Sony Xperia Z5 Premium

[Sony Xperia Z5 Compact] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia Z5] Ervaringen en Discussie
[Sony Xperia Z5 Premium] Ervaringen en Discussie

[Sony Xperia Z5-serie] Levertijden en prijzen

Sony heeft op de elektronicabeurs IFA in Berlijn de Xperia Z5-serie van smartphones gepresenteerd. Het topmodel is de Xperia Z5 Premium, de eerste smartphone met een 4k-scherm. De Xperia Z5 en Z5 Compact komen begin oktober uit, de Premium volgt een maand later.

De Z5 Premium verdeelt alle ruim 8,3 miljoen pixels over een scherm met een diagonaal van 5,5", waarmee het scherm ruim 800 pixels per inch heeft, veel meer dan de maximaal 575 pixels per inch van huidige high-end smartphones. Het is voor het eerst dat Sony voorloopt op gebied van schermresolutie in smartphones.

Daarnaast heeft de Z5 Premium een glanzende achterkant, terwijl de andere twee Z5-modellen juist een matte afwerking aan de achterzijde hebben. Verder zijn veel van de specificaties van de drie modellen zo goed als gelijk.

De Z5 heeft een 5,2"-scherm met full-hd-resolutie, net als zijn drie voorgangers Z3+, Z3 en Z2. De Z5 Compact heeft een schermformaat van 4,6" bij een resolutie van 1280x720 pixels, dezelfde diagonaal en resolutie als de Z3 Compact van vorig jaar. De accu's verschillen ook in capaciteit: de Z5 Premium heeft een 3430mAh-accu, terwijl de Z5 het moet doen met 2900mAh, waarmee de accu minder groot is dan die van de Z3. De accu van de Compact-versie is wel iets groter. Waar de Z3 Compact een 2600mAh-accu heeft, is die van de Z5 Compact met 2700mAh een tikje groter. Zowel de Z5 als Z5 Compact ondersteunen quick charging.

Alle drie de toestellen hebben een niet nader benoemde nieuwe 23-megapixelsensor aan boord. Het is voor het eerst in twee jaar dat Sony een nieuwe sensor gebruikt in zijn Z-serie. Het gaat om een 1/2.3" Exmor RS-sensor met iets dat Sony aanduidt als 'hybrid autofocus'; vermoedelijk doelt Sony daarmee op het gebruik van fasedetectie-autofocus. Volgens Sony stelt de camera sneller scherp dan welke smartphone dan ook. De lens heeft een maximaal diafragma van f/2.0.

De toestellen draaien op een Qualcomm Snapdragon 810, gekoppeld aan lpddr3-geheugen met een grootte van 3GB voor de Z5 en de Z5 Premium en 2GB voor de Compact. De Android-smartphones hebben een opslagcapaciteit van 32GB. De toestellen hebben een vingerafdrukscanner in de knop aan de zijkant zitten. De Xperia Z5 en Z5 Compact komen in oktober uit en gaan respectievelijk 699 en 599 euro kosten. De Z5 Premium volgt een maand later en krijgt een adviesprijs van 799 euro.

Nieuwsberichten[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=txUV9VqqmBY]
Sony Xperia Z5 Premium
Android OSAndroid Lollipop 5.1
ChipsetQualcomm Snapdragon 810
Processor snelheid2000MHz
Intern geheugen32GB
RAM geheugen3072MB
Flash geheugenMicroSD
LTE-ondersteuningJa
GPS Glonass-ondersteuningJa
Scherm5,5" 3840x2160 pixels
Frontcamera5.0 megapixels
Backcamera23.0 megapixels
NFCJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)3430mAh
Afmetingen 154,4 x 76,0 x 7,8 mm
Gewicht 180,0 gram
NotificatieledjeRGB
KleurenChrome, zwart en goud
WhitepaperKlik
Adviesprijs€ 799

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 16-09-2015 19:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:16
Ik heb deze in het vizier, in de kleur Chrome, maar wacht nog even af tot ik zeker weet dat de batterij 2 dagen meegaat met normaal gebruik zoals mijn huidige xperia, de Z2. Ook wil ik m even kunnen vasthouden om te kijken of de grootte nog te doen is. Mn Z2 is namelijk ook niet de kleinste terwijl deze Z5 premium iets van een centimeter langer is.

[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 17-09-2015 07:06 ]

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Trishul schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:06:
Ik heb deze in het vizier, in de kleur Chrome, maar wacht nog even af tot ik zeker weet dat de batterij 2 dagen meegaat met normaal gebruik zoals mijn huidige xperia, de Z2. Ook wil ik m even kunnen vasthouden om te kijken of de grootte nog te doen is. Mn Z2 is namelijk ook niet de kleinste terwijl deze Z5 premium iets van een centimeter langer is.
Heb je de 'Size' tool van PhoneArena al bekeken? Daar kun je de grootte van toestellen heel eenvoudig vergelijken!

Ik heb de Z5 Premium ook in chrome/zilver op het oog, maar ik wacht inderdaad ook eerst de reviews af voor ik definitief besluit. Ik kom van de Samsung Galaxy Note II, in vergelijking daarmee is de Z5 Premium iets hoger maar ook een stukje dunner.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De Z5 premium zal trouwens niet continu met de 4K resolutie werken, blijkbaar hangt dat af van wat er getoond wordt: http://www.gsmarena.com/s...hen_needed-news-14078.php

Dit kan wel heel wat schelen om de batterij te sparen.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 19-09-2015 20:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Zou deze er niet ondertussen zo'n beetje moeten zijn? Kan nergens nog echte reviews vinden, alleen maar hands-on. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je koopt deze in zuid Afrika,
Werkt deze dan ook in nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Iemand deze toevallig al in het wild tegen gekomen tijdens shoppen? Moet op dinsdag in de winkels liggen. Ik denk dat ik donderdagavond of zaterdag naar coolblue ga, kan ik meteen de keuze maken tussen de Z5 graphite black en Z5 premium chrome. Ik hoop echt dat de premium chrome ook een redelijk krasvaste achterkant heeft, anders is het natuurlijk waardeloos.

