Toon posts:

€2000,- l Skylake Development & Game Computer (All-Round)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van mijn eerste computer die ik zelf ga assembleren. Om ervoor te zorgen dat het vlekkeloos gebeurd heb ik besloten om me te registreren op Tweakers om wat meer informatie te krijgen over het proces zelf en ook om een mening te krijgen over de onderdelen die ik heb samengesteld van mensen die meer weten over hardware en vaker een computer hebben samengesteld/geassembleerd.

Alvast bedankt als je besluit om dit topic helemaal te lezen en te reageren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om de computer te gaan gebruiken voor het volgende:
  • High-end gamen 60FPS/1080p (4K).
  • Oculus Rift.
  • Web/Software Development.
  • Programmeren.
  • Het maken van 3D tekeningen.
  • Unity.
  • Autocad.
  • Het draaien van ruimtesimulators (Stellarium en Space Engine).
  • VmWare.
  • Office.
  • Filmbewerking.
  • Adobe pakket.
Het systeem moet dus een All-Round computer worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs die ik voor de computer heb vastgesteld is €2000,-. Dit is inclusief verzendkosten en exclusief assemblage, wat ik zelf ga doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil graag dit topic alleen gebruiken voor het samenstellen van de computer.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen die nodig zijn om een computer samen te stellen. Dus:
  • Case.
  • CPU.
  • CPU Cooler.
  • GPU.
  • RAM.
  • Motherboard.
  • PSU.
  • SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidia en Fractal.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een systeem willen die stil is. Ook zou ik willen dat ik een systeem heb die aan al mijn eisen voldoet.

Ook heb ik de volgende eisen/wensen:
  • Minimaal 16GB DDR4 RAM.
  • SSD.
  • Modulaire voeding.
  • Intel CPU.
  • Nvidia GPU.
Ga je overklokken?
Momenteel ga ik niet overklokken maar ik wil graag de optie openhouden voor in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik wat advies willen krijgen van mensen die meer verstand hebben van hardware en die vaker een computer hebben samengesteld. Voldoet dit systeem aan mijn eisen?

Ik heb het volgende systeem samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 368,90€ 368,90
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 207,95€ 207,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 766,43€ 766,43
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Noctua NH-D14€ 62,95€ 62,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 111,74€ 111,74
1Corsair RM750€ 123,50€ 123,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 178,94€ 178,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.925,36

Ik heb nog een vraagje over het assembleren van de computer. Heb ik hiervoor speciaal gereedschap nodig of is een standaard schroevendraaier voldoende? Als iemand een set weet van gereedschappen die geschikt zijn voor het assembleren van een computer dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Voor het geld dat je overhoud kan je het in een winkel of door een tweaker in de buurt laten assembleren

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11 14:36

Rv0

Een schroevendraaier is in principe voldoende. Veel wordt tegenwoordig vastgezet met kliksystemen en thumbscrews! Kijk wel even of er tierips bij je case komen. (bij mijn fractal case was dit vroeger wel het geval, dus ik denk van wel) Anders zou je die nog even apart moeten aanschaffen om je kabels weg te werken.

Verder voldoet dit systeem ruim aan je eisen. Mooie lijst hardware! Ik wou dat ik er het geld voor had haha.

Hardware gaat tegenwoordig niet zo snel meer vooruit als dat het vroeger ging. Waar je in de jaren 2005 - 2010 na een half jaar een upgrade kon krijgen die je pc bijna 2 tot 3 keer zo snel maakte gaat de technologie op dit moment wat trager.

Het enige wat ik nou zou aanpassen is EVT high end koelpasta voor op je koeler. Ik heb ook even gekeken naar goedkoper DDR4 geheugen van crucial aangezien hogere ram snelheid voor de dingen die je noemt niet heel veel meerwaarde heeft maar ik zie dat dat prijsverschil maar 3 euro is.
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA
dan zou ik in dit geval ook de kingstons nemen! Mooi systeem.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:28:
Voor het geld dat je overhoud kan je het in een winkel of door een tweaker in de buurt laten assembleren
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:11:
Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van mijn eerste computer die ik zelf ga assembleren. Om ervoor te zorgen dat het vlekkeloos gebeurd heb ik besloten om me te registreren op Tweakers om wat meer informatie te krijgen over het proces zelf en ook om een mening te krijgen over de onderdelen die ik heb samengesteld van mensen die meer weten over hardware en vaker een computer hebben samengesteld/geassembleerd.
TS is er ongetwijfeld toe in staat zijn pc zelf te assembleren, getuige de volledige topicstart en zijn beweegredenen ;)

Verwijderd

Ketho schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:45:
[...]

