Vrijheid van meningsuiting de kop ingedrukt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Beste modjes/devvers/admins,

Het stoort mij behoorlijk dat de vrijheid van meningsuiting ook op dit forum gewoon de kop ingedrukt wordt.

Ik verwijs hierbij naar dit topic dat vrij snel na het openen gesloten werd.

Blijkbaar geldt voor een ieder die ook maar IETS van wil opkomen voor Nederlandse belangen, hetzij de situatie met de vluchtelingen, hetzij de situatie met Griekenland of al dan niet escalerende situatie met Rusland, dat deze personen zich maar beter stil kunnen houden. Want, je krijgt gelijk een label op je kop: RACIST.

In het bovengenoemde topic uit ik (persoonlijk) mijn zorgen over de toenemende asielaanvragen in ons land. Ook maak ik me zorgen over onze cultuur. Maar blijkbaar mag dit niet. Hier mag niet over gepraat worden. Mensen mogen blijkbaar niet hun hart luchten, want dat zijn zgn onderbuikgevoelens, die niet welkom zijn op dit forum. Blijkbaar zijn we dus machines, en geen mensen die deze gevoelens hebben. Stop ze maar weg. Gevoelens van angst en bezorgdheid en terecht anderen hier op wijzen dat we hier in Nederland niet de gehele wereld kunnen helpen, mag je hier niet uiten.

Maar zoals gezegd, mag dat niet. Je mag niet zeggen, "laten we de grenzen sluiten", want dan ben je racistisch. Je mag niet zeggen "vol is vol", want dat is weer racistisch.

Het ironische wil dan dat heel veel mensen afgeven op onze regering. Ook op dit forum. De gebruikers begrijpen het, de mensen begrijpen het. Maar de mensen die de teugels in handen hebben begrijpen het blijkbaar niet. Politieke correctheid, je ziet het niet alleen in de politiek, maar ook op dit forum. Ik zie gewoon de 1 op 1 vergelijking met een Geert Wilders die constateert dat de gehele 2e kamer uit makke schapen bestaat en de ogen sluit voor de werkelijkheid. Die niet willen zien wat normale mensen hiervan vinden. Op dit forum worden dit soort topics gesloten want mensen mogen niet zeggen wat ze denken, want dat zou wel eens politiek incorrect kunnen zijn. Poe!.

Ik zie nu twee dingen gebeuren.
- Dit topic wordt gesloten (naar alle waarschijnlijkheid), triest, maar het bevestigd wel hetgeen wat ik hier zeg.
- Het bovengenoemde topic wordt heropend (zeer kleine waarschijnlijkheid) en er wordt ook serieus geluisterd naar de mogelijkheden die aldaar genoemd worden. En inderdaad, zo'n discussie kan heus wel netjes verlopen. Mensen zouden wel hun mening mogen geven, zolang je maar niemand beledigd. Als je zegt dat je je zorgen maakt over "toenemende islamisering", beledig je dan iemand? Of uit je simpelweg je zorgen? Als er nu gezegd wordt "Alle islamieten zijn terroristen", dan is het duidelijk een belediging.

Let wel, dit topic gaat dus over de keuzes die door moderators en admins op dit forum worden gemaakt over het feit dat de leden niet mogen discussiëren over bovengenoemde onderwerpen. Daarom heb ik em in LA gezet. Mocht dit topic volgens jullie ergens anders horen, dan zie ik dat wel.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ze hebben beargumenteerd waarom men dit soort topics sluit. De eigenaar bepaald...
Misschien moet je het ergens anders proberen, bijvoorbeeld op fok.

Ik heb ook wel moeite met een paar regels, echter ze moeten wel wil het een beetje leuk blijven...

[ Voor 25% gewijzigd door jeanj op 22-09-2015 14:04 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit is mij ook al opgevallen, haal je het volgende op:
- problematische integratie van bepaalde groepen immigranten, en de grote kosten op de samenleving, zowel financieel als sociaal-maatschappelijke en juridisch. En dat je daarom vind dat er alles aan gedaan moet worden om de influx te beperken.
- de Islam, en dat het conflict met westerse waarden als homotolerantie en keuze van religie (en dus ook de vrijheid om er van af te vallen).

Dan ben je heeeeel erg snel xenofoob, racistisch, telegraaf-lezer, en islamofoob ;( of krijg je zelfs officiële waarschuwingen.

Nee, gerenommeerde wetenschappers als Richard Dawkins zijn uiteraard ook het bovengenoemde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:38
Wellicht dien je inderdaad je topic start wat aan te passen:
1. De directe link tussen meer asielzoekerscentra en de islam zie ik niet
2. de directe link tussen politieke voorkeur en asielzoekerscentra zie ik ook niet.
Ik denk dat je het te breed trekt. Er is een wezenlijk verschil tussen de huidige 'vluchtelingen' en de asielzoekerscentra in vergelijking met de al dan niet verwachte islamisering van Nederland.

Wat ook nog zo is, is dat alle vluchtelingen die nu opgevangen worden, nog geen verblijfsvergunning krijgen en zeker nog niet hebben. Zij gaan allemaal de normale asielprocedure in. Het enige wat op dit moment het grote probleem is, waar laat je de huidige grote toestroom zodat je op een menselijke manier de vluchtelingen kan opvangen terwijl de asielprocedure wordt afgewerkt.

Daarnaast denk ik dat de ervaring hier is dat een dergelijk topic uit de hand gaat lopen en dan is het inderdaad goed om een goede topic start te hebben om op die manier de discussie goed te (kunnen) leiden zonder dat er sprake is van racisme of hoe je het dan ook wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Vrijheid van meningsuiting garandeert helemaal niet dat je op elk willekeurig forum mag zeggen wat je wil. Vrijheid van meningsuiting heeft te maken met vervolging door de overheid voor je mening.

