Verwijderen feedback MiBe

Pagina: 1
Acties:

• TomVer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-08-2021
Op 27 augustus 2015 heb ik een negatieve beoordeling gekregen van een andere Tweaker. In deze beoordeling schildert hij/zij mij af als een onbetrouwbaar persoon die zijn afspraken niet nakomt. Ik stoor me hier best wel aan.

De situatie is als volgt:

Ik zou een Steelseries 6Gv2 overnemen van MiBe, de prijs van dit type toetsenbord op de officiële site bedraagt 99 euro. Ik had afgesproken het bord, dat 30 maanden oud was, over te nemen voor 59 euro (inclusief verzending). Ik dacht een goede deal gesloten te hebben tot ik zag dat het bord nieuw maar 79 euro was. Toen ik aangaf dat ik een fout gemaakt had (slechte research gedaan) en dat ik van de koop af wilde zien tenzij de prijs wat omlaag ging raakte MiBe erg geïrriteerd. Ik begreep zijn frustratie volledig want het was onhandig van mij om een deal te sluiten zonder verder te kijken dan mijn neus lang is. Ik vind het echter vervelend dat mijn excuses totaal genegeerd werden en hij over ging op het geven van een negatieve beoordeling. Iedereen maakt fouten en ik vind dit nogal radicaal.

Alvast bedankt.

Tom

[ Voor 1% gewijzigd door TomVer op 26-09-2015 17:00 . Reden: Prijs inclusief, vergeten te melden. ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
30 maanden oud en 59 euro?

Waarschijnlijk dacht hij jou te naaien en reageert hij zo kinderachtig.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:23

Detmer

Professioneel prutser

Mandrake466 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:58:
30 maanden oud en 59 euro?

Waarschijnlijk dacht hij jou te naaien en reageert hij zo kinderachtig.
Aan de andere kant heeft TS een concrete deal gemaakt over het toetsenbord. Waardoor ik MiBe's reacties zeer goed kan begrijpen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Detmer schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:05:
[...]

Aan de andere kant heeft TS een concrete deal gemaakt over het toetsenbord. Waardoor ik MiBe's reacties zeer goed kan begrijpen.
Totdat TS erachter kwam dat hij werd genaaid.

Of de toetsenbord naar behoren functioneert is ook maar de vraag natuurlijk.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Tja, los van de leeftijd en de inhoud van de deal, als ik zijn feedback, zijn beleving, zo lees, dan heb je inderdaad niet netjes gehandeld. Waar twee mensen een verhaal houden, hebben twee mensen schuld, en eigenlijk heb je zelf niet netjes gehandeld door af te zeggen. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar hij gaf in zijn feedback toch een vrij brede tijdlijn, terwijl jij compleet niks noemt over de tijd. Hij noemt onder meer dat je hem hebt laten wachten tot je loon er was, wat hij voor je deed... tevens was het een bieding... Als het iets van vijf minuten/een uurtje was tot je je bedacht was het verhaal al heel anders geweest...

Komt nog bij dat hij op Tweakers, en dan niet alleen V&A, toch wel behoorlijk brede feedback en input heeft... 95 feedback met veel inhoud en een significante bijdrage aan de community tegenover je eigen één reactie (een trollpost), forumtopic (deze), en vier toch vrij... vage feedback. Iedereen een kans, uiteraard, maar toch wat alarmbellen bij jou, terwijl MiBe toch wat meer... tsja... "karma" heeft

[ Voor 15% gewijzigd door Umbrah op 24-09-2015 21:13 ]

Verwijderd

Umbrah schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:12:
terwijl MiBe toch wat meer... tsja... "karma" heeft
Het hebben van karma is gelukkig geen criterium voor het hebben van een gelijk, de ranking doet er dus niet toe.
Samenvattend lijkt het mij met beide heren geen fijn zaken doen. ;)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Neuh, karma is natuurlijk geen vereiste, maar als één iemand 95 positieve reviews heeft; en de andere qua reviews op het niveau van sommige scammers zit (no offense of insinuatie, niks concreets en zelfs lege feedback, en alles binnen minimaal tijdsbestek), dan gaan bij mij belletjes rinkelen. Zeker als 'tijd' compleet geen factor speelt in de TS zijn verhaal en het verhaal dus wat gespint overkomt. Komt nog bij trouwens dat het volgens mij, als ik MiBe een beetje onderzoek, dat het om een Mac gaming toetsenbord met cherry MX switches gaat... 30 maanden is misschien oud maar dit is dan ook niet 'zomaar' een ramplank, al was het maar om het mac-gedeelte...

Verwijderd

Umbrah schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:45:
Komt nog bij trouwens dat het volgens mij, als ik MiBe een beetje onderzoek, dat het om een Mac gaming toetsenbord met cherry MX switches gaat... 30 maanden is misschien oud maar dit is dan ook niet 'zomaar' een ramplank, al was het maar om het mac-gedeelte...
Ik begrijp uit het verhaal dat de marge achteraf nieuw/2e hands slechts €20 bedraagt.
In zo'n geval zou ik als verkoper gewoon sorry zeggen en de prijs naar beneden bijstellen, "schriftelijke afspraak" of niet.

Wij zitten hier wel gezellig op Tweakers hé en niet in de rechtszaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Ik dacht dat het doorgaans niet toegestaan is om te reageren in topics waar we geen partij in zijn, alhoewel er inderdaad veel over te zeggen valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Ketho schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:59:
Ik dacht dat het doorgaans niet toegestaan is om te reageren in topics waar we geen partij in zijn, alhoewel er inderdaad veel over te zeggen valt. :)
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.

How to - Feedback laten aanpassen

O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@TomVer: graag How to - Feedback laten aanpassen volgen.

@iedereen: niet reageren aub!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TomVer
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-08-2021
@Microkid: Sorry, ga ik doen!
Pagina: 1

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.