Verhuizen naar nieuwe regio, buiten de randstad

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Goedemorgen allemaal :)

Hier ben ik dan, 29, en mijn vrouw 27. Allebei gelukkig in het leven in de randstad. Maar toch niet zó gelukkig dat we hier willen blijven wonen. Het liefst gaan we de randstad uit, naar een rustige omgeving. Maar waar naar toe? Ja, dat is niet echt duidelijk nog. De volgende regio's staan op de lijst:

1.) Zeeland
2.) Groningen
3.) Drenthe
4.) Overrijssel
5.) Utrecht (laag pitje, bang dat we hetzelfde als hier).

Bovenstaande is niet een bepaalde volgorde, maar gewoon een opsomming.

Waar wonen we nu? Zoetermeer, een "groei"stad, of cultuur stad zoals de gemeente het graag noemt. Voor ons veels te druk, stedelijk en chaotisch.

Het probleem waar we tegen aan lopen: Inkomensgrens voor sociale huur. Voor het huidige huis zaten we er eigenlijk net aan 1 persoon zat aan 30k, dus dat kon nog. Maar tegenwoordig zal het niet lukken.

Natuurlijk is er vrije huur, maar daar lezen we horror verhaal na horror verhaal over. Maar natuurlijk ook goede verhalen.

Het lastige is ook, werk vinden. Ik werk in de IT (1e lijns helpdesk is mijn passie), en zij in de webmarketing (design, marketing campagnes etc).
In mijn vak is er meestal wel wat te vinden, maar voor web design.. dat wordt lastiger. Hell, het lukt ons niet eens in omgeving Noord/Zuid Holland.

Wat vraag ik nu eigenlijk: Wat zijn jullie tips, hebben mensen hier in hetzelfde gezeten, en wat zijn jullie do's/don'ts.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Hoe willen jullie naar jullie werk gaan? (voorkeur/eis, vervoer, reistijd en enz)

• Silver7
Anders zou je in Purmerend kunnen gaan wonen en dan met auto/trein naar Amsterdam

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je wilt aan de ene kant in een stad wonen om enigszins in de buurt van jullie werk te zitten (en dat type werk is in een dorp niet te vinden). Aan de andere kant wil je het gevoel van een dorp en de manier van omgaan die daar bij hoort.
Van Groningen zeggen ze vaak (en ik herken het ook zeker) "de stad dat voelt als een dorp". Maar daar moet je zelf ook actief voor werken. Creeer, waar dan ook, je eigen plekje. Ga naar de markt voor je boodschappen en bezoek lokale pubs/winkeltjes en wat niet meer. Hoe meer jij je sociaal opstelt richting lokale ondernemingen/activiteiten, hoe meer je het dorpsgevoel (ons kent ons gevoel) gaat (h)erkennen

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• corset
Nomad schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:05:
Je wilt aan de ene kant in een stad wonen om enigszins in de buurt van jullie werk te zitten (en dat type werk is in een dorp niet te vinden). Aan de andere kant wil je het gevoel van een dorp en de manier van omgaan die daar bij hoort.
Van Groningen zeggen ze vaak (en ik herken het ook zeker) "de stad dat voelt als een dorp". Maar daar moet je zelf ook actief voor werken. Creeer, waar dan ook, je eigen plekje. Ga naar de markt voor je boodschappen en bezoek lokale pubs/winkeltjes en wat niet meer. Hoe meer jij je sociaal opstelt richting lokale ondernemingen/activiteiten, hoe meer je het dorpsgevoel (ons kent ons gevoel) gaat (h)erkennen
In een stad wonen heeft niet echt een prioriteit. Voorbeeld;

In zeeland zie je steeds meer IT/marketing banen komen. Hierdoor zou wonen in iets als Zierikzee, Dreischor heerlijk zijn. Echter is dat vooral qua huren via de leegstandwet. Hierdoor ben je nooit zeker van je woning.

Over het reizen, dat zal gaan zoals het moet :) als het via de auto moet, geen issue. Als OV makkelijker is, dan OV.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:00

Spooksel

Spooksel!

Je zou kunnen kijken naar een plaats als Woerden. Ligt tussen alle grote steden in en is perfect aangesloten op het wegennetwerk/ov/etc, maar het is nog steeds klein genoeg om gewoon niet chaotisch te zijn :)

Ik weet ook niet wat jullie plannen zijn mbt gezinsuitbreiding, maar als iets dergelijks op de rol staat dan wil je volgens mij ook niet in de middle of nowhere ergens in een gehucht zitten met niks in de buurt ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door Spooksel op 25-09-2015 11:14 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik zie het gezellige, mooie Brabant niet in je lijstje?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

corset schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:09:
[...]

In een stad wonen heeft niet echt een prioriteit. Voorbeeld;

In zeeland zie je steeds meer IT/marketing banen komen. Hierdoor zou wonen in iets als Zierikzee, Dreischor heerlijk zijn. Echter is dat vooral qua huren via de leegstandwet. Hierdoor ben je nooit zeker van je woning.

Over het reizen, dat zal gaan zoals het moet :) als het via de auto moet, geen issue. Als OV makkelijker is, dan OV.
True, maar door het grote aantal studenten/opleidingen etc in Groningen, zitten er daar ook heel veel bedrijven, zeker ook in de markt die jullie zoeken. Dat punt had ik niet zo expliciet gemaakt, maar was wel een van mijn overwegingen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
redbullet schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:16:
Ik zie het gezellige, mooie Brabant niet in je lijstje?
Ik mis het mooie Friesland ook :+

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 14:40
Kom maar naar Zeeuws-Vlaanderen,

http://www.onbegrensdzeeuwsvlaanderen.nl/onbegrensd-werken

goedkope huur/koop , ruimte en vrijheid en toch alle voordelen van grote steden dichtbij (Gent,Brugge,Antwerpen)

www.weitjerock.com

• redbullet
Drowzz schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:17:
[...]

