Doorstart Bas group (Dixons, MyCom, iCentre)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

214464

Topicstarter
Las vandaag dit nieuws : http://tweakers.net/nieuw...financiele-problemen.html

http://www.nu.nl/ondernem...uitstel-van-betaling.html(nog niet op Tweakers) (edit: nu wel).

Heeft iemand meer info ? De winkels blijven open, zijn aankopen nog voorzien van goede garantie ? Hoe zit het met vooruitbetalen ?

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor de medewerkers, maar geeft toch aan dat er wellicht een structureel probleem is voor traditionele winkels in hardwareland ?

Edit: Dixons en Mycom worden gedeeltelijk (Dixons: 33/88, Mycom: 22/38 iCentre: 24/24) doorgestart door dezelfde eigenaar als Phone House, die de BAS Group heeft overgenomen. (tweakers artikelbron). Wat betekent dat voor de garantievoorwaarden ? Ook Harmony wordt overgenomen door deze groep, zijn bestaande verzekeringen dan nog geldig ?

[ Voor 48% gewijzigd door 214464 op 12-10-2015 11:04 . Reden: Doorstart extra info + winkels + tweakers artikel ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

SeatRider

Hips don't lie

Als je zin hebt in touwtrekken met een curator moet je vooral nu iets kopen op basis van vooruitbetaling ja.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Speedmaster

Make my day...

Dit is wat Mycom & iCentre op de site hebben staan:

Almere, 25 september 2015

Geachte klant, Zoals u wellicht heeft vernomen heeft de BAS Group voor haar winkelformules dixons, MyCom, iCentre surseance van betaling aangevraagd.
Uitstel van betaling geeft het bedrijf de tijd om een herfinanciering en doorstart voor te bereiden. Daar zijn we druk mee bezig.

Concreet betekent dit dat er niets verandert; de winkels zijn open, de websites ook, de garantie op producten blijft geldig, Air Miles kunnen worden ingeleverd en reparaties worden gewoon uitgevoerd.

Wij verwachten binnen afzienbare tijd met meer nieuws naar buiten te komen.

Bron:
http://www.mycom.nl/nieuwsupdate
http://www.icentre.nl/nieuwsupdate

Op de site van Dixons staat deze mededeling (nog) niet.
Edit: Nu wel: http://www.dixons.nl/nieuwsupdate

Thanks: takkenjong in "Uitstel van betaling Bas group voor Dixons, MyCom, iCentre"

Persoonlijk zou ik toch even de kat uit de boom kijken of gewoon in de winkel halen en betalen, hebben is hebben en online heb je het niet in je handen.

[ Voor 14% gewijzigd door Speedmaster op 26-09-2015 11:56 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Of online bestellen en in de winkel halen en betalen idd :) In de meeste grote steden zit wel een vestiging.

Vermoed dat ze een groot deel van de winkels gaan sluiten, zeker in steden die meer dan 1 vestiging hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De ellende met dit soort aankondigingen is dat het regelmatig self fulfilling profecies zijn. Surceance van betaling is inderdaad niet meer dan dat het bedrijf via de rechter uitstel van betalingsverplichtingen probeert te regelen. In die tijd wordt de tent opnieuw gefinancierd met ander of goedkoper geld (goedkopere leningen). Alleen, door de aankondigingen loopt vaak ook de omzet drastisch terug omdat consumenten het niet vertrouwen. Door de verminderde omzet is de winst ook lager en voila, je hebt een faillisement aan je broek :(

https://discord.com/invite/tweakers

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 23:57
redfoxert schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:28:
De ellende met dit soort aankondigingen is dat het regelmatig self fulfilling profecies zijn. Surceance van betaling is inderdaad niet meer dan dat het bedrijf via de rechter uitstel van betalingsverplichtingen probeert te regelen. In die tijd wordt de tent opnieuw gefinancierd met ander of goedkoper geld (goedkopere leningen). Alleen, door de aankondigingen loopt vaak ook de omzet drastisch terug omdat consumenten het niet vertrouwen. Door de verminderde omzet is de winst ook lager en voila, je hebt een faillisement aan je broek :(
Opzich natuurlijk ook weer niet zo vreemd als je de afhandeling van enige faillisementen in de branch bekijkt (gok dat er weinig mensen juichen over de gang van zaken bij bijvb Zercom), dat consumenten dan maar de kat uit de boom kijken. Ook omdat het niet een echt een branch is waar heel weinig gebruik gemaakt wordt van RMA/garantie. Voor die aanspraken is het wel handig als de tent waarbij je het koopt de komende 1 a 2 jaar blijft bestaan.
Maar dat maakt inderdaad dat als je op dit punt beland het er niet makkelijker op wordt om er weer boven op te komen, ook na een eventuele doorstart.

• takkenjong
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 22:43
@speedmaster http://www.dixons.nl/nieuwsupdate is inmiddels ook in de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 697053

Denk dat de BAS Group misschien wel teveel geld gepompt heeft in de volledig digitale betalingen in de winkels (werknemers lopen rond met een soort automatische pinkassa, iets wat miljoenen heeft gekost). Daarnaast denk ik dat de Dixons al jaren een mission impossible is. Voegt niets toe aan het winkelbeeld (als we daar nog van kunnen spreken in Nederland en als dat al niet totaal gaat verdwijnen). MyCom is een prima winkel overigens, maar die zullen ook zeker en vast last hebben van de enorme huurprijzen op die panden (binnenstad semi-grote stad al snel 5K euro kaal minimaal).

Overigens denk ik wel dat de BAS Group ook grotendeels zelf de schuldige is van dit naderende einde. Als je mensen rond hun 25ste al geen contract of geen contractverlenging meer geeft i.v.m. te oud (say whut?)) dan houd het snel op. Zeker wat oudere mensen zien graag wat ervaren mensen achter de balie in plaats van al die broekkies (die overigens vaak nog op stage zijn ook). Hoe ik dit weet? Ik heb er gewerkt ;)

• Thonar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11-2024
Hoop dat mijn laptop gerepareerd is voordat de Mycom winkels eventueel gaan sluiten, wordt anders nog een lastig karwei om deze terug te krijgen (denk ik ). Al blijf ik de eigenaar van de laptop, zie maar eens te achterhalen waar die dan is :(

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

paQ

*knip* van offtopic gebabbel

[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 26-09-2015 17:31 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Meningen over de BAS-groep winkels, ervaringen en ander off-topic materiaal gaat linea recta de Trashcan in, en er is al wat verwijderd.