[...]

TS is er ongetwijfeld toe in staat zijn pc zelf te assembleren, getuige de volledige topicstart en zijn beweegredenen ;)
Ik bedoelde als voorbeeld of zet er een grotere ssd in

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:28:
Graag zou ik proberen om zelf de computer te assembleren zodat ik er ook iets van leer.
Rv0 schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:32:
Een schroevendraaier is in principe voldoende. Veel wordt tegenwoordig vastgezet met kliksystemen en thumbscrews! Kijk wel even of er tierips bij je case komen. (bij mijn fractal case was dit vroeger wel het geval, dus ik denk van wel) Anders zou je die nog even apart moeten aanschaffen om je kabels weg te werken.

Verder voldoet dit systeem ruim aan je eisen. Mooie lijst hardware! Ik wou dat ik er het geld voor had haha.

Hardware gaat tegenwoordig niet zo snel meer vooruit als dat het vroeger ging. Waar je in de jaren 2005 - 2010 na een half jaar een upgrade kon krijgen die je pc bijna 2 tot 3 keer zo snel maakte gaat de technologie op dit moment wat trager.

Het enige wat ik nou zou aanpassen is EVT high end koelpasta voor op je koeler. Ik heb ook even gekeken naar goedkoper DDR4 geheugen van crucial aangezien hogere ram snelheid voor de dingen die je noemt niet heel veel meerwaarde heeft maar ik zie dat dat prijsverschil maar 3 euro is.
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA
dan zou ik in dit geval ook de kingstons nemen! Mooi systeem.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik heb wat reviews/videos gekeken over de Fractal Design Define R5 en de kast beschikt alleen maar over kliksystemen en thumbscrews om de case open te krijgen, dus ik denk dat ik geen gereedschap nodig heb om de case open te krijgen.

Verder beschikt de case over velcro straps dus ik denk dat tyraps niet nodig zijn om de kabels weg te werken.

Ik moet nog inderdaad nog kijken naar goede koelpasta. Ik heb veel goede dingen gehoord over Arctic Silver. Is dit een goede koelpasta? Afgaand op de reviews van Tweakers is dit wel koelpasta van degelijk kwaliteit. Nu nog de juiste manier zoeken om het aan te brengen.

Volgens de specificaties is de RAM van Kingston die ik heb gekozen sneller dan de Ram van Crucial die jij suggereert. De Kingston heeft een snelheid van 2,666GHz terwijl de Crucial een snelheid heeft van 2,400GHz.
Ketho schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:45:
[...]

[...]

Ik wil niet mezelf overschatten maar ik denk wel dat ik zelf in staat ben om de computer zelf te assembleren als ik de tijd neem.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:49
Ik heb niet veel toe te voegen aan je systeem maar voor het assembleren moet het iig lukken als je de tijd ervoor neemt en niks gehaast gaat doen. Rustig alles aansluiten, als je iets niet snapt google het (genoeg info over te vinden) en niks forceren dan moet het prima lukken!

Veel plezier met je nieuwe pc alvast!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:03:
[...]

Volgens de specificaties is de RAM van Kingston die ik heb gekozen sneller dan de Ram van Crucial die jij suggereert. De Kingston heeft een snelheid van 2,666GHz terwijl de Crucial een snelheid heeft van 2,400GHz.
En de Kingston heeft een iets lagere CAS latency dus voor die paar eurootjes is het een goeie keus!

Verwijderd

Topicstarter
Bartske schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:11:
Ik heb niet veel toe te voegen aan je systeem maar voor het assembleren moet het iig lukken als je de tijd ervoor neemt en niks gehaast gaat doen. Rustig alles aansluiten, als je iets niet snapt google het (genoeg info over te vinden) en niks forceren dan moet het prima lukken!