Ik mis het mooie Friesland ook :+
Nee want dat dialect is niet te verstaan :>

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
Ik ken overijssel (zelf woonachtig), wat die omgeving betreft zou je in de buurt van de stedenband Almelo, Hengelo en Enschede uitkomen, of in de buurt van Zwolle. De Twentse steden hebben wel een ander karakter dan Zwolle. Buiten de steden veel natuur.

De wijzen komen uit het Oosten!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je vraag is echt super breed? Maak voor jezelf eens een lijstje wat je denkt te zoeken in een woonplaats en wat je níet fijn vindt aan waar je nu woont.

Denk bijvoorbeeld na over: voorzieningen (winkels, sport, kerk (?), scholen, OV, bioscoop), bereikbaarheid (ligging tov werk, vrienden, familie - eventueel ook vakanties, weekendjes weg als je dat vaak doet), ruimte die je wilt hebben (slaapkamers? tuin?), etc.

• corset
Nomad schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:17:
[...]

True, maar door het grote aantal studenten/opleidingen etc in Groningen, zitten er daar ook heel veel bedrijven, zeker ook in de markt die jullie zoeken. Dat punt had ik niet zo expliciet gemaakt, maar was wel een van mijn overwegingen.
Aah dar verklaard :) ik las het meer als "probeer X in je eigen woonplaats". Excuses.

Qua kinderwens, die is er niet bij ons. Of het ooit komt? Geen idee, maar op dit moment zeker niet.

@MrAcid, qua eisen zijn we niet veeleisend. Voor veel dingen zijn we bereid te reizen. Enige wat we zouden willen:

In de buurt van een paar goede restaurants, en natuur. In de bossen lopen is heerlijk, op het strand ook. Maar mijn voorkeur gaat toch naar bossen :+

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:36

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom zoek je gelijk zo ver weg? Ook in de Randstad en in de buurt van Zoetermeer zijn zat kleine dorpjes, zoals Hazerswoude-Dorp, Zoeterwoude, Zevenhuizen, etc. etc. Of je er daar zo gauw tussen komt weet ik verder ook niet, maar dat zou ik eerst proberen. Of ben je op de vlucht voor iets of iemand, dat je zo ver mogelijk van Zoetermeer wil gaan wonen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• redbullet
corset schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:31:
[...]
In de buurt van een paar goede restaurants, en natuur. In de bossen lopen is heerlijk, op het strand ook. Maar mijn voorkeur gaat toch naar bossen :+
Dat zeg ik, Brabant (randje Limburg misschien?) waar ik woon kan ik goed eten, ben zo in Duitsland en hier zijn een hoop bossen / natuur.

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zou Zwolle eens bekijken. We hebben hier zeker een leuk aantal bedrijven die voldoen aan wat jullie willen en hoewel de stad in opkomst is heeft het nog wel een gemoedelijk karakter allemaal :)

Denk aan Yourhosting, Boerdam en Hoogdesign bijvoorbeeld. Dit zijn bedrijven waar oud schoolgenoten van mij met vrij veel plezier gewerkt hebben of nog werken.

Qua sociale huur kom je toch niet in aanmerking want de wachtlijsten zijn te lang maar privaat is vrij veel en vrij leuke huizen ook te vinden. En als koop een optie is, er wordt nu een aantal nieuwbouw huizen onder de naam 'De nieuwe feniks' uit de grond gestampt op steenworp afstand van het centrum.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

(kleine fix voor iets meer duidelijke titel)

Misschien heb je iets aan de tips in wat oude topics, zoals deze:
Rustig wonen, kan dat in de randstad?

[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 25-09-2015 11:47 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• corset
Sorry naitsoezn :) kon geen duidelijke titel bedenken

1e topic kan ik helaas niet in :-( geen HK access.

De 2e ga ik zeker doorlezen.

@Fiber, we willen gewoon geen randstad :) Niet zozeer op de vlucht, meer een nieuw begin.

@Redbullet, brabant nooit aan gedacht eigenlijk. Klinkt gek, maar deels zeeuws opgevoed zijn, kijk je toch anders tegen brabant.

@Mega, Zwolle ga ik ook bekijken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou ook naar Brabant kijken, beste provincie imho (maar ik ben misschien niet geheel onpartijdig ;)).

Zat rust, ruimte, platteland, natuur etc. En als je in West-Brabant gaat zitten ben je toch in no-time in de randstad, mocht je dat willen :)

Virussen? Scan ze hier!

• Fiber

Fiber

Echt geen Randstad? Dan zou ik naar de provincie Utrecht komen, naar dorpen als Renswoude, Scherpenzeel, Woudenberg, Maarn, Doorn, Driebergen, etc: Rustig, natuur genoeg, net groot genoeg om nog wel winkels, kappers en restaurantjes te hebben, centraal in het land dus ook Amsterdam en Utrecht, etc. zijn nog prima bereikbaar...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• redbullet
corset schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:47:

@Redbullet, brabant nooit aan gedacht eigenlijk. Klinkt gek, maar deels zeeuws opgevoed zijn, kijk je toch anders tegen brabant.
:') vertel, zelf kom ik uit het oosten dus ben meer met Limbo's opgegroeid dan met zeeuwen.

Het is hier mooi en rustig, ik ben binnen 15 minuten in Duitsland, 25 minuten in Nijmegen (4 daagse feesten als je wilt) en 45 minuten in Eindhoven :D

• corset
redbullet schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:56:
[...]