Verwijderd

bij coolblue vanaf 19-11 beschikbaar! eindelijk! nou maar hopen dat kpn de premium dan ook al heeft.. kan ik gelijk over!

• Trishul
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:41:
bij coolblue vanaf 19-11 beschikbaar! eindelijk! nou maar hopen dat kpn de premium dan ook al heeft.. kan ik gelijk over!
Mja, ik weet het niet. Ik vroeg coolblue of ze al iets meer wisten over wat er aan de hand is met de levertijden, ze vertelden dat ze uiterlijk de 30ste de premium binnen zouden moeten hebben.

Ik denk dat ik maar gewoon overstap op simonly. Heb nu 10gb premium van kpn, dit zou me dan €42,50 p/m gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGunit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-04 14:40
Bij T-mobile is hij sinds iets van een week te bestellen, weet alleen niet zeker of het een pre-order is of niet(de site had een beetje kuren)

Ik wil deze ook heel graag hebben, maar ik wacht ook nog de reviews af omdat de z5 en de z5 compact allebei een beetje tegenvielen in de reviews(of in ieder geval blijkt het niet de (soortvan) beloofde ommekeer van sony te zijn)

[ Voor 45% gewijzigd door LGunit op 16-11-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
Ik kwam vandaag een aantal video's tegen van de Z5 Premium waar men met name het scherm onder de loep nam:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qMBd-tf4aOM%5B]

Nu moet ik zeggen: ik ben onder de indruk. Vanzelfsprekend is het beeld haarscherp, maar ook de kleuren zien er erg goed uit en vooral het contrast lijkt enorm hoog te zijn. Het contrast is duidelijk beter dan op de normale Z5 en ik vind het minimaal net zo goed als de Note 5 van de 2e video.

Als de accuduur nu ook nog eens redelijk tot goed is en blijkt dat ook dit scherm (net als die van mijn Xperia Z2) werkt met een normale metalen pen of potlood als input dan begint het toch heel erg te jeuken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-03 12:55
Ik heb deze ook op het oog.
Kleur ben ik nog niet zeker over maar vind hem erg duur bij KPN.

Ik heb KPN compleet dus krijg alle mb's dubbel en bellen + sms onbeperkt.
Dat zou 49 euro per maand gaan kosten en dat is prima.
Alleen moet ik dan nog een een groflijke 263 euro voor het toestel betalen.
En dat gaat mij een beetje te ver.

Als je naar de gewone Z5 kijkt is die nieuwprijs €699. Van de Premium zit hij op €799.
Het vreemde is dat ik de Z5 wel gratis krijg maar ik voor de Premium €263 euro moet betalen, terwijl de toestelprijs maar 100 euro scheelt.
Wat is hier de logica achter :? ?

Bron: Phonehouse
JOUW KEUZE
Sony Xperia Z5 Premium Black
Eenmalige toestelprijs € 259,00
Thuiskopieheffing € 4,25

KPN Zorgeloos
Normale prijs 24 mnd € 64,00
Actieprijs 24 mnd € 49,00 (incl 5 euro kpn compleet korting)
10 GB (tot 225 Mb/s)
Onbeperkt minuten
Onbeperkt SMS

Per maand € 49,00
Eenmalig € 263,25

JOUW KEUZE
Sony Xperia Z5 Black
Eenmalige toestelprijs € 0,00
Thuiskopieheffing € 4,25

KPN Zorgeloos
Actieprijs 24 mnd € 49,00
10 GB (tot 225 Mb/s)
Onbeperkt minuten
Onbeperkt SMS

Per maand € 49,00
Eenmalig € 4,25

Cheers :) ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets bestellen dat nog niet goed verkrijgbaar is en dus lekker geld rapen betekent.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:52
Heeft iemand anders em ook al binnen?

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 23:08
Solstice_NL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:22:
Ik heb deze ook op het oog.
Kleur ben ik nog niet zeker over maar vind hem erg duur bij KPN.

Ik heb KPN compleet dus krijg alle mb's dubbel en bellen + sms onbeperkt.
Dat zou 49 euro per maand gaan kosten en dat is prima.
Alleen moet ik dan nog een een groflijke 263 euro voor het toestel betalen.
En dat gaat mij een beetje te ver.

Als je naar de gewone Z5 kijkt is die nieuwprijs €699. Van de Premium zit hij op €799.
Het vreemde is dat ik de Z5 wel gratis krijg maar ik voor de Premium €263 euro moet betalen, terwijl de toestelprijs maar 100 euro scheelt.
Wat is hier de logica achter :? ?

Bron: Phonehouse
JOUW KEUZE
Sony Xperia Z5 Premium Black
Eenmalige toestelprijs € 259,00
Thuiskopieheffing € 4,25

KPN Zorgeloos
Actieprijs 24 mnd € 49,00 (incl 5 euro kpn compleet korting)
10 GB (tot 225 Mb/s)
Onbeperkt minuten
Onbeperkt SMS

Per maand € 49,00
Eenmalig € 263,25

JOUW KEUZE
Sony Xperia Z5 Black
Eenmalige toestelprijs € 0,00
Thuiskopieheffing € 4,25

KPN Zorgeloos
Actieprijs 24 mnd € 49,00
10 GB (tot 225 Mb/s)
Onbeperkt minuten
Onbeperkt SMS

Per maand € 49,00
Eenmalig € 4,25

Cheers :) ,
Solstice hoe kan het dat jij op € 49,00 uitkomt? Ik kom voor hetzelfde abonnement uit op € 59,00 per maand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

Nakebod

Nope.