Veel plezier met je nieuwe pc alvast!
Erg bedankt voor je reactie.

Ik heb een vraagje waarmee je me misschien kunt helpen.

Hoe zit het precies met statische elektriciteit? Is het handig om zo'n antistatische bandje te kopen? Of lukt het ook als ik de verwarming/case aanraak voordat ik begin met assembleren?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:14:
[...]

Hoe zit het precies met statische elektriciteit? Is het handig om zo'n antistatische bandje te kopen? Of lukt het ook als ik de verwarming/case aanraak voordat ik begin met assembleren?
Gewoon lekker iets metaals aanraken, case of verwarming oid ja. Dan is zo'n bandje echt niet nodig.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Noctua levert gewoon goede koelpasta bij de NH-D14, namelijk hun bekende NT-H1 pasta. Bespaar je de moeite en het geld, en neem gewoon deze pasta.

Verder is de voeding redelijk overkill, volgens mij zit je met een 550W voeding al enorm ruim.

En inderdaad zelf assembleren! :)

[ Voor 7% gewijzigd door JoepD op 14-09-2015 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
JoepD schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:36:
Noctua levert gewoon goede koelpasta bij de NH-D14, namelijk hun bekende NT-H1 pasta. Bespaar je de moeite en het geld, en neem gewoon deze pasta.

Verder is de voeding redelijk overkill, volgens mij zit je met een 550W voeding al enorm ruim.

En inderdaad zelf assembleren! :)
Ik heb net gekeken wat de GPU verbruikt en dat is 250W. Dan is het inderdaad overkill om een 750W voeding te nemen.

Alleen als ik kijk naar de prijs dan kost deze 500W voeding €100,-: pricewatch: Corsair RM550

Dan kan ik net zo goed de voeding kopen van 750W als die maar €20,- duurder is. Want ik zou graag de optie open willen houden om te overklokken of ooit een SLI setup te gebruiken.

Is deze redenering juist of is het gewoon verstanding om voor de 500W voeding te gaan?

En ik zal inderdaad proberen om de computer zelf te assembleren.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:53:
[...]

Ik heb net gekeken wat de GPU verbruikt en dat is 250W. Dan is het inderdaad overkill om een 750W voeding te nemen.

Alleen als ik kijk naar de prijs dan kost deze 500W voeding €100,-: pricewatch: Corsair RM550

Dan kan ik net zo goed de voeding kopen van 750W als die maar €20,- duurder is. Want ik zou graag de optie open willen houden om te overklokken of ooit een SLI setup te gebruiken.

Is deze redenering juist of is het gewoon verstanding om voor de 500W voeding te gaan?

Zelfs met overklokken heb je waarschijnlijk genoeg aan 550W, maar als je SLI als mogelijkheid wilt behouden dan moet je inderdaad de 750W nemen. :)

Verder staat het internet vol met info over assembleren en kun je hier natuurlijk weer terecht met eventuele vragen.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:53:
[...]

De Corsair RM550 (550W versie) is kwalitatief minder dan de RM750. De RM650 is eveneens van mindere kwaliteit, kijk bij de 550W-voedingen eens naar de Seasonic-modellen en de Cooler Master V-serie.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:14:
[...]

rolandos582 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:24:
[...]

Gewoon lekker iets metaals aanraken, case of verwarming oid ja. Dan is zo'n bandje echt niet nodig.
Graag de case aanraken en niet de verwarming aangezien zowel de case als de verwarming niet geaard hoeven te zijn en er een potentiaalverschil tussen beiden kan bestaan.

Case aanraken met component in je handen voor het installeren is voldoende. Een ESD zorgt ervoor dat je dit niet 'vergeet'.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:11:

• High-end gamen 60FPS/1080p (4K).

Welke games gaat het over? Want dit is een erg enthousiast doel, zelfs met een enkele 980ti (zie vanaf hier)...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:27:
[...]

Welke games gaat het over? Want dit is een erg enthousiast doel, zelfs met een enkele 980ti (zie vanaf hier)...
Ik neem aan dat je het hebt over de 4K gedeelte? Ik ben overigens niet van plan om te gamen op 60FPS op 4k, maar ik verwacht wel dat ik alle games op ultra kan spelen op minimaal 60fps op een resolutie van 1920x1080. Het zou fijn zijn als het mogelijk zou zijn om de meeste games te spelen op 4K/high, maar ik ga ervan uit dat de meeste games op een resolutie gespeeld zullen worden van 1920x1080.