:') vertel, zelf kom ik uit het oosten dus ben meer met Limbo's opgegroeid dan met zeeuwen.
De zeeuwen die ik ken zijn wat meer.. uhm, "wij zijn zeeuwen, brabanders doen maar wat ze willen. Zolang we maar niet hoeven samen te werken" :p

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En Zeeuwen benne zuunig :P

Virussen? Scan ze hier!

• corset
haha dat klopt zeker :) helaas een stereotype wat ik niet kan ontkennen :p

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

corset schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:59:
Natuurlijk is er vrije huur, maar daar lezen we horror verhaal na horror verhaal over. Maar natuurlijk ook goede verhalen.
Ik huur zelf in de vrije sector via een woningcorporatie en ben erg tevreden over de service.

Al aangehaald zag ik, maar kijk ook eens naar Twente. Er wordt hier flink gezocht naar technisch personeel. Mocht je buiten deze sector werk zoeken is het drama overigens. Je kunt hier wel rustig en relatief voordelig wonen. Amersfoort is slechts een uurtje over de A1.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 16:04
Ik heb zelf in vier van de door jou genoemde regio's gewoond.

Utrecht: heb in Soest gewoond toen ik in Utrecht werkte. Op zich rustig plaatsje waar je mooi kan wonen, maar niks te doen naast wonen, wil je wat dan moet je weer naar Amersfoort of Utrecht, en het nadeel is dus dat je binnen no-time weer in de drukte zit. Terwijl je juist de randstad uit wilde!
Amersfoort kan mooi zijn, maar heeft ook compleet verrotte stukken, ook in het centrum, met veel overlast door allochtonen (sorry voor mijn ongenuanceerdheid, maar het is nu eenmaal zo).

Regio Renswoude, scherpenzeel etc wat hierboven genoemd wordt is ook mooi (kom er regelmatig, mijn oom en tante staan er op de camping... net zoals half Utrecht), maar je zit er wel in de biblebelt-regio en dat merk je.

Overijssel: heb in Zwolle gewoond. Leuke stad, niet te druk, centrale ligging, maar echt heel dynamisch is het allemaal niet.

Drenthe: ben ik opgegroeid, in een klein dorpje. Drenthe is vooral mooi, persoonlijk vind ik het de mooiste en vriendelijkste provincie van Nederland. Er werk vinden kan wel lastig zijn afhankelijk van je branche.

Groningen: heb ik gestudeerd en op kamers gezeten, toen een tijdje weggeweest naar Utrecht en uiteindelijk weer teruggekomen (in de stad). Groningen combineert wat mij betreft toch het beste van alles. Niet te druk, weinig problemen die andere grote steden wel kennen, goed bereikbaar, betaalbaar, je kunt er alles, veel recreatie binnen handbereik in de regio. Met 1:45 uur sta je op Schiphol of in Utrecht (mits er geen file is... in de randstad), dus dat "Groningen is ver weg" is maar betrekkelijk hoor.

Catch a smile out there!

• Megajr
Glenfiddich schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:11:
Overijssel: heb in Zwolle gewoond. Leuke stad, niet te druk, centrale ligging, maar echt heel dynamisch is het allemaal niet.
Ik weet niet wanneer je voor het laatst in Zwolle geweest bent maar dat begint wel steeds meer te komen voor mijn gevoel. Al is mijn vergelijkingsmateriaal Hattem en is dat nog een pak minder dynamisch :+

Het is nog steeds niet je van het dat geef ik ook toe maar het begint wel een steeds serieuzere stad en leukere stad te worden met in en om het centrum allemaal leuke nieuwe winkels en activiteiten.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik heb ruim 22 jaar in Zoetermeer gewoond en ik vraag me af of we het wel over dezelfde stad hebben. Zoetermeer is wijds opgezet en er is veel ruimte. Sterker nog het heeft de bijnaam slaapstad omdat het er zo stil is en er bijna niets te doen is ;-) (laagste aantal cafe's/uitgaansgelegenheden per hoofd van de bevolking van Nederland in deze gemeente!)

Ik ben er dus juist gevlucht om bovenstaande redenen dus ons referentie kader over drukte is denk ik iets verschillend hahaha

On topic: Waarom dan niet naar Benthuizen of andere dorpen aan de noord en oost kant van Zoetermeer? Dan heb je wel de voordelen van de "stad" maar 's-morgens hoor je wel de vogeltjes fluiten.
Betreft de huur, tja vrije huur is gewoon veilig hoor alleen moet je niet via onderhuur huren want dan heb je idd de ellende soms.

Waarom ga je niets kopen? dat maakt je keuze gelijk VEEL groter... Je hebt een goede baan zie ik en verdient goed. Kopen is uiteindelijk altijd voordeliger dan huren op termijn!

• Glenfiddich
Megajr schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet wanneer je voor het laatst in Zwolle geweest bent maar dat begint wel steeds meer te komen voor mijn gevoel. Al is mijn vergelijkingsmateriaal Hattem en is dat nog een pak minder dynamisch :+

Het is nog steeds niet je van het dat geef ik ook toe maar het begint wel een steeds serieuzere stad en leukere stad te worden met in en om het centrum allemaal leuke nieuwe winkels en activiteiten.
Dat ik er woonde was 2006-2007, in Stadshagen, en om eerlijk te zijn ben ik er naderhand eigenlijk ook niet meer geweest. En in die tijd kan natuurlijk best veel veranderd zijn :)

Catch a smile out there!

• corset
rikoos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:42:
Ik heb ruim 22 jaar in Zoetermeer gewoond en ik vraag me af of we het wel over dezelfde stad hebben. Zoetermeer is wijds opgezet en er is veel ruimte. Sterker nog het heeft de bijnaam slaapstad omdat het er zo stil is en er bijna niets te doen is ;-) (laagste aantal cafe's/uitgaansgelegenheden per hoofd van de bevolking van Nederland in deze gemeente!)