Ik kom even gluren bij de buren :+
Ik heb zelf een Z5, en heb 2x een Nillkin Amazing H+ Pro screenprotector. eBay verkoper had namelijk 2x de verkeerde verzonden... Voor een zacht prijsje wisselen ze van eigenaar.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:36:
Ik kwam vandaag een aantal video's tegen van de Z5 Premium waar men met name het scherm onder de loep nam:
[video]
[video]
Nu moet ik zeggen: ik ben onder de indruk. Vanzelfsprekend is het beeld haarscherp, maar ook de kleuren zien er erg goed uit en vooral het contrast lijkt enorm hoog te zijn. Het contrast is duidelijk beter dan op de normale Z5 en ik vind het minimaal net zo goed als de Note 5 van de 2e video.

Als de accuduur nu ook nog eens redelijk tot goed is en blijkt dat ook dit scherm (net als die van mijn Xperia Z2) werkt met een normale metalen pen of potlood als input dan begint het toch heel erg te jeuken.
Dat ziet er zeer zeker indrukwekkend uit :D

Vraag ik me wel af bij je 2e video ( de tomato's ) hoe ze in werkelijkheid uitzien.. Want ergens lijkt de samsung ook weer een natuurlijkere kleurweergave te hebben. Maar goed ik weet niet wat voor tomaten dat zijn haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik heb de premium chrome sinds vandaag binnen van belsimpel.nl.

Ik ben echt aangenaam verrast zeg. Ik kom zelf van een iphone 6plus en was bang dat de accu icm deze resolutie nog weleens voor problemen kon zorgen. Hier heb ik eerlijk gezegd niks van gemerkt.
Wel heb ik de telefoon eerst helemaal leeg laten lopen dmv meerdere applicaties en pas daarna de accu opgeladen.

Heb dat ding al ruim 7 uur gebruikt en de accu staat nog steeds op 85%.

Apps starten idioot snel op. Het voelt zeer smooth en elegant aan. Ook het beeld is werkelijk fantastisch.

Foto's zien er dan ook verbluffend uit.

Edit; toch een kleine opmerking over de accu. Het blijkt dat deze toch helemaal niet zuinig is en dat is gewoon zeer spijtig. Als ik even een half uurtje aan het appen ben, facebooken of andere apps gebruik zie de percentage met gewoon ruim 12/15% dalen :/ Dit is ongekend snel en dan heb ik vaak apps op de achtergrond uitgeschakeld.

Begrijp me niet verkeerd, het is een prachtding, alles is perfect, maar de accu laat het hierbij gewoon verschrikkelijk afweten. Wat mij betreft gaat dit ding regelrecht retour. Jammer.

[ Voor 40% gewijzigd door PcManiaxx op 22-11-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol73
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-07 14:19
Ik heb hem ook binnen erg mooi toestel ik kom van een Note 3 af. Een ding wat mijn erg op valt is dat hij erg glad is, hij dondert zo ergens vanaf. Veder andoid is iets verder dan op de note niet veel verschillen maar wel lekker snel. Als je veel verschillende apps open hebt wil hij wel een beetje warm worden maar niet anders als op mijn oude telefoon die dit ook heeft. Foto's zijn ook erg mooi wat ik erg handig vind is de rode ogen functie dan flits hij een paar keer. Batterij: alles heb ik aan staan maar bv gps niet en dan haal ik ruim de einde van de dag. Tot nu toe ben ik er erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solstice_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-03 12:55
dikani schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:43:
[...]

Solstice hoe kan het dat jij op € 49,00 uitkomt? Ik kom voor hetzelfde abonnement uit op € 59,00 per maand :/
Door KPN compleet denk ik. En misschien omdat ik verleng.
Ik kan hem bij KPN zelf nog niet checken want die hebben hem nog niet.
Iemand een idee of en wanneer die hem krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Solstice_NL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:47:
[...]

Door KPN compleet denk ik. En misschien omdat ik verleng.
Ik kan hem bij KPN zelf nog niet checken want die hebben hem nog niet.
Iemand een idee of en wanneer die hem krijgen? :)
Ja dat vond ik ook irritant, heb toen maar mn abbo omgezet naar simonly. Ik ga de premium nu gewoon los kopen bij coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
PcManiaxx schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:55:
Ik heb de premium chrome sinds vandaag binnen van belsimpel.nl.

Ik ben echt aangenaam verrast zeg. Ik kom zelf van een iphone 6plus en was bang dat de accu icm deze resolutie nog weleens voor problemen kon zorgen. Hier heb ik eerlijk gezegd niks van gemerkt.
Wel heb ik de telefoon eerst helemaal leeg laten lopen dmv meerdere applicaties en pas daarna de accu opgeladen.

Heb dat ding al ruim 7 uur gebruikt en de accu staat nog steeds op 85%.

Apps starten idioot snel op. Het voelt zeer smooth en elegant aan. Ook het beeld is werkelijk fantastisch.

Foto's zien er dan ook verbluffend uit.

Edit; toch een kleine opmerking over de accu. Het blijkt dat deze toch helemaal niet zuinig is en dat is gewoon zeer spijtig. Als ik even een half uurtje aan het appen ben, facebooken of andere apps gebruik zie de percentage met gewoon ruim 12/15% dalen :/ Dit is ongekend snel en dan heb ik vaak apps op de achtergrond uitgeschakeld.

