zijn, zou ik het een en ander willen wijzigen door een NAS in mijn netwerk toe te voegen.
Het lijkt me namelijk veel fijner om bijv. de 2x 2Tb WD schijven, die nu in de HTPC zitten, in een NAS te plaatsen en dan een kleinere SDD (128Gb of 254Gb) in de HTPC te plaatsen.
Echter zag ik op de Synology site met compatible HDD's voor de DS215j, dat mijn WD's (type: WD20EADS) er niet bij stonden.
Mijn HTPC start dan ook lekker snel op met een SSD en ik heb nog een W7 premium liggen die ik kan installeren en kan updaten naar W10.
Echter lees ik hier ook van alles over KODI en vraag me af of dat mogelijk ook iets kan zijn.
En lees berichten over het transcoden op een NAS terwijl ik het belangrijk vind dat hij wel 1080p af kan spelen naar de HTPC.
Uiteindelijk hoef ik op deze manier alleen een NAS behuizing en SSD te kopen.
Mijn vragen:
1) Zou de DS215j geschikt zijn als NAS voor mijn oplossing of hebben jullie een beter advies?
2) Kun je op DS215j ook gebruik maken van SabNZB, Couch Patatoe, Sickbeard, etc.?
2) Hoe zit dit dan met transcoden? Gebeurd dit nog steeds op de NAS wanneer je media afspeelt via een HTPC?
3) Zouden de 2x 2Tb WD's werken in de Synology NAS of is dit altijd een risico dat het niet functioneert?
4) Wat is jullie advies met het installeren van Windows 10 vs KODI?
5) Is het mogelijk om met KODI ook uitzending gemist, RTL XL, foto's te kijken, muziek te luisteren, internet surfen, etc.?
6) Speelt KODI ook (bijna) alle bestandsformaten?
7) Is de installatie van KODI eenvoudig?
De HDD's staan in RAID 1 en op de HTPC staat mijn multimedia incl. wat documenten als backup van mijn desktop (die boven staat).
Momenteel staat er ook nog MS Vista op de HTPC.
De HTPC is vervolgens met HDMI aan een Denon receiver gekoppeld en de Denon aan een Samsung TV.
AMD Athlon X2 245 2.90GHz 2MB AM3 Box
Asus Geluidskaart Xonar HDAV1.3 Slim PCI
Corsair 2x2GB DDR2 PC6400 CL5.0 XMS2
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H AMD 780G, SATA2 RAID
Western Digital 2TB SATA300 32MB, WD20EADS
Ik zoek een NAS
Ik had zelf een Synology DiskStation DS215j op het oog vanwege de prijs.
Wat is je budget?
Ongeveer 200 / 250 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk.
Maar ik vind het wel belangrijk dat ik middels een app met mijn telefoon gewoon eigen muziek kan streamen vanaf die NAS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aangezien we sinds kort verhuisd zijn, zou ik het een en ander willen wijzigen door een NAS in mijn netwerk toe te voegen.
Het lijkt me namelijk veel fijner om bijv. de 2x 2Tb WD schijven, die nu in de HTPC zitten, in een NAS te plaatsen en dan een kleinere SDD (128Gb of 254Gb) in de HTPC te plaatsen.
Echter zag ik op de Synology site met compatible HDD's voor de DS215j, dat mijn WD's (type: WD20EADS) er niet bij stonden.
Mijn HTPC start dan ook lekker snel op met een SSD en ik heb nog een W7 premium liggen die ik kan installeren en kan updaten naar W10.
Echter lees ik hier ook van alles over KODI en vraag me af of dat mogelijk ook iets kan zijn.
En lees berichten over het transcoden op een NAS terwijl ik het belangrijk vind dat hij wel 1080p af kan spelen naar de HTPC.
Uiteindelijk hoef ik op deze manier alleen een NAS behuizing en SSD te kopen.
Mijn vragen:
1) Zou de DS215j geschikt zijn als NAS voor mijn oplossing of hebben jullie een beter advies?
2) Kun je op DS215j ook gebruik maken van SabNZB, Couch Patatoe, Sickbeard, etc.?
2) Hoe zit dit dan met transcoden? Gebeurd dit nog steeds op de NAS wanneer je media afspeelt via een HTPC?
3) Zouden de 2x 2Tb WD's werken in de Synology NAS of is dit altijd een risico dat het niet functioneert?
4) Wat is jullie advies met het installeren van Windows 10 vs KODI?
5) Is het mogelijk om met KODI ook uitzending gemist, RTL XL, foto's te kijken, muziek te luisteren, internet surfen, etc.?
6) Speelt KODI ook (bijna) alle bestandsformaten?
7) Is de installatie van KODI eenvoudig?