Als bepaalde onderwerpen, meningen of berichten ongewenst zijn is het aan een forum om daar iets mee te doen. En aan de users om weg te blijven bij teveel of te weinig controle op de berichten. Stem met je voeten als je er last van hebt.

edit: obligatory xkcd vergeten: https://xkcd.com/1357/

[ Voor 6% gewijzigd door EnnaN op 22-09-2015 14:25 . Reden: plaatje er bij ]

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vrijheid van meningsuiting de kop ingedrukt
Weet je wel wat dat betekent? Of ben je zo boos dat je a-la Wilders maar wat popi-jopi termen gaat roepen? _O-

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:59:
Het stoort mij behoorlijk dat de vrijheid van meningsuiting ook op dit forum gewoon de kop ingedrukt wordt.
Uhmmm, waarom wil je überhaupt een dit topic op GoT starten vraag ik me dan af. Op het moment dat je een dergelijk topic opent kun je van te voren al weten dat het zo ver buiten 'het Tweakers doel' valt, dat het gesloten gaat worden.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
jeanj schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:03:
Ze hebben beargumenteerd waarom men dit soort topics sluit. De eigenaar bepaald...
Misschien moet je het ergens anders proberen, bijvoorbeeld op fok.

Ik heb ook wel moeite met een paar regels, echter ze moeten wel wil het een beetje leuk blijven...
Het is feitelijk uitsluiting. Dat geen wat ze juist willen vermijden is ook hetgeen wat ze dan weer veroorzaken.
The Lord schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:30:
Uhmmm, waarom wil je überhaupt een dit topic op GoT starten vraag ik me dan af. Op het moment dat je een dergelijk topic opent kun je van te voren al weten dat het zo ver buiten 'het Tweakers doel' valt, dat het gesloten gaat worden.
Onzin, op Tweakers wordt overal over gepraat. Geen enkel onderwerp is taboe. Zoveel heb ik hier wel al gezien.
EnnaN schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:24:
Vrijheid van meningsuiting garandeert helemaal niet dat je op elk willekeurig forum mag zeggen wat je wil. Vrijheid van meningsuiting heeft te maken met vervolging door de overheid voor je mening.
Dat heb ik ook nooit beweerd. Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als vrijheid van beledigingen. Maar dat gebeurt ook niet. Waar zie je dat dan? Ik vind dat je best kritisch over het vluchtelingen probleem mag praten en gebruikers die overduidelijk beledigen een ban geven.
BB-One schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:21:
Wellicht dien je inderdaad je topic start wat aan te passen:
1. De directe link tussen meer asielzoekerscentra en de islam zie ik niet
2. de directe link tussen politieke voorkeur en asielzoekerscentra zie ik ook niet.
Ik denk dat je het te breed trekt. Er is een wezenlijk verschil tussen de huidige 'vluchtelingen' en de asielzoekerscentra in vergelijking met de al dan niet verwachte islamisering van Nederland.
Het gros van de vluchtelingen zijn moslim. En als er 4000 mensen per week hier binnenkomen dan praat je gewoon over een stad a Groningen per jaar aan moslims er bij. Je kunt toch niet blind zijn wat voor culturele effecten dat heeft? We weten allemaal hoe de Islam aankijkt tegen homo's, niet gelovigen en alles wat maar Westers is. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet, die gaan echt nooit weer terug.

[ Voor 79% gewijzigd door Snowwie op 22-09-2015 14:42 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:31:
[...]
Het is feitelijk uitsluiting.
_O-

Nee, je hebt gewoon het verkeerde platform gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:47

Fiber

Beaches are for storming.

Het is de toon die de muziek maakt. En met deze toon kun je wellicht beter een Controll x, Controll v naar Nujij.nl of Geenstijl.nl doen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
The Lord schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:35:
[...]
_O-

Nee, je hebt gewoon het verkeerde platform gekozen.
Ja lach maar, het zal je vader of moeder maar zijn die toevallig omkomt bij een aanslag.

Blijf maar denken het is een ver van m'n bed show. Nou zo ver is het niet meer hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door Snowwie op 22-09-2015 15:00 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:39:
[...]

Ja lach maar, het zal je vader of moeder maar zijn die toevallig omkomt bij een aanslag.

Blijf maar denken het is een ver van m'n bed show. Nou zo ver is het niet meer hoor.
Je neemt sprongen die bestaan uit gevoelens en beoordelen van anderen ("Heel GoT stemt toch VVD, dus voor asielzoekers") die voor veel mensen denk ik de lust om een goede discussie te voeren wegneemt.
Bovenstaande uitspraak is naar mijn mening een voorbeeld hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Is dat nu echt je sterkste argument dat je kon bedenken om je visie kracht bij te zetten?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
Onzin, op Tweakers wordt overal over gepraat. Geen enkel onderwerp is taboe. Zoveel heb ik hier wel al gezien.
En wat is nu je eigen ervaring?

Kan me ook niet voorstellen dat als je de weg naar LA weet te vinden nooit eerder sinds 2003 iets dergelijks bij een ander hebt gezien.

Wellicht kun je proberen iets met de feedback van de mods te doen? Dus in ieder geval een niet opiniërende opening met onderbouwde cijfers en dit aan de mods voorleggen. En het siert de ingelezen schrijver als deze ook een tegenovergestelde zijde kan belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik snap niet waarom je steeds G. Wilders erbij moet halen. Deze politicus is nou eenmaal erg omstreden in zijn denkbeelden en uitspraken. Het lijkt me handiger om dit te vermijden en gewoon je eigen (onderbouwde) mening te geven.

Zeggen dat je vrijheid van meningsuiting wordt beperkt geeft ook wel aan dat je het issue niet snapt wat er steeds mis gaat in dit soort gevoelige topics. Volgens mij mag je hier op GoT best je mening geven, alleen ongefundeerd vooroordelen of generalisaties maken is gewoon niet het gewenste niveau in een discussie.

In topics over vluchtelingenproblematiek wordt ook telkens weer de Islam er aan de haren bijgesleept terwijl dat nergens voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Dat heb ik ook nooit beweerd. Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als vrijheid van beledigingen. Maar dat gebeurt ook niet. Waar zie je dat dan? Ik vind dat je best kritisch over het vluchtelingen probleem mag praten en gebruikers die overduidelijk beledigen een ban geven.
Je haalt het verkeerde stuk je er uit. je zegt letterlijk dit:
Maar er IS niet zo iets als "vrijheid van meningsuiting op dit forum". Dat was mijn punt. Je heb in Nederland vrijheid van meningsuiting, en op dit forum heb je regels. Los van wat je daar van vind, is die zin hierboven gewoon volledig onzinnig. Je kunt Vrijheid van meningsuiting niet de kop indrukken door op het forum (strenge) regels te hebben.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
[...]