Heb een topicwaarschuwing toegevoegd.

Opmerkingen over de Pricewatch:: Pricewatch

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 26-09-2015 18:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Anoniem: 132566

Zoals standaard: geen discussie over moderatie in topic, gebruik of DM of Shopping Forum - Feedbacktopic. Zie verder de topicwaarschuwing.

OT: Balen voor MyCom, dadelijk is alleen Paradigit nog over- op zich een prima winkel, maar concurrentie is altijd prima natuurlijk, komt de consument (bijna) altijd ten goede.

Enerzijds goed dat dit soort transparantie gegeven wordt -inzake het uitstel-, anderzijds werkt dit ook angst bij de consumer in hand, wat de kans op een positieve cash flow natuurlijk ernstig ondermijnt. :o

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 26-09-2015 19:02 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:20

3DDude

I void warranty's

Is er bekend welke onderdelen van BAS Group rendabel zijn?
Ik kan mij voorstellen dat, icentre de marges behoorlijk op heeft gemaakt van BAS group.
Maar ook het nieuwe online winkelen (het is niet voor niks dat wehkamp in een groot geautomatiseerd magazijn/opslag voor het leveren van producten heeft geinvesteerd ;)).

Kan iemand de kvk gegevens van de onderdelen opvragen?
(ik kon dat voorheen als student zijnde, nu niet meer..)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25
Zou hiermee ook de distributeur BAS Distributie betrokken zijn ? Deze maakt wel onderdeel uit van de BAS Group.

Zo ja, dan wacht ik even met het bestellen van de producten bij deze distributeur en ga ik even verder kijken.

Edit: even gebeld en bovenstaande vraag gesteld: hierop kreeg ik dat er op dit moment (even) geen uitspraken werden gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 28-09-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 14:53

Hokkie

Hello

3DDude schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:51:
Kan iemand de kvk gegevens van de onderdelen opvragen?
(ik kon dat voorheen als student zijnde, nu niet meer..)
KvK is een openbare website. Je hier, tegen een kleine vergoeding, de gegevens zo downloaden.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:09
nextware schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:02:
Zou hiermee ook de distributeur BAS Distributie betrokken zijn ? Deze maakt wel onderdeel uit van de BAS Group.

Zo ja, dan wacht ik even met het bestellen van de producten bij deze distributeur en ga ik even verder kijken.

Edit: even gebeld en bovenstaande vraag gesteld: hierop kreeg ik dat er op dit moment (even) geen uitspraken werden gedaan.
Bas distributie is ook onderdeel van de bas group.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 12:13
Hokkie schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:39:
[...]

KvK is een openbare website. Je hier, tegen een kleine vergoeding, de gegevens zo downloaden.
Mocht je het interessant vinden, ik ben even in de jaarrekeningen gedoken. Dat dit mis zou gaan, is wel een soort van evident: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Wanhopige-vlucht-vooruit-mislukt-Dixons-iCentre-en-Mycom-brandend-ten-onder-163852

(Eigen vermogen is ook al jaren een bende overigens, Jaarverslag 2014 = 6,6 miljoen negatief)

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

paQ

Het lijkt een beetje uitstel van executie allemaal. Het is al enkele jaren technisch failliet. Een doorstart betekent dan niet heel veel meer als nog wat zaken herfinancieren en schulden kwijtschelden, maar idd net als in het artikel al staat vermeldt; wie gaat dat in hemelsnaam (nog) doen...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Dit artikel is ook wel interessant:
Leveranciers willen Steven Bakker terug bij BAS Group
[...]
De leveranciers zouden willen voorkomen dat grote spelers als BCC, Coolblue en Media Markt de Nederlandse markt domineren, als bij een eventuele doorstart tientallen winkels van Dixons, iCentre en MyCom worden gesloten.
Dit zou betekenen dat er wel grote belangen zijn in het omhooghouden van (een deel) van het concern. Vooral voor de medewerkers hoop ik dat er nog een oplossing komt!

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Ik lees net dit:
De huidige aandeelhouders – ABN AMRO en ING hebben beide de helft van alle uitstaande aandelen – hebben juist alle vernieuwing stopgezet
Bron

In meerdere artikelen is te lezen dat sinds CEO Steven Bakker (is ook de oprichter van BAS) is afgetreden het achteruit is gegaan.

Wij bestellen zelf wel eens wat bij Bas Distributie, wel alles op betaling na levering, dus wij lopen nu geen risico. Enige risico is dat er niet meer geleverd gaat worden, maar dan bestellen we het wel ergens anders.

[ Voor 20% gewijzigd door WeirdEye op 28-09-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt net Steve Jobs.

[ Voor 60% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-09-2015 20:36 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Hmm ik zie nu dat de MyCom België site in onderhoud staat. Een raar tijdstip voor onderhoud :?

https://www.mycom.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

paQ schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:27:
Het lijkt een beetje uitstel van executie allemaal. Het is al enkele jaren technisch failliet. Een doorstart betekent dan niet heel veel meer als nog wat zaken herfinancieren en schulden kwijtschelden, maar idd net als in het artikel al staat vermeldt; wie gaat dat in hemelsnaam (nog) doen...
Mogelijk dat 1 van de grote internet jongens interesse heeft in wat boedel of andere zaken, de vestiging in Gouda was eigenlijk het voorbeeld in afgelopen jaren hoe dit na overname van dat iCenter compleet wegzakte. De winkels zelf lijken me totaal niet interessant voor een MM of Coolblue, het zijn veelal kleine 1 verdiepings'hokjes', volgens mij heeft Paradigit nog grotere winkels.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wom
  • Laatst online: 00:50

Wom

De winkels van MyCom zijn nu daadwerkelijk gesloten. Zojuist voor gesloten deur gestaan in Mechelen, waar de werknemers aldaar lieten weten dat 'de boeken neer gaan'.

