Anoniem: 698615

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar een mooie desktop, maar heb zelf heel weinig verstand van de hardware. Ik hoop dat jullie mij iets moois kunnen aanraden!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil professioneel te werk gaan als 2D/3D animator met mijn nieuwe pc. Ik gebruik onder andere maya 3D en wil krachtig en zo snel mogelijk kunnen renderen. Ik wil met animatie ook gaan verdiepen in gaming engines zoals Unreal engine en Unity.

Daarnaast wil ik er ook goed op kunnen gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1700. Wil best wat bijleggen als het een groot verschil zou maken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik allemaal al. Ben alleen nog van plan ooit een Wacom Cintiq te kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een vriend heeft voor mij een set-up gemaakt, zie onderin

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor van veel mensen dat Asus goed is, en heb zelf ook altijd Asus gehad, en dat bevalt me ook goed. Tips zijn altijd welkom!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energievebruik maakt me niet veel uit. Verder heb ik wel graag dat mijn pc zo stil mogelijk is.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb dit forum speciaal opgezocht, omdat ik weet dat jullie allemaal experts zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen iets moois te gaan kopen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart, juli en september.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.