Man man man :')
Denk je nou werkelijk dat je topic met teksten als:
dat wij cultureel zelfmoord gaan plegen
en:
Laten we wel in oog aanschouw houden dat de meeste tweakers hier op de VVD zullen stemmen en dus automatisch voorstander zijn van nog meer vluchtelingen.
Ooit een serieus topic had kunnen hebben daarmee?
Je opent een topic om Wilders te prijzen, zegt dat het over een poll gaat maar houdt zeer duidelijk (net zoals hier) een toon om iedereen jouw kant op te sturen.
Was heel duidelijk dat zo'n topic nooit gewenst is op Tweakers, als je een normaal topic opent met een normale poll en normale toon is dat zeer welkom op Tweakers, maar dit kinderachtige gedoe is echt jammer.

Waarom is het zo dat elke Wilders aanhanger (Of je nou op m stemt of het met hem eens bent) direct zulke simpele 'feiten' presenteert en dan gelijk gaat krijsen met 'Meningsuiting' wat hier niks mee te maken heeft.

Overigens mag je dan ook zo leuk zijn om in je TS gelijk te vermelden waarom je topic werd gesloten, dat is namelijk iets wat zo'n vijf dagen voor jouw topic gezegt is in Waarom geen topic over NU in NL en Europa ? , gek dat dit topic niet in je TS staat hier....

Overigens ook leuk dat je hier toch nog die discussie probeert op te laaien. nog leuker dat niemand bijt tot nu toe.

[ Voor 15% gewijzigd door RGAT op 22-09-2015 14:53 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Als een vrachtwagenchauffer een bekende van jou dood rijdt (niet bewust uiteraard), ga je dan een topic openen over dat alle vrachtwagenchauffers evil zijn?

offtopic:
Nou zijn alle vrachtwagenchauffers ook evil, maar ik ga daar geen topic over openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:48:
[...]

Als een vrachtwagenchauffer een bekende van jou dood rijdt (niet bewust uiteraard), ga je dan een topic openen over dat alle vrachtwagenchauffers evil zijn?

offtopic:
Nou zijn alle vrachtwagenchauffers ook evil, maar ik ga daar geen topic over openen.
Nee buschaffeurs zijn evil! Vrachtwagens kunnen nog wel aangezien ze de winkel waar ik naartoe fiets voorzien van de producten, die bus rijdt mensen alleen maar van de weg, wanneer gaan we hier iets aan doen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
pven schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:48:

offtopic:
Dat is toch geen vergelijking, ongelukken vergelijken met aanslagen. Tjonge, wat een verstand..... :X
RGAT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:47:
Man man man :')
Denk je nou werkelijk dat je topic met teksten als:
Kijk even goed wie je quote.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 22-09-2015 14:54 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:53:
[...]

Dat is toch geen vergelijking, ongelukken vergelijken met aanslagen. Tjonge, wat een verstand..... :X
Dat jij tegen iemand anders 'wat een verstand' zegt, dat ik dat nog mee mag maken. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]

Wat hebben vluchtelingen te maken met aanslagen? Je hebt wel in de gaten dat jij jezelf wel een beetje te kakken zet met dit soort opmerkingen?

Dit zegt nog steeds genoeg:
gambieter schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 02:37:
[mbr]Schopje naar ASP.[/]

Eh, zeggen dat je geen racisme en discriminatie wilt, en dan gelijk beginnen over islamieten ipv vluchtelingen , Wilders aanhalen, "ons" e.d. is natuurlijk nogal onzinnig en zorgt ervoor dat je gelijk al begint met waarmee het fout liep in de vorige topics. Ook alleen CDA, VVD en PVV noemen is vreemd, en dan opmerkingen over stemgedrag van Tweakers die nergens op gebaseerd zijn.

Gezien Ramzzz in "Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic" en verder hang ik hier ook even een slotje aan, zodat de ASP-moderators kunnen beslissen of ze a) zo'n topic willen hebben na de vorige mislukkingen en b) of deze topicstart wel tot een goede discussie zal kunnen leiden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En met die ASP moderators is allang overleg geweest :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Outerspace schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:55:
Wat hebben vluchtelingen te maken met aanslagen?
Als ISIS het zelf zegt zal er ook wel een kern van waarheid in zitten. Als het niet zo zou zijn dan zouden ze zichzelf in de voeten schieten omdat de kans dan groter is dan Europa de grenzen op slot zet.
pven schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:54:

Dat jij tegen iemand anders 'wat een verstand' zegt, dat ik dat nog mee mag maken. O+
Ga jij nu maar het onderscheid tussen ongelukken en aanslagen uitzoeken, we zien je volgende week wel weer.

[ Voor 24% gewijzigd door Snowwie op 22-09-2015 14:59 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[...]

Dit is precies waarom het steeds maar weer fout gaat. Als je denkt dat het een scheve vergelijking is kan je dat ook normaal weerleggen, je weet wel een discussie voeren, en niet meteen roeptoeteren dat iemand iets aan zijn verstand mankeert.

Je voelt je wellicht aangevallen, maar ga dan op een gedegen manier in de verdediging of reageer er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:58:
[...]

Als ISIS het zelf zegt zal er ook wel een kern van waarheid in zitten. Als het niet zo zou zijn dan zouden ze zichzelf in de voeten schieten omdat de kans dan groter is dan Europa de grenzen op slot zet.
Geloof je ook nog in Sinterklaas? Ik las laatst op het internet dat die bestaat,dus dan is het waar.
Ga jij nu maar het onderscheid tussen ongelukken en aanslagen uitzoeken, we zien je volgende week wel weer.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, daar hebben we onze oude vriend terrorisme weer. Hét argument om duizend-en-één meningen te onderbouwen, alsmede om allerlei vieze wetten er doorheen te krijgen. Is je volgende argument dat de vluchtelingen aan je kinderen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Moeilijk hè pven, inhoudelijk reageren?

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 22-09-2015 15:01 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
niet happen

[ Voor 137% gewijzigd door MuddyMagical op 22-09-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:58:

[...]

Serieus, we kunnen er wel om lachen, weer eens een ouderwets 'Snowwie is boos topic', maar is verder alles wel goed met je...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 22:07
Meer kans om door een taxichauffeur van de baan gereden te worden dan te sterven in een aanslag.

