☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
http://www.bbc.com/news/world-europe-34288356
Dutch police have arrested a man who had locked himself inside a toilet
Maar goed, het lijkt erop dat dit met een sisser af gaat lopen. Een storm in een glas water dus.
*snip*, niet relevant.
[ Voor 74% gewijzigd door Señor Sjon op 18-09-2015 14:23 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Maar het risico kan niet genomen worden. Al is het "een storm in een glas water", de politie heeft hier goed opgetreden vind ik. Ze hadden ook kunnen staken en niet ingrijpenSalvatron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:15:
Een storm in een glas water dus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Het aantal keren dat ik lelieblanke heroïnejunkies uit de trein heb zien worden gegooid nadat ze urenlang out op de plee hebben gelegen is niet meer op twee handen te tellen.[b
[...]
Ho ho ho, een lelieblank persoon zal niet zo snel een trein binnenrennen en zich uren op de plee opsluiten. Er is een reden dat zo iemand een zwartrijder wordt genoemd, en geen blankrijder.
Scranton! What? The electric city.
Om heel eerlijk te zijn heb ik richting Amsterdam in het verleden ook wel vaker zwartrijders zich zien opsluiten op het toilet.Salvatron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:15:
Ik ben er altijd weer trots op als ons kleine landje internationaal het nieuws haalt. Smullen vind ik het, zeker bij belangrijke zaken zoals dit.
http://www.bbc.com/news/world-europe-34288356
Dutch police have arrested a man who had locked himself inside a toilet
Maar goed, het lijkt erop dat dit met een sisser af gaat lopen. Een storm in een glas water dus.
[...]
Ho ho ho, een lelieblank persoon zal niet zo snel een trein binnenrennen en zich uren op de plee opsluiten. Er is een reden dat zo iemand een zwartrijder wordt genoemd, en geen blankrijder.
Ik vindt het wel goed dat de politie zo uitpakt, wat als het wel iemand was zoals laatst en met een machine geweer in de trein zat, dan hoop je maar dat er politie in de buurt is.
Tevens is dit ook goed tegen zwartrijders, je zult nu niet snel meer op de wc gaan zitten zonder kaartje
Sarcasme meter defect?Megatron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:49:
[...]
Dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Het aantal keren dat ik lelieblanke heroïnejunkies uit de trein heb zien worden gegooid nadat ze urenlang out op de plee hebben gelegen is niet meer op twee handen te tellen.
Dat risico had zeker wel kunnen worden gelopen. Dit is economisch gewoon niet meer rendabel. Daarnaast dupeer je nu alsnog honderden zo niet duizenden burgers. Maar laten we gewoon zo blijven reageren, dat is precies wat een terrorist voor ogen heeft.Squ1zZy schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:18:
[...]
Maar het risico kan niet genomen worden. Al is het "een storm in een glas water", de politie heeft hier goed opgetreden vind ik. Ze hadden ook kunnen staken en niet ingrijpen
Ze hadden overigens ook gewoon die deur open kunnen rammen. Bedoel, als iemand na 10 minuten gebonk en politie nog steeds de deur niet open doet...
Daarnaast zoals al eerder gezegd hadden ze die trein ook gewoon nog kunnen verplaatsen zodat niet 8 perrons afgesloten waren.
[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 18-09-2015 12:02 ]
En wat als daar een terrorist met AK-47 klaarstaat? Helaas kunnen we dat niet meer uitsluiten.Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:00:
Ze hadden overigens ook gewoon die deur open kunnen rammen. Bedoel, als iemand na 10 minuten gebonk en politie nog steeds de deur niet open doet...
We moeten terrorisme niet makkelijker maken door niet te reageren. En zodra er een bom afgaat staat dit topic vol met de vraag waarom er niet op tijd geregeerd werd en krijgt de politie een bak kritiek over zich heen.Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:00:
[...]
Dat risico had zeker wel kunnen worden gelopen. Dit is economisch gewoon niet meer rendabel. Daarnaast dupeer je nu alsnog honderden zo niet duizenden burgers. Maar laten we gewoon zo blijven reageren, dat is precies wat een terrorist voor ogen heeft.
Je kan dus nooit voor iedereen goed doen.
Precies.RemcoDelft schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:06:
[...]
En wat als daar een terrorist met AK-47 klaarstaat? Helaas kunnen we dat niet meer uitsluiten.
Dat kunnen we inderdaad niet uitsluiten, maar in de meeste gevallen is er gewoon niets aan de hand. Daarnaast zijn er IMO betere plekken waar ze dat geld kunnen besteden, wat van grotere positieve impact heeft op het leven van de gewone burger dan dit soort acties.RemcoDelft schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:06:
[...]
En wat als daar een terrorist met AK-47 klaarstaat? Helaas kunnen we dat niet meer uitsluiten.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ze hier niet hadden moeten ingrijpen, maar 8 perrons afsluiten en twee uur praten is IMO wel een verkeerde aanpak. Zoals al gezegd hadden ze de trein kunnen verplaatsen om de overlast te verminderen. En als je dan toch op de plek zelf wilt praten kan je ook na een half uur (of eerder) gewoon iets hardhandiger die gast eruit krijgen.
Met dit soort aanpakken zoals ze nu hebben gedaan doe je IMO meer schade dan had gemoeten. Je wilt juist bij mogelijk terrorisme de impact op het dagelijks leven zo klein mogelijk maken.
