Toon posts:

Vraagje PopCorn Time i.c.m. DitIsTV of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dit Is TV kastje staan (versie 1, raspberry pi 1) en ik vind Kodi een prima programma, maar merk vaak dat streams niet beschikbaar zijn of dat ondertitelingen ver achterlopen en de kwaliteit van de films en series is niet altijd je van het. Nu wil ik gebruik gaan maken van Popcorn Time. Is het mogelijk om de SD kaart leeg te maken en er Popcorn Time op te zetten of is de Raspberry Pi niet snel genoeg hiervoor?

Ik vind namelijk dat XBMC/Kodi erg traag werkt op het kastje van Dit Is TV (misschien komt dit doordat het de raspberry 1 is?)

Ik ben ook bereid een ander kastje te kopen die snel genoeg werkt en gewoon vlotjes doorloopt, alleen zou ik dan graag wat opties willen hebben, aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie (er zijn zoveel mediaplayers anno 2015).

Alvast bedankt!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:18

arie_papa

Running on Ubuntu

Op een RPi? vergeet het maar....
Goedkoopste oplossing is volgens mij een Chromecast aanschaffen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:24

houthakker

Poehé

Je kan er Pulsar op zetten, dat doet ongeveer hetzelfde als Popcorn Time.

http://www.homemediatech....mctorrent-alternative/789

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt op zoek naar een volwaardige mediaspeler. Gek genoeg kan ik er weinig over vinden i.c.m. Popcorn Time? Chromecast ook niet echt ideaal, iemand nog een goede mediaspeler?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:03:
Ik ben echt op zoek naar een volwaardige mediaspeler. Gek genoeg kan ik er weinig over vinden i.c.m. Popcorn Time? Chromecast ook niet echt ideaal, iemand nog een goede mediaspeler?
In mijn opinie is Kodi een volwaardige mediaspeler en popcorntime niet. Maar goed, ik zie dat Popcorntime een beta heeft lopen voor android devices dus je zou een mediaspeler met android kunnen overwegen.

Hoe vlot dat loopt weet ik niet. Anders zou je een HTPC met windows kunnen aanschaffen maar dan ga je meteen wel een stukje omhoog in prijs en energieverbruik.

Daarnaast is een Pi1 best traag met Kodi, een Pi2 doet dat al een heel stuk beter (lees: vloeiend).

[ Voor 20% gewijzigd door Bartske op 16-09-2015 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog is de vraag welke mediaplayer goed genoeg is en snel genoeg is, aangezien de Raspberry Pi erg langzaam is i.c.m. Kodi/XBMC

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:24

houthakker

Poehé

zie: http://kodi.wiki/view/Devices en http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=94268

Je kunt min of meer kiezen tussen linux (alleen kodi) en android boxen of HTPC (linux / windows).

zie:
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic
Kodi Mediaspeler met Intel NUC's
etc...

Het hangt een beetje af wat je wil uitgeven. RPi2 is volgens mij het goedkoopste (nieuw).

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus een android box die goed en snel genoeg is voor Popcorn Time (kwaliteit van de films en series is vele malen beter dan met Kodi)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:26:
Ik bedoel dus een android box die goed en snel genoeg is voor Popcorn Time (kwaliteit van de films en series is vele malen beter dan met Kodi)
Als je pulsar in Kodi op je Rpi installeert, download/stream je exact uit dezelfde bronnen die Popcorntime pakt. Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat de kwaliteit anders is.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:10:
Hallo,

Ik heb een Dit Is TV kastje staan (versie 1, raspberry pi 1) en ik vind Kodi een prima programma, maar merk vaak dat streams niet beschikbaar zijn of dat ondertitelingen ver achterlopen en de kwaliteit van de films en series is niet altijd je van het. Nu wil ik gebruik gaan maken van Popcorn Time. Is het mogelijk om de SD kaart leeg te maken en er Popcorn Time op te zetten of is de Raspberry Pi niet snel genoeg hiervoor?

Ik vind namelijk dat XBMC/Kodi erg traag werkt op het kastje van Dit Is TV (misschien komt dit doordat het de raspberry 1 is?)

Ik ben ook bereid een ander kastje te kopen die snel genoeg werkt en gewoon vlotjes doorloopt, alleen zou ik dan graag wat opties willen hebben, aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie (er zijn zoveel mediaplayers anno 2015).

Alvast bedankt!
Dat die streams niet beschikbaar zijn of van slechte kwaliteit zijn, heeft niets met XBMC / Kodi te maken, maar met de makers van die add-ons die je met Kodi gebruikt en met de bronnen waarvandaan die streams komen. Daarnaast is nog de internetsnelheid van je abonnement van invloed en of je bekabeld of juist via Wifi je media naar de Raspberry Pi laat komen. Dit soort dingen zijn evengoed van toepassing wanneer je een apparaatje koopt om PopcornTime mee te bekijken. Hetzelfde verhaal geldt voor de ondertiteling. Als de serie of film voorzien is van goede ondertiteling loopt hij correct mee, als de meegedownloade / gestreamde / later gevonden ondertiteling eigenlijk van een andere release afkomstig is (bijv. TV-uitzending met reclames of een dvd-rip of bijv. iTunes), kan je dus pech hebben. Daar zal een sneller apparaat niet perse veel aan veranderen.

Als je het idee hebt dat het daar allemaal niet aan ligt, maar echt aan de snelheid van je RPi, kun je natuurlijk wel verder zoeken naar een ander apparaatje. Zelf heb ik bijv. een Minix Neo X8-H Plus. Een stukje duurder dan de gemiddelde RPi, maar voldoet prima. Op Tweakers lopen verschillende topic over Kodi en de apparaten waarmee mensen van Kodi gebruik maken. Een RPi of een Intel NUC bijv. Als je daar je vragen stelt, krijg je waarschijnlijk wel een inhoudelijk antwoord over wat je kan verbeteren of veranderen aan je setup.

Neemt niet weg, dat wanneer je add-ons gebruikt zoals geïnstalleerd met Dit Is TV of GuruXBMC dat je altijd afhankelijk bent van hoe goed die add-ons door hun makers worden onderhouden en wat de kwaliteit van de bronnen is.

Heb je al eens geprobeerd om lokaal opgeslagen media (films of series of een usb-stick, externe HDD of NAS) met je RPi / Dit Is TV af te spelen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit topic is een beetje ambigue.. Sowieso willen we niks met iets als 'Dit is tv' te maken hebben en popcorn time is tevens een grijs gebied.

Daarnaast is uit topicstart enkel op te maken dat TS een device wil icm een streaming service. Vooronderzoek ontbreekt ook, waardoor het topic eigenlijk geen bestaansrecht heeft..

Hierdoor ben ik toch genoodzaakt dt topic te sluiten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.