En ik zie heel veel taxichauffeurs hier in de stad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 18:46

ThunderNet

Flits!

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:01:
Komt ie:

Ik ben van mening, dat als je een topic, waarin je claimt een open discussie te willen voeren, direct zo stuurt naar je eigen mening, dat dit topic dan volledig terecht gesloten wordt. Heeft naar mijn mening niks met vrijheid van meningsuiting te maken, maar met forum-etiquette en een volwassen discussie kunnen voeren.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit topic toont weer mooi aan waarom dit soort topics gesloten wordt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar als je zelf niet inziet waarom de manier waarop je die discussie aanslingerde niet acceptabel is voor het starten van een gezonde dialoog dan weet ik ook niet wat we hier verder op kunnen zeggen. Er was niks mis met het onderwerp an sich (al heeft dat ook wat voorhistorie met ZT-topics die uiteindelijk op slot zijn gegaan wegens verziekte sfeer) maar de manier waarop je complete bevolkingsgroepen over één kam schoor had gewoon geen pas. Je dan verschuilen achter "vrijheid van meningsuiting" is een beetje jammer. Niet in de laatste plaats omdat vrijheid van meningsuiting betekent dat je mag zeggen wat je wil, maar niet dat wij verplicht zijn om te luisteren of het op ons platform toe te staan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:05:
Meer kans om door een taxichauffeur van de baan gereden te worden dan te sterven in een aanslag.

En ik zie heel veel taxichauffeurs hier in de stad...
Meer kans om de lotto te winnen dan om om te komen in een aanslag, meer kans om te sterven bij een blikseminslag dan bij een aanslag, enzovoorts. De mythe dat we met zijn allen dood gaan aan aanslagen is gelukkig al lang ontkracht. Helaas weet nog niet iedereen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
[...]

Kijk even goed wie je quote.
Gekeken, aangezien je vorige topic nog altijd op slot staat heeft niemand het nog weg kunnen halen en staat dus door ene 'Snowwie' in de openings post dat wat ik eerder onder quotes heb geplaatst.
Ik neem aan dat die 'Snowwie' en deze 'Snowwie' dezelfde zijn en aangezien dit topic over dat vorige topic gaat is het niet zo gek dat daar naar gelinkt wordt ;)
Dat jij dan Wilders quote maakt niets uit, jij bent het met hem eens zeg je en vind het dan nodig exact DIE quote te plaatsen, zag je echt niet aankomen dat zo'n quote al genoeg haat in zo'n topic zet?

Kijk in ieder geval even naar hoe dit topic loopt, de toon die je hebt tegen iedereen die een portie gezonde kritiek of tegenargumenten levert (in deze post is die overigens prima, in de meeste andere absoluut niet) verplicht dit topic te ontsporen.
Dan kan jij je discussie over vluchtelingen niet voeren, zijn de modjes weer druk hiermee en wie wint daarmee? ;)
Ik zou zeggen begin opnieuw, zonder opmerkingen van IS aan te halen wat natuurlijk geen enkele betrouwbaarheid heeft als bron en zonder de opmerkingen van Wilders (is gewoon erg omstreden) en dan kan je mogelijk een goede discussie hebben over wel/niet een topic over vluchtelingen en krijg je prima uitgelegd waarom dat hier niet kan, niet omdat Tweakers vrijheid van meningsuiting haat, maar juist omdat ze dat voor iedereen willen en in een topic waar je dit soort onderwerpen bespreekt verzamelen zich al gelijk tig mensen die alleen maar haat zaaien.

[ Voor 6% gewijzigd door RGAT op 22-09-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
Cultuur verandert voortdurend, ook zonder vluchtelingen, om maar eens een aanname uit de onderbuik te illustreren. Er is geen open discussie als je dit soort emotie-argumenten als feiten gaat vermommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het hele punt is dat je uberhaupt de kans niet krijgt om de discussie over vluchtelingen aan te gaan omdat het betreffende topic gesloten is. En dan is het jammer dat als je een topic aanzwengelt in LA om je ongenoegen te uiten over deze mondsnoering dat er vervolgens een mengeling van discussie ontstaat over deze vermeende mondsnoering en het onderwerp waar het eigenlijk over gaat. Dat werkt ontzettend verwarrend.
RGAT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:07:
Gekeken, aangezien je vorige topic nog altijd op slot staat heeft niemand het nog weg kunnen halen en staat dus door ene 'Snowwie' in de openings post dat wat ik eerder onder quotes heb geplaatst.
Ik neem aan dat die 'Snowwie' en deze 'Snowwie' dezelfde zijn en aangezien dit topic over dat vorige topic gaat is het niet zo gek dat daar naar gelinkt wordt ;)
Deze quote:
Laten we wel in oog aanschouw houden dat de meeste tweakers hier op de VVD zullen stemmen en dus automatisch voorstander zijn van nog meer vluchtelingen.
komt in elk geval niet van mij.

[ Voor 45% gewijzigd door Snowwie op 22-09-2015 15:13 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lees je uberhaupt wel?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Volgens mij wil je helemaal geen discussie maar wil je gewoon bevestiging van jouw standpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik ben trouwens, als 'linkse allochtonen-knuffelaar', ook helemaal voor "Minder asielzoekers-centra"..
liefst zo snel mogelijk.

interessant wordt het natuurlijk vooral hoe je dat hoopt te bereiken en met wat voor een beleid je ervoor kunt zorgen dat je hier minder te maken hebt met vluchtelingen die voor oorlog en (islamitisch) geweld in hun land vluchten.

