Toon posts:

Ik wil mijn computer upgraden.

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik had een vraag, ik wou graag mijn computer een stuk sneller maken.
Ik heb nog wel vaak last van dat mijn computer zijn eigen ding wilt doen.
Wat zou verstandig zijn om te halen wat het allemaal een stuk sneller maakt?

Dit zit er momenteel in :

Mainboard:

ASRock - 870 Extreme 3 R2.0
Chipset AMD - 870
Southbridge AMD SB850
LPCIO Nuvoton NCT6771

Processor:

AMD Phenom II X4 955
Socket AM3 (938)

Memory:

DDR3
8GBytes

Graphics:

AMD Radeon HD6670

Ik hoop dat iemand me hier snel antwoord op kan geven, zodat ik vandaag al eventueel actie kan ondernemen!

Groet,

Michiel

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
i7 6700k

1 gig ram erbij

GTX 980TI

(en nu zonder dollen)

Er mist ERG veel informatie: wat wil je met je pc doen? Welke case? Welke voeding? Allemaal vragen die standaard in het CAA en DAA advies staan (die je blijkbaar niet gelezen hebt, anders zou je wel gepost hebben in het goede subfora)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Geef ons eerst meer een budget :-) en wat je er mee wilt doen
Zit er al een SSD in en wat bedoel je precies met gaat zijn eigen ding doen?
Voeding?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Misschien eerst ervoor zorgen dat je computer zijn eigen ding niet meer doet? Er een boel hardware bij prikken gaat dat echt niet veranderen. En ook wat @Ardjee zegt, wat meer info is ook prettig.

Zie het DAA beleid:
DAA beleid

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 25-09-2015 14:46 ]

is everything cool?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem graag meer gaan gebruiken voor games, aangezien hier op deze computer De Sims veel wordt gespeeld.
Ik merk zodra dat dat het spel erop gezet word, dat mijn computer ontzettend traag word.

Dus laten we het erop houden dat ik het voor spellen wil hebben.

Ik had een programma genaamd CPU-Z erop gezet met de informatie, als ik heel eerlijk ben weet ik vrij weinig van een computer.
Dus weet niet zo heel goed waar ik moet kijken.

Er zit wel een Samsung SSD 840 EVO 120 GB ATA Device in.

Zegt mij allemaal vrij weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik moeten kijken, zodat ik jullie meer informatie kan geven ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zich is dit voldoende. Enige wat nog mist is een budget, wat je maximaal kwijt wilt zijn aan de upgrade.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ten eerste, er zit een wijzig knop op het forum zodat je je posts kunt aanpassen. Ten tweede het alleen installeren van een spel kan je computer in principe niet trager maken. Je harde schijf raakt wat voller maar daar is denk ik ook alles mee gezegd.

Als je heel weinig weet van een computer, dan zou ik adviseren dat je er iemand naar laat kijken die er wel verstand van heeft.

is everything cool?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht een 300 euro?
CptChaos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:49:
Op zich is dit voldoende. Enige wat nog mist is een budget, wat je maximaal kwijt wilt zijn aan de upgrade.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Als je computer zijn eigen ding doet, zou ik beginnen met een schone installatie.

Verder is zou een systeem met een SSD niet traag mogen aanvoelen. Heb je de firmware van de 840 wel eens geüpdatet?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

:+ Wij tweakers zien graag dit soort lijst je voor de huidige config :+
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 324,90€ 324,90
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 323,51€ 323,51
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Antec Performance One P183€ 0,-€ 0,-
1LG 29UM65-P Zwart€ 385,-€ 385,-
1Noctua NH-D14€ 62,95€ 62,95
1Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition Twin Pack, 120mm€ 33,07€ 33,07
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M700€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 9,92€ 9,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.139,35

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Sterker nog, heb heel windows eraf gegooid en "clean" begonnen.
De eerste paar dagen merk ik een royaal verschil, maar daarna valt het weer vies tegen.
firmware van de 840? Dan zou ik zeker op de AMD site moeten gaan kijken?
Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:50:
Als je computer zijn eigen ding doet, zou ik beginnen met een schone installatie.