Ik ben er dus juist gevlucht om bovenstaande redenen dus ons referentie kader over drukte is denk ik iets verschillend hahaha

On topic: Waarom dan niet naar Benthuizen of andere dorpen aan de noord en oost kant van Zoetermeer? Dan heb je wel de voordelen van de "stad" maar 's-morgens hoor je wel de vogeltjes fluiten.
Betreft de huur, tja vrije huur is gewoon veilig hoor alleen moet je niet via onderhuur huren want dan heb je idd de ellende soms.

Waarom ga je niets kopen? dat maakt je keuze gelijk VEEL groter... Je hebt een goede baan zie ik en verdient goed. Kopen is uiteindelijk altijd voordeliger dan huren op termijn!
Jarenlang in meerzicht gewoond, meer politie bij de flat dan andere bezoekers
Nu in Palenstein, dat bevalt goed! echt geen issues mee :) maar het trekt ons gewoon niet.

We waren vorig jaar oktober in Kempervennen, en de omgeving daar was gewoon een stuk meer ons ding. Schouwen Duivenland precies hetzelfde :)

Overigens is zoetermeer nog veel verder achteruit gegaan, de leegstand in het centrum is echt bizar hoog :-(

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 23:13

Mystikal

It never hurts to help!

Etten-Leur is ideaal voor je! Dichtbij Breda (10min), makkelijk naar Antwerpen (35min), Rotterdam (45min), Eindhoven (45min). Genoeg natuur in de buurt (Biesbos, Mastbos, Drunese duinen, maar ook het strand in de zomer is binnen de 60 minuten te halen. Alle voorzieningen die je zoekt zijn er, maar het blijft een dorp.

En nee ik ben niet geheel onpartijdig!

Basement Bios ---- Exo-S

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

-tom-562

Oliesjeik

Fiber schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:56:
Echt geen Randstad? Dan zou ik naar de provincie Utrecht komen, naar dorpen alsRenswoude, Scherpenzeel, Woudenbergg, Maarn, Doorn, Driebergen, etc: Rustig, natuur genoeg, net groot genoeg om nog wel winkels, kappers en restaurantjes te hebben, centraal in het land dus ook Amsterdam en Utrecht, etc. zijn nog prima bereikbaar...
:X Of TS moet zelf een zwartekoussenfiguur zijn, anders zou ik daar never nooit willen wonen. Daar wordt ook nogal vreemd tegen buitenstaanders aangekeken.
Brabant is een leuke provincie, en volgens mij zit het qua IT gerelateerde banen ook wel goed (rondom Eindhoven).

Vaak bu'j te bang!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 15:11
Ik woon zelf sinds 1,5 jaar in Meerhoven (een jonge wijk net onder vliegveld Eindhoven).
Met de bus ben ik in 20 minuten in centrum Eindhoven, de High Tech Campus is 15 minuten rijden en ook rond het vliegveld zijn genoeg techbedrijven en startups te vinden. Een baan in de IT is hier absoluut niet moeilijk te vinden.

De regio is erg groen en zelfs de kleinere dorpen om Eindhoven heen hebben al minimaal 1 supermarkt basischool, etc.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 10:36
Ik heb niet echt in hetzelfde schuitje gezeten, maar ben wel een geboren en getogen Zeeuw :) , dus enthousiast over één van je genoemde regio's O-) .

Jullie willen verhuizen, naar een rustiger plaats dan je nu woont. Dan komen veel van de Zeeuwse steden wel in aanmerking. Huren in Zeeland is moeilijk, aantal huurwoningen in de particuliere sector is zoals overal beperkt, sociale huur is omwille van inkomensgrens vaak ook niet haalbaar. Kopen zou daarentegen een optie zijn, de huizenprijs is in dorpen relatief laag, in de steden iets hoger.

Belangrijkste is dat je beiden werk vind op redelijke afstand van je woonplaats. Er zijn best een aantal internetbureaus en ook best een aantal bedrijven waar men 1e lijns supportmedewerkers heeft dus wat dat betreft goede omstandigheden denk ik, je zult wel een *beetje* geduld moeten hebben, het is niet zo dat je nu direct op 5 vacatures zou kunnen reageren..

Kies je voor wonen op Schouwen-Duiveland, dan heb je een beperktere keuze, je zit dan nog binnen een 30 - 45 minuten in Goes, Middelburg, Vlissingen, maar ook Rotterdam of Barendrecht. Kies je bijvoorbeeld voor wonen in Goes, dan ben je in diezelfde tijdspanne in Middelburg, Vlissingen, Zierikzee, Breda of Dordrecht, maar eventueel ook Antwerpen of Gent vallen dan binnen dat bereik.

Om tot de juiste keuze te komen, begin eens te zoeken naar vacatures in een bepaalde regio, bepaal of je wilt kopen of wilt huren. Je kunt ook beginnen te huren op basis van de leegstandswet en bekijken of het je nog wel zo goed bevalt.

En zijn Zeeuwen stug? Bij eerste kennismaking wellicht, maar daarna lullen ze ook als Brugman :) .

Dance with the stars

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
corset schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:09:
[...]

Jarenlang in meerzicht gewoond, meer politie bij de flat dan andere bezoekers
Nu in Palenstein, dat bevalt goed! echt geen issues mee :) maar het trekt ons gewoon niet.

........................