We moeten het ook niet effectiever maken door overdreven te gaan reageren.XWB schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:07:
[...] We moeten terrorisme niet makkelijker maken door niet te reageren. [...]
Ik zie hier trouwens wel een business plan voor IS in ^^ Gewoon 2000E geven aan iedereen die op het laatste moment een trein oid in springt en zichzelf dan 'onzichtbaar' maakt door zich op te sluiten in een ruimte
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 18-09-2015 12:18 ]
Kennelijk. Ik proefde een bittere kern.
Scranton! What? The electric city.
De core business van IS is niet het veroorzaken van vertragingen in het OV maar het zaaien van dood en verderf onder anders- of niet gelovigen.Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:15:
[...]
Ik zie hier trouwens wel een business plan voor IS in ^^ Gewoon 2000E geven aan iedereen die op het laatste moment een trein oid in springt en zichzelf dan 'onzichtbaar' maakt door zich op te sluiten in een ruimte
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
http://nos.nl/artikel/205...alys-op-rotterdam-cs.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
What's next...? Een station ontruimen voor een vergeten koffertje...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De politie heeft het wel goed aangepakt maar de media-aandacht is imo een storm in een glas water.Chaosstorm schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:50:
[...]
Om heel eerlijk te zijn heb ik richting Amsterdam in het verleden ook wel vaker zwartrijders zich zien opsluiten op het toilet.
Ik vindt het wel goed dat de politie zo uitpakt, wat als het wel iemand was zoals laatst en met een machine geweer in de trein zat, dan hoop je maar dat er politie in de buurt is.
Tevens is dit ook goed tegen zwartrijders, je zult nu niet snel meer op de wc gaan zitten zonder kaartje.
Tja, het zijn moeilijke afwegingen. Enerzijds wil je niet op elk dingetje reageren en de angst laten regeren, anderzijds is het onvergeeflijk als er daadwerkelijk iets gebeurt en het had (makkelijk) voorkomen kunnen worden.Fiber schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:36:
Al die heisa [...]
Je wil simpelweg niet het risico lopen dat er mensenlevens verloren gaan omdat er té laks geopereerd wordt ("zal wel weer een zwartrijder/vergeten koffertje zijn"), dan maar een perron ontruimen, het is een kleine opoffering als er potentieel levens gered kunnen worden.
Maar je kan je afvragen waar je die lijn trekt. Wanneer is het een overreactie en wanneer is het een begrijpelijke ontruiming?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
39
Als de helft van Rotterdam Centraal wordt ontruimd, mag er verdorie best wel wat in het nieuws over komen. Als je de media-aandacht overdreven vindt, waarom de aanpak van de politie dan niet?Salvatron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:41:
[...]
De politie heeft het wel goed aangepakt maar de media-aandacht is imo een storm in een glas water.
Nee ? Lelieblank en rood haar ... Rudolph H.Daniel36 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:15:
mogelijk van bijvoorbeeld een fundamentalistische islamitische groepering zal waarschijnlijk niet lelieblank zijn.
(ok, alleen maar jihad ronselaar en babyschudder, maar zit er al tegenaan)
Ja ik vind de media-aandacht overdreven. Eerst had men maar eens goed moeten kijken wat er nou eigenlijk aan de hand was op dat station ipv al die sensatiezucht.mat.hi.as schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:43:
[...]
Als de helft van Rotterdam Centraal wordt ontruimd, mag er verdorie best wel wat in het nieuws over komen. Als je de media-aandacht overdreven vindt, waarom de aanpak van de politie dan niet?
Ze hadden ook na evacuatie een AT op die trein kunnen zetten en het ding vervolgens naar een nabijgelegen rangeerterrein sturen. Dan had het overige treinverkeer grotendeels gewoon door kunnen gaan en waren er geen miljoenen aan economische schade geweest.anandus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:41:
[...]
wordt ("zal wel weer een zwartrijder/vergeten koffertje zijn"), dan maar een perron ontruimen, het is een kleine opoffering als er potentieel levens gered kunnen worden.
Maar dat trekt minder kijkers/lezers, dus minder views, en dus minder inkomten voor de kranten/sitesSalvatron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:46:
[...]
Ja ik vind de media-aandacht overdreven. Eerst had men maar eens goed moeten kijken wat er nou eigenlijk aan de hand was op dat station ipv al die sensatiezucht.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dit is waarom ik het nieuws reactief volg...Salvatron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:46:
[...]
Ja ik vind de media-aandacht overdreven. Eerst had men maar eens goed moeten kijken wat er nou eigenlijk aan de hand was op dat station ipv al die sensatiezucht.
Ik lees vanavond wel wat er exact gebeurde in plaats van al die sensatie als het plaatsvind.
Ik weet het niet, hoor, het lijkt me goedkoper om het station te ontruimen, dan alle gebouwen langs het spoor tussen het station en het rangeerterrein.anboni schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:47:
[...]
Ze hadden ook na evacuatie een AT op die trein kunnen zetten en het ding vervolgens naar een nabijgelegen rangeerterrein sturen. Dan had het overige treinverkeer grotendeels gewoon door kunnen gaan en waren er geen miljoenen aan economische schade geweest.
(Nb. Ik ken de situatie niet rond R'dam CS, dus misschien valt het wel mee).
