Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ledstrip met hoop wensen voor in een keuken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij verder helpen met de volgende uitdaging.

Ik wil graag een ledstrip in de keuken ter vervanging van de TL verlichting onderzijde kastjes en het zou geweldig zijn als het kan voldoen aan de volgende eisen:
  • Komt in de keuken moet wel tegen een spatje water kunnen.
  • Voldoende licht afgeven, hoe meer hoe beter.
  • Dimbaar.
  • Warmwit licht kleur maximaal 3000K.
  • Leuk als je ook nog kleuren kan doen.
  • Bedienbaar via domoticz en als het kan ook nog Homewizard, zodat het bij het slapen gaan uitgaat met de rest van de verlichting.
  • Ook te schakelen door middel van losse schakelaar bijvoorbeeld een klikaanklikuit. Is wel zo makkelijk als je even snel het licht wilt aandoen.
  • Dat hij standaard altijd in een bepaalde kleur start na inschakelen
  • Handige rails om netjes weg te werken
Tips zijn meer dan welkom en alvast bedankt!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Voldoet de hue lightstrip niet? In combinatie met de dimmer van dezelfde serie?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je kunt toch gewoon een standaard ingegoten ledstrip nemen? Of ledstrip+aluminium (bescherm)profiel.

Alle andere eisen die je hebt is gewoon standaard domoticz/homewizard functionaliteit. Dus echt een uitdaging kan ik dat niet noemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik de vraag dan nog wat aanvullen.

Wat kan ik het beste kopen qua specificaties en merken.

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:20
Ik weet niet wat je allemaal loopt te spetteren in de keuken maar IP20 is in mijn ogen gemonteerd in een profiel voldoende. In onze keuken is het nog nooit zo nat geweest onder het keukenkasten dat een waterdichte op zijn plaats is.
Wil je veel, erg veel licht dan zou http://www.buyledstrip.co...-m-warm-wit-per-50cm.html in aanmerking komen, maar behoorlijk aan de prijs. Veel strips uit China geprobeerd maar er komt er qua lichtopbrengst niet een in de buurt. Nu wacht ik op de nieuwe Philips Hue lichtstrip, want die wil ik ook nog uitproberen.
Succes met zoeken.

• Jochemd13
  • Laatst online: 29-11 12:19
Als controller zou je dit systeem kunnen gebruiken \[ Milight ] Ervaringen & discussie

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mooi warmwit licht en ook nog kleurtjes gaat vaak niet echt samen. De witte LED's die er dan bij zitten op de strip zijn vaak vrij kil.

Ik heb een tijd terug deze gekocht: http://samenkopen.net/action_product/909457/766897
Dat ziet er zo uit: V&A aangeboden: Warmwitte LED strip, waterbestendig, 3,6M 12V (had destijds nog een stuk over).

Een dimmer voor Domoticz/Homewizard zou je deze kunnen pakken: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/acm-lv24/ de voeding heb ik geregeld met een 12V 5A adapter van een oude TFT-monitor. Geen voeding uit China halen, brandgevaarlijke onveilige meuk ;)

Het hele 'gekleurd licht' verhaal zou ik of loslaten (serieus, hoe vaak ga je dat gebruiken in je keuken ;) ), of los van het warmwitte gedeelte oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-09-2015 10:26 ]

• Jochemd13
  • Laatst online: 29-11 12:19
Of je sluit een RGBW-strip aan op een pricewatch: Milight RGBW LED Controller 12V-24V
Koppelen aan Homewizard wordt een ander verhaal :P
Pagina: 1