[ Voor 52% gewijzigd door Wom op 30-09-2015 11:43 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:21

Wildfire

Joy to the world!

Wom schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:41:
De winkels van MyCom zijn nu daadwerkelijk gesloten. Zojuist voor gesloten deur gestaan in Mechelen, waar de werknemers aldaar lieten weten dat 'de boeken neer gaan'.
Da's MyCom België en niet MyCom Nederland. Ik weet in ieder geval dat mijn collega's nog gewoon aan het werk zijn.

Voor de duidelijkheid: ik ben een medewerker en dus geen woordvoerder ofzo. Op inhoudelijke vragen kan en mag ik niet ingaan, ik neem aan dat jullie dat wel begrijpen.

-- Edit: nieuws: MyCom België is failliet

Gaat puur over de Belgische tak dus.

[ Voor 58% gewijzigd door Wildfire op 30-09-2015 18:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Deze krenten zijn Apple Premium Reseller iCentre en de verzekeringspoot van de BAS Group genaamd Harmony FS. Bronnen binnen de BAS Group laten OMT weten dat Phone House een geïnteresseerde partij is. Ook Steven Bakker, de voormalig CEO en oprichter van de BAS Group, zou hierbij betrokken zijn. Bakker verliet het noodlijdende bedrijf eerder dit jaar op aandringen van de banken.
Interessant. Zouden de iCentres dan echte telefoonwinkels icm abbonementen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dan zouden ze doorgaan met het onderdeel wat een paar jaar geleden is overgenomen toen het kopje onder ging. Kan me dan moeilijk voorstellen dat de marges daar de afgelopen jaren in eens zoveel beter zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel vast aangepast omdat het faillisement uitgesproken is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 15:46
De winkels blijven voorlopig open volgens het nieuws, maar weet iemand hoe het zit met de online-veiling op de website?

Stel ik win een veiling, ga je op dit moment dan een overeenkomst aan met de curator? en leveren ze je het product dan, of verricht je een onverschuldigde betaling en kom je achteraan bij de schuldeisers die meestal niets terug ontvangen omdat de veiling een geautomatiseerd proces is?

http://www.mycom.nl/veiling werkt gewoon bij mij nog, 7-10 16:30

[ Voor 12% gewijzigd door Bas1978 op 07-10-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-07 13:41

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Bas1978 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:41:
De winkels blijven voorlopig open volgens het nieuws, maar weet iemand hoe het zit met de online-veiling op de website?

Stel ik win een veiling, ga je op dit moment dan een overeenkomst aan met de curator? en leveren ze je het product dan, of verricht je een onverschuldigde betaling en kom je achteraan bij de schuldeisers die meestal niets terug ontvangen omdat de veiling een geautomatiseerd proces is?
Gezien de webshops offline zijn gehaald lijkt me de veiling dezelfde regeling vallen. Mocht Mycom dat zelf niet doen, dan zou ik het zelf iig niet doen. Het risico is hoog dat je niets krijgt.
Bij een doorstart is het natuurlijk weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

De websites doen het nog gewoon, toch :?

[ Voor 10% gewijzigd door WJP op 07-10-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
Er werd gezegd dat de filialen voorlopig open zouden blijven, maar de Dixons filialen zijn sinds vandaag gesloten. Bij de Dixons-hoek in de V&D Hoog Catharijne stonden de medewerkers alles in te pakken en af te bouwen.

Edit: Niet allemaal, maar wel veel Dixons-filialen zijn sinds 11.00 uur gesloten op last van de curator, aldus Dixons hoofdkantoor per telefoon.

[ Voor 25% gewijzigd door Krizna op 08-10-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 07:48
Met het wegvallen van deze grote namen ben ik toch wel benieuwd wanneer we het evenwichtspunt gaan zien tussen het aantal fysieke winkels en webwinkels en wat dat evenwicht zal zijn. Uiteraard zal er altijd een schommeling zijn maar momenteel lijkt het wel een slachting onder de fysieke winkels.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:28
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Mar.tin schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:21:
[...]

Er zal de komende jaren een zelfde trend blijven denk ik. Vermoedelijk blijven vooral de bedrijven met een gezonde online-aanwezigheid bestaan.

Uiteindelijk komt het toch neer op toegevoegde waarde bieden, en een bedrijfsvoering die toekomstbestendig is.
Ja precies. Ik heb al jaren geen verkoper meer nodig gehad, niet in de laatste plaats omdat ze steeds jonger worden (ja ik word ook steeds ouder) en steeds minder lijken te weten. Dat was helaas bij de Mycom bij ons in de stad niet anders.

Echter kan ik mij een wereld zonder fysieke winkels ook niet helemaal voorstellen. Wellicht krijgen we straks een soort meubelboulevards voor elektronica? Open ruimten met weinig personeel waar je de spullen kan voelen, zien, wellicht een beetje proberen waarna je ze online bestelt bij (hopelijk voor de eigenaar van de ruimte) dezelfde winkel?

Zodra de generatie van mijn ouders (babyboomers) geen klant meer is zal het wel nog verder wegzakken gok ik.

Grappig om te zien dat het internet wat door velen nog als een speeltje gezien wordt zoveel dingen overneemt. Ik voorspel nog veel meer gerommel in veel meer branches. Zo vraag ik me ook af hoe Hilversum er uit zal zien over +-10 jaar. :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
tikkietrugjaap schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:27:
[...]

Ja precies. Ik heb al jaren geen verkoper meer nodig gehad, niet in de laatste plaats omdat ze steeds jonger worden (ja ik word ook steeds ouder) en steeds minder lijken te weten. Dat was helaas bij de Mycom bij ons in de stad niet anders.

Echter kan ik mij een wereld zonder fysieke winkels ook niet helemaal voorstellen. Wellicht krijgen we straks een soort meubelboulevards voor elektronica? Open ruimten met weinig personeel waar je de spullen kan voelen, zien, wellicht een beetje proberen waarna je ze online bestelt bij (hopelijk voor de eigenaar van de ruimte) dezelfde winkel?