Overigens is zoetermeer nog veel verder achteruit gegaan, de leegstand in het centrum is echt bizar hoog :-(
Okay dan noem je ook 2 van de 3 slechte wijken ;-) (Driemanspolder is de derde). Ik heb 5 jaar in Palenstijn gewoond en daar ligt het echt aan waar je bent in die wijk, stukken heel slecht en stukken zwaar kak. Mijn volledige familie woont nog allemaal in Zoetermeer en ik moet zeggen dat Oosterheem echt een leuke wijk is hoor enorm groen en buiten de doorgaande wegen is het goed toeven daar, verder ben ik nog steeds gecharmeerd van Seghwaert maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Snap wel je behoefte om rust hoor dat heb ik ook alleen is het westen (Randstad) nu eenmaal druk en dus betaal je ook voor de mooie plekjes. Nogmaals ik zou gaan kijken voor koop als ik jou was want dan is je keuze VEEL groter en kan je veel beter aan je wensen voldoen (mits je kan/mag kopen natuurlijk).

Verder hou in je achterhoofd wat je met je werk wilt doen, wil je in de detachering verder aangezien je de leeftijd daar nog voor hebt, kijk dan HEEL goed waar je gaat wonen en dat je niet dagelijks uren kwijt bent aan reizen (sommige routes zijn nu eenmaal heel druk naar het westen/midden van NL). Dan gaat je woongenot namelijk heel snel minder worden omdat je meer in de auto/trein zit dan dat je kan genieten van je woning. Ik heb collega's de letterlijk dagelijk 2 uur heen en 2 uur terug rijden puur voor hun woongenot maar heb er ook bij die een andere woning meer in de buurt van werk zijn gaan zoeken omdat ze gek werden van het reizen.

Succes in je keuze en vinden van een top locatie voor jullie 2en!!!

PS
Ik woon nu in Den Haag en ik ben juist weer aan het kijken om naar Zoetermeer te gaan omdat het daar lekker rustig is ;-)

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 15:11
Glenfiddich schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
[...]

Dat ik er woonde was 2006-2007, in Stadshagen, en om eerlijk te zijn ben ik er naderhand eigenlijk ook niet meer geweest. En in die tijd kan natuurlijk best veel veranderd zijn :)
Inderdaad, in Stadshagen is niet veel veranderd, is en blijft een vinex wijk zoals deze door heel Nederland liggen. Zwolle zelf is echt groeiende, veel (economische) activiteiten, dynamisch centrum. Wil je niet in de stad Zwolle wonen dan kun je goed terecht in een van de omliggende dorpen (en stad als Hattem). Bereikbaarheid van Zwolle is bijzonder goed. ik zelf ben een jaar of 8 geleden weer terug verhuisd naar de regio Zwolle (heb daarvoor 15 jaar in Rotterdam gewoond) en geen moment spijt van gehad (wel van de 6 maanden in Stadshagen >:) ) Ik woon nu aan de andere kant van de Ijssel. Ben met de auto in tien minuten in centrum Zwolle, vrienden die in stadshagen wonen doen er net zo lang over... Op de fiets in een half uur drie kwartier in centrum Zwolle.
Maar het mooiste is: ik ben in 5 minuten lopen in de uiterwaarden van IJssel en 5 minuten de andere kant op aan de rand van de heide en de bossen van de Veluwe.

Wil je een keer naar de echt grote stad: Utrecht? Een uurtje rijden, Rotterdam iets langer maar ook binnen de 2 uur te doen (in het weekend). Amsterdam schijn je ook te kunnen bereiken ;)

Schiphol is in iets meer dan een uur met de trein te bereiken (!)

Mijn idee: Ga in een dorp wonen, want je gaat makkelijker een dag naar de stad dan een dag naar een dorp! :)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Silver7 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:03:
Anders zou je in Purmerend kunnen gaan wonen en dan met auto/trein naar Amsterdam
Beter de bus dan. De trein gaat via Zaandam, dat schiet niet op, en de auto's staan in de file...

Anyway, wij zijn van Den Haag naar Gouda vertrokken. Grote stap vooruit in rust en ruimte, stap achteruit qua stadsfaciliteiten natuurlijk.

Maar je kan ook Twente overwegen.

[ Voor 23% gewijzigd door ATS op 25-09-2015 14:14 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Silver7
ATS schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:12:
[...]

Beter de bus dan. De trein gaat via Zaandam, dat schiet niet op, en de auto's staan in de file...
- Trein, dat valt nog mee
- Auto, vroeg vertrekken of pas na december 2015 verhuizen (dan gaat spitsstrook open)
- Bus, pfffffff (als die via Volendam gaat)

• misterx1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 14:15
Ik kan je heel begrijpen dat je uit de randstad wilt, want ik wil ook weg !!
Heb een aantal jaren in het buitenland gewerkt en nu ik (door werk) weer terug ben (woon omstreken Den Haag),
wil ik het liefst weg uit Randstad.
Het is te druk, lucht is op sommige dagen heel vervuild, asociale mensen, lopen genoeg mafkezen rond.
Het is niet veilig als je een gezin hebt!!
Heb zelf gekeken naar de beste plekken in NEderland om te wonen en uiteindelijk kom je toch uit op Friesland, Groningen, Drenthe.
Waarom? Schoonste lucht van Nederland en veel ruimte, vriendelijke mensen etc.
Alleen is werk vinden een groot probleem.
Hier in de randstad heb je zat banen. Ik werk in de IT wereld (it security) en een baan vinden is geen probleem.
Alleen in het noord oosten is er heel weinig werk te vinden.
En als er een lueke vacature langskomt, maak je toch weinig kans, want wie weet hoeveel mensen op zo'n vacature solliciteren.
Je kan tuurlijk compenseren en in het zuiden van Friesland wonen en elke dag met de auto naar de randstad,
maar ik weet niet of je het kan volhouden op langer termijn.
Net over de grens naar Duitsland heb ik ook gekeken, maar dan moet je goed Duits spreken en ik heb alleen op school Duitse lessen gehad en daarna niks meegedaan.
Het zuiden zou ik vermijden, vooral door luchtvervuiling (zuid oosten, denk aan Enschede).
Ik blijf nog rondkijken en ga nu ook over de grens kijken (Duitsland) en misschien ook Luxemburg.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Silver7 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:15:
[...]