Daarnaast is het gewoon een stuk praktischer voor bijv backup, onderhandelaars, honden, etc.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tsjah. Mijn beide treinen reden niet "ivm hulpdiensten". Dan ga ik toch wel even naar nu.nl om te kijken wat er dan ongeveer aan de hand is. Dan heb ik liever dat ze het een beetje bijhouden, ipv enkel een kort berichtje toen het net was gebeurd. Als ik vanavond pas ga kijken, interesseert het me (waarschijnlijk) niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:49:
[...]
Dit is waarom ik het nieuws reactief volg...
Ik lees vanavond wel wat er exact gebeurde in plaats van al die sensatie als het plaatsvind.
Verwijderd
Dan kan ik het me voorstellen, maar volgens mij roept de NS ook gewoon om dat politie de boel heeft afgesloten?mat.hi.as schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:52:
[...]
Tsjah. Mijn beide treinen reden niet "ivm hulpdiensten". Dan ga ik toch wel even naar nu.nl om te kijken wat er dan ongeveer aan de hand is. Dan heb ik liever dat ze het een beetje bijhouden, ipv enkel een kort berichtje toen het net was gebeurd. Als ik vanavond pas ga kijken, interesseert het me (waarschijnlijk) niet meer.
Kom op zeg, zelfs al heeft die gast echt een grote bom bij zich, dan is het ergste wat er kan gebeuren dat er in de omgeving wat ramen vervangen moeten worden. Daarvoor hoef je nou echt niet alles te gaan ontruimen.anandus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:50:
[...]
Ik weet het niet, hoor, het lijkt me goedkoper om het station te ontruimen, dan alle gebouwen langs het spoor tussen het station en het rangeerterrein.
Ja, en wat lichaamsdelen opruimen van de slachtoffers.anboni schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:55:
[...]
Kom op zeg, zelfs al heeft die gast echt een grote bom bij zich, dan is het ergste wat er kan gebeuren dat er in de omgeving wat ramen vervangen moeten worden. Daarvoor hoef je nou echt niet alles te gaan ontruimen.
Waarom heb je de politie niet gebeld met deze tip, jij weet het kennelijk beter dan zijzelf?
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee. Ik kijk in de reisplanner voordat ik wegga. De storingen was zoiets als: "Rotterdam CS - Den Haag minder treinverkeer mogelijk door inzet van hulpdiensten". Dan ben ik gewoon geïnteresseerd wat er dan aan de hand isVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:53:
[...]
Dan kan ik het me voorstellen, maar volgens mij roept de NS ook gewoon om dat politie de boel heeft afgesloten?
Dat hoefde ook niet ; stond om 8:15 al op de Rijnmond app ... en ook dat perron 1-7 waren afgesloten. Heb het nog even aan de conducteur laten zien op weg naar CS.mat.hi.as schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:56:
[...]
maar ze zullen echt niet vertellen dat er iemand in de wc van de Thalys is gedoken.
[ Voor 55% gewijzigd door Goner op 18-09-2015 14:00 ]
Right.. een draagbare bom die ontploft in een open corridor van enkele tientallen meters... Denk dat er bij een eventuele ontploffing op rtm zelf meer slachtoffers zouden vallen...wildhagen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:56:
[...]
Ja, en wat lichaamsdelen opruimen van de slachtoffers.
Ok, als jij die garantie kunt geven( knap overigens!), vind ik het wel asociaal dat je die tip niet doorgegeven hebt aan de politie. Was dat nou echt te veel gevraagd? Je had er een hoop reizigers ellende mee kunnen besparen.anboni schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:05:
[...]
Right.. een draagbare bom die ontploft in een open corridor van enkele tientallen meters... Denk dat er bij een eventuele ontploffing op rtm zelf meer slachtoffers zouden vallen...
Virussen? Scan ze hier!
Het lijkt me een normale reactie van zowel politie als media. Iedereen is in een fase van hogere alertheid en dan heb je wel eens wat false positives. Uiterlijk (Noord Afrikaans) zal dan inderdaad meespelen. Niet alleen bij de politie, maar ook bij de mensen in de trein die 112 bellen omdat ze het verdacht vinden.Salvatron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:46:
[...]
Ik zag een Youtube filmpje van de Amerikaanse politie die met 9 man een kind (?) overmeesteren omdat hij niet over de stoep liep. Ik ben wel benieuwd eigenlijk of zo'n situatie door dezelfde gedachtengang komt. Ik zie alleen een kind (hij was net uit een schoolbus gestapt). Misschien zagen die agenten er wat anders in?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Jezus zeg.. Kan je ook normaal reageren?wildhagen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:07:
[...] Ok, als jij die garantie kunt geven( knap overigens!), vind ik het wel asociaal dat je die tip niet doorgegeven hebt aan de politie. Was dat nou echt te veel gevraagd? Je had er een hoop reizigers ellende mee kunnen besparen.
Dit dus. De perrons waren al ontruimd, dus kans op slachtoffers is minimaal. Hooguit de mensen die op de trein zitten om dat ding weg te rijden.anboni schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:05:
[...] Right.. een draagbare bom die ontploft in een open corridor van enkele tientallen meters... [...]