Verder is zou een systeem met een SSD niet traag mogen aanvoelen. Heb je de firmware van de 840 wel eens geüpdatet?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:52:
De eerste paar dagen merk ik een royaal verschil, maar daarna valt het weer vies tegen.

[...]
Als je met 840 de SSD van Samsung bedoelt, kun je gewoon Samsung Magician downloaden en installeren. Die download + installeert dan de firmware voor je. :)

downloads: Samsung Magician 4.7

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:52:

[...]
Ik zou op de website van Samsung kijken. :X

Nog meer info zou ook handig zijn. Wat voor OS draai je, wat voor errors/problemen ervaar je? (Het wordt nu trouwens wel eerder een troubleshooting topic dan aankoopadvies topic). Nogmaals mijn advies, laat eens iemand met verstand van computers naar je PC kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door FREAKJAM op 25-09-2015 14:56 ]

is everything cool?

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat ik er vrij weinig verstand van heb :'( .
Ik ga deze direct proberen!
CptChaos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:54:
[...]

Als je met 840 de SSD van Samsung bedoelt, kun je gewoon Samsung Magician downloaden en installeren. Die download + installeert dan de firmware voor je. :)

downloads: Samsung Magician 4.7

Verwijderd

Topicstarter
Woops :p sorry !
FREAKJAM schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:54:
[...]

Ik zou op de website van Samsung kijken. :X

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Ik zou kijken op de samsung website, het gaat over je ssd. Deze serie ssd's is geplaagd door een bug in de software waardoor hij traag wordt. Eigenlijk een beetje wat jij beschrijft over jouw computer. Daar is nieuwe firmware voor uitgebracht die het probleem zou moeten oplossen. Als eerste zou ik dus de firmware van je ssd upgraden, kans dat dat al het probleem oplost.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FREAKJAM schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:54:
Nog meer info zou ook handig zijn. Wat voor OS draai je, wat voor errors/problemen ervaar je? (Het wordt nu trouwens wel eerder een troubleshooting topic dan aankoopadvies topic). Nogmaals mijn advies, laat eens iemand met verstand van computers naar je PC kijken.
Tja, als we nogal ingaan op het punt dat de PC traag wordt na het installeren van een spel... 8)7
Wat verwacht je dan? :?

• Jeroenneman

Jeroenneman

Philpend schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:55:
Ik zou kijken op de samsung website, het gaat over je ssd. Deze serie ssd's is geplaagd door een bug in de software waardoor hij traag wordt. Eigenlijk een beetje wat jij beschrijft over jouw computer. Daar is nieuwe firmware voor uitgebracht die het probleem zou moeten oplossen. Als eerste zou ik dus de firmware van je ssd upgraden, kans dat dat al het probleem oplost.
Exact dit.

Bekend probeerde bij deze SSD. Vooral omdat je zelf opmerkt dat het na installatie komt (dus veel schrijf acties) , zou dit mijn first bet zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem net gedownload, hij begint nu met "Cloning Disk"??
Geeft aan dat mijn "Source Disk " (931.5GB) ruimte heeft?
En mijn "Target Disk" (111.8GB) ruimte heeft.
Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:01:
[...]

Exact dit.

Bekend probeerde bij deze SSD. Vooral omdat je zelf opmerkt dat het na installatie komt (dus veel schrijf acties) , zou dit mijn first bet zijn.

• Philpend
Volgens mij gaat daar iets niet goed, je wil gewoon je firmware updaten. Zit daar niet een aparte knop voor?

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik zie ? :o

Ik zie het al ik had de verkeerde gedownload, genaamd " Data Migration ".
Hij heeft nou een clone gemaakt volgens mij, is dit een probleem ?
Philpend schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:05:
Volgens mij gaat daar iets niet goed, je wil gewoon je firmware updaten. Zit daar niet een aparte knop voor?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 15:12 ]

• Philpend
Ik heb zelf een crucial ssd, dus ken de samsung software niet. Maar ik zou in ieder geval niet gaan klonen, dat is iets heel anders dan je firmware updaten.

http://www.samsung.com/gl...ml/support/downloads.html

Dit is de link, iets omlaag scrollen naar firmware updates en de 840 versie kiezen die jij hebt.