- Trein, dat valt nog mee
- Auto, vroeg vertrekken of pas na december 2015 verhuizen (dan gaat spitsstrook open)
- Bus, pfffffff (als die via Volendam gaat)
Bus via Volendam? 8)7

Er rijden ik weet niet hoeveel directe lijnen vanuit de verschillende wijken. Via een vrije busbaan. Elke paar minuten in de spits. Ik woon er al jaren niet meer, maar mijn ouders nog wel en ik kom er nog met enige regelmaat (per OV).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Glenfiddich
BB-One schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:00:
[...]

Inderdaad, in Stadshagen is niet veel veranderd, is en blijft een vinex wijk zoals deze door heel Nederland liggen. Zwolle zelf is echt groeiende, veel (economische) activiteiten, dynamisch centrum. Wil je niet in de stad Zwolle wonen dan kun je goed terecht in een van de omliggende dorpen (en stad als Hattem). Bereikbaarheid van Zwolle is bijzonder goed. ik zelf ben een jaar of 8 geleden weer terug verhuisd naar de regio Zwolle (heb daarvoor 15 jaar in Rotterdam gewoond) en geen moment spijt van gehad (wel van de 6 maanden in Stadshagen >:) ) Ik woon nu aan de andere kant van de Ijssel. Ben met de auto in tien minuten in centrum Zwolle, vrienden die in stadshagen wonen doen er net zo lang over... Op de fiets in een half uur drie kwartier in centrum Zwolle.
Maar het mooiste is: ik ben in 5 minuten lopen in de uiterwaarden van IJssel en 5 minuten de andere kant op aan de rand van de heide en de bossen van de Veluwe.

Wil je een keer naar de echt grote stad: Utrecht? Een uurtje rijden, Rotterdam iets langer maar ook binnen de 2 uur te doen (in het weekend). Amsterdam schijn je ook te kunnen bereiken ;)

Mijn idee: Ga in een dorp wonen, want je gaat makkelijker een dag naar de stad dan een dag naar een dorp! :)
Ach, je woonplek moet natuurlijk ook bij je situatie passen. Ik heb een jaar in stadshagen gewoond en met plezier hoor. Het was de juiste woning voor de situatie toen. Ik huurde er een appartement aan de Belvedèrelaan voor een jaar. Was in Groningen bijna klaar met de studie, had net werk in Utrecht (jaarcontract), en het was nog niet duidelijk waar ik na dat jaar heen zou gaan, en vanuit Zwolle kan je dan alle kanten nog op: voor hetzelfde geld had ik diverse tijdelijke contracten bij verschillende werkgevers gehad, vanuit Zwolle was veel mogelijk geweest zonder steeds te moeten verhuizen. Uiteindelijk kreeg ik echter in Utrecht een vast contract, en ben ik in Soest gaan wonen. Maar na een paar jaar was ik er flauw van, Utrecht vind ik een rotstad dus zou ik nooit willen wonen, en Soest is een eiland: je woont er leuk maar verder is er niks, en alles er omheen was me nog steeds te druk enzo. Ik wilde eigenlijk wel weer terug naar Groningen, in Groningen en Drenthe wonen toch de meeste van mijn vrienden en directe familie. Zat elke week minstens een keer in de auto op en neer naar het Noorden voor bezoek aan vrienden, ouders, zus etc.

Toen kon ik werk krijgen in Groningen, met direct een vast contract en geen proeftijd etc. Veel geluk mee gehad. Direct een woning gekocht (in 2009, dus nog maar net aan begin van de crisis helaas) in Groningen en dit is voor mij dé plek voor de komende tien jaar. Misschien wel meer, het huis past bij de huidige situatie en die zal in principe niet meer veranderen, behalve dat we ouder zullen worden, hopelijk nog meer gaan verdienen etc.

Nu, vandaag, zou ik inderdaad gruwelen van stadshagen ja. Want de situatie is compleet anders nu dan toen.

TS: je moet daar ook over nadenken. Weg uit de randstad, maar wat zoek je precies, en hoe zit het over vijf jaar, of tien jaar? Wat zie je voor je qua werk, kinderen etc voor je in de komende tien jaar en ben je dan nog steeds gelukkig in Zeeland/Drenthe of whatever? Woon je dan nog steeds graag in een dorp, of juist een kleinere stad? Je moet wat dat betreft een beetje "slim" kiezen en vooruitkijken.

edit:
En verhuizen naar een andere regio is vaak méér dan alleen een ander huis. Het betekent mogelijk ook ander werk, verder weg van vrienden/familie, etc.

Catch a smile out there!

• corset
Mensen, wat een reacties. Bedankt allemaal :) Ik zal dit weekend uitgebreid reageren, helaas nu op het werk geen mogelijk hiervoor :)

Maar nogmaals bedankt voor alle input!

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-10 16:09
Willen jullie niet eerst op zoek naar een andere baan? Waar betaal je anders de huur van :)

Je zegt zelf dat een baan vinden het moeilijkste is, en dat je geen sterke voorkeur hebt voor een bepaalde provincie. Dan kan je daar in de buurt een huis gaan zoeken.

• corset
precies, dat is ook de gedachte dat we meerdere "gebieden" willen bekijken. We focussen ons nu teveel op Zeeland, terwijl als we onze kansen spreiden, we meer kunnen bereiken :)

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Zelf kom ik oorspronkelijk uit limburg, en ben ik na mijn studie blijven hangen in Twente. Sociale huur en particuliere huur zijn hier goed te doen. De prijs/kwaliteit verhouding is op zich goed en de wachttijden zijn niet zo lang (in mijn geval een half jaar, en dan was ik nog kritisch en selectief). Banen in de IT zijn hier ook goed te krijgen, en mensen zijn erg gemoedelijk en makkelijk aanspreekbaar.