De games die ik hoogstwaarschijnlijk ga spelen zijn als volgt:
http://steamcommunity.com...561198218354665/wishlist/

Er missen nog een paar spellen die ik nog wil gaan spelen maar ik zal in de loop van de dag de lijst proberen aan te vullen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2015 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die nog aanmerkingen heeft op dit systeem? Zo niet, dan zal ik vandaag nog de eerste onderdelen bestellen.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Je kiest de mooiste onderdelen uit (lijkt het op) en dan een case zonder window?? Zonde imo. Ik zou dus de windowed versie nemen, verder ziet het er goed uit :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:26:
Je kiest de mooiste onderdelen uit (lijkt het op) en dan een case zonder window?? Zonde imo. Ik zou dus de windowed versie nemen, verder ziet het er goed uit :)
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een closed case sinds ik een case met een window niet echt mooi vindt en verder vind ik het zelf weinig toevoegen. Heb ook nooit overwogen om voor een windowed case te gaan.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:03:
......
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik heb wat reviews/videos gekeken over de Fractal Design Define R5 en de kast beschikt alleen maar over kliksystemen en thumbscrews om de case open te krijgen, dus ik denk dat ik geen gereedschap nodig heb om de case open te krijgen.

Verder beschikt de case over velcro straps dus ik denk dat tyraps niet nodig zijn om de kabels weg te werken.

.........
Er zitten waarschijnlijk een paar schroefjes bij de processorkoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door nokiaan958GB op 15-09-2015 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nokiaan958GB schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:55:
[...]

Er zitten waarschijnlijk een paar schroefjes bij de processorkoeling.
Ja, dat klopt inderdaad. Ik heb een paar afbeeldingen gezien van de inhoud van de doos van de CPU cooler en hier komen inderdaad een paar schroefjes bij. Maar dit zijn waarschijnlijk standaard schroefjes en hier hoef ik geen aparte schroevendraaier voor te kopen of toch wel?

• LA-384
  • Laatst online: 14:58
Heb je op dit moment al een monitor (4k), geluidskaart, speakers, toetsenbord en muis die deze monsterpc mogen vergezellen? Soms kan het nog handig zijn om een dvd-brander te hebben. Ik heb zelf altijd een kleine (zo'n 3mm?) platte schroevendraaier gebruikt. Dat paste altijd.

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 15-09-2015 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:32:
Heb je op dit moment al een monitor (4k), geluidskaart, speakers, toetsenbord en muis die deze monsterpc mogen vergezellen? Soms kan het nog handig zijn om een dvd-brander te hebben. Ik heb zelf altijd een kleine (zo'n 3mm?) platte schroevendraaier gebruikt. Dat paste altijd.
Op het moment ben ik nog aan het kijken naar een monitor, toetsenbord en muis.

Is een geluidskaart overigens nodig met dit motherboard? Als ik bij de specificaties kijk dan zie ik dat de motherboard beschikt over een audiochip.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Een philips 2 is bijna onmisbaar. mobo, hdd, voeding bijna alles gaat met ph2. Maar de meest simpele set draaiers heeft deze er al in zitten uiteraard.

In tegenstelling tot eerder genoemd is is een cv systeem in NL altijd geaard. Namelijk met een stekker die is voorzien van randaarde, de gasaansluiting op de ketel welke verplicht geaard is. En de waterleiding die door de ketel gaat welke ook weer 100% geaard is. Ook het gesloten cv-systeem wordt nog eens apart voorzien van aarding.
De komst van de kunstof buizen zorgt voor veel onterechte verwarring. Men lijkt te vergeten dat er een van de beste geleiders door deze buizen stroomt!
Affijn dat gezegd hebbende ben jijzelf en de pc-case die het eventuele probleem kunnen veroorzaken. Er mag inderdaad geen potentiaalverschil tussen jullie beide zijn dus zoals nescafe inderdaad al zei is het aanraken van de case voldoende.