;) :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:11:
Het hele punt is dat je uberhaupt de kans niet krijgt om de discussie over vluchtelingen aan te gaan omdat het betreffende topic gesloten is. En dan is het jammer dat als je een topic aanzwengelt in LA om je ongenoegen te uiten over deze mondsnoering dat er vervolgens een mengeling van discussie ontstaat over deze vermeende mondsnoering en het onderwerp waar het eigenlijk over gaat. Dat werkt ontzettend verwarrend.
Kind 1 tegen Moeder 1:
IK MOET EEN IJSJE
Kind 2 tegen Moeder 2:
Zou ik een ijsje mogen?
Dit topic komt over alsof jij Kind 1 bent, en nu gaat klagen dat je geen ijsje mag..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Het hele punt is dat je uberhaupt de kans niet krijgt om de discussie over vluchtelingen aan te gaan omdat het betreffende topic gesloten is.
Absoluut jammer, helemaal mee eens.
En dan is het jammer dat als je een topic aanzwengelt in LA om je ongenoegen te uiten over deze mondsnoering dat er vervolgens een mengeling van discussie ontstaat over deze vermeende mondsnoering en het onderwerp waar het eigenlijk over gaat. Dat werkt ontzettend verwarrend.
Lees je TS nog een keer, je start die discussie over vluchtelingen, ook in dit topic, gewoon zelf.
Als je echt denkt op zo'n manier te kunnen discuseren op een normale manier, zie je zelf toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 22:07
Eigenlijk is een topic openen vergelijkbaar met een onderwerp aansnijden aan de bar.

Auto's en vrouwen doen het altijd goed, sommige zaken iets minder. Je eigen mening opdringen doet het over het algemeen veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het hele punt is dat je uberhaupt de kans niet krijgt om de discussie over vluchtelingen aan te gaan omdat het betreffende topic gesloten is...
Als je topic een fatsoenlijke OP had gehad, dan had het wellicht nog een kans gehad. Grote kans dat het dan na een dag of wat alsnog uit de hand gelopen was, maar dan had je nog een kans gehad. Met deze hopeloze OP heb je het zelf direct al verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het hele punt is dat je uberhaupt de kans niet krijgt om de discussie over vluchtelingen aan te gaan omdat het betreffende topic gesloten is.
Jij startte geen discussie over vluchtelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Deze quote:

[...]

komt in elk geval niet van mij.
Euh:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ii3tKZ5W6WKVHa6DeRf85NEo/full.png
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dat een user met dezelfde username als jou in jouw topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wanneer je een topic start waarmee je vooringenomenheid zó duidelijk vast staat, en je discussietechnieken - of het gebrek eraan - zodanig niet-constructief zijn, dan is het toch al lang duidelijk dat je alleen maar je gal wilt spuien en niet in discussie wilt om überhaupt een andere mening in overweging te nemen?

Dan gaat, bot gezegd, je topic - of in dit geval, het bijzonder magere excuus voor een topicstart - een zeer, zeer korte toekomst tegemoet.

ASP heeft het gezien, en het slot bekrachtigd.

En kom dan niet, om even in het genre te blijven, huilie-huilie doen, dat je 'vrijheid van meningsuiting de kop in wordt gedrukt.

Je wilde helemaal geen discussie.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 22-09-2015 15:19 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik kan het het alleen maar mee eens zijn. Een dergelijk polariserende en slecht onderbouwde TS waar alleen in stereotypen wordt gesproken heeft geen enkele zin. Zeker niet waar het een complex en gevoelig onderwerp betreft als de stroom van migranten naar Nederland.

Mijn eerste gedachte was ook "Dit moet wel een troll zijn".

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 22-09-2015 15:28 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46
Als je echt een discussie wilt starten is het verstandig om zo neutraal mogelijk te beginnen en wat voor en tegens te benoemen. In dat geval ben ik het helemaal met je eens dat elke discussie hier op GoT moet kunnen, ik zie ook items over tegenvallend vaderschap en onbekende vrouwen in huis nemen voorbij komen die niet direct met 'Tweaken' te maken hebben.

Helaas benoem je in je OP enkel de negatieve gevolgen van de huidige vluchtelingenstroom. Die zijn er inderdaad, maar door alleen deze kant te benoemen start je geen discussie. En dan kan ik ook begrijpen dat er slotjes komen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:38
[...]

Het is feitelijk uitsluiting. Dat geen wat ze juist willen vermijden is ook hetgeen wat ze dan weer veroorzaken.
[...]

[...]

[...]

Het gros van de vluchtelingen zijn moslim. En als er 4000 mensen per week hier binnenkomen dan praat je gewoon over een stad a Groningen per jaar aan moslims er bij. Je kunt toch niet blind zijn wat voor culturele effecten dat heeft? We weten allemaal hoe de Islam aankijkt tegen homo's, niet gelovigen en alles wat maar Westers is. En of ze nu een verblijfsvergunning krijgen of niet, die gaan echt nooit weer terug.
Gros? Hoeveel procent, 10% of 80%? Is het werkelijk 4000 per week, of is dat per kwartaal? volgens de laatste cijfers komen er dit jaar naar schatting 500.000 vluchtelingen Europa binnen en daar zou Nederland dan de helft van opnemen? Of laten we het basis getal verdubbelen, stel dat er 1 miljoen Europa binnen komen, zal er dan daadwerkelijk een kwart naar Nederland komen?

Het gros daarvan (50%) komt uit syrie : http://www.nrc.nl/nieuws/...ingencrisis-te-begrijpen/
Of op basis van de cijfers van de COA per 14 september 2015 : 44% https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers
En hoeveel procent daarvan is moslim (en eigenlijk belangrijker hoeveel procent daarvan is extreem?)

Daarnaast weten we ook allemaal hoe gereformeerden en katholieken en andere geloven tegen homo's en niet gelovigen aan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:59:
Beste modjes/devvers/admins,

Ik verwijs hierbij naar dit topic dat vrij snel na het openen gesloten werd.

Blijkbaar geldt voor een ieder die ook maar IETS van wil opkomen voor Nederlandse belangen, hetzij de situatie met de vluchtelingen, hetzij de situatie met Griekenland of al dan niet escalerende situatie met Rusland, dat deze personen zich maar beter stil kunnen houden. Want, je krijgt gelijk een label op je kop: RACIST.

In het bovengenoemde topic uit ik (persoonlijk) mijn zorgen over de toenemende asielaanvragen in ons land. Ook maak ik me zorgen over onze cultuur. Maar blijkbaar mag dit niet. Hier mag niet over gepraat worden. Mensen mogen blijkbaar niet hun hart luchten, want dat zijn zgn onderbuikgevoelens, die niet welkom zijn op dit forum. Blijkbaar zijn we dus machines, en geen mensen die deze gevoelens hebben. Stop ze maar weg. Gevoelens van angst en bezorgdheid en terecht anderen hier op wijzen dat we hier in Nederland niet de gehele wereld kunnen helpen, mag je hier niet uiten.