Zoals in elke stad en dorp kom je het gemakkelijkste ergens tussen als je het verenigingsleven in trekt. Dus meld je aan bij een lokale sportclub, scoutingvereniging, kerk of kookclub en je heb de contacten zo. Daarnaast zou je natuurlijk een paar keer een weekendje een hotel kunnen pakken in een omgeving die je aanspreekt, om de stad en cultuur vast te proeven.

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Afhankelijk waar je in Nederland wilt gaan wonen. Er is meer (soms) sociale controle van de buurt en (soms) ook een uitgesproken mening. Mijn vriendin komt uit de Randstad en hoeveel ze voor geen goud terug wil is het dorpse leven en bijbehorende mentaliteit in Twente voor haar best wel eens moeilijk. Houd er dus rekening mee dat je dus meer (on)gewenst contact met buren en dergelijke zou kunnen hebben. Ook gaf ze aan dat het sollicitatiegesprek hier in de regio anders verloopt dan in het "westen".

Je openingspost lezende. Ja je bent een zuinig of gewoon gierig. Niet teveel huur willen betalen dat valt duidelijk op :+ Persoonlijk heb ik goede ervaring met huren in de vrije sector. Het enige nadeel was in één geval een langzame huurbaas. Maar niets wereldsschokkend. En je hebt ook een vrije sector waarbij je alsnog huurt bij een woningcorporatie. Mocht jullie dit een zeker gevoel geven.

Qua werk welke jullie zoeken zijn er in Twente zeker mogelijkheden. Uiteraard niet zoveel als in de Randstad. De luchtvervuiling zoals hierboven genoemd in de regio Enschede kan ik niet over oordelen. Woon zelf niet in Enschede, maar die stad is er de laatste jaren in mijn optiek niet op vooruit gegaan.

Duitsland is al eerder genoemd en zeker een optie. Daar wonen en hier in Nederland werken (lees je dan wel goed in over de voor- en nadelen). Maar wees dan dan niet zo'n "cliché buitenlander" en ga in een Nederlandse wijk in Duitsland wonen. Wij klagen hier altijd over de buitenlanders die bij elkaar plakken en hun eigen taal spreken. Hier over de grens zijn er voldoende Nederlanders die geen haar beter zijn. Plus als je teveel voor een huis in Duitsland wilt betalen moet je juist in zo'n Nederlandse wijk gaan wonen. Dat je goed Duits moet spreken zoals hier wordt gezegd is niet waar. Duitsers waarderen je inzet en moeite. De taal leer je dan vanzelf wel en / of anders gewoon op cursus. Hier in de regio kun je veelal ook gewoon Twents tegen een Duitser praten.

[ Voor 4% gewijzigd door DerKleinePunkt op 25-09-2015 15:08 ]

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-11 16:31
De Randstad is toch juist heerlijk. Ik woon zelf in Leiden, heb alle grote steden op korte afstand met de trein of auto, het strand dichtbij, zit met de fiets zo in de rust van het Groene Hart en volop werkgelegenheid.

Zoetermeer zou ik overigens ook niet willen wonen ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Ascension op 25-09-2015 15:07 . Reden: Zoetermeer rant ]

• Megajr
Glenfiddich schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
[...]

Er is een hoop veranderd sindsdien al begint het pas het laatste jaar of 2 echt heel erg op gang te komen. Daarom de vraag wanneer je er voor het laatst geweest was :)
BB-One schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:00:
[...]

Ik schrok even toen je over Stadshagen begon maar het valt gelukkig mee ;) voor de rest er helemaal mee eens. Heerlijke regio hier en alles is wel even rijden maar niet heel extreem.
Glenfiddich schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:22:
[...]

Ach, je woonplek moet natuurlijk ook bij je situatie passen. Ik heb een jaar in stadshagen gewoond en met plezier hoor. Het was de juiste woning voor de situatie toen. Ik huurde er een appartement aan de Belvedèrelaan voor een jaar. Was in Groningen bijna klaar met de studie, had net werk in Utrecht (jaarcontract), en het was nog niet duidelijk waar ik na dat jaar heen zou gaan, en vanuit Zwolle kan je dan alle kanten nog op: voor hetzelfde geld had ik diverse tijdelijke contracten bij verschillende werkgevers gehad, vanuit Zwolle was veel mogelijk geweest zonder steeds te moeten verhuizen.

Nu, vandaag, zou ik inderdaad gruwelen van stadshagen ja. Want de situatie is compleet anders nu dan toen.
Tuurlijk, maar als je daar over het Twistvlietpad fietste ben je Stadshagen al weer uit en 10 minuten verder is het centrum er al. De huizen daar vind ik ook nog wel meevallen maar de rijen aan elkaar uit de grond gestampte huizen die er hetzelfde uit zien gruwel ik van en dat is verder op in Stadshagen wel een heel stuk erger.

Al snap ik zeker gezien je geschetste situatie wel dat je er bent gaan wonen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

corset schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:45:
precies, dat is ook de gedachte dat we meerdere "gebieden" willen bekijken. We focussen ons nu teveel op Zeeland, terwijl als we onze kansen spreiden, we meer kunnen bereiken :)
Allicht exact omgekeerd aanvliegen:

Zo te horen boeit exacte regio weinig, zolang het rustiger is dan Zoetermeer (Zoetermeer "stedelijk" durven noemen gaat me dan weer te ver, als echte stedeling zou ik niet dood gevonden willen worden in zo'n bloemkoolnachtmerrie zonder echte hart :P ). En je hebt terechte zorgen over werk vinden.