Zodra de generatie van mijn ouders (babyboomers) geen klant meer is zal het wel nog verder wegzakken gok ik.

Grappig om te zien dat het internet wat door velen nog als een speeltje gezien wordt zoveel dingen overneemt. Ik voorspel nog veel meer gerommel in veel meer branches. Zo vraag ik me ook af hoe Hilversum er uit zal zien over +-10 jaar. :D
10 jaar? Je omschrijft de Media Markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
NotSoSteady schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

10 jaar? Je omschrijft de Media Markt.
Die begrijp ik even niet.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Open ruimten met weinig personeel waar je de spullen kan voelen, zien, wellicht een beetje proberen waarna je ze online bestelt bij (hopelijk voor de eigenaar van de ruimte) dezelfde winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ah ik begrijp je. De MM is inderdaad zo'n soort winkel maar ook daar lopen nog teveel mensen rond die nergens iets van af weten maar wel geld kosten. Het beroep verkoper zal naar mijn mening simpelweg verdwijnen. Wellicht bij specialistische zaken dat er iemand rondloopt maar voor dit soort spullen heb je echt niks anders nodig dan internet en zoiets als pricewatch.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Ah ik begrijp je. De MM is inderdaad zo'n soort winkel maar ook daar lopen nog teveel mensen rond die nergens iets van af weten maar wel geld kosten. Het beroep verkoper zal naar mijn mening simpelweg verdwijnen. Wellicht bij specialistische zaken dat er iemand rondloopt maar voor dit soort spullen heb je echt niks anders nodig dan internet en zoiets als pricewatch.
Bedoel je dan de Kijkshop? Ook niet echt een pareltje van succes natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
tikkietrugjaap schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

Precies, maar ik vraag me af of verkopers 20 jaar geleden wel iets wisten. De consument van tegenwoordig weet door het internet gewoon veel meer, waardoor je al snel om die kansloze verkooppraatjes moet lachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 15:09
NotSoSteady schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:41:
[...]

Precies, maar ik vraag me af of verkopers 20 jaar geleden wel iets wisten. De consument van tegenwoordig weet door het internet gewoon veel meer, waardoor je al snel om die kansloze verkooppraatjes moet lachen.
Een consument van tegenwoordig heeft sneller toegang tot de benodigde kennis. Dit wil nog niet zeggen dat ze die kennis ook werkelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Kurkentrekker schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:41:
[...]

Ja zoiets inderdaad. Alleen heeft de Kijkshop, mijns inziens, bijna alleen maar troep. Wellicht dat het daardoor geen doorslaand succes is.

Aan de andere kant. Misschien is de Kijkshop wel het bewijs dat mijn toekomstbeeld ook niet klopt.

Mm, mijn posts beginnen nu helemaal een flink glazen bol gehalte te krijgen (en dan nog een troebele ook) dus ik laat het hier bij.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 15:27
Kurkentrekker schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:41:
[...]

Dat de Kijkshop nog bestaat. Dat verbaasd mij zelfs nog meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Eergisteren had ik snel (voor een project, deze week nog) een externe harddisk nodig.

Werkzaam in Rotterdam heb je weinig keuze; Dixons, Computerland en Paradigit bestaan niet meer en zijn gesloten.

Dus ik heb eergisteren online een harddisk bij Mycom besteld met de optie die af te halen (volgende dag) te Rotterdam.

Vandaag is de volgende dag, zojuist stond ik voor de deur - de winkel is sinds gisteren gesloten (en alles is afgeplakt, alle inboedel is al weggehaald).

Harddisk heb ik maar bij Mediamarkt (o gruwel...) gekocht, maar de 120 euro is gister wel afgeschreven.

Het is maar dat u het weet...

- edit - De winkel in Rotterdam is ook van de site gehaald...

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 09-10-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:36:
Eergisteren had ik snel (voor een project, deze week nog) een externe harddisk nodig.

Werkzaam in Rotterdam heb je weinig keuze; Dixons, Computerland en Paradigit bestaan niet meer en zijn gesloten.

Dus ik heb eergisteren online een harddisk bij Mycom besteld met de optie die af te halen (volgende dag) te Rotterdam.

Vandaag is de volgende dag, zojuist stond ik voor de deur - de winkel is sinds gisteren gesloten (en alles is afgeplakt, alle inboedel is al weggehaald).

Harddisk heb ik maar bij Mediamarkt (o gruwel...) gekocht, maar de 120 euro is gister wel afgeschreven.

Het is maar dat u het weet...

- edit - De winkel in Rotterdam is ook van de site gehaald...
Ehm, dat is niet zo slim. Je hebt geld over gemaakt naar een bedrijf dat failliet is. Zoals al eerder gezegd mag je nu dus achteraan de rij aansluiten om je geld te halen.
Veel succes in ieder geval.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Ehm, dat is niet zo slim. Je hebt geld over gemaakt naar een bedrijf dat failliet is. Zoals al eerder gezegd mag je nu dus achteraan de rij aansluiten om je geld te halen.
Veel succes in ieder geval.
Niet slim - maar met een goede bedoeling en ik klaag ook niet;

Ik heb alle fora eerst doorgelezen en trok daar de conclusie (ook via medewerkers) dat de fysieke winkel deze maand nog overbleef.

En aangezien ik vaak over de vloer kwam bij MyCom wilde ik niet plots bij iets als Mediamarkt gaan... daarom heb ik woensdag gekeken bij de winkel (was open) en een bestelling geplaatst voor donderdag.

Gister is die echter gesloten (net een medewerker aan de lijn gehad - die heeft het bevestigd) dus ik was 24 uur te laat...

Probleem is gewoon dat in Rotterdam nu geen enkele normale computerwinkel is, en ik wilde "persoonlijk" bijdragen (klein bedrag, ha ha) dat zo'n fysieke winkel wat mij betreft gewoon bestaansrecht heeft... vandaar mijn hart onder de riem door mijn vertrouwen uit te spreken in de fysieke winkel.