Het gebruiken van gezond verstand is natuurlijk niet overbodig. De componenten zelf komen al in 'zogenaamde 'anti static bags'' Het is niet de bedoeling wanneer je het mobo hier uit trekt, om met 10 vette zweterige vlerken de onderkant beet te hebben en daarbij zo'n 30 solderingen van de elektronika op het bord raakt. gewoon netjes zoveel mogelijk bij de zijkanten beet pakken (klemmen tussen meerdere vingers of handpalmen etc. zonder daarbij al te veel aan te raken.)
Dat geld overigens voor alle componenten :)

Wanneer je met verstand handeld is het nagenoeg onmogelijk dat er op deze manier onderdelen defect raken. Mocht er iets kapot zijn betreft het bijna altijd een doa (death on arrival) en wordt dit meteen retour genomen.

Succes met bouwen,
Leuk systeem trouwens.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• LA-384
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:32:
Is een geluidskaart overigens nodig met dit motherboard? Als ik bij de specificaties kijk dan zie ik dat de motherboard beschikt over een audiochip.
Het zit er inderdaad op, maar dat geldt ook voor de gpu. De kwaliteit daarvan is doorgaans minder goed dan van een losse geluidskaart. Althans dat was het tot een aantal jaren terug. Ik weet dat de kwaliteit van onboard sound is verbeterd, maar ik weet niet hoe ver.

Ik kaart het eigenlijk alleen maar aan, omdat je ook niet echt wil bezuinigen op de rest van je systeem. Geluidsweergave is naar mijn idee net zo belangrijk als beeldweergave en soepelheid tijdens het spelen van een game. Let wel, dit zou dan ook gepaard moeten gaan met nette speakers.

Daarnaast vraag ik me af hoe veel meerwaarde die 6700k heeft. Ik kan er via een snelle google-search niet veel over terugvinden. Tuurlijk is ie sneller bij bepaalde toepassingen, maar of Cities Skylines daar ook bij hoort?

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 15-09-2015 21:58 ]

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 18:49

krouwen

Hardware Enthusiast

Gezien wat de TS allemaal wil doen met het systeem is een 6700k niet verkeerd. Een losse geluidskaart is alleen voor de audiofielen nodig. De Asus Hero heeft een zeer degelijke SupremeFX onboard geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
krouwen schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:48:
Gezien wat de TS allemaal wil doen met het systeem is een 6700k niet verkeerd. Een losse geluidskaart is alleen voor de audiofielen nodig. De Asus Hero heeft een zeer degelijke SupremeFX onboard geluidskaart.
Een i7 CPU leek mij ook niet een onnodige luxe voor de dingen die ik wil gaan doen met deze computer. Mocht het geluid me dermate slecht bevallen dan zal ik inderdaad kijken naar een externe sound card.

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 16:02
Ik zie dat je graag een VM wil maken wil je deze ook echt voor het software programmeren gebruiken, om de stabiliteit op verschillende windows versies uit te proberen. In dat geval zijn mijn voorkeur niet liggen bij 6700k. Je wilt dan vooral gaan voor een stabiele pc en veel mogelijkheden voor multithreading
PS: wil je gamen op 1080p of 4k? De 980Ti is echt een overkill voor 1080p, een 970 in SLI zou dan betere oplossing zijn welke sneller is. De 3,5 gb geeft alleen problemen in extreme grafische mods voor bepaalde games en is niet echt een deal braker.

Verwijderd

Topicstarter
comitatus schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:06:
Ik zie dat je graag een VM wil maken wil je deze ook echt voor het software programmeren gebruiken, om de stabiliteit op verschillende windows versies uit te proberen. In dat geval zijn mijn voorkeur niet liggen bij 6700k. Je wilt dan vooral gaan voor een stabiele pc en veel mogelijkheden voor multithreading
PS: wil je gamen op 1080p of 4k? De 980Ti is echt een overkill voor 1080p, een 970 in SLI zou dan betere oplossing zijn welke sneller is. De 3,5 gb geeft alleen problemen in extreme grafische mods voor bepaalde games en is niet echt een deal braker.
Op dit moment kan ik niet oordelen of ik vmWare zal gebruiken om de stabiliteit van mijn software te testen. Wat ik wel weet is dat ik een vmWare