Ga dan op zoek naar werk, of beter nog, laat je vriendin, die blijkbaar werktechnisch moeilijker ligt, op zoek gaan naar werk in zo'n rustige regio, ongeacht of het nu Zeeland, Groningen, Limburg of waar dan ook ertussenin. Als zij werk heeft in zo'n regio, haar gelijk tijdelijk daarheen laten gaan (voor mijn part in een tent :P ) en daaruit zoeken naar woning en werk voor jou, waarbij je pas de woning aanneemt als proeftijd voorbij is.

Voordeel van het zo te doen is dat inkomsten al vast staan voor je je ergens qua woonruimte op vastlegt, en dat je in de aanloopperiode van tijdelijk LATten genoeg kans hebt om de regio te leren kennen en kijken of je er aardt. Zo niet kun je altijd nog afblazen en door blijven gaan in Zoetermeer tot je wel iets vindt dat bevalt :)

Oslik blyat! Oslik!

• MartijnAbel
  • Laatst online: 10-11 21:04
Leeuwarden geen optie? Jammer dat Friesland niet in je lijstje voorkomt. Zat plaatsen die stads maar toch ook dorps aanvoelen. Ik woon zelf in Drachten, een dorp met 43000 inwoners en stadse allure, met alles bij de hand. Beetje leeuwarden in het klein. Mocht je iets groter willen gaan is Leeuwarden dus ook een goede optie.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MartijnAbel schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:08:
Leeuwarden geen optie? Jammer dat Friesland niet in je lijstje voorkomt. Zat plaatsen die stads maar toch ook dorps aanvoelen. Ik woon zelf in Drachten, een dorp met 43000 inwoners en stadse allure, met alles bij de hand. Beetje leeuwarden in het klein. Mocht je iets groter willen gaan is Leeuwarden dus ook een goede optie.
Ja maar waar Leeuwarden bruisend is daar is Drachten als je het niet kent echt een troosteloze plek (nofi).

Drachten komt bij mij persoonlijk in het rijtje Lelystad, Emmeloord, Almere, Heerenveen.

Al moet ik zeggen dat Leeuwarden een goede suggestie is omdat het niet zo fries is als de rest.

Groningen ook maar het is alles zit in de stad en daarbuiten is er ook weinig. Je moet er dus wel zeker een baan hebben wil je er naartoe gaan (lees naar Groningen is het verder dan de weg weer terug ;) )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
+1 voor Zwolle e.o. Als je in Hattem, Dalfsen, Kampen of in de buitenwijken (Stadshagen uitgezonderd want das een beetje Stadinception, die wijk is een ding op zich) zoals Zwolle-Zuid (Ittersum, Schelle) of Assendorp gaat zitten heb je de drukte van een stad (naja, tis voor mij als blauwvinger echt een groot Provinciedorp qua gevoel, geen stadstad zoals Amsterdam/Utrecht e.d.) en je zit met 10min in de auto/fiets zo bij de IJssel/Vecht, in het buitengebied in elk geval. Dalfsen/Ommen/Hattem is ook een mooie omgeving trouwens.

Ideale aan Zwolle vind ik persoonlijk is dat je met een uurtje in Leeuwarden, Groningen, Hengelo, Arnhem, Utrecht bent. En met een ruim uurtje (1u15min) in Amsterdam Centraal, Schiphol, Nijmegen, Den Haag. Alleen Rotterdam is echt 2 uur weg, zuiden des Lands al helemaal (3+ uur richting Zeeland, Brabant en Limburg) Dus je zit best centraal qua uitvalsbasis. (voor het Noorden, Oosten en Westen van het land) Goed, nu ben ik nog student (trein op en neer naar Grunn) maar ik vind het wel prima hier. Je hebt zat voorzieningen, mooie omgeving, platteland ben je zo als je wilt. En je bent ook zo bij de echte steden in de buurt.

Sociale huur is alleen driewerf waardeloos, maar das in elke stad (de een erger dan de ander) Toch zie je tegenwoordig dat woningbouwverenigingen vrijkomende sociale huurwoningen in de verkoop stoppen. Wellicht is zoiets om te overwegen? Qua hypotheeklast moet dat toch wel in de buurt komen van sociale huur?

• Fiber

Fiber

Wellicht moet de TS nog eens wat duidelijker aangeven wat hij nou precies zoekt en wat 'naar een rustige omgeving' voor hem nou precies inhoudt. Groningen of Zwolle is volgens mij echt niet veel rustiger dan Zoetermeer...

Zoek je de rust van een Vinex wijk op dinsdagmorgen (Amersfoort Vathorst) Of de rust van een dorpje in de Achterhoek of Drente of zo, Of iets er tussen in, groot dorp, kleine stad...? Wil je echt alleen platteland en 'boeren' of meer een rustige woonwijk met vooral forenzen die dagelijks netjes naar kantoor gaan?

• MartijnAbel
  • Laatst online: 10-11 21:04
Touchdomex schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:11:
[...]

Ja maar waar Leeuwarden bruisend is daar is Drachten als je het niet kent echt een troosteloze plek (nofi).

Drachten komt bij mij persoonlijk in het rijtje Lelystad, Emmeloord, Almere, Heerenveen.

Al moet ik zeggen dat Leeuwarden een goede suggestie is omdat het niet zo fries is als de rest.

Groningen ook maar het is alles zit in de stad en daarbuiten is er ook weinig. Je moet er dus wel zeker een baan hebben wil je er naartoe gaan (lees naar Groningen is het verder dan de weg weer terug ;) )
Klopt wel wat je zegt. Drachten maakt een beetje dezelfde dip mee als Leeuwarden een jaartje of 2 a 3 geleden. Hopen dat het de komende jaren met de nieuwe vaart en de nieuwe horeca wat meer aantrekt.

[ Voor 0% gewijzigd door MartijnAbel op 25-09-2015 18:26 . Reden: Typo ]

Pagina: 1