De politie trad duidelijk op in een 'zo veilig mogelijk'-modus waarin totaal geen rekening werd gehouden met overige factoren. Hoe langer zoiets duurt, hoe groter de economische schade en hoe groter het in het nieuws wordt gebracht met alle effecten daar weer van. Een situatie als dit zou je IMO zo snel mogelijk willen oplossen. Dat had IMO (maar geen expert) beter gekund door ofwel de trein van het station af te rijden zodat de dienstregeling zo min mogelijk wordt gestoord en de ordediensten wat meer tijd krijgen (want minder druk van allerlei kanten), of door na 15 min. gewoon te handelen. Want als je het mij vraagt mag iemand die na 15 min. nog steeds niet reageert op politie buiten de deur in een situatie als dit best iets hardhandiger aangepakt worden (maar niet dodelijk).
Dwingen niet, maar vraag me af of een machinist dat niet zou doen als je het hem vraagt. Mensen zijn toch vaak wel bereid te helpen in dit soort situaties, of dat zou ik iig graag willen gelovenIJzerlijm schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:17:
Hoe ga je een machinist dwingen die Thalys weg te rijden ?
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 18-09-2015 14:25 ]
Ja wat is nou het verschil tussen een bom en een bommelding. Zoals ze ermee omgaan is het effect het zelfde.. Op FB zie ik ook veel reacties, 'ow wat eng dit'.Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:23:
[...]
Jezus zeg.. Kan je ook normaal reageren?
[...]
Dit dus. De perrons waren al ontruimd, dus kans op slachtoffers is minimaal. Hooguit de mensen die op de trein zitten om dat ding weg te rijden.
De politie trad duidelijk op in een 'zo veilig mogelijk'-modus waarin totaal geen rekening werd gehouden met overige factoren. Hoe langer zoiets duurt, hoe groter de economische schade en hoe groter het in het nieuws wordt gebracht met alle effecten daar weer van. Een situatie als dit zou je IMO zo snel mogelijk willen oplossen. Dat had IMO (maar geen expert) beter gekund door ofwel de trein van het station af te rijden zodat de dienstregeling zo min mogelijk wordt gestoord en de ordediensten wat meer tijd krijgen (want minder druk van allerlei kanten), of door na 15 min. gewoon te handelen. Want als je het mij vraagt mag iemand die na 15 min. nog steeds niet reageert op politie buiten de deur in een situatie als dit best iets hardhandiger aangepakt worden (maar niet dodelijk).
[...]
Dwingen niet, maar vraag me af of een machinist dat niet zou doen als je het hem vraagt. Mensen zijn toch vaak wel bereid te helpen in dit soort situaties, of dat zou ik iig graag willen geloven
Je weet dat kogels niet na 20 meter stoppen he? Die zijn op honderden meters afstand nog net zo dodelijk.Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:23:
Dit dus. De perrons waren al ontruimd, dus kans op slachtoffers is minimaal. Hooguit de mensen die op de trein zitten om dat ding weg te rijden.
Goh, mensenlevens tellen zwaarder dan Caelorum die z'n trein mist... De brutaliteit van de politieDe politie trad duidelijk op in een 'zo veilig mogelijk'-modus waarin totaal geen rekening werd gehouden met overige factoren.

Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:15:
We moeten het ook niet effectiever maken door overdreven te gaan reageren.
Na een (poging tot) terroristische aanslag zijn de veiligheidsdiensten extra alert. Het Thalys incident in Frankrijk van afgelopen maand staat nog vers in het geheugen, wat mij betreft begrijpelijk dat men met veel overmacht reageert.Fiber schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:36:
Al die heisa en een heel topic vol voor een zwartrijder die wellicht onwel geworden is op de wc...?
What's next...? Een station ontruimen voor een vergeten koffertje...?
Als het incident van vandaag enkele maanden in de toekomst zou afspelen zou het waarschijnlijk veel rustiger verlopen.
Hoe bedoel je? Amboni geeft duidelijk aan gespecialiseerd te zijn op dit vlak, dan is het wel zo sociaal om zijn expertise aan de politie aan te bieden, toch? Zeker als je bedenkt dat het dan veel sneller was opgelost.Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:23:
[...]
Jezus zeg.. Kan je ook normaal reageren?
Of zou het zomaar kunnen zijn dat er misschien andere factoren meespelen waarom daar niet voor gekozen is? Je kunt er heus wel vanuit gaan dat een arrestatieteam, politie en overige hulpdiensten heus wel weten waar ze mee bezig zijn.
Het is heel makkelijk om vanuit de luie bureaustoel te zeggen wat er moet gebeuren, maar acteer dan daarop ook door je expertise ter beschikking van de juiste instanties te stellen, ipv in de leunstoel te blijven zitten!
Virussen? Scan ze hier!
Op zo'n moment luisteren ze echt niet naar mensen uit het publiek. Ik geloof ook zeker dat ze voldoende kennis hebben. Ik weet alleen ook dat tunnelvisie iets eigens is aan groepen mensen die werken onder druk. Het zou me dan ook niet verbazen als dit mede met andere factoren ervoor zorgt dat er niet eens over wordt nagedacht. Politiek is dit ook een te groot risico om slachtoffers te riskeren. Voor het grote plaatje is het IMO alleen totaal onverstandig. Ergens moet je afweging maken tussen het dagelijks leven van hele groepen ontwrichten en minimaliseren van slachtoffers. Tot op heden wordt die afweging niet gemaakt en dat maakt terrorisme IMO alleen maar effectiever. Iemand hier gaf aan dat IS alleen maar ongelovigen wil doden. Dat is, denk ik, gewoon niet waar. Terrorisme is er altijd op uit om het dagelijks leven zodanig te ontwrichten dat ze hun zin krijgen.