Maar zoals gezegd, mag dat niet. Je mag niet zeggen, "laten we de grenzen sluiten", want dan ben je racistisch. Je mag niet zeggen "vol is vol", want dat is weer racistisch.

Het ironische wil dan dat heel veel mensen afgeven op onze regering. Ook op dit forum. De gebruikers begrijpen het, de mensen begrijpen het. Maar de mensen die de teugels in handen hebben begrijpen het blijkbaar niet. Politieke correctheid, je ziet het niet alleen in de politiek, maar ook op dit forum. Ik zie gewoon de 1 op 1 vergelijking met een Geert Wilders die constateert dat de gehele 2e kamer uit makke schapen bestaat en de ogen sluit voor de werkelijkheid. Die niet willen zien wat normale mensen hiervan vinden. Op dit forum worden dit soort topics gesloten want mensen mogen niet zeggen wat ze denken, want dat zou wel eens politiek incorrect kunnen zijn. Poe!.

Ik zie nu twee dingen gebeuren.
- Dit topic wordt gesloten (naar alle waarschijnlijkheid), triest, maar het bevestigd wel hetgeen wat ik hier zeg.
- Het bovengenoemde topic wordt heropend (zeer kleine waarschijnlijkheid) en er wordt ook serieus geluisterd naar de mogelijkheden die aldaar genoemd worden. En inderdaad, zo'n discussie kan heus wel netjes verlopen. Mensen zouden wel hun mening mogen geven, zolang je maar niemand beledigd. Als je zegt dat je je zorgen maakt over "toenemende islamisering", beledig je dan iemand? Of uit je simpelweg je zorgen? Als er nu gezegd wordt "Alle islamieten zijn terroristen", dan is het duidelijk een belediging.

Let wel, dit topic gaat dus over de keuzes die door moderators en admins op dit forum worden gemaakt over het feit dat de leden niet mogen discussiëren over bovengenoemde onderwerpen. Daarom heb ik em in LA gezet. Mocht dit topic volgens jullie ergens anders horen, dan zie ik dat wel.
Vind het altijd wel grappig hoe mensen hun discriminerende, racistische, haatdragende en stemmingsmakende uitspraken/gedachtes onder het kopje vrijheid van meningsuiting gooien. Wat ik ook grappig vind is dat men zich zo vastklampt aan de politiek, alsof het een godsdienst is. Wat nog grappiger is, is dat ondanks het grote percentage christelijken onder de bevolking, we leven en denken als atheïsten. We zijn hier vrij nuchter, en in ons dagelijkse leven is het praktiseren van een geloof eigenlijk alleen maar belemmerend, maar toch krijgen we bij een paar duizend moslims het gevoel dat we onze christelijke normen en waarden te grabbel gooien. Chapeau :') Homofilie is trouwens volgens onze christelijke waarden onacceptabel, maar daar hebben we het maar even niet over.

Deze zelfde mensen overigens, zijn grotendeels ook van mening dat zwarte piet moet kunnen, waar in vrijwel alle andere westerse landen de mensen van mening zijn dat het best wel een racistisch concept is.

Mensen als jij, zie ik dagelijks op NuJIJ. Deze mensen zijn zoals zovelen heel erg beïnvloedbaar door populisten, media en complottheorieën (volledig politiek spectrum). Kuddegedrag is puur menselijk gedrag hoor, dus voel je niet aangevallen ;) Maar het oh zo nuchtere volk, maakt ineens plaats voor emotie. Zijn we zo erg gefrustreerd hier? Daarnaast, voelen deze mensen zich enorm aangevallen als ze tot xenofobisch worden gebombardeerd, maar zo iemand een etiket opplakken is natuurlijk geen vrijheid van meningsuiting, maar vrijheid indammen en beledigen.. Oh wacht ;)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bartjuh schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:15:
Dit is mij ook al opgevallen, haal je het volgende op:
- problematische integratie van bepaalde groepen immigranten, en de grote kosten op de samenleving, zowel financieel als sociaal-maatschappelijke en juridisch. En dat je daarom vind dat er alles aan gedaan moet worden om de influx te beperken.
- de Islam, en dat het conflict met westerse waarden als homotolerantie en keuze van religie (en dus ook de vrijheid om er van af te vallen).

Dan ben je heeeeel erg snel xenofoob, racistisch, telegraaf-lezer, en islamofoob ;( of krijg je zelfs officiële waarschuwingen.

Nee, gerenommeerde wetenschappers als Richard Dawkins zijn uiteraard ook het bovengenoemde :/
Het zit hem allemaal in de manier waarop je het 'ophaalt'. Als je meerdere malen in conflict komt met de regels op dit forum (of de aangescherpte regels in een ZT topic) dan is het misschien tijd om je schrijfstijl / onderbouwing eens onder de loep te nemen.
Dan mag je denken dat dit je vrijheid van meningsuiting aantast maar er zijn niet voor niks regeltjes gemaakt.

Als iemand je aanspreekt over je uitspraken / argumentatie / redenatie dan hoop ik dat je er meer mee doet dan jezelf in de slachtoffer rol te plaatsen en denken dat je een label krijgt opgeplakt.
Het is aan jouw de taak om je dusdanig in de discussie op te stellen dat dat niet van je gezegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bregweb schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:36:
Helaas benoem je in je OP enkel de negatieve gevolgen van de huidige vluchtelingenstroom. Die zijn er inderdaad, maar door alleen deze kant te benoemen start je geen discussie. En dan kan ik ook begrijpen dat er slotjes komen.
Zelfs dat zou nog kunnen op het moment dat hij het onderbouwd zou doen zonder generalisaties die nergens op slaan. De meeste Tweakers zijn VVD-stemmers, vluchtelingen zijn islamieten, islamieten zijn slecht voor Nederland. Allemaal veel te makkelijk geredeneerd en een prima manier om een discussie van de rails te trekken nog voordat hij begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat ik vooral grappig vind is dat extreem rechts niet kan, maar extreem links weer wel.

Even on topic.

De hele discussie omtrent asielzoekers of goudzoekers is inderdaad om kritisch naar te kijken. Een nieuwsartikel uit Oostenrijk dat er een twintigtal asielzoekers is die in hongerstaking gaan om € 2.000,- netto per maand te eisen, doet mijn mond openvallen...