Begrijp me niet verkeerd, het is een prachtding, alles is perfect, maar de accu laat het hierbij gewoon verschrikkelijk afweten. Wat mij betreft gaat dit ding regelrecht retour. Jammer.
Iets wat ik hier tegen gedaan heb, is zelf instellen hoe fel het scherm mag zijn.
Scherm neemt iets van 40% van het verbruik voor zijn rekening. Dus als je de extra helderheid niet nodig zet, gewoon lager zetten.

Bij mij houdt de accu het nu langer uit bij normaal gebruik dan bij mn iPhone voorheen :)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
Kwam zojuist de review van GSM Arena tegen, zover ik weet een van de eerste echt goede en uitgebreide reviews. Heb er vluchtig doorheen gebladerd en zover ik begrepen heb ik de TL:DR:
Prima telefoon, accuduur dik in orde tenzij je 4K video's gaat kijken (nee goh, wie had dat gedacht 8)7 ), performance is top, geluid van de speakers is goed maar wat aan de zachte kant (qua volume), camera kan prachtige plaatjes maken, in het donker is er veel ruis en het is en blijft een Sony camera/software (over-sharpening hier en daar b.v.) en hij is gewoon erg prijzig op dit moment.

Voor wat het zachte geluid heb ik een sterk vermoeden dat dit software gerelateerd kan zijn. Naar mijn gevoel is het volume van mijn Xperia Z2 op de huidige Android 5.1.1 build ook minder dan bij oudere builds. Hetzelfde geldt voor de Z3 Tablet Compact die ik hier heb liggen. Wellicht (hopelijk) dat dit bij de Android 6.0 build weer wat beter/luider wordt.

Wil hem binnenkort toch eens in levende lijve gaan bekijken, met name de Chrome versie lijkt mij erg mooi.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik Heb hem ook binnen gekregen eergisteren. Maar kan er pas sinds gisteravond echt wat mee omdat ik nog geen nano sim kaart had. Vandaag word dus de eerste volle dag gebruik, maar tot heden bevalt hij prima.
Wat me wel op valt is dat het accupercentage heel snel kelderd terwijl ik de stamania modus en alles aan heb staan.
Telefoon gaf aan nog 3 dagen mee te kunnen, terwijl de accu in amper een uur tijd van 100 naar 83% is gegaan. Ik betwijfel dus of hij überhoupt het einde van de dag haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik heb hem ook sinds zaterdag... Wat een brute telefoon. Razendsnel, superrrscherp beeld bij foto's vooral, goede contrast ook (veel beter dan mijn Z2) en een verassend goed en snel werkende vingerafdruksensor. En dan die uitstraling van het toestel, zo heerlijk machosistisch.

Bij mij gaat de eerste full charge nu 33 uur mee met nog 44% accu, stamina geeft aan nog 26 uur accu. Dit is met een halfuur youtube, 3 uur spotify (waarvan 2 uur via bluetooth), en een uur browsen en foto's kijken in onedrive. Maar kan alleen maar beter worden natuurlijk.

Enig minpuntje is de prijs, ik heb m los gekocht, en dus €799 afgetikt, bij coolblue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 19:49
Kan iemand wet meer zeggen over de accuduur, haal je het einde van de dag op een volle accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Kapot schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:52:
Kan iemand wet meer zeggen over de accuduur, haal je het einde van de dag op een volle accu?
Makkelijk. Het scherm vreet het meeste energie in feite. Als je hem niet op de helderste stand laat branden de hele dag is er geen probleem.

Ik heb aan het eind van de avond nog 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 18:20
- solved

[ Voor 98% gewijzigd door kanem0chi op 11-01-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je gewoon een xxx3-model krijgt is er niks aan de hand, beetje vaag verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Trishul schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:40:
Ik heb hem ook sinds zaterdag... Wat een brute telefoon. Razendsnel, superrrscherp beeld bij foto's vooral, goede contrast ook (veel beter dan mijn Z2) en een verassend goed en snel werkende vingerafdruksensor. En dan die uitstraling van het toestel, zo heerlijk machosistisch.

Bij mij gaat de eerste full charge nu 33 uur mee met nog 44% accu, stamina geeft aan nog 26 uur accu. Dit is met een halfuur youtube, 3 uur spotify (waarvan 2 uur via bluetooth), en een uur browsen en foto's kijken in onedrive. Maar kan alleen maar beter worden natuurlijk.

Enig minpuntje is de prijs, ik heb m los gekocht, en dus €799 afgetikt, bij coolblue...
Hm, ben opzich nog steeds tevreden, alleen is ie opeens enorm traag/haperig met Chrome. Of eigenlijk freeze bij elke keer dat ik Chrome open of van tab wissel. Heb nu 24 tabs, maar op de Z2 had ik zonder problemen 30+ tabs open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zit al een tijdje te kijken voor een nieuw toestel, heb in het verleden de Xperia Z gehad, echt top destijds, daarna de Lumia 730, en toen de 532. Denk dat ik weer de stap terug ga wagen naar Android. Is iedereen nog tevreden met dit toestel?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Bensimpel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:27:
Zit al een tijdje te kijken voor een nieuw toestel, heb in het verleden de Xperia Z gehad, echt top destijds, daarna de Lumia 730, en toen de 532. Denk dat ik weer de stap terug ga wagen naar Android. Is iedereen nog tevreden met dit toestel?
Ik wel hoor. Mooi toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 20:59
Nu een week lang de telefoon in bezit. Wat ik ervaar is dat de vingerprint scanner slecht werkt. Van de 5 pogingen om het scherm te unlocken, lukt het maar zelden. Vaak moet ik eerst de scanner en vinger grondig schoonvegen wil het unlocken slagen. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 20:57
chris2306 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:03:
Nu een week lang de telefoon in bezit. Wat ik ervaar is dat de vingerprint scanner slecht werkt. Van de 5 pogingen om het scherm te unlocken, lukt het maar zelden. Vaak moet ik eerst de scanner en vinger grondig schoonvegen wil het unlocken slagen. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
fietsenmaker, dat ding doet het nooit bij mij! gehavende duim van me. andere vingers idemdito

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
chris2306 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:03:
Bij mij werkt het sneller als mn vorige iPhone...