Daar ben ik me van op de hoogte. Hou jij er dan ook rekening mee dat op een afgelegen rangeerterrein de kans op schade minder is?RemcoDelft schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:45:
[...]Je weet dat kogels niet na 20 meter stoppen he? Die zijn op honderden meters afstand nog net zo dodelijk.[...]
Hier ga ik niet eens op reageren. Wat een toon zeg.[...] Goh, mensenlevens tellen zwaarder dan Caelorum die z'n trein mist... De brutaliteit van de politie
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 18-09-2015 18:56 ]
Niks aan toe te voegen.FunkyTrip schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:14:
De angst regeert weer
Het moge evident zijn dat de terroristen de slag om onze vrijheid gewonnen hebben.
Even btw, waarom gebeurd dit. Er word een melding gemaakt, maar droeg deze man een terroristisch kledij? Tja.. best wel kl

Definieer terroristische kledij? Heeft gewoonweg alles te maken met dat onze profielen toegespitst zijn op de noord afrikaan. En als die een keertje ziek worden in de trein en is even lekker moeten gaan ... ja dan wordt dat als een bedreiging gezien...Mosin schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:13:
[...]
Niks aan toe te voegen.
Even btw, waarom gebeurd dit. Er word een melding gemaakt, maar droeg deze man een terroristisch kledij? Tja.. best wel klte als je flink moet schijte dan
Huh ??Mosin schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:13:
[...]
Even btw, waarom gebeurd dit. Er word een melding gemaakt, maar droeg deze man een terroristisch kledij?
Voor zover ik gehoord heb hing hij rond op perron 3 en trok opeens een sprint naar de Talys en dook het toilet in ... niet zo vreemd dat de surveillerende politie even een kijkje neemt dan, toch ?
Als je een toilet nodig hebt zijn er wel betere voorzieningen op CS dan die van een stilstaande trein.
[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 18-09-2015 23:23 ]
Wow... jij denkt echt dat een terrorist een T-shirt met de tekst "let op, ik ga een aanslag plegen!" (of iets van die strekking) draagt?Mosin schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:13:
[...]
Niks aan toe te voegen.
Even btw, waarom gebeurd dit. Er word een melding gemaakt, maar droeg deze man een terroristisch kledij? Tja.. best wel klte als je flink moet schijte dan
Een terrorist herken je heus niet aan zijn uiterlijk ofzo
Virussen? Scan ze hier!
Naja als iemand z'n jas open ritst en je ziet een bomgordelwildhagen schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 04:34:
[...]
Wow... jij denkt echt dat een terrorist een T-shirt met de tekst "let op, ik ga een aanslag plegen!" (of iets van die strekking) draagt?
Een terrorist herken je heus niet aan zijn uiterlijk ofzo
Maar wat is er nou eigenlijk gebeurt, zie overal berichten dat ie zwaarbewapend was, wel niet een bom had en noem het maar op?
Die gozer is op de wc gaan zitten, van de pot gerukt en een aantal EODers zijn er langs geweest en hebben gezien dat er een bom gedropt was in het toilet oid?
Fixing things to the breaking point...
Virussen? Scan ze hier!
Zal die het zwartrijden ook wel afleren zo, effectieve methode om het tegen te gaan.
Fixing things to the breaking point...
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Hoeft niet denk ik. Hij zal vast iets aan zich gehad hebben dat hem verdacht maakte. Het zal niet: Oooh daar sprint een getinte man de trein in zijn geweest. Dan was dit echt een racistische en falende actie geweest. Je gaat bij zo'n persoon niet naar zijn huidkleur kijken lijkt meWebgnome schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:16:
[...]
Definieer terroristische kledij? Heeft gewoonweg alles te maken met dat onze profielen toegespitst zijn op de noord afrikaan. En als die een keertje ziek worden in de trein en is even lekker moeten gaan ... ja dan wordt dat als een bedreiging gezien...

Daarom vroeg ik mij af wat hij aan had.
Dat zou overigens ook racistisch zijn denk ik.
[ Voor 33% gewijzigd door Daniel36 op 19-09-2015 14:41 ]
[ Voor 17% gewijzigd door cbr600f4i op 19-09-2015 15:13 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Helaas, zo werkt het wel in de praktijk. Kijk naar de gemiddelde nujij'er en je zult zien dat als er ook maar een klein beetje bruin/zwart in de huidskleur zit dat de reacties een totaal andere toon krijgen. Dit is niet anders in het dagelijks leven helaas.Mosin schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:36:
[...]
Hoeft niet denk ik. Hij zal vast iets aan zich gehad hebben dat hem verdacht maakte. Het zal niet: Oooh daar sprint een getinte man de trein in zijn geweest. Dan was dit echt een racistische en falende actie geweest. Je gaat bij zo'n persoon niet naar zijn huidkleur kijken lijkt me![]()
Daarom vroeg ik mij af wat hij aan had.
en dan zijn er nog steeds mensen die durven beweren dat er geen racisme in Nederland voorkomt zoals de VN laatst heeft gerapporteerd
Dat is het hele punt nou juist: de terroristen hebben juist wel gewonnen. Het ging helemaal nergens over, maar het treinverkeer in de halve randstad heeft enkele uren overhoop gelegen door een totaal overspannen reactie.cbr600f4i schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:12:
Hebben de terroristen gewonnen? Nee, dus, het ging in feite nergens over.
