Hallo,
Een vriend heeft mij gevraagd om hem te helpen met het samenstellen van een game PC en ik wil hem hier graag bij helpen. Hij kwam zelf al met een samenstelling, de welke hieronder staat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is alleen voor gamen. Mijn vriend zoek specs die wel de nieuwere games aankunnen, maar niet op de hoogste stand.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zit rond de 800€ exclusief monitor e.d.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hij bezit wel al een Windows licentie. Monitor en dergelijke worden nieuw gekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor een mainstream PC (ook kijkend naar mijn eigen PC) verwacht ik ongeveer 8 GB (2x 4GB) aan RAM, een quad core processor en een degelijke videokaart. Op mijn aanraden ook een SSD en een HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zowel energieverbruik als grootte maken niks uit. Wel bij voorkeur zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
De lijst checken en mogelijk nog aanvullen of verbeteren
voeding nog niet bekend
Bij voorbaat dank,
Bob
Een vriend heeft mij gevraagd om hem te helpen met het samenstellen van een game PC en ik wil hem hier graag bij helpen. Hij kwam zelf al met een samenstelling, de welke hieronder staat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is alleen voor gamen. Mijn vriend zoek specs die wel de nieuwere games aankunnen, maar niet op de hoogste stand.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zit rond de 800€ exclusief monitor e.d.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hij bezit wel al een Windows licentie. Monitor en dergelijke worden nieuw gekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor een mainstream PC (ook kijkend naar mijn eigen PC) verwacht ik ongeveer 8 GB (2x 4GB) aan RAM, een quad core processor en een degelijke videokaart. Op mijn aanraden ook een SSD en een HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zowel energieverbruik als grootte maken niks uit. Wel bij voorkeur zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
De lijst checken en mogelijk nog aanvullen of verbeteren
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,- | € 178,- |
| 1 | MSI H81M-E34 | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 131,50 | € 131,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Cooler Master K380 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,25 | € 30,25 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8 | € 49,95 | € 49,95 |