Wat volgens mij wel belangrijk is, is dat een gedeelte van je duim geregistreerd wordt bij het aanmaken van de vingerafdruk.
Verwijder je opgeslagen afdruk en probeer opnieuw te registreren. Wat ook kan, is dezelfde vinger twee keer registreren. Dat werkt nog sneller dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Trishul schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:12:
[...]

Hm, ben opzich nog steeds tevreden, alleen is ie opeens enorm traag/haperig met Chrome. Of eigenlijk freeze bij elke keer dat ik Chrome open of van tab wissel. Heb nu 24 tabs, maar op de Z2 had ik zonder problemen 30+ tabs open...
O bleek niks aan de hand te zijn. Na afsluiten van chrome en chrome weer starten werkt het weer als een trein. Waarschijnlijk een slapende tab of een onderliggende chrome update.

Ben nog steeds tevreden met dit toestel. Ik krijg de komende week ook zo'n devilcase binnen in matchende kleur van de z5 premium chrome, ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt uiteraard aan mij, maar iemand een manier hoe je 4K-video's op YouTube kunt forceren...
Ik krijg bij elk filmpje als maximale resolutie 1080p, en ja dat is uiteraard ook bij 4K-video's *noobmodus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
CLB schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:27:
Het ligt uiteraard aan mij, maar iemand een manier hoe je 4K-video's op YouTube kunt forceren...
Ik krijg bij elk filmpje als maximale resolutie 1080p, en ja dat is uiteraard ook bij 4K-video's *noobmodus*
Volgens mij kan dat toch niet? Tenminste, ik dacht dat het zo in de rom ingebakken zit dat alleen de default video en foto app van sony 4K laten zien, toch? Zo niet, dan ben ik zeer benieuwd hoe je dit voor elkaar kan krijgen, zonder custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de review van Tweakers zie ik het ook of was dat al met aangepaste DPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Het kan niet, omdat YouTube zelf geen 4K ondersteund. Pas vanaf Android M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Laatst online: 26-08 19:42

I-V-O

powerpoker

Heeft iemand de update naar Marshmallow al binnen gekregen?
Mijn vrouw heeft de Z5C en die is al geüpdate (tot haar ongenoegen want dat draait minder zegt ze).. Ik ben wel benieuwd naar de update voor de Premium.. Vooral of er dan wel meer ondersteuning is voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 11:27
Ik heb de update sinds vorige week draaien op de Z5P. Tot nu toe vind ik het een goede update, alles lijkt net iets soepeler te gaan. Wat betreft het scherm is er weinig nieuws, wel viel me op dat screenshots nu worden opgeslagen met een resolutie van 3840x2160 pixels (dit was 1920x1080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Laatst online: 26-08 19:42

I-V-O

powerpoker

Emiel_ schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:57:
Ik heb de update sinds vorige week draaien op de Z5P. Tot nu toe vind ik het een goede update, alles lijkt net iets soepeler te gaan. Wat betreft het scherm is er weinig nieuws, wel viel me op dat screenshots nu worden opgeslagen met een resolutie van 3840x2160 pixels (dit was 1920x1080).
Heb je in Youtube nu ook ondersteuning voor 4K video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
Hmm ik kreeg net wle een software update, maar niet naar marshmellow.
Loop ook nog 1 build nummer achter, en als ik zoek op nieuwe software blijft hij volhouden dat ik up to date ben...
Kan ik het niet op de 1 of andere manier forceren? Want ook als ik m met de pc verbind geeft de software op de pc aan dat de telefoon up to date is..:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 11:27
I-V-O schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Heb je in Youtube nu ook ondersteuning voor 4K video?
Nog niet kunnen ontdekken helaas, max is nog steeds 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
KillStream schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:19:
Hmm ik kreeg net wle een software update, maar niet naar marshmellow.
Loop ook nog 1 build nummer achter, en als ik zoek op nieuwe software blijft hij volhouden dat ik up to date ben...
Kan ik het niet op de 1 of andere manier forceren? Want ook als ik m met de pc verbind geeft de software op de pc aan dat de telefoon up to date is..:S
Ja dat vind ik ook vervelend. Nu eindelijk weer eens na jaren een telefoon los gekocht (bij coolblue) voor de hoofdprijs, heb ik na maanden wachten nog steeds geen update naar de nieuwste versie :'(
Ondertussen draaien m'n ipad air 2 en iphone 5s van werk al sinds maandag iOS 9.3, ofwel de laatste versie direct op dezelfde dag nog. Het is dat ik prive altijd voor sony kies vanwege audio en design, maar ik begin toch wel te twijfelen of ik nog lang bij de Z5P blijf. De support erop is iig niet premium te noemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
Trishul schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:32:
[...]

