Ik maak gebruik van phpmailer voor het versturen van facturen in PDF-formaat.
Als ik de verzonden mail in outlook open gaat alles goed. Open ik dezelfde mail in een andere outlook dan is de extensie of veranderd of verdwenen.
Het blijkt dat de PDF wel goed wordt aangemaakt. De verzending wordt gedaan via Mandrill.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er echt niet uit.
Ook met de documentatie van phpmailer kom ik niet verder.
Volgens mij gaat het fout in de regel: $mail->AddAttachment($att, $attname, 'base64', 'application/pdf');
hierbij de gebruikte code:
Als ik de verzonden mail in outlook open gaat alles goed. Open ik dezelfde mail in een andere outlook dan is de extensie of veranderd of verdwenen.
Het blijkt dat de PDF wel goed wordt aangemaakt. De verzending wordt gedaan via Mandrill.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er echt niet uit.
Ook met de documentatie van phpmailer kom ik niet verder.
Volgens mij gaat het fout in de regel: $mail->AddAttachment($att, $attname, 'base64', 'application/pdf');
hierbij de gebruikte code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| $mail = new PHPMailer(); $mail->IsSMTP(); $mail->CharSet = 'UTF-8'; $mail->SMTPDebug = 0; $mail->Debugoutput = 'html'; $mail->Host = $host; $mail->SMTPAuth = true; $mail->SMTPSecure = 'ssl'; $mail->Username = $userName; $mail->Password = $password; $mail->AddAddress($to_address); $mail->Subject = $subject; $mail->Body = $message; $mail->IsHTML(true); $mail->Port = 465; $mail->setFrom($from, $from_name); if ($att != '') { $mail->AddAttachment($att, $attname, 'base64', 'application/pdf'); } if ($cc != '') { foreach(explode(';',$cc) as $email) { $email = trim($email); if ($email != '') { $mail->AddCC($email); } } } if ($bcc != '') { foreach(explode(';',$bcc) as $email) { $email = trim($email); if ($email != '') { $mail->AddBCC($email); } } } $mail->Send(); |
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 23-09-2015 18:11 . Reden: Code tags toegevoegd ]