HyperBart schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:09:
Ik herhaal hier ook weer, je gaat echt tegen het lijntje dat volgens jouw oordeel jouw ECC uitleg beknopt genoeg was en concreet, maar dat iemand dan antwoord op jouw concrete antwoord dan niet mag.
Ik ga even een stomme vergelijking maken:
Als het gaat over een BMW en je zegt dat een 1600cc motor veel te veel verbruikt omdat EfficientDynamics van BMW niet goed werkt en die persoon antwoord iets algemeen over ED en terugdringen van verbruik in die 1600 terwijl er een "verbod" is om over het algemeen over ED te spreken, tsja, dan denk ik dat je zelf als moderator ook wel het verstand moet hebben om dan niet zo beknopt over ED te spreken dat jij het wel mag maar dat iemand niet algemeen meer over ED mag spreken nav van een post van jou, en DAT stoort me CiPHER, en DAT stoort Q...
Ik heb niet zoveel verstand van auto's.
Maar volgens mij probeer je te zeggen dat ik te kort door de bocht ga met een beknopte samenvatting van de kwestie, en dat ik Q de gelegenheid ontneem om dit recht te zetten door kijk op de kwestie te geven.
Als dat inderdaad je argument is, ben ik het niet met je eens. Want ik heb hem dit mogelijkheid niet ontnomen. Als hij met mij de discussie aan wilt over de inhoud van de ECC discussie, dan kan dat in het specifieke topic. Dat gebeurt nu ook dus daar kan hij volop aan de bak. Als het gaat om dat hij het niet eens is met mijn beknopte uitleg en dit recht wilt zetten
in het belang van TimPie Vink - dan kan dat ook. Ik heb een voorbeeld gegeven hoe dat zou kunnen, in de modbreak waar het allemaal om te doen is staat eveneens dat dit mag. Dus wat is nu precies het probleem? Kun je daar iets specifieker op ingaan?
Als ik de reactie van mij en die van Q op een rij zet, zie ik de volgende verschillen:
- De reactie is op mij gericht en niet op TimPie Vink.
- Hij quote mij en niet TimPie Vink.
- Het is geen beknopte samenvatting, maar een inhoudelijke aanval op wat ik schrijf. Waar niets mis mee is overigens - maar dit is wat anders dan een behulpzame reactie waar TimPie Vink wat aan zou hebben en hem helpt bij het uitkiezen van zijn systeem.
- Het borduurt voort op de lopende ECC discussie en is geen stuk wat de ECC discussie in zijn geheel probeert te verhelderen - iets wat wel nuttig zou zijn voor TimPie Vink.
- De reactie nodigt uit tot meerdere reacties die leiden tot een discussie tussen Q en mijzelf; niet tot het verhelderen van kwesties waar TimPie Vink een direct voordeel aan zou hebben.
Kortom, de reactie van Q is aan mij gericht en is bedoeld om dieper op de ECC-kwestie in te gaan. Niet om TimPie Vink te helpen met zijn vragen of het samenstellen van zijn systeem.
Niet geheel relevant voor deze discussie maar toch: uiteindelijk kiest hij ervoor om toch voor ECC te gaan omdat zijn andere servers dat ook hadden. Prima, daarmee is de kous af. Maar de ECC discussie is daarmee niet opgehouden - die gaat vrolijk verder in het aparte topic. Dat is toch gewoon in ieders belang?
Eens, maar ik heb nog maar beperkt reacties gezien. Overleggen jullie hier bv. over achter de schermen nog of?
Nee, ik denk ook dat het beter is dat dat niet teveel gebeurt. Dan zou de indruk kunnen ontstaan dat wij moderators het hand boven elkaar houden. Het enige contact achter de schermen waar ik weet van heb is dat ik aan Oscar - een admin - heb gevraagd jouw reactie aan te passen in dit topic waar je om vroeg. Want ik heb geen modrechten op dit forum. Ik ben dan ook maar een insignificant moderatortje.
Ik heb sowieso via DM eigenlijk nooit contact met andere mods, af en toe wel eens maar eigenlijk maar heel weinig. Bijvoorbeeld laatst over
mijn opmerking over Autisme waar een topicreport over kwam. Dit heb ik voorgelegd aan andere mods en een admin, omdat ik vind dat ik hier niet zelf over kan oordelen. Echter, toen was de klacht over mij als gebruiker - nu is de klacht over mij als moderator. Dat maakt een verschil. Want tenzij ik jullie verkeerd begrijp is het niet zo dat jullie het absoluut niet vinden kunnen wat ik schrijf als gebruiker - jullie zijn het hooguit niet mee eens. Jullie klacht en kern van de kwestie zit hem erin dat ik als moderator ingrijp en in jullie ogen andere standaarden voor mezelf hanteer dan voor anderen. Als dat zou kloppen, zou dat oneigenlijke belangenverstrengeling cq. machtsmisbruik zijn en dat is funest voor een moderator.
Ik heb ooit eens een les gekregen en dat was dat wat je zegt, wat je bedoelt en hoe het overkomt, dat dat 3 heel verschillende dingen kunnen zijn. Je kan het wel goed bedoelen en verwoorden, maar er is al regelmatig wat wrevel geweest in de topics die je de laatste tijd voert en hoe dit overkomt op users. FireDrunk heeft al eens overhoop gelegen met je, Q ook
Ach we zijn allemaal ego's en we denken allemaal verstand van zaken te hebben. Dat mag af en toe best botsen dat vind ik helemaal niet zo verkeerd. Maar dat is een kwestie tussen gebruikers onderling. Nu draait het om een klacht inzake mijn hoedanigheid als moderator. Dat verandert de zaak.
Ik wil daar nog aan toevoegen dat als iets verkeerd overkomt, dit niet altijd te wijten is aan de verzender. Ook de ontvanger heeft de taak om te proberen het bericht van de verzender zo goed mogelijk te interpreteren. Als dit vervolgens niet goed lukt, hoeft dit niet automatisch de schuld te zijn van de verzender. Allebei hebben een verantwoordelijkheid om goed te communiceren. Ik vind zelf dat communicatie geen zwak punt van mezelf is. Maar ook ik ben niet perfect - alles kan beter. Maar het is helemaal niet zo erg dat dingen niet perfect gaan. Een 8,5 is ook een mooi cijfer.
Oh en FireDrunk en ik hebben de strijdbijl begraven en vertroetelen elkaar sinds kort weer via DM.

Je mag voor mijn part met twee petten rondlopen, uiteraard, je bent GoT'er en GoT-moderator, maar ik vond dat actie reactie GoT - Moderator hier wel heel snel volgde en "in één slag".
Dat kan inderdaad. Je hebt moderators die als gebruiker maar weinig inbreng hebben. Die modereren vooral. Ik ben iemand waar dat vooral andersom is. Ik ben gebruiker, en daarnaast modereer ik ook wat. Voor mij is mijn inbreng als gebruiker veel belangrijker, daar wil ik ook geen concessies aan doen. Als ik de indruk heb dat die twee niet samengaan, betekent dit het einde van mijn werk als moderator. En dat zie ik echt niet als een heel groot verlies. Zo veel hoeft er niet gemodereerd te worden. Af en toe een helpdesk-topic sluiten en bij uitzondering een discussie sturen of reacties verplaatsen. Dat staat niet in verhouding tot wat ik als gebruiker inbreng op dit forum.