Ik zie het toch anders. Overspannen reacties, ik zie ze dagelijks tot in de kleinste details. Alleen op dit soort momenten zie je het wat meer aan de oppervlakte.anboni schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:32:
[...]
Dat is het hele punt nou juist: de terroristen hebben juist wel gewonnen. Het ging helemaal nergens over, maar het treinverkeer in de halve randstad heeft enkele uren overhoop gelegen door een totaal overspannen reactie.
[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 19-09-2015 15:58 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Nou, dan vind ik dat wel erg treurig. Je neemt natuurlijk het zekere voor het onzekere, maar het had ook anders aangepakt kunnen worden. Maar ja, als deze man in het plaatje van een terrorist past kan ik er weinig aan doen of van zeggen. Je wilt geen halve trein vol doden hebben, in het uiterste geval.Webgnome schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:29:
[...]
Helaas, zo werkt het wel in de praktijk. Kijk naar de gemiddelde nujij'er en je zult zien dat als er ook maar een klein beetje bruin/zwart in de huidskleur zit dat de reacties een totaal andere toon krijgen. Dit is niet anders in het dagelijks leven helaas.
offtopic:
en dan zijn er nog steeds mensen die durven beweren dat er geen racisme in Nederland voorkomt zoals de VN laatst heeft gerapporteerd
Fixed that for you. De reacties zijn een logisch gevolg van de acties en ervaringen.Webgnome schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:29:
Helaas, zo werkt het wel in de praktijk. Kijk naar de gemiddelde nujij'er en je zult zien dat als er ook maar een klein beetje bruin/zwart in de huidskleur zit dat de reacties acties een totaal andere toon krijgen. Dit is niet anders in het dagelijks leven helaas.

http://nos.nl/artikel/205...6-jarige-zwartrijder.html

People as things, that’s where it starts.
[ Voor 13% gewijzigd door evilution op 19-09-2015 19:45 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik denk eerder dat hij behoorlijk wat psychische hulp nodig gaat hebben. Hij is kennelijk dakloos en was al verward.RobinHood schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:27:
Als ie nog niet radicaal was, is ie het nu wel
Een illegaal zonder papieren zonder vaste woon- en verblijfsplaats die Europa als z'n gratis-reizen-gebied ziet... Hij zal nu wel een verblijfsvergunning en een begeleid-wonen-huisje krijgen...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:24:
Het ging om een jochie van 16 jaar oud. Zullen we stoppen met de terrorisme discussie?![]()
http://nos.nl/artikel/205...6-jarige-zwartrijder.html
Bron? Of is dat weer een Remcodelft onderbuik ninja comment? En ik mag hopen dat ie iig begeleiding krijgt. Liever dat dan over x jaar weer een schizofrenen dakloze die op iemand insteekt. Maar ja, kost wel belastinggeld ja, evil i tell ya.RemcoDelft schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:38:
[...]
Een illegaal zonder papieren zonder vaste woon- en verblijfsplaats die Europa als z'n gratis-reizen-gebied ziet... Hij zal nu wel een verblijfsvergunning en een begeleid-wonen-huisje krijgen...
Wat verwacht jij van iemand waar een tolk bij nodig is? Een zwaar Rotterdams accent?Jay-P schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:53:
Bron? Of is dat weer een Remcodelft onderbuik ninja comment?
Ik zie hem liever in een uitzetcentrum... Gewoon om een voorbeeld te stellen: hij heeft al genoeg problemen veroorzaakt. Waarom moeten alle problemen op aarde ons probleem zijn?En ik mag hopen dat ie iig begeleiding krijgt. Liever dat dan over x jaar weer een schizofrenen dakloze die op iemand insteekt. Maar ja, kost wel belastinggeld ja, evil i tell ya.
[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 19-09-2015 20:59 ]
Ik heb het over de gratis huis met begeleiding en verblijfsvergunning onzin.RemcoDelft schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:58:
[...]
Wat verwacht jij van iemand waar een tolk bij nodig is? Een zwaar Rotterdams accent?
[...]
Ik zie hem liever in een uitzetcentrum... Gewoon om een voorbeeld te stellen: hij heeft al genoeg problemen veroorzaakt. Waarom moeten alle problemen op aarde ons probleem zijn?
Hij rende een trein in, en ging op de plee zitten, en toen men, vast niet al te vriendelijk in het Nederlands [wat ie dus wellicht niet verstond] vroeg eraf te komen ging hij er niet af.RemcoDelft schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:58:
[...]
Wat verwacht jij van iemand waar een tolk bij nodig is? Een zwaar Rotterdams accent?
[...]
Ik zie hem liever in een uitzetcentrum... Gewoon om een voorbeeld te stellen: hij heeft al genoeg problemen veroorzaakt. Waarom moeten alle problemen op aarde ons probleem zijn?
Tering hee, wat een problemen, da's gewoon niet normaal meer, zwartijden! Wie doet dat nou? Straks ga je nog zeggen dat hij ook aan belletje trekken deed, of, god forbid, heeft ie een appel bij de groenteboer gestolen!
Als je voor dat soort dingen al in een uitzetcentrum moet komen, waar en wanneer moet ik me melden?