De curator heeft vannacht alles uit de winkel gehaald en "gelukkig" lag mijn harddisk daar al klaar - die wordt nu teruggestuurd naar het hoofdfiliaal en maandag per post thuis afgeleverd.

Dus heb je wat besteld, en zou het vandaag in Rotterdam klaar liggen - dan heb je mazzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Op zich wel slecht dat er geen enkele waarschuwing of mededeling op de site zelf staat.
Zou het eigenlijk onder misleiding willen scharen. Ze zouden de webshop eigenlijk moeten sluiten voor verzendingen en betaling. Zodat in de winkel shoppen overblijft waarbij er geen gat zit tussen levering en betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doet mij redelijk pijn aan mijn hart. Ik kan alleen praten over het filliaal in Maastricht, maar ben daar altijd uitstekend geholpen. De jongen (Wiens naam ik werkelijk niet ken) bij de repatiebalie kon soms wonderen verrichten. Kapot geheugen reepje? Hij lostte het op terwijl je er stond. Meermaals ook mijn ouders geholpen als ik geen tijd had hun laptop weer op te lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik voel me ook niet genaaid of zo... maar vind het een vreemde gang van zaken inderdaad.

Dat je failliet gaat, kan gebeuren en dat je dan niet alles logistiek direct op orde heb, snap ik ook.

Maar ik heb woensdag (in de winkel) polshoogte genomen; harddisk die ik wilde was er niet, maar kon via internet besteld worden en ik kon hem dan donderdag ophalen; dat heeft mijn voorkeur omdat ik liever bij een balie iets koop dan virtueel.

Dus ik heb woensdag besteld, kreeg donderdag bericht dat hij klaar lag.. en vrijdag is de winkel dicht met een A4'tje op het raam dat hij sinds donderdag is gesloten.

Alles is ook afgeplakt, maar door de spleten zag ik wel dat de winkelvoorraad weg was; het is dus echt in de nacht gebeurd en zeer snel...

Het personeel is er meer de dupe van dan die lullige 100 euro van mij - maar zelfs als MyCom een doorstart maakt, zijn ze mijn sympathie wel kwijt;

...ik ga voortaan naar de Oude Dijk waar CoolBlue zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Blue_Guy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:58:
Doet mij redelijk pijn aan mijn hart. Ik kan alleen praten over het filliaal in Maastricht, maar ben daar altijd uitstekend geholpen. De jongen (Wiens naam ik werkelijk niet ken) bij de repatiebalie kon soms wonderen verrichten. Kapot geheugen reepje? Hij lostte het op terwijl je er stond. Meermaals ook mijn ouders geholpen als ik geen tijd had hun laptop weer op te lappen.
In Rotterdam hetzelfde; dat is de reden dat ik ze wilde steunen... sinds jaar en dag koop ik mijn hardware bij MyCom; hun tips heb ik niet nodig, ik weet zelf genoeg :) Maar het zijn sympathieke gasten met hart en liefde voor het product (op wat verdwaalde zaterdaghulpjes na).

Ze hadden ook echt interesse in wat je met de hardware ging doen, of projecten goed liepen - etc... dus zo'n band is ook wel wat waard, dan ga ik niet als het moeilijk gaat naar een V&D of MediaMarkt toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

In Rotterdam hetzelfde; dat is de reden dat ik ze wilde steunen... sinds jaar en dag koop ik mijn hardware bij MyCom; hun tips heb ik niet nodig, ik weet zelf genoeg :) Maar het zijn sympathieke gasten met hart en liefde voor het product (op wat verdwaalde zaterdaghulpjes na).

Ze hadden ook echt interesse in wat je met de hardware ging doen, of projecten goed liepen - etc... dus zo'n band is ook wel wat waard, dan ga ik niet als het moeilijk gaat naar een V&D of MediaMarkt toe...
Had het niet beter kunnen verwoorden. Tevens ook ontzettend coulant met garantie. Tenminste dat is puur mijn eigen ervaring weer.

Ik vond ze meestal zo sympathiek dat ik er zelfs kabeltjes enzo kocht, terwijl dat online natuurlijk véél goedkoper te vinden is. Maar fysieke winkels probeer ik toch altijd te steunen. Maar helaas pindakaas in dit geval. Filliaal in Maastricht staat ook niet meer op de site. Dus ik gok het zelfde lot als Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Blue_Guy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Had het niet beter kunnen verwoorden. Tevens ook ontzettend coulant met garantie. Tenminste dat is puur mijn eigen ervaring weer.

Ik vond ze meestal zo sympathiek dat ik er zelfs kabeltjes enzo kocht, terwijl dat online natuurlijk véél goedkoper te vinden is. Maar fysieke winkels probeer ik toch altijd te steunen. Maar helaas pindakaas in dit geval. Filliaal in Maastricht staat ook niet meer op de site. Dus ik gok het zelfde lot als Rotterdam.
Extreem flexibel; ik kocht er vorige week nog een muis - 150 euro ofzo, best aan de prijs.

Er stond een Belg in de winkel (Rotterdam ligt vlakbij de grens, dus whatever) die hem uitgebreid ging demonstreren (ik wilde weten of hij lekker in de hand lag, wat de tracking van de knoppen was, etc...).

Haalde hij hem nieuw uit de doos (gewoon een stanleymes er in -dus niet heel voorzichtig) en ik kon er mee aan de slag.

Uiteindelijk heb ik hem gekocht, maar hij riep wel 3x dat ik hem gewoon kon laten liggen op de balie als ik niet tevreden was.

Toen ik de winkel uitliep (met muis) riep hij nog "en als je over een week denkt, 'wat een klote muis' dan breng je hem maar gewoon terug!!".

Dat is toch wel iets anders dan een dozenschuiver via internet... (wellicht ook de reden dat ze failliet zijn, ha ha).

Maar goed, ik koop professioneel gewoon in voor mijn bedrijfje en vindt het dan extra leuk om te dealen met mensen die er gevoel en passie bij hebben... zelfs bij een overpriced muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:56
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

Haalde hij hem nieuw uit de doos (gewoon een stanleymes er in -dus niet heel voorzichtig) en ik kon er mee aan de slag.

