Jezus zeg.. Kan je ook normaal reageren?wildhagen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:07:
[...] Ok, als jij die garantie kunt geven( knap overigens!), vind ik het wel asociaal dat je die tip niet doorgegeven hebt aan de politie. Was dat nou echt te veel gevraagd? Je had er een hoop reizigers ellende mee kunnen besparen.
Dit dus. De perrons waren al ontruimd, dus kans op slachtoffers is minimaal. Hooguit de mensen die op de trein zitten om dat ding weg te rijden.anboni schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:05:
[...] Right.. een draagbare bom die ontploft in een open corridor van enkele tientallen meters... [...]
De politie trad duidelijk op in een 'zo veilig mogelijk'-modus waarin totaal geen rekening werd gehouden met overige factoren. Hoe langer zoiets duurt, hoe groter de economische schade en hoe groter het in het nieuws wordt gebracht met alle effecten daar weer van. Een situatie als dit zou je IMO zo snel mogelijk willen oplossen. Dat had IMO (maar geen expert) beter gekund door ofwel de trein van het station af te rijden zodat de dienstregeling zo min mogelijk wordt gestoord en de ordediensten wat meer tijd krijgen (want minder druk van allerlei kanten), of door na 15 min. gewoon te handelen. Want als je het mij vraagt mag iemand die na 15 min. nog steeds niet reageert op politie buiten de deur in een situatie als dit best iets hardhandiger aangepakt worden (maar niet dodelijk).
Dwingen niet, maar vraag me af of een machinist dat niet zou doen als je het hem vraagt. Mensen zijn toch vaak wel bereid te helpen in dit soort situaties, of dat zou ik iig graag willen gelovenIJzerlijm schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:17:
Hoe ga je een machinist dwingen die Thalys weg te rijden ?
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 18-09-2015 14:25 ]