Ja dat vind ik ook vervelend. Nu eindelijk weer eens na jaren een telefoon los gekocht (bij coolblue) voor de hoofdprijs, heb ik na maanden wachten nog steeds geen update naar de nieuwste versie :'(
Ondertussen draaien m'n ipad air 2 en iphone 5s van werk al sinds maandag iOS 9.3, ofwel de laatste versie direct op dezelfde dag nog. Het is dat ik prive altijd voor sony kies vanwege audio en design, maar ik begin toch wel te twijfelen of ik nog lang bij de Z5P blijf. De support erop is iig niet premium te noemen 8)7
Ik heb hem bij een 1 jarig vodafone abbo, maar heb daardoor idd ook het nodige direct mogen aftikken(ook bij CoolBlue)
Annyhow, geen van beide kunnen hier wat aan doen. Overal staat dat hij nu op marshmellow zou moeten draaien. Ook op de site van Sony zelf. Staat ook overal dat het via de telefoon kan, en als die het niet wil via de PC. Werkt bij mij geen van 2. Als Sony nou gewoon de rom online zet zodat je m downloaden kan en op je telefoon kan installeren, desnoods via hun eigen mee geleverde PC Software was t al voor elkaar...

Zie het nog zo gebeuren dat mn Z2 eerder over is xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
KillStream schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:44:
[...]

Ik heb hem bij een 1 jarig vodafone abbo, maar heb daardoor idd ook het nodige direct mogen aftikken(ook bij CoolBlue)
Annyhow, geen van beide kunnen hier wat aan doen. Overal staat dat hij nu op marshmellow zou moeten draaien. Ook op de site van Sony zelf. Staat ook overal dat het via de telefoon kan, en als die het niet wil via de PC. Werkt bij mij geen van 2. Als Sony nou gewoon de rom online zet zodat je m downloaden kan en op je telefoon kan installeren, desnoods via hun eigen mee geleverde PC Software was t al voor elkaar...

Zie het nog zo gebeuren dat mn Z2 eerder over is xD
Ik zie het nog wel gebeuren dat ik m verkoop en overstap op de xperia X performance. Kleiner, sneller, en meteen met de nieuwste software. Hopen dat de Z5P dan nog €600 zal opleveren, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
Ook een optie, maar daar heb ik t geld niet voor xD.
Ga mn jaar wel gewoon uitzitten, en dan zoek ik wel weer een nieuwe telefoon uit. Ben opzich ontzettend tevreden over de Xperia telefoons. Maar nu die Premium is een beetje jammer. Ontzettend dure telefoon, maar updates blijven uit of komen ontzettend laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Heel jammer inderdaad, mooie telefoon, maar belachelijk duur voor wat je terug krijgt. Bijna april en nog geen update. Sony had het gewoon een Z5+ kunnen noemen, en zeker niet de toevoeging premium moeten geven. Bij premium verwacht je toch meer. Eigenlijk mag je sowieso van een telefoon van €799 meer verwachten. Sony heeft echt de plank misgeslagen met de Z5P.

De Z5P heeft de update het meest nodig vanwege de betere 4K support.... Ik kijk het nog even aan, wacht de update af, indien ik tevreden ben, blijf ik bij de Z5P, en anders stap ik in de zomer over naar de X performance.
Overstappen naar Apple zal ik privé niet doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
Trishul schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:02:
Heel jammer inderdaad, mooie telefoon, maar belachelijk duur voor wat je terug krijgt. Bijna april en nog geen update. Sony had het gewoon een Z5+ kunnen noemen, en zeker niet de toevoeging premium moeten geven. Bij premium verwacht je toch meer. Eigenlijk mag je sowieso van een telefoon van €799 meer verwachten. Sony heeft echt de plank misgeslagen met de Z5P.

De Z5P heeft de update het meest nodig vanwege de betere 4K support.... Ik kijk het nog even aan, wacht de update af, indien ik tevreden ben, blijf ik bij de Z5P, en anders stap ik in de zomer over naar de X performance.
Overstappen naar Apple zal ik privé niet doen iig.
Nou ja dat dus. Had van de week wel een update. Heb nu Build nummer 32.0.A.6.170. Echter is dit niet de nieuwste. Dit zou moeten zijn: 32.1.A.1.163 met android 6.0 Marshmellow. Aldus de support site van Sony zelf.

Overstappen naar Apple zou ik hoe dan ook nooit doen. Niet vrijwillig iig.

Net even wezen kijken in het Z5C Topic, het ligt blijkbaar allemaal aan Samsung, althans, dat is wat de tele2 webcare je wil doen geloven...

[ Voor 8% gewijzigd door KillStream op 28-03-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
KillStream schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:33:
[...]

Nou ja dat dus. Had van de week wel een update. Heb nu Build nummer 32.0.A.6.170. Echter is dit niet de nieuwste. Dit zou moeten zijn: 32.1.A.1.163 met android 6.0 Marshmellow. Aldus de support site van Sony zelf.

Overstappen naar Apple zou ik hoe dan ook nooit doen. Niet vrijwillig iig.

Net even wezen kijken in het Z5C Topic, het ligt blijkbaar allemaal aan Samsung, althans, dat is wat de tele2 webcare je wil doen geloven...
Haha. Maar des te treuriger dat ik dus een losse Z5P heb, gekocht bij coolblue, zonder tussenkomst van een provider. Je zou dan zeggen, dan krijg je m ook als eerst, maar nee hoor. Ik had namelijk €799 afgetikt bij coolblue op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillStream
Trishul schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Haha. Maar des te treuriger dat ik dus een losse Z5P heb, gekocht bij coolblue, zonder tussenkomst van een provider. Je zou dan zeggen, dan krijg je m ook als eerst, maar nee hoor. Ik had namelijk €799 afgetikt bij coolblue op release.
Die van mij in principe ook. Vodafone bied de Z5P niet aan, dus ik heb hem ook via coolblue, wel met een verlenging van Vodafone, maar in principe is ie unbranded. Heb alleen gelukkig niet de volledige 799 in 1x hoeven neertellen, maar vind 420 of zo, nog steeds een aanzienlijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Ik heb een vraag, die ik hier stel ipv een nieuw topic (maar ook in Xperia Z5 topic). Ik wil graag de mening en ervaring van mensen horen die dit toestel hebben.