Het probleem is wel eventjes wat groter dan je hier schetst. Stel je blaas is vol en zo'n zwartrijder houdt de plee de hele tijd bezet. Dat betekent dat je met een volle blaas staat te wachten tot die vent er eindelijk eens vanaf komt. Geen fijn gevoel. Het punt is dat zo'n zwartrijder niet alleen de belastingbetaler benadeelt door niet te betalen voor een kaartje, maar ook nog eens de eerlijke reiziger ergert door de plee bezet te houden.RobinHood schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:08:
[...]
Hij rende een trein in, en ging op de plee zitten, en toen men, vast niet al te vriendelijk in het Nederlands [wat ie dus wellicht niet verstond] vroeg eraf te komen ging hij er niet af.
Tering hee, wat een problemen, da's gewoon niet normaal meer, zwartijden! Wie doet dat nou? Straks ga je nog zeggen dat hij ook aan belletje trekken deed, of, god forbid, heeft ie een appel bij de groenteboer gestolen!
Of iemand die wat last heeft van een buikgriepje, dan wordt het opeens een biologische aanval.
Ben je ook illegaal?RobinHood schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:08:
Als je voor dat soort dingen al in een uitzetcentrum moet komen, waar en wanneer moet ik me melden?
Dit dus.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...-zwervende-Tunesier.dhtmlDe 16-jarige jongen die vrijdag het treinverkeer rond Rotterdam platlegde, is door de politie overgedragen aan de Vreemdelingendienst. Hij wordt niet meer verdacht van een strafbaar feit dat langer vasthouden rechtvaardigt, heeft de officier van justitie besloten.
De jongen had geen legitimatie op zak en blijkt onder negen verschillende identiteiten bekend te zijn in Europese landen, meldt het Openbaar Ministerie. ,,Naar alle waarschijnlijkheid gaat het om een Tunesiër die al een paar jaar een zwervend bestaan leidt in West-Europese landen.''
Virussen? Scan ze hier!
Als je moet, dan moet je
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Als je wát moet ? Zwartrijden ?
Het is hier niet de HK.
[ Voor 85% gewijzigd door Ramzzz op 22-09-2015 01:12 ]
Het is hier niet de HK.
[ Voor 93% gewijzigd door Ramzzz op 22-09-2015 01:12 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Het is hier niet de HK.
[ Voor 111% gewijzigd door Ramzzz op 22-09-2015 01:12 ]
Omdat geen land hem uitzet... Ik vrees dat dat nu ook niet gaat gebeuren.Webgnome schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:53:
[...]
Bij zoiets vraag ik mij waarom zo iemand al zo lang door Europa zwerft....
Afgezien van de discussie over de term zelf dan. even inhakend op de weer absurdistisch oplaaiende discussie in de aanloop van 5 december.wildhagen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:08:
[...]
Zo, een heuse zwartrijder.
Dan kunnen de vooroordelen, generalisaties en overige onfrisse opmerkingen van enkele in dit topic ook weer de prullenbak in
Precies dat: Terroristen verwachten dat we op onze tenen gaan lopen. Als we de beveiliging zouden verlagen dan ligt dat niet in lijn van hun verwachting en dan zullen ze dat niet als uitdaging zien om het hele land plat te nuken: Als we ons daar niets van aantrekken, dan schiet dat namelijk niet op.FunkyTrip schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:57:
Om op mijn eerder opmerking terug te komen dat de terroristen hebben gewonnen waardoor gebeurtenissen als dit zo'n overtrokken reaktie krijgt... Ik vind het eigenlijk best raar dat men mohammed cartoons 'moet' tekenen om aan te geven dat wij nooit zullen buigen voor terrorisme en door religie opgelegde censuur (wordt vaak als argument gebruikt), maar we niet besluiten om de beveiliging te houden zoals ie is om aan te tonen dat we nooit zullen buigen voor terrorisme. Ik zou eerder een verlaagde beveiliging verwachten in dezelfde lijn als expres mohammed cartoons tekenen.
Het hele principe van 'terrorisme' is op dreigementen, intimidatie en bluf gebaseerd. De enige manier om dat goed de kop in te drukken is door gewoon heel bot te roepen: "Schiet maar raak, snotneus".
De eerste die dat doet is de held van de 21ste eeuw.
[ Voor 58% gewijzigd door Stoney3K op 23-09-2015 16:28 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Forum FAQ #hkwatGoner schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:34:
Vergeef me mijn onwetendheidmaar wat is 'de HK' ?
[ Voor 58% gewijzigd door Ketho op 23-09-2015 17:44 ]
Het duistere afvoerputje van Tweakersnet...Goner schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:34:
Vergeef me mijn onwetendheidmaar wat is 'de HK' ?
Maar de motivatie voor het verwijderen van mijn post ontgaat me volledig ... snap niet wat er luchtig en minder serieus is aan bommen en stations ontruimen
Veel plezier met aan stukken geschoten worden, jij liever dan ik!Stoney3K schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:25:
Het hele principe van 'terrorisme' is op dreigementen, intimidatie en bluf gebaseerd. De enige manier om dat goed de kop in te drukken is door gewoon heel bot te roepen: "Schiet maar raak, snotneus".
