Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 20:53
[SOLVED]

Om niet verder hoeven lezen is dit probleem opgelost door de pc niet in standby te laten gaan. Dit kan ingesteld worden bij de apparaatbeheer -> je netwerkadapter -> energiebeheer de vinkjes uitzetten.

Beste,

Hopelijk kan iemand mij verder helpen of op de juiste weg zetten.

Na aanschaf van het alles in een pakket van Online.nl via glasvezel 50mbps heb ik problemen om mijn netwerk weer op orde te krijgen. Zo ver ik het zelf kan zien heb ik nog maar 1 probleem te overwinnen en dat is mijn IPTV werkend krijgen als hij niet in de router van Online.nl zit, maar in mijn switch.

De situatie:
Van [Router van online] netwerkpoort 1 gaat een kabel naar [TP-link WR1043ND] netwerkpoort 1.
[IPTV van online] gaat in [TP-link WR1043ND] netwerkpoort 2. De [PC] op netwerkpoort 3 haalt gewoon 50mbps.

Zodra ik deze setting gebruik is televisie niet meer te gebruiken. Het beeld stottert en valt weg. Zodra ik
[IPTV van online] direct in [Router van online] steek werkt alles als een zonnetje.

Ik kan [IPTV van online] niet direct op [Router van online] laten zitten want op de [TP-link WR1043ND] wordt dus de tv, een pc, en een mediacenter aangesloten.

Opmerkelijk is dat als ik de WAN poort gebruik op de [TP-link] en ik zet DHCP aan met een ander subnet werkt het ook. Echter heb ik dan weer twee subnetten waardoor ik mijn diskstation niet kan benaderen. Misschien is dit ook wel op te lossen, maar ik heb het gevoel ik het dan onnodig moeilijk ga maken.

Ik lees dat televisie over een appart VLAN wordt gestuurd, maar om eerlijk te zijn begrijp ik daar weinig van.

Ik heb de informatie zo beknopt mogelijk gehouden met hopelijk alleen de relevante informatie. Mocht er nog meer informatie nodig zijn beantwoord ik dat natuurlijk graag.

Mg, Johan

[ Voor 6% gewijzigd door Johy op 15-09-2015 20:31 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
En als je alle apparaten uit de switch haalt, behalve de IPTV ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
Bedankt voor je antwoord.

De tv staat nu al een tijdje aan met alleen de IPTV zonder problemen. Toen ik de kabels van de tv en media center toevoegde kreeg ik wel problemen. Helaas niet direct. (eerste keer binnen een minuut, 2e keer pas na 5 min) En ook na verschillende testen kreeg ik na verschillende periodes problemen. De kabels verwijderen nadat de problemen optreden maakt dan niet meer uit. De router opnieuw opstarten helpt wel telkens om te storing te verhelpen.

Ik zal het nog een tijdje aankijken of er storingen optreden met alleen de IPTV aangesloten, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Heb je suggesties wat de storing kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Hoi,

Ik verwacht dat je switch geen IGMP Snooping ondersteund. En dus je TV of 10Mbit half-duplex zet zodra andere apparaten ook op 10Mbit half-duplex (standby meestal) gaan.

Als het aldoor goed blijft met alleen IPTV op de switch zou je een IGMP Snooping Switch kunnen aanschaffen, mocht het probleem daarmee niet opgelost zijn, kan je deze retourneren binnen 14 dagen

Maar dit verklaart niet waarom de router opnieuw opstarten helpt

[ Voor 8% gewijzigd door RobinF op 15-09-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Welke revisie heb je? v1, v2, v3? Welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik zou een alternatieve firmware op de TP-Link neerzetten.
Heb je meer opties tot je beschikking om je netwerk te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
@robinf. wauw. Hier had ik nooit aan gedacht, maar zodra mijn pc in standby gaat, gaat de tv binnen 5 seconden stotteren. Mijn mediacenter verzoorzaakt dit niet. 1x ging de tv weer goed verder nadat mijn pc aanging en 1x niet. Het verband is hiermee dus wel aangetoond. Ik zal mij eens verdiepen in IGMP Snooping.

@dav1d: v1.

@cornfed99111, ik heb opzich niks tegen een custom firmware en vaker gelezen over de DD-WRT? maar voor mij wordt het niet per definitie beter als ik meer opties heb ;) Ik bedoel heb je een goede reden/specifieke instelling om dit probleem aan te pakken met een custom firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
IGMP snooping zit in de firmware sinds versie 3.12.2/100820 (augustus 2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Volgens mij kan je via DD-WRT of Open-WRT een bridge maken van je WAN poort.
Dit al eens gelezen? [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
@Dav1d. Ik wil niet lui overkomen, maar ik kan nergens ook maar iets vinden over IGMP in mijn router. De firmware is up to date. 3.13.15. Vandaag geupdate en duidelijk staat het nog niet aan of werkt het niet. Wat kan ik daar aan doen?

@Cornfed99111. Ook hier heb ik gezocht naar de mogelijkheden om IGMP aan te zetten, maar ik kom niks tegen. Ik weet nu dus niet of update naar de custom firmware mijn probleem zou oplossen. Ik heb jou link en hier gekeken http://www.informatione.g...d/V24BetaVPN/index-2.html. Daarnaast begrijp ik niet goed waarom ik een bridge van mijn wan poort zou willen maken. Het enige voordeel is dan toch dat ik een extra poort tot mijn beschikking heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Network > LAN
Staat daar IGMP proxy? Zet die eens op Disable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
Dat was ik ook tegen gekomen op internet, maar deze optie is er niet in mijn router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johy
Ik heb het opgelost door de energie settings van mijn netwerkadapter niet in standby te laten gaan. Zowel standy als uitschakelen veroorzaken nu geen problemen meer. Mag ik jullie hartelijk bedanken voor het meedenken!
Pagina: 1