Uiteindelijk heb ik hem gekocht, maar hij riep wel 3x dat ik hem gewoon kon laten liggen op de balie als ik niet tevreden was.

Toen ik de winkel uitliep (met muis) riep hij nog "en als je over een week denkt, 'wat een klote muis' dan breng je hem maar gewoon terug!!".

Dat is toch wel iets anders dan een dozenschuiver via internet... (wellicht ook de reden dat ze failliet zijn, ha ha).
Ik heb me aan de andere kant van dit verhaal bevonden, dan koop je iets nieuw en is de doos al open geweest en staat er al een inlogprofiel op de laptop die je hebt gekocht 8)7

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
citruspers schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:18:
[...]

Ik heb me aan de andere kant van dit verhaal bevonden, dan koop je iets nieuw en is de doos al open geweest en staat er al een inlogprofiel op de laptop die je hebt gekocht 8)7
Dat bedoelde ik met "daar gingen ze wellicht aan failliet".

Maar als jij dan weer klaagt over een kapotte doos, zal je wellicht een ander exemplaar gehad hebben?

En ik was er wel vaak, dan doen ze wellicht meer voor je, dan een toevallige voorbijganger - geen idee?

- edit - Medewerker MyCom had het er net via de telefoon over dat 17 MyComs per direct dicht waren, alle Dixons en dat iCentre als enige overbleef (die volgens mij juist de grootste verliezen boekte, maar goed)...

[ Voor 16% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 09-10-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Dat bedoelde ik met "daar gingen ze wellicht aan failliet".

Maar als jij dan weer klaagt over een kapotte doos, zal je wellicht een ander exemplaar gehad hebben?

En ik was er wel vaak, dan doen ze wellicht meer voor je, dan een toevallige voorbijganger - geen idee?

- edit - Medewerker MyCom had het er net via de telefoon over dat 17 MyComs per direct dicht waren, alle Dixons en dat iCentre als enige overbleef (die volgens mij juist de grootste verliezen boekte, maar goed)...
Wát?! Dus álle Mycoms zijn inmiddels dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Blue_Guy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:24:
[...]

Wát?! Dus álle Mycoms zijn inmiddels dicht?
Ik begreep 17 - maar heel helder was de persoon niet (wel behulpzaam en transparant in zijn verhaal, volgens mij vertelde hij ook meer dan was opgedragen).

Duidelijk was dat iCentre openblijft (alle vestigigingen), dat Dixons volledig dicht was (tenminste, zo kwam het over) en dat MyCom 17 vestigingen had gesloten gister / vandaag (of wellicht dat er 17 overblijven op korte termijn).

Maar pin me er niet op vast; ik heb slechts gebeld met de klantenservice om mijn bestelling te traceren en met wat social enginering extra informatie achterhaald... (ik wist toch al meer dan de gemiddelde beller, neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:29:
[...]

Ik begreep 17 - maar heel helder was de persoon niet (wel behulpzaam en transparant in zijn verhaal, volgens mij vertelde hij ook meer dan was opgedragen).

Duidelijk was dat iCentre openblijft (alle vestigigingen), dat Dixons volledig dicht was (tenminste, zo kwam het over) en dat MyCom 17 vestigingen had gesloten gister / vandaag (of wellicht dat er 17 overblijven op korte termijn).

Maar pin me er niet op vast; ik heb slechts gebeld met de klantenservice om mijn bestelling te traceren en met wat social enginering extra informatie achterhaald... (ik wist toch al meer dan de gemiddelde beller, neem ik aan).
Vandaar datik dat nu even aan je vroeg. Als ik zelf out of the blue opbel krijg ik waarschijnlijk niet veel info los.

Maar als dit zo zou kloppen zou dat wel goed balen zijn. Dan moeten we denk ook maar als échte Tweakers aan de slag met webshops en zelf klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Blue_Guy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:33:
[...]

Vandaar datik dat nu even aan je vroeg. Als ik zelf out of the blue opbel krijg ik waarschijnlijk niet veel info los.

Maar als dit zo zou kloppen zou dat wel goed balen zijn. Dan moeten we denk ook maar als échte Tweakers aan de slag met webshops en zelf klooien.
Yup, ik wacht nog een weekje af - en zal hier updaten of mijn bestelling toch terecht komt.

Zelf ga ik daarna maar naar CoolBlue, fysieke vestiging zit hier vlakbij en de technische staf was altijd wel okay...

De rest is weg, en dat voor een "metropool" als Rotterdam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:26
Wat ik dan weer vernomen heb, is dat ze voornamelijk franchise winkels van mycom aan het sluiten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Basement op 09-10-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:14
Basement schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:54:
Wat ik dan weer vernomen heb, is dat ze voornamelijk franchise winkels van mycom aan het sluiten zijn.
Lijkt mij niet dat de curator iets te zeggen heeft over het sluiten van een franchise winkel. Hoewel open blijven lastig kan zijn als je geen producten meer geleverd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
Nou ik wens de medewerkers sterkte. Ik vondt het altijd wel prettig om by de Mycom of iCentre te shoppen.
Vandaag liep ik in Almere rond. Mycom dicht, iCentre beetje erg lege voorraad.

Helaas.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door kwakzalver op 10-10-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
kwakzalver schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:32:
Nou ik wens de medewerkers sterkte. Ik vondt het altijd wel prettig om by de Mycom of iCentre te shoppen.
Vandaag liep ik in Almere rond. Mycom dicht, iCentre beetje erg lege voorraad.