Ik zwoeg hier met nog net € 1.200,- netto voor 30 uur per week en die goudzoekers denken even het bovenstaande te kunnen eisen. Uiteraard hier ook het verschil tussen asielzoeker en goudzoeker.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 22:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Even offtopic bedoel je, laten we die discussie hier niet gaan voeren. Het gaat hier over of wij als Tweakers de 'vrijheid van meningsuiting de kop indrukken' of niet. Daar kan ik kort over zijn, dat doen wij. De vrijheid van meningsuiting zorgt niet voor de verplichting om elke mening een platform te bieden.

Een discussie starten op een generaliserende manier lokt alleen maar extreme reacties uit van beide kanten waarbij persoonlijke aanvallen eerder gebruikelijk worden dan de uitzondering. Dat is voor niemand leuk. Probeer maar eens een AMD vs nVidia topic te openen waarbij je een van de partijen helemaal de grond infakkelt, zo'n topic is ook geen lang leven beschoren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je bent hier juist offtopic. ;) Laten we de discussie over vluchtelingen niet hier gaan houden, dit topic gaat over hoe Tweakers omgaat met vrijheid van meningsuiting bij topics. Praten over de vluchtelingencrisis kan eventueel in overleg met de moderators van Actualiteit, Sport & Politiek in een eigen topic, maar gezien de recente ervaringen met mensen die hun fatsoen niet goed kunnen houden in dergelijke topics geef ik dat weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

dennisk. schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:54:
Wat ik vooral grappig vind is dat extreem rechts niet kan, maar extreem links weer wel.

Even on topic.

De hele discussie omtrent asielzoekers of goudzoekers is inderdaad om kritisch naar te kijken. Een nieuwsartikel uit Oostenrijk dat er een twintigtal asielzoekers is die in hongerstaking gaan om € 2.000,- netto per maand te eisen, doet mijn mond openvallen...

Ik zwoeg hier met nog net € 1.200,- netto voor 30 uur per week en die goudzoekers denken even het bovenstaande te kunnen eisen. Uiteraard hier ook het verschil tussen asielzoeker en goudzoeker.
Het topic gaat niet over vluchtelingen, het gaat over hoe wel of geen topics over vluchtelingen.
Grappig is dat er toch weer steeds mensen zijn die offtopic gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ha, haalde ik even die twee door elkaar heen. Excuses!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoezo kan dat niet? Er is genoeg ruimte voor beiden gedachten, maar waar vrijheid en democratie in geding komen worden ze flink ingedamd.
Even on topic.

Twintig zijn natuurlijk heel representatief voor de pak hem beet 4 miljoen vluchtelingen.
Dat doe jij zelf.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
RGAT schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:17:
Euh:
[afbeelding]
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dat een user met dezelfde username als jou in jouw topic...
Klopt, kan het niet ontkennen. :)

Mijn fout.

Kan er dan eventueel een topic komen over het vluchtelingen problematiek die dan goed gemodereerd kan worden? Ik lees hierboven wel degelijk reacties die een discussie mogelijk maken. In dit topic blijven hangen kan ook niet bedoeling zijn, daar is LA niet voor bedoeld.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kan dit topic niet gewoon dicht? Het heeft niks meer met liefde en adjes te maken. :'(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LSbjoyd.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LSbjoyd.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LSbjoyd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
Wat een geweldige thread dit. Ik vraag me serieus af hoe het is om zo angstig door het leven te gaan. Vooral dit pareltje:
[...]

Misschien is het handig voor je als je begrijpt waarom deze mensen vluchten en het wellicht in perspectief kan zien:

https://www.google.nl/?gw...tern+victims+of+terrorism

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:12:
[...]

Kan er dan eventueel een topic komen over het vluchtelingen problematiek die dan goed gemodereerd kan worden...?
Dat is al lang geprobeerd. En hopeloos mislukt.

Zie: [ZT] Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nou dan moeten ze die gebruikers die daar over de scheef gaan gewoon een ban geven van een dag, maar niet de overige gebruikers die wel een zinvolle discussie willen daar de dupe van laten worden.

Het is dan bijna hetzelfde als losgeld betalen voor gijzelaars.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
Ik denk dat ik wel een, al dan niet extreem, links topic OP kan verzinnen die zonder meer gesloten kan worden om dezelfde redenen.

Ik vraag me wel oprecht af waarom er in de huidige tijd minder (zowel kwalitatief als kwantitatief) extreme linkse rakkers lijken te zijn die op eenzelfde wijze proberen te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:18:
[...]

Nou dan moeten ze die gebruikers die daar over de scheef gaan gewoon een ban geven van een dag, maar niet de overige gebruikers die wel een zinvolle discussie willen daar de dupe van laten worden.
Op zich mee eens... :) Maar dat schijnt nog vrij lastig en vooral bewerkelijk te zijn. :z
In theorie ook mee eens... (Behalve als het voor mijn eigen kind is...) O-)
The Lord schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:20:
[...]

Ik vraag me wel oprecht af waarom er in de huidige tijd minder (zowel kwalitatief als kwantitatief) extreme linkse rakkers lijken te zijn die op eenzelfde wijze proberen te communiceren.
Ik denk dat die linkse rakkers in de loop der tijd wat wijzer en verstandiger geworden zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 22-09-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Realiseer je je dan dat je zelf risico op een ban loopt? Want juist het soort teksten als in je openingspost van Nog meer asielzoekers? doen topics ontsporen. Je zult je dus af moeten vragen: kun je zelf zo'n topic aan, zonder in dat soort teksten te vervallen? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Fiber schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:24:
Op zich mee eens... :) Maar dat schijnt nog vrij lastig en vooral bewerkelijk te zijn. :z
Tja, dan moet je geen forum beginnen met algemene zaken. Als de moderators niet in staat zijn om in 1 topic de orde te handhaven, tja, dan kun je het beter schrappen en het forum weer inrichten voor waar het oorspronkelijk ook voor bedoeld was.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

En een dag later gaat het vanzelf op de oude voet verder, waarbij gambieter terecht opmerkt dat jij hetzelfde gedrag vertoont als de mensen die daar de sfeer verziekten. Sommige discussies zijn gewoon niet te voeren zonder onderbuik. Helemaal niet erg, maar dan kunnen die discussies beter buiten GoT om gevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
[...]

