Bureaublad iconen overzicht veranderd en beeld (weergaven)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• umbrella1982
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-06 16:36
Hallo allemaal,

Ik vroeg mee af als meer mensen hebben last van of misschien iemand weet oplossing voor.

Ben al in bezit van Windows 10 en paar dagen geleden had ik systeem update (van Windows 10) na deze update heb ik last van bureaublad dat elke keer als ik mijn icoon's rangschikt of anders zet dat het veranderd na elke keer als ik opstart en het zelfde heb ik het als ik wil mijn map inhoud bijvoorbeeld in grote pictogrammen weergaven dat het na op starten verandert in lijst onder elkaar.

Het lijkt net als Windows 10 onthoud niet mijn aanpassingen en ik kan niet achterhalen waar aan het kan liegen.

Al vast bedankt, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad last van precies hetzelfde. Net alle bureaubladpictogrammen ingesteld, staan deze na een herstart (of na F5 klikken) weer allemaal onder en naast elkaar aan de linkerkant van het bureaublad.
Ik heb hier tot vorige week nooit last van gehad. Net een schone installatie gedaan van Windows 10 en opeens een paar dagen geleden na een update dit probleem. Ik vind nergens de oplossing, hoop dat imand raad weet, of Microsoft snel via een update verbetering brengt.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:49
Ik had die vraag dus ook al gesteld : Formaat icoontjes wordt niet onthouden windows 10
maar ik heb dus de oplossing ook nog niet gevonden.
Om te kijken wat de oorzaak is, ik zelf gebruik O&O shutup10 en eset smart security 8, gebuiken jullie die ook?
Aangezien ik hier maar 1 reactie heb gekregen en ik via google er niks over kan vinden doet het zich schijnbaar niet vaak voor.

Verwijderd

Yep, gebruik ik beide ook.
Na een schone reinstall heb ik stap voor stap gekeken wanneer het misging. Dat gebeurde pas, nadat al mijn software was geïnstalleerd en er updates van Microsoft werden uitgevoerd. Voor zover ik kan nagaan, heeft O&O er niets mee te maken. Mijn pictogrammen bleven meteen na het uitvoeren van de standaard instellingen van O&O gewoon staan. Ook na installatie van 10Apps Manager van TheWindowsClub (om standaard Windows 10 apps te kunnen verwijderen) veranderde er helemaal niets en bleven de pictogrammen nog gewoon staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik had exact hetzelfde probleem en heb het zojuist opgelost. De oorzaak was in mijn geval Eset. Zodra Eset een virus vindt en deze verwijdert wordt er een aanpassing gedaan in de registry. In mijn geval waren het een paar false positive snelkoppelingen (geen grap :D ) die verwijderd werden uit mijn startmenu.

De oplossing is vrij simpel, je dient jezelf rechten te geven op twee registryitems en ze vervolgens aanpassen. Daarna reboot je de computer en staan je desktop iconen weer op dezelfde plek als voorheen.

De oplossing kan hier gevonden worden: http://www.tenforums.com/...positions-not-saving.html

Nog een tip om te voorkomen dat het weer gebeurt; zet de update instellingen even op pre-release. Eset heeft een update uitgebracht om dit te verhelpen. Als je in Eset kijkt bij 'About' dan moet de 'Cleaner module' versie 1112 zijn, waarschijnlijk draai je nu nog 1110.

[ Voor 16% gewijzigd door Dubbeldrank op 28-09-2015 18:08 ]

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend bedankt Dubbeldrank, de oplossing werkt ook bij mij, eindelijk....!
Hier zou ik zelf nooit op gekomen zijn, te gek!
Pagina: 1