Helaas.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik heb zowel gebeld als gemaild en kreeg twee totaal verschillende verhalen te horen;
  1. Bellen - Je bestelling is succesvol afgeleverd bij de vestiging waar je hem ook zou ophalen. Door omstandigheden is die vestiging nu gesloten, maar als je bestelling eenmaal bij het hoofdkantoor is teruggestuurd, sturen wij het alsnog door naar je postadres.
  2. Mailen - Helaas, door omstandigheden is je bestelling niet aangekomen op het ophaald-adres. We storten je aankoopbedrag binnen twee werkdagen terug en adviseren je om daarna met dat geld exact dezelfde bestelling alsnog online te bestellen en thuis af te laten leveren.
De tip van optie 2 ga ik sowieso niet opvolgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 12:15
citruspers schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:18:
[...]
Ook gehad met een CPU; de koelpasta was verwijderd. Niet erg goed gecontroleerd. Maar dan is het prettig dat je naar een fysieke winkel kan gaan en kan "klagen". 2 dagen later had ik een ongebruikte.
Mij verbaast het dat een klein filiaal als MC Heerhugowaard open blijft. Ik klaag niet, absoluut niet. De laatste jaren dat ik wat kocht, was het bij hen (bestellen en betalen bij ophalen). Alleen van de spullen die ik kocht kunnen ze niet blijven bestaan en er stonden in zo'n kleine winkel soms toch al 3 verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Retail
Primeur: BAS Group overgenomen door eigenaar Phone House

iCentre, Dixons en MyCom, onderdeel van de vorige week deels failliet verklaarde BAS Group, maken een doorstart onder de nieuwe eigenaar Relevant Holdings. Dit zijn de curator van BAS Group, Jan Padberg van HVG, en Relevant Holdings vandaag overeengekomen. Relevant Holdings is onder meer eigenaar van telecom-retailketens Optie1, Phone House en Typhone.nl.

Het faillissement over de in surseance verkerende dochterbedrijven van BAS Group werd vorige week maandag uitgesproken. Alle 24 iCentre-winkels, ruim 30 Dixons-winkels en 22 MyCom-winkels, waaronder 9 winkels van franchisenemers, blijven dankzij de doorstart open, evenals de webwinkels van de drie ketens. Dankzij de doorstart is naar verwachting voor circa de helft van de meer dan 1.000 medewerkers van BAS Group zicht op een nieuw dienstverband. Apple Premium Reseller iCentre maakt een volledige doorstart inclusief Apple Repair, de door Apple gecertificeerde service- en reparatiedienst.
http://www.connexieb2b.nl...eigenaar-phone-house.html

Wie weet is dit nog goed nieuws voor jullie bestellingen.
Wel grappig dat Relevant Holding zo duidelijk genoemd wordt als eigenaar van Phone house.
Dat ziijn ze pas sinds kort... Ze zouden bekend moeten zijn van optie1, wat ja , optie 1.
We zullen met zijn allen wel gaan zien waar het schip strand

[ Voor 26% gewijzigd door thefox154 op 12-10-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Zaterdag was Hellevoetsluis als enige Dixons open naar eigen zeggen. Stonden vier man naar de deur te staren tot er een klant binnenkwam. :S Dat voelde ook wel wat ongemakkelijk. Zie ook op de lijst van Dixons dat deze open blijft.

Dat Almere dicht gaat is niet zo vreemd. Stadshart is duur en hij zat beneden niet goed met een MyCom. Blijkbaar was ie ook een keer vergeten de huur op te zeggen zodat ie er nog vijf jaar langer moest zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Vriend heeft bij een van de BAS groep winkels een apparaat gekocht, een onderdeel van dit apparaat is kapot: kan die vriend nog iets doen om het apparaat te (laten) repareren? Of is het apparaat ten dode opgeschreven en moet die vriend het gewoon met gebrek doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Meer details over de doorstart:
nieuws: Eigenaar The Phone House neemt Dixons, iCentre en MyCom over

Bij een doorstart na uitspreken van faillissement is het niet gegarandeerd dat alle verplichtingen ook overgenomen worden. Ik lees op sommige plekken dat met de doorstart er geen gevolgen zijn voor garantie; onduidelijk is of dat op basis van navraag is of een aanname doorstart == geen gevolg (wat dus niet zo hoeft te zijn!). Op andere plekken staat juist dat er wel gevolgen zijn.

Echter zijn de webwinkels min of meer ongewijzigd alweer open op het moment. Het geeft wel een indruk dat (sommige) garantieverplichtingen overgenomen worden, en ook dat de eerder geplaatste bestellingen alsnog uitgeleverd zullen worden. Wellicht komt hier nog meer duidelijkheid over.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 12-10-2015 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
En wat zou er dan nog gelden voor aankopen gedaan NA het faillissement en VOOR de doorstart (een perdiode die wat mij betreft helemaal niet moeten kunnen bestaan, danwel met volledige aansprakelijkheid van de curator). Kreeg er ook niet echt jurisprudentie over deze situatie gevonden, meeste gaat over afwikkeling van al bestaande overeenkomsten, niet het aangaan van nieuwe (zonder expliciete vermelding van het al failliet zijn van de toko).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:52
De ACM heeft de overname onder voorbehoud goedgekeurd.
http://www.telecompaper.c...-voorbehoud-goed--1108700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik vraag me af of het voor de resterende medewerkers nog leuk gaat worden om voor dit concern te blijven werken. Gaan zij nog meer taken en verantwoordelijkheid krijgen voor een hongerloontje? Het lijkt mij dat als je goed gemotiveerd personeel wilt hebben, daar wel iets voor tegenover moet staan. You pay peanuts, you get monkey's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

AyeAyeCaptain! schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:12:
Ik vraag me af of het voor de resterende medewerkers nog leuk gaat worden om voor dit concern te blijven werken. Gaan zij nog meer taken en verantwoordelijkheid krijgen voor een hongerloontje? Het lijkt mij dat als je goed gemotiveerd personeel wilt hebben, daar wel iets voor tegenover moet staan. You pay peanuts, you get monkey's.
Lijkt erop dat het weer een beetje terug gaat naar de situatie voor de overname door Bas Groep. Aangezien het diezelfde eigenaar weer is. Zal dus de nadruk weer leggen op het verkopen van die 'verzekeringen' bij producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Kenzi schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 04:23:
[...]