Tja half Tweakers (ik heb geen idee hoe veel, maar het zijn er een hoop die niet in zo'n topic kunnen...) bannen voor een dag, het loopt alsnog in die ene dag mis... Om 1 topic als eendagsvlieg te laten lopen schiet natuurlijk ver zijn doel voorbij ;)
Aan de devvers vragen of ze een compleet systeem erbij bouwen om per topic bans uit te delen lijkt me ook wat zonde voor 1 topic, het is allemaal niet haalbaar.
Een gezonde en goede discussie voeren is op internet sowieso erg lastig gebleken, de mankrachten die nodig zouden zijn om zo'n topic goed te laten lopen zijn zo gigantisch dat de organisatie ervan al een complete afdeling zou zijn om de hordes modjes te organiseren...
Elke post zou moeten worden gecheckt, voor zover ik weet heeft Tweakers geen systeem om posts eerst te verbergen en pas na moderatie te tonen en ook dat even programmeren voor 1 topic is niet haalbaar, dus elke post zou binnen twee tellen gemodereerd moeten worden en verwijderd/aangepast/doorgelaten voordat een andere user erover valt en je oorlog hebt :p
Dat is gewoon niet haalbaar, zal niet gebeuren...

Ook met opmerkingen zoals:
Tja, dan moet je geen forum beginnen met algemene zaken. Als de moderators niet in staat zijn om in 1 topic de orde te handhaven, tja, dan kun je het beter schrappen en het forum weer inrichten voor waar het oorspronkelijk ook voor bedoeld was.
Laat je gelijk zien dat een normale discussie gewoon niet gaat lukken, niet over dit, niet over vluchtelingen. Je zal zelf een van de velen zijn die dus ook niet aan die discussie zou mee mogen doen, dan kan je twee dingen doen: tegen de tweakers modjes aan schoppen en nergens komen, of toch zelf te rade gaan waar het nou steeds mis gaat ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RGAT op 22-09-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:29:
[...]

En als jij geband wordt, krijgen we dan weer een topic als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:29:
[...]

Dat is onzin. Omdat 1 onderwerp op dit moment niet kan, moet je maar alles schrappen? Met een alles of niet mentaliteit kom je er zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:31:
[...]

Zal moeilijk gaan als hij geband wordt ;)
(Bedoel daarmee de technische problemen van posten met een ban, niet dat er een ban uitgedeeld moet worden...)

Edit: Gambieter zag m ook al :+

[ Voor 25% gewijzigd door RGAT op 22-09-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ThunderNet schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:31:
offtopic:
Pas nadat de ban is afgelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
gambieter schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:27:
[...]

Realiseer je je dan dat je zelf risico op een ban loopt? Want juist het soort teksten als in je openingspost van Nog meer asielzoekers? doen topics ontsporen. Je zult je dus af moeten vragen: kun je zelf zo'n topic aan, zonder in dat soort teksten te vervallen? :)
Als gebruiker zijnde ben ik ook niet perfect. Topic titels zullen ook niet altijd perfect zijn, maar ze uiten wel de mening die ik persoonlijk draag. Als dat niet binnen de policy van Tweakers valt dan kun je als moderator altijd de TS een beetje aanpassen en een ieder waarschuwen (of bannen) die in het topic daadwerkelijk over de scheef gaat. Daar ben je immers moderator voor.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:32:
[...]

Als gebruiker zijnde ben ik ook niet perfect. Topic titels zullen ook niet altijd perfect zijn, maar ze uiten wel de mening die ik persoonlijk draag. Als dat niet binnen de policy van Tweakers valt dan kun je als moderator altijd de TS een beetje aanpassen en een ieder waarschuwen (of bannen) die in het topic daadwerkelijk over de scheef gaat. Daar ben je immers moderator voor.
Dat is ook gebeurd. Heb je dat topic als eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Tot op een zekere hoogte. We zijn vrijwilligers welke er ook nog een sociaal leven op na houden (werk, familie, gezin, etc). Dat betekend dat je niet met 2 man een 24/7 een topic kan modereren. Tevens haal je zo te veel aandacht weg bij alle andere topics die ook gemodereerd moeten worden. En dat allemaal voor één onderwerp?

"Daar ben je mod voor" is dus veel te kort door de bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 22-09-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ach, als Gambieter om 2:37 nog de tijd heeft om het betreffende topic binnen 20 minuten van een slot te voorzien dan heeft ie het blijkbaar toch niet zo druk.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als dat niet binnen de policy van Tweakers valt dan kun je als moderator altijd de TS een beetje aanpassen
Nou nee, want dan bleef er niets over. Het is aan jou om een fatsoenlijke, informatieve en genuanceerde TS te maken, niet aan ons om hele posts te gaan ontdoen van kwalijke teksten. Dan gaat de streep er gewoon doorheen en mag je het nog een keer proberen, of een tijdje off-forum nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:38:
Ach, als Gambieter om 2:37 nog de tijd heeft om het betreffende topic binnen 20 minuten van een slot te voorzien dan heeft ie het blijkbaar toch niet zo druk.
Dit vind ik een walgelijke opmerking. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik geloof dat de bodem zojuist uit de peilloos diepe put genaamd 'Snowwie's niveau' gevallen is...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Oh nu geld dit ineens niet meer:?
Snowwie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:01:
Of geld dat alleen niet voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
[...]

Ben alleen bang dat het niet jouw mening is maar dat je die mening een x aantal keren langs hebt horen komen en dat ie wel lekker voelde in je onderbuik. Probeer eens zelf kritisch na te denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het lijkt het schoolplein wel... Met z'n allen tegen Snowwie, durven jullie wel...? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
Fiber schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:45:
Het lijkt het schoolplein wel... Met z'n allen tegen Snowwie, durven jullie wel... :z
Tsja, tegen asielzoekers ageren mag niet meer hè? Moeten toch wat. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door The Lord op 22-09-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sowieso lijkt dit topic mij overbodig.
Er is Waarom geen topic over NU in NL en Europa ? voor de metadiscussie.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als dit het niveau is dat we verder van je kunnen verwachten dan heb ik nog een slotje voor je. :z

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.