Ik ben in bezit van een Xperia Z1 Compact. Ben erg terveden met Sony toestel en design. Maar wil nu wel een opvolger en liefst een groter model (prijs is geen issue). Nu kan ik wachten op de Xperia X Performance (Voordeel: S820 + dual sim model, nadeel: 2700mAh) of gaan voor Z5 of Z5 Premium. Voordeel van de Z5 Premium vind ik wel 3.430mAh batterij en de chrome versie. Nadeel is de S810 soc. Althans dat denk ik, want hij staat/stond bekend als heethoofd.

Hoe vinden jullie de Z5 Premium? Heeft hij lange batterijduur, wordt hij niet te warm? Wat is jullie mening, gaan voor Z5 / Z5 Premium of wachten op de X Performance?

[ Voor 4% gewijzigd door SuperflipNL op 05-04-2016 12:46 ]

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
SuperflipNL schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:08:
Ik heb een vraag, die ik hier stel ipv een nieuw topic (maar ook in Xperia Z5 topic). Ik wil graag de mening en ervaring van mensen horen die dit toestel hebben.

Ik ben in bezit van een Xperia Z1 Compact. Ben erg terveden met Sony toestel en design. Maar wil nu wel een opvolger en liefst een groter model (prijs is geen issue). Nu kan ik wachten op de Xperia X Performance (Voordeel: S820 + dual sim model, nadeel: 2700mAh) of gaan voor Z5 of Z5 Premium. Voordeel van de Z5 Premium vind ik wel 3.430mAh batterij en de chrome versie. Nadeel is de S810 soc. Althans dat denk ik, want hij staat/stond bekend als heethoofd.

Hoe vinden jullie de Z5 Premium? Heeft hij lange batterijduur, wordt hij niet te warm? Wat is jullie mening, gaan voor Z5 / Z5 Premium of wachten op de X Performance?
Heb mijn mening al een aantal keer gegeven in zowel dit topic als die van Z5.
Als je het formaat goed vindt, is de Premium een erg fijn toestel. Net als de Z5 overigens. De X performance zal naar verwachting in elk geval een betere batterijlevensduur hebben. Als dat erg belangrijk is, wacht daar dan even op. Qua design schelen ze niet veel en de X heeft wel een betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Laatst online: 19:30
Zo, eens een oud topic afstoffen.
Heb sinds januari een z5 premium.
Kwam van een z2 af en daarvoor een z1.
Na 2 maanden ging mijn audiojack kapot(herkent geen oordopjes meer).
Telefoon 1,5 maand kwijt geweest(na 4 weken terug met een vlek in me scherm).
Nu sinds vorige week weer hetzelfde probleem.
Kan hem wel forceren via soundabout.
Dus het probleem zit hem in de detectie.
Iemand dit ook al mee gemaakt?
Vind het te bizar voor woorden voor een telefoon van 7xx euro en die de naam premium draagt.
Telefoon is btw in top conditie, ben er echt heel zuinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lennertvdkort schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:47:
Vind het te bizar voor woorden voor een telefoon van 7xx euro en die de naam premium draagt.
Nee, de mijne werkt al sinds november probleemloos.

Heb je de klantenservice van Sony Mobile gebeld? Die fixen dit soort dingen binnen 5 werkdagen.
Anderhalve maand is vrij extreem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Kashika schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Nee, de mijne werkt al sinds november probleemloos.

Heb je de klantenservice van Sony Mobile gebeld? Die fixen dit soort dingen binnen 5 werkdagen.
Anderhalve maand is vrij extreem namelijk.
Nee, heb het via gsm web gedaan.
beter nu contact opnemen met sony mobile dus?
Heb hem dus eerst na 4 weken terug gekregen met een vingerafdruk in het scherm.
en daarna na 2 weken terug.
ik las ergens dat iemand het ook al 3x(!) gehad heeft.
het vertrouwen is helemaal weg zo.

[ Voor 47% gewijzigd door lennertvdkort op 24-06-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lennertvdkort schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:03:
[...]

Nee, heb het via gsm web gedaan.
beter nu contact opnemen met sony mobile dus?
Heb hem dus eerst na 4 weken terug gekregen met een vingerafdruk in het scherm.
en daarna na 2 weken terug.
ik las ergens dat iemand het ook al 3x(!) gehad heeft.
het vertrouwen is helemaal weg zo.
Had je beter via sony zelf kunnen doen. GSMweb stuurt het als het goed is wel door naar hen.
Maar dat kun je zien als je de reparatiebon erbij pakt.

Als ze dat niet gedaan hebben, is het toestel gemaakt door een partij die er niet toe bevoegd is. Die waterdichte toestellen hebben weinig bevoegde reparateurs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Kashika schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Had je beter via sony zelf kunnen doen. GSMweb stuurt het als het goed is wel door naar hen.
Maar dat kun je zien als je de reparatiebon erbij pakt.

Als ze dat niet gedaan hebben, is het toestel gemaakt door een partij die er niet toe bevoegd is. Die waterdichte toestellen hebben weinig bevoegde reparateurs namelijk.
Is idd niet door sony gedaan, zou ik de papieren even na moeten kijken.
bedrijf zat in limburg iig.
Edit:
Dynafix heeft hem gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door lennertvdkort op 27-06-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Heeft er al iemand de 6.0 update gebruikt icm met 4k / vr?