• AW_Bos
  • Laatst online: 15:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LMjQUTrTPoQYaKwlFE3jSZeL/full.png
Kan niet moeilijk zijn door op het hier geel gemarkeerde knopje te drukken ;)

Cloning is heel wat anders......

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 25-09-2015 15:13 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
http://www.samsung.com/gl...ng_Magician_Setup_v47.zip

Denk dat hij op de download pagina de management software heeft gepakt ipv de magician. Staat er ietsjes onder.

• Philpend
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:08:

[...]
Ik hoop het niet voor je, want dan heeft hij een stukje van je harddisk gekloond naar je ssd en alle data die daar op staat overschreven. Als daar ook je os op staat zou je een probleem kunnen hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Philpend op 25-09-2015 15:18 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:08:
Niet dat ik zie ? :o

Ik zie het al ik had de verkeerde gedownload, genaamd " Data Migration ".

[...]
Regel #1 bij computers: Eerst lezen, dan doen.

Je kunt niet zomaar allerhande software downloaden en dan maar hopen dat je het goede doet. Data migration is iets totaal anders dan een firmware update.

Verwijderd

Topicstarter
WIl vaak nog wel eens te snel dingen doen inderdaad.
Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:18:
[...]

Regel #1 bij computers: Eerst lezen, dan doen.

Je kunt niet zomaar allerhande software downloaden en dan maar hopen dat je het goede doet. Data migration is iets totaal anders dan een firmware update.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik dit kunnen zien? En dit eventueel weg kunnen halen?
Philpend schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:17:
[...]

Ik hoop het niet voor je, want dan heeft hij een stukje van je harddisk gekloond naar je ssd en alle data die daar op staat overschreven. Als daar ook je os op staat zou je een probleem kunnen hebben.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

CptChaos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:58:
[...]
Tja, als we nogal ingaan op het punt dat de PC traag wordt na het installeren van een spel... 8)7
Wat verwacht je dan? :?
Tsja, als 5 man hem al moet uitleggen hoe hij zijn firmware moet upgraden? Ik probeer alleen maar mijn punt duidelijk te maken :)

is everything cool?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de firmware update uitgevoerd..
Merk alleen niet echt een vooruitgang, of heeft dit zijn tijd nodig?

• Philpend
Als je je pc herstart en hij wil niet opstarten dan heb je inderdaad je os overschreven (en alle andere data die op de ssd stond). Je os kun je gewoon opnieuw installeren, je overige data ben je dan helaas kwijt.

Start je pc normaal op dan heeft hij niet gekloond en mag je van geluk spreken.

[ Voor 16% gewijzigd door Philpend op 25-09-2015 15:24 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:22:
Heb de firmware update uitgevoerd..
Merk alleen niet echt een vooruitgang, of heeft dit zijn tijd nodig?
Begin eens met wat er precies traag gaat:

Opstarten?
Programma's draaien?
Gamen?
Hoe hoog is je CPU load? (Taakbeheer)
Hoe warm wordt je CPU (Hardware monitor)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen probleem, heb niks belangrijks staan op deze.
Mijn D:\ schijf was ontzettend vol, deze heb ik nu ook geformatteerd.
Maar zelf heb ik nu nog niet het idee alsof het allemaal nu een stuk sneller gaat.
Philpend schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:23:
Als je je pc herstart en hij wil niet opstarten dan heb je inderdaad je os overschreven (en alle andere data die op de ssd stond). Je os kun je gewoon opnieuw installeren, je overige data ben je dan helaas kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Opstarten duurt inderdaad ontzettend lang.
Programma's hebben ook best een lange tijd nodig om door te komen, krijg ook regelmatig een melding dat deze traag reageert en moet worden afgesloten.
Jeroenneman schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:24:
[...]

Begin eens met wat er precies traag gaat:

Opstarten?
Programma's draaien?
Gamen?
Hoe hoog is je CPU load? (Taakbeheer)
Hoe warm wordt je CPU (Hardware monitor)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 15:29 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nogmaals mijn advies, laat iemand naar je PC kijken die er verstand van heeft.

Maak anders hier een topic aan en omschrijf duidelijk wat voor problemen je ervaart op je computer en wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen.

Windows Clients

is everything cool?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Als je niet om aankoopadvies verlegen zit, hoort je topic natuurlijk niet hier thuis ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.