Beste Tweakers,
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van mijn eerste computer die ik zelf ga assembleren. Om ervoor te zorgen dat het vlekkeloos gebeurd heb ik besloten om me te registreren op Tweakers om wat meer informatie te krijgen over het proces zelf en ook om een mening te krijgen over de onderdelen die ik heb samengesteld van mensen die meer weten over hardware en vaker een computer hebben samengesteld/geassembleerd.
Alvast bedankt als je besluit om dit topic helemaal te lezen en te reageren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om de computer te gaan gebruiken voor het volgende:
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs die ik voor de computer heb vastgesteld is €2000,-. Dit is inclusief verzendkosten en exclusief assemblage, wat ik zelf ga doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag dit topic alleen gebruiken voor het samenstellen van de computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen die nodig zijn om een computer samen te stellen. Dus:
Intel, Nvidia en Fractal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een systeem willen die stil is. Ook zou ik willen dat ik een systeem heb die aan al mijn eisen voldoet.
Ook heb ik de volgende eisen/wensen:
Momenteel ga ik niet overklokken maar ik wil graag de optie openhouden voor in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik wat advies willen krijgen van mensen die meer verstand hebben van hardware en die vaker een computer hebben samengesteld. Voldoet dit systeem aan mijn eisen?
Ik heb het volgende systeem samengesteld:
Ik heb nog een vraagje over het assembleren van de computer. Heb ik hiervoor speciaal gereedschap nodig of is een standaard schroevendraaier voldoende? Als iemand een set weet van gereedschappen die geschikt zijn voor het assembleren van een computer dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van mijn eerste computer die ik zelf ga assembleren. Om ervoor te zorgen dat het vlekkeloos gebeurd heb ik besloten om me te registreren op Tweakers om wat meer informatie te krijgen over het proces zelf en ook om een mening te krijgen over de onderdelen die ik heb samengesteld van mensen die meer weten over hardware en vaker een computer hebben samengesteld/geassembleerd.
Alvast bedankt als je besluit om dit topic helemaal te lezen en te reageren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om de computer te gaan gebruiken voor het volgende:
- High-end gamen 60FPS/1080p (4K).
- Oculus Rift.
- Web/Software Development.
- Programmeren.
- Het maken van 3D tekeningen.
- Unity.
- Autocad.
- Het draaien van ruimtesimulators (Stellarium en Space Engine).
- VmWare.
- Office.
- Filmbewerking.
- Adobe pakket.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs die ik voor de computer heb vastgesteld is €2000,-. Dit is inclusief verzendkosten en exclusief assemblage, wat ik zelf ga doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag dit topic alleen gebruiken voor het samenstellen van de computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen die nodig zijn om een computer samen te stellen. Dus:
- Case.
- CPU.
- CPU Cooler.
- GPU.
- RAM.
- Motherboard.
- PSU.
- SSD.
Intel, Nvidia en Fractal.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een systeem willen die stil is. Ook zou ik willen dat ik een systeem heb die aan al mijn eisen voldoet.
Ook heb ik de volgende eisen/wensen:
- Minimaal 16GB DDR4 RAM.
- SSD.
- Modulaire voeding.
- Intel CPU.
- Nvidia GPU.
Momenteel ga ik niet overklokken maar ik wil graag de optie openhouden voor in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik wat advies willen krijgen van mensen die meer verstand hebben van hardware en die vaker een computer hebben samengesteld. Voldoet dit systeem aan mijn eisen?
Ik heb het volgende systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 368,90 | € 368,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING | € 766,43 | € 766,43 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 111,74 | € 111,74 |
| 1 | Corsair RM750 | € 123,50 | € 123,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 178,94 | € 178,94 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.925,36 | |
Ik heb nog een vraagje over het assembleren van de computer. Heb ik hiervoor speciaal gereedschap nodig of is een standaard schroevendraaier voldoende? Als iemand een set weet van gereedschappen die geschikt zijn voor het assembleren van een computer dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.