Als het goed Is worden 4k apps nu ook ondersteund en zou je dus 4k in YouTube af moeten kunnen spelen, ipv 1080p met upscale.

Ik vraag me ook af of je 4k kunt gebruiken in vr media apps. Games renderen zal niet gaan ivm de power die daarvoor nodig Is. Maar een 4k video afspelen in vr moet toch te doen zijn?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
intuliegend schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:13:
Heeft er al iemand de 6.0 update gebruikt icm met 4k / vr?

Als het goed Is worden 4k apps nu ook ondersteund en zou je dus 4k in YouTube af moeten kunnen spelen, ipv 1080p met upscale.

Ik vraag me ook af of je 4k kunt gebruiken in vr media apps. Games renderen zal niet gaan ivm de power die daarvoor nodig Is. Maar een 4k video afspelen in vr moet toch te doen zijn?
Ik merk geen verschil. YouTube kan nog steeds niet hoger dan 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie De Ruiter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-09 06:55
lennertvdkort schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:47:
Ja, dit probleem heb ik ook gehad.
Op vakantie kapte de line-out er opeens mee, erg vervelend (gelukkig had ik ook nog een Z3 bij me)
Toestel kwam bij Coolblue vandaan met uitgebreide verzekering (altijd een goed idee bij Sony telefoons...)
Kwam na 1 week goed gerepareerd terug.
Er is echter wel een probleem met de audio jack. Als deze nat wordt, denkt de jack dat er een plug inzit. Dat was voor de reparatie en nu nog steeds na de reparatie.
Knap irritant, je krijgt dan een soort; doet-ie 't wel of doet-ie 't niet effect. Dus dat de muziek spontaan begint te spelen, na een seconde weer uitgaat, dan weer begint. Nou ja, je begrijpt wel wat ik bedoel.
Ik zou zelf denken dat zoiets wel met een firmware update opgelost zou kunnen worden maar dat is helaas niet gebeurd met de Marshmallow update.
Aan en uitzetten helpt overigens wel maar ja, da's niet echt handig natuurlijk. Nee, dan heb ik liever zo'n klepje zoals op de Z3 (en Z2 en Z1) want ik gebruik toch alleen Bluetooth voor muziek.
Nee, de Z5 Premium is echt wel een toptoestel maar neem er alsjeblieft een uitgebreide verzekering bij want je weet het maar nooit met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:28
Vraagje: hoe is het ondertussen gesteld met 4k content op deze telefoon? Ik lees overal dat filmpjes hooguit FullHd zijn en dat is natuurlijk een beetje een domper.

Maakt niet uit, ik ga het binnenkort zelf uitvinden.

[ Voor 14% gewijzigd door O88088 op 02-10-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ronald8 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:06:
Vraagje: hoe is het ondertussen gesteld met 4k content op deze telefoon? Ik lees overal dat filmpjes hooguit FullHd zijn en dat is natuurlijk een beetje een domper.

Maakt niet uit, ik ga het binnenkort zelf uitvinden.
Je kunt 4K filmpjes op 30 frames afspelen als je die er zelf opzet.

Het grootste voordeel zijn foto's om eerlijk te zijn. Alle foto's die je maakt of erop zet, worden via Album in 4K getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:28
Dit topic loopt niet hard in ieder geval. Ik hem 'm nu een paar weken en ik ben best tevreden. Grootste struikelblok wat ik zag zou de accuduur zijn, geen heel grote capaciteit maar toch een Snapdragon 810 en een groot scherm. Uiteindelijk valt het wel mee, de accuduur is volgens mij vergelijkbaar met de Z5 Compact. Wel is de 3GB RAM een aanzienlijke verbetering tov de 2 GB van de Compact. Het werkt allemaal net wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ronald8 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:37:
Dit topic loopt niet hard in ieder geval. Ik hem 'm nu een paar weken en ik ben best tevreden. Grootste struikelblok wat ik zag zou de accuduur zijn, geen heel grote capaciteit maar toch een Snapdragon 810 en een groot scherm. Uiteindelijk valt het wel mee, de accuduur is volgens mij vergelijkbaar met de Z5 Compact. Wel is de 3GB RAM een aanzienlijke verbetering tov de 2 GB van de Compact. Het werkt allemaal net wat soepeler.
Nee, dr is niet heel veel om over te praten.

4K foto's is het grootste voordeel. Schermkwaliteit zelf is een stukje beter dan de andere modellen, wat fijn is.

Bij mij gaat de batterij een dag mee. Bij intensief gebruik zakt het vrij snel. Maar niet merkbaar sneller dan bij andere toestellen echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KINGSJONNIE
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 20:43
Ik ben van plan deze telefoon te kopen maar ik wil nog 1 ding weten voordat ik dit doe. Als ik video's stream via de browser zie ik deze in 4K aangezien dit media is of niet? (omdat hij alleen 4K is bij media en foto's)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
KINGSJONNIE schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:57:
Ik ben van plan deze telefoon te kopen maar ik wil nog 1 ding weten voordat ik dit doe. Als ik video's stream via de browser zie ik deze in 4K aangezien dit media is of niet? (omdat hij alleen 4K is bij media en foto's)
Alvast bedankt!
Nee. En heel eerlijk, ik zou de Z5P niet halen vanwege de processor. De opvolger, de XZ Premium is an sich al een betere aanschaf (en ook goedkoop te vinden).

Je kunt de boel wel 4K forceren voor alles door te flashen. Weet niet zeker of gestreamde video's dan ook op vol 4K binnen komen.
Pagina: 1