Lijkt erop dat het weer een beetje terug gaat naar de situatie voor de overname door Bas Groep. Aangezien het diezelfde eigenaar weer is. Zal dus de nadruk weer leggen op het verkopen van die 'verzekeringen' bij producten.
Zoals het altijd al is geweest, lekker kortzichtig en gefocust op de korte termijn.
Altijd maar hameren op het verkopen van verzekeringen. Hoge marges liggen bij de reparatie dienst maar die bouwen ze nooit uit.

Ik heb ook nog steeds mijn bedenkingen over die gehele overname, wel heel toevallig dat Steven Bakker bij The Phone House Netherlands B.V. werkzaam is als Enterprise Architecture.

Alsof de gehele faillisement in scene is gezet om heel gemakkelijk van dure contracten af te komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Zakkenwasser op 08-12-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:09
Spannend inderdaad, ik had het nog niet gezien. Lijkt wel heel toevallig allemaal...... Steven bakker gaat begin dit jaar exit uit zijn bedrijf en begint in de zomer bij het bedrijf wat zijn oude bedrijf overneemt na een faillisement......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wittereus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:16:
Spannend inderdaad, ik had het nog niet gezien. Lijkt wel heel toevallig allemaal...... Steven bakker gaat begin dit jaar exit uit zijn bedrijf en begint in de zomer bij het bedrijf wat zijn oude bedrijf overneemt na een faillisement......
En ze konden in het warehouse ook een hoop mensen dumpen met vaste contracten....

Het is en blijft altijd een apart iets zo een faillisement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510541

Kenzi schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 04:23:
[...]

Waar halen jullie de info vandaan dat MyCom weer terug is bij Steven Bakker? Hij heeft zelf begin november aangegeven niet meer terug te keren bij MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Anoniem: 510541 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:58:
[...]

Waar halen jullie de info vandaan dat MyCom weer terug is bij Steven Bakker? Hij heeft zelf begin november aangegeven niet meer terug te keren bij MyCom.
Als hij niet had afgewezen had er controle op zijn stoep gestaan.

https://nl.linkedin.com/in/stbakker
http://www.relevantholdings.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-12-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 510541 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:58:
[...]

Wie heeft het over Steven Bakker? (die nooit eigenaar was maar ceo btw)
Waar ik aan refereer is Relevant Holdings = dezelfde lui als Dexcom, de eerdere eigenaar van Dixons / Dynabyte etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenzi op 15-12-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Het plot zal ook wel veel dikker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510541

Kenzi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:02:
[...]

Wie heeft het over Steven Bakker? (die nooit eigenaar was maar ceo btw)
Waar ik aan refereer is Relevant Holdings = dezelfde lui als Dexcom, de eerdere eigenaar van Dixons / Dynabyte etc.
Hij was zeker eigenaar, heb 2 jaar onder MyCom gewerkt. BAkker Steven BAS Group.
Wittereus heeft het er namelijk over dat Steven weer terugkeert bij zijn bedrijf omdat hij onder Relevant werkt, een bron wat ik nergens terug kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Anoniem: 510541 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:13:
[...]

Hij was zeker eigenaar, heb 2 jaar onder MyCom gewerkt. BAkker Steven BAS Group.
Wittereus heeft het er namelijk over dat Steven weer terugkeert bij zijn bedrijf omdat hij onder Relevant werkt, een bron wat ik nergens terug kan vinden
Volgens zijn openbare LinkedIn profiel (zie de post van AyeAyeCaptain hierboven) werkt hij inderdaad als Enterprise Architect bij The Phone House sinds augustus 2015. En alles wat hij heeft overgekocht of opgezet komt nu ineens stomtoevallig dus bij het moederbedrijf van zijn huidige werkgever terecht.

En dat is dus ook inderdaad erg... bijzonder.

[ Voor 9% gewijzigd door mindcrash op 16-12-2015 00:32 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
mindcrash schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:20:
[...]

Volgens zijn openbare LinkedIn profiel (zie de post van AyeAyeCaptain hierboven) werkt hij inderdaad als Enterprise Architect bij The Phone House sinds augustus 2015. En alles wat hij heeft overgekocht of opgezet komt nu ineens stomtoevallig dus bij het moederbedrijf van zijn huidige werkgever terecht.

En dat is dus ook inderdaad erg... bijzonder.
Op FD las ik het volgende.
Bakker verklaart open te staan voor een overname als hij de ruimte krijgt om zijn innovatieplannen alsnog door te voeren. Meer wil hij er nu niet over kwijt.
Zelf is hij er nog niet uit of hij in wil gaan op het dringende verzoek van fabrikanten om terug te keren bij het bedrijf. De leveranciers vinden dat ze de afgelopen jaren al genoeg afzetkanalen in de winkelstraat zijn kwijtgeraakt.
Bron: http://fd.nl/ondernemen/1...rek-over-terugkoop-dixons

Het zal me trouwens niets verbazen als er hier en daar nog een winkel dicht moet omdat er geen huurcontracten meer worden verlengt... just my 2 cents.

[ Voor 24% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-12-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vraag mij af wat er met Dixons gaat gebeuren. iCentre draaide gewoon winst en ook MyCom ging best redelijk. Dixons en het overleden DynaByte waren de problemen. Ik weet niet wat ze nu denken te kunnen doen met iCentre en Dixons samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op de Website is te zien dat Mycom Den Haag gesloten is. Je telt maar 21 winkels ipv de aangegeven 22 winkels.

http://www.mycom.nl/winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 10:55
Wie nog oude Dixons giftcards heeft, kan maar beter snel zijn. De giftcards zijn niet te gebruiken in de webshop, alleen nog in de winkels. De fysieke winkels gaan echter dicht (onbekend wanneer, eind maart wordt gesuggereerd) en het lijkt er niet op dat er daarna nog een oplossing komt voor ongebruikte giftcards.
Pagina: 1

Let op:
Wat niet de bedoeling is:
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
• Ervaringen, verhaaltjes e.d. over de shops of de service
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
• Opmerkingen over de Pricewatch

Verder:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Vragen/opmerkingen NIET in het topic, gebruik Shopping Forum - Feedbacktopic.