Formaat icoontjes wordt niet onthouden windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:49
Ik heb sinds vandaag een raar verschijnsel dat als ik mijn laptop waar windows 10 opstaat dat de icoontjes standaard op medium wordt gezet.
Ik kan de icoontjes instellen op klein, maar zodra ik de laptop opnieuw opstart of bij het aanzetten van de laptop dan staan de icoontjes standaard weer op medium.

Verder als ik klik het icoontje deze pc dan staat de instelling op tegels, als ik de icoontjes instel op grote pictogrammen dan gebeurd dat, echter zodra ik het sluit en weer op het icoontje deze pc klik dan staan de icoontjes weer op tegels.

Ik heb mijn laptop proberen terug zetten binnen het systeem herstel, maar als alles van systeem herstel is doorlopen krijg ik de melding dat systemherstel niet gelukt is, waarschijnlijk door een anti virus programma.

Ik gebruik smart security 8 van eset, maar als ik die uit zet en dan een systeemherstel uitvoor krijg ik dezelfde melding.
Ik heb smart secrurity 8 laten scannen op virussen, die vind niks.
Malwarebytes anti malware home premium laten scannen, die vind ook niks.

Ik heb de optie sfc /scannow laten uitvoeren, maar die geeft aan dat er niks aan de hand is.

Opzich werkt alles binnen mijn laptop , behalve wat ik hier beschrijf.
Heeft iemand hier nog een idee waar het aan kan liggen dat mijn instellingen van de pictogrammen niet bewaard blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
Zet je icoontjes op klein en ga naar tab "Beeld" en klik op "opties". Ga dan bij weergave en klik op "op alle mappen toepassen". Mappen die dezelfde inhoud hebben zullen nu allemaal met kleine icoontjes worden weergegeven.

Herstart je PC en kijk of het probleem is opgelost. Dit ga je dan moeten doen voor iedere soort map die je hebt tot alles is omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Bedankt voor je reactie, bij sommige mappen heeft het geholpen bij een map kan ik niet op alle mappen toepassen klikken, die optie is dan grijs zeg maar.
Bij de bureau icoontjes blijft het "probleem" bestaan, als ik de laptop opstart dan zijn de icoontjes weer groot, maar met rechtermuis knop snel weer hersteld naar kleine icoontjes

• ivo1969
Sorry voor schopje, maar niemand die weet waarom het formaat van de buroblad icoontjes niet onthouden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Graag gedaan! Het stoorde mij al een paar dagen, maar had er nog geen tijd voor gehad om er naar te kijken. Ik vond de oplossing en dacht dat er vast meer mensen met hetzelfde probleem zijn. Dus hier ook maar even gemeld. :)

Nog een tip om te voorkomen dat het weer gebeurt; zet de update instellingen even op pre-release. Eset heeft een update uitgebracht om dit te verhelpen. Als je in Eset kijkt bij 'About' dan moet de 'Cleaner module' versie 1112 zijn, waarschijnlijk draai je nu nog 1110.

[ Voor 27% gewijzigd door Dubbeldrank op 28-09-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb de beta update's aangezet en heb nu inderdaad opschoon module 1112.
Moet ik nu de beta updat's eigenlijk aanlaten staan? of kan ik weer terug naar de regelmatige update's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

ivo1969 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:22:
Ik heb de beta update's aangezet en heb nu inderdaad opschoon module 1112.
Moet ik nu de beta updat's eigenlijk aanlaten staan? of kan ik weer terug naar de regelmatige update's?
Ik laat hem voor nu even zo staan, over een paar weken zet ik hem wel weer terug. Dan is de update vast al officieel uitgerold.

Pagina: 1