Toon posts:

CRT heeft het leven gegeven :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn Eizo CRT monitor (FlexScan T961)
is recent gestopt met werken.
als ik hem aanzet hoor ik een zwakke degauss en gaat de led indicator aan.. verder niets.
het beeld blijft pikzwart etc.
ik had wat gegoogeld en ben tot de conclusie gekomen dat dit dus waarschijnlijk een gevolg is van de voeding die het heeft opgegeven.. de weken voordat hij kapot is gegaan zou hij soms ineens degaussen (heel zachtjes)
ik wil hem niet weg doen
(ik wil geen 144hz monitor kopen en de kleuren op een crt zijn zo veel beter dan LED)
dus waar kan ik een CRT monitor laten repareren.
of kan ik dit zelf doen zo ja wat heb ik dan nodig etc.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:25

WCA

Ik kan je verzekeren dat een goeie LCD-IPS monitor prima kleuren heeft hoor, CRT is hopeloos verouderd en het echt niet meer waard om te laten repareren. Er is geen enkele prof meer over die kleurgevoelig werk doet op een CRT.

Ik denk ook dat er verder geen plekken zijn die nog CRT's zullen repareren, dan heb je de meeste kans bij een particulier die hobbymatig zoeits repareert

Share and Enjoy!

Verwijderd

Misschien weet sebastius het? @Grenade: een CRT heeft nog steeds enkele voordelen over LCD's, zelfs over OLED. Als TS die voordelen belangrijk vindt is het niet heel vreemd dat bij deze wil houden. Het is minder gek dan het klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
GreNade ik heb een LED en een LCD naast mn CRT staan maar ik vond mijn CRT toch altijd de mooiste kleuren hebben maar dat zal mijn classic bias wel zijn haha maar ik vind gamen op 160hz toch nog wel super fijn ook fotobewerking vond ik altijd fijn op 2048 x 1536 ik weet wel dat als ik nu een monitor zou kopen voor 1000 euro dat ik ook wel tevreden zou zijn maar dat heb ik er niet voor over.
ook ben ik gewoon gehecht aan mn oude eizo haha.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wil de laatste CRT-gebruiker de monitor uitzetten? is een topic welke gaat over CRT's,

Als het idd de voeding is, is dat vaak niet het meest moeilijke onderdeel om te [laten] repareren.

Een goede CRT kan het nog prima waard zijn om te repareren, da's wel zeker.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! heb daar ook even een reactie gepost.

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05-2025
Gecondoleerd. Hoe oud is de monitor geworden?
Pagina: 1