Ik loop liever 10^-7 kans aan stukken te worden geschoten dan dat ik met kans=1 als angstig en argwanend mijn leven moet leiden. (Idem voor moordenaars trouwens, ben ik ook niet bang voor. Of laten we verkeersongelukken eens nemen, de kans daarvoor te overlijden is vele malen hoger. Toch gebruik ik de weg zonder angst.)RemcoDelft schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:12:
[...]
Veel plezier met aan stukken geschoten worden, jij liever dan ik!
Ik zie het als omgekeerd militarisme: sterven in een terroristische aanslag is de beste manier om mijn leven te geven voor onze (vrije) manier van leven. En dat is een prijs die ik accepteer, geen seconde twijfel.
Dat is het he. De kans dat diezelfde Thalys ontspoort op volle snelheid is vele malen groter dan dat die jongen toevallig net een terrorist is...Brent schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:22:
[...]
Ik loop liever 10^-7 kans aan stukken te worden geschoten dan dat ik met kans=1 als angstig en argwanend mijn leven moet leiden. (Idem voor moordenaars trouwens, ben ik ook niet bang voor. Of laten we verkeersongelukken eens nemen, de kans daarvoor te overlijden is vele malen hoger. Toch gebruik ik de weg zonder angst.)
Dit dus.
Leuk voor je. Die rookmelders in de Schipholtunnel die zovaak vertragingen opleveren dan ook maar uitzetten ? En dat veiligheidssysteem van honderden miljoenen dat de Fyra genekt heeft, dat geld had beter besteed kunnen worden dan om die treinbotsing te voorkomen, die gebeuren toch bijna nooit.Brent schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:22:
[...]
Ik loop liever 10^-7 kans aan stukken te worden geschoten dan dat ik met kans=1 als angstig en argwanend mijn leven moet leiden. (Idem voor moordenaars trouwens, ben ik ook niet bang voor. Of laten we verkeersongelukken eens nemen, de kans daarvoor te overlijden is vele malen hoger. Toch gebruik ik de weg zonder angst.)
Ik zie het als omgekeerd militarisme: sterven in een terroristische aanslag is de beste manier om mijn leven te geven voor onze (vrije) manier van leven. En dat is een prijs die ik accepteer, geen seconde twijfel.
Dat is iets compleet anders dan een veiligheids-theater opzetten voor mensen die mogelijk kwade opzet hebben maar waarvan je het totaal niet gaat weten. Als iemand kwade bedoelingen heeft, is er geen enkel veiligheidssysteem wat hem tegen houdt. Een brand gaat geen moeite doen om een rookmelder te omzeilen als ie weet dat er een rookmelder hangt.IJzerlijm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:18:
[...]
Leuk voor je. Die rookmelders in de Schipholtunnel die zovaak vertragingen opleveren dan ook maar uitzetten ? En dat veiligheidssysteem van honderden miljoenen dat de Fyra genekt heeft, dat geld had beter besteed kunnen worden dan om die treinbotsing te voorkomen, die gebeuren toch bijna nooit.
Brand en mechanische defecten zijn reële risico's die je in kan schatten en kan analyseren. "Terrorisme" is dat niet. Het gevaar van "terrorisme" is de dreiging tot het maken van slachtoffers, niet de slachtoffers zelf. Die angst is hetzelfde als het "bang voor de bom zijn" wat we in de jaren 80 hadden voor de Russen.
Ik heb nog nooit een brand of een storing iemands familie horen bedreigen om zijn doel te bereiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 24-09-2015 11:25 ]
Dat is nu juist het punt: Het risico voor een potentiële aanslag kun je niet inschatten, hooguit overschatten. En newsflash: Als je dat doet dan geef je de terroristen precies wat ze willen. Namelijk toegeven aan hun intimidatie en gedreig.IJzerlijm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:27:
Je kan heel goed een inschatting maken over waar er risico is op terreuraanslagen. En openbaar vervoer is al tijden lang een gewild doelwit voor terroristen, veel meer dan een supermarkt of popconcert of een andere lokatie met veel meer mensen.
Juist als je daar niet aan toegeeft en het slachtoffertal reëel inschat tegenover de andere doodsoorzaken in het land (ziekte, verkeersongevallen, enz.) dan kunnen ze wel een trein opblazen en, jammer genoeg, leggen er dan 1000 man het loodje, maar dat is nog altijd beter dan 15 miljoen man die continu in angst moeten leven.
Als je tegen een gijzelnemer die een pistool op je hoofd zet zegt: "Schiet maar", dan kan ie zijn doel niet meer bereiken. Het doel van een terrorist is namelijk niet zo veel mogelijk slachtoffers maken, maar mensen bang maken voor de volgende aanslag (de aanslag die er nooit komt).
Wil een terrorist namelijk slachtoffers maken, dan blaast ie wel een popconcert of de vertrekhal van een vliegveld op. Doelwitten zoals treinen en vliegtuigen worden juist gekozen omdat (sommige) mensen er al inherent bang voor zijn (ZOMGWESTORTENNEER!!!!111!!one bij elk beetje turbulentie), en die angst heel makkelijk te versterken is.
Om de terroristen serieus te pakken moet je je gewoon haaks op hun verwachtingspatroon gaan gedragen. Ze verwachten dat je bang van ze wordt, word je dat niet, dan is hun troef weg. Dan moeten ze met een tank aankomen om serieus impact te maken, en dan heb je het niet meer over 'terrorisme' maar over simpele oorlogvoering.