Autoradio uit China - Belasting/Importkosten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 20:17
Ondanks dat ik mij op het internet heb ingelezen is het mij nog niet geheel duidelijk.

De situatie is als volgt, ik heb een autoradio gezien die men verkoopt via Ebay/AliXpress. De radio kost omgerekend 300Euro. (incl. vezending)

Op de site van de belastingdienst staat o.a. het volgende:
Hoeveel belastingen (bijvoorbeeld invoerrecht, btw - omzetbelasting - en accijns) u moet betalen, verschilt per goederensoort. De belastingen die u moet betalen zijn meestal:
btw (omzetbelasting) (21%, 6% of niets over de waarde van de goederen)
andere belastingen bij invoer (zoals invoerrecht, landbouwheffing en antidumpheffing). Dit varieert per goederensoort.
accijnzen (alleen voor goederen waarover u accijns moet betalen, bijvoorbeeld whisky en wijn)

BRON

Als ik er vanuit ga dat ik 4,5% import kosten moet betalen en 21% BTW kom ik uit op:
300 X 1.045=313,5 X 1,21= €379,34
Dit bedrag is dan exclusief eventuele inklaringskosten.

Zie ik nog zaken over het hoofd? Klopt mijn rekenformule wel?
Zelf heb ik het gevoel dat ik iets mis, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:33
Volgens mij klopt dit wel. Inklaringskosten zijn ca. 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kreeg er nog 7,50 administratiekosten bovenop van de UPS, onzin over voorschieten van de douanekosten. Maar verder zit je goed.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Klopt inderdaad. Bij mij een keer met DHL gebeurt, moest ik het contant aan bezorger geven, hij had uiteraard geen wisselgeld. (Omdat ik het niet vertrouwde eerst even met DHL gebeld, die bevestigden het). Dag erna kon die terugkomen met het pakket, omdat ik het bedrag op dag 1 niet gepast had.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Let er even op dat als ze het met DHL verzenden de verzendkosten op de factuur vermelden. Doen ze dit niet dan rekenen ze met de standaard tabel bovenop de vermelde waarde.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 16-09-2015 16:00 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
*knip* Dat soort suggesties laat je dus maar achterwege

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 17-09-2015 00:05 ]

Anoniem: 454358

Dat moet wel een hele bijzondere radio zijn. Ik zou zoiets niet snel in china bestellen. Garantie heb je eigenlijk niet. En vaak valt de kwaliteit toch tegen.

• ictinteresse
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:29:
Dat moet wel een hele bijzondere radio zijn. Ik zou zoiets niet snel in china bestellen. Garantie heb je eigenlijk niet. En vaak valt de kwaliteit toch tegen.
De radio (voorganger) heb ik in werkelijkheid gezien en daarom heb ik ook een keus gemaakt.
Terugsturen is gratis indien via Paypal gekocht.

Hoezo heb je eigenlijk geen garantie? Heb vaker zaken uit China e.o. gekocht en indien er iets defect gaat tot nu toe wel service gehad. Soms nog zelfs beter als hier in NL!

• 418O2
  • Laatst online: 21:39
Tweaker36 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:08:
Veel verkopers geven een lagere aankoopwaarde op, zodat de importkosten en BTW wat lager uitvallen. Dit is uiteraard wettelijk niet toegestaan, maar zo lang het een beetje realistisch blijft, mag dat geen probleem opleveren.

Met een beetje geluk valt 't dus ietsjes goedkoper uit. :)
Als ze controleren dan heb je daar weinig aan

• ictinteresse
418O2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:32:
[...]

Als ze controleren dan heb je daar weinig aan
Hoe controleren zij dit dan? Op de factuur zou juist een lager bedrag staan dan de werkelijkheid.

• 418O2
ictinteresse schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:35:
[...]

Hoe controleren zij dit dan? Op de factuur zou juist een lager bedrag staan dan de werkelijkheid.
Omdat ze checken of de waarde wel klopt.

• ictinteresse
418O2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:39:
[...]

Omdat ze checken of de waarde wel klopt.
Nogmaals, hoe controleren ze dit dan?

• 418O2
ictinteresse schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:40:
[...]

Nogmaals, hoe controleren ze dit dan?
Door het op te zoeken of anders te schatten

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 20:57
*knip* aanmoedigen tot fraude

P.s. Ook ik raad autoradios af uit China. Kennis van mij had het topmodel uit zchija besteld en na een week stind het alweer op mp. Teveel gebreken, storingen etc. waar je tijdens het autorijden geen omkijken naar moet hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 17-09-2015 00:04 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 13:09

TheBorg

Resistance is futile.

Wij krijgen meerdere zendingen per week uit China en ik kan je garanderen, bij de douane zijn ze echt niet van gisteren. Niet elke zending wordt gecontroleerd, maar als de douane het wel doet dan trappen ze daar echt niet in. Bovendien is het gewoon fraude.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 17-09-2015 00:04 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En zo denken mensen weer tips te mogen geven over ontduiken invoerrechten. Niet dus.

Verder staat er genoeg informatie in [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a, en de topicwaarschuwing van dat topic gaat ook hier op.

[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 17-09-2015 00:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.