Ondanks dat ik mij op het internet heb ingelezen is het mij nog niet geheel duidelijk.
De situatie is als volgt, ik heb een autoradio gezien die men verkoopt via Ebay/AliXpress. De radio kost omgerekend 300Euro. (incl. vezending)
Op de site van de belastingdienst staat o.a. het volgende:
BRON
Als ik er vanuit ga dat ik 4,5% import kosten moet betalen en 21% BTW kom ik uit op:
300 X 1.045=313,5 X 1,21= €379,34
Dit bedrag is dan exclusief eventuele inklaringskosten.
Zie ik nog zaken over het hoofd? Klopt mijn rekenformule wel?
Zelf heb ik het gevoel dat ik iets mis, maar zie door de bomen het bos niet meer.
De situatie is als volgt, ik heb een autoradio gezien die men verkoopt via Ebay/AliXpress. De radio kost omgerekend 300Euro. (incl. vezending)
Op de site van de belastingdienst staat o.a. het volgende:
Hoeveel belastingen (bijvoorbeeld invoerrecht, btw - omzetbelasting - en accijns) u moet betalen, verschilt per goederensoort. De belastingen die u moet betalen zijn meestal: |
btw (omzetbelasting) (21%, 6% of niets over de waarde van de goederen) |
andere belastingen bij invoer (zoals invoerrecht, landbouwheffing en antidumpheffing). Dit varieert per goederensoort. |
accijnzen (alleen voor goederen waarover u accijns moet betalen, bijvoorbeeld whisky en wijn) |
BRON
Als ik er vanuit ga dat ik 4,5% import kosten moet betalen en 21% BTW kom ik uit op:
300 X 1.045=313,5 X 1,21= €379,34
Dit bedrag is dan exclusief eventuele inklaringskosten.
Zie ik nog zaken over het hoofd? Klopt mijn rekenformule wel?
Zelf heb ik het gevoel dat ik iets mis, maar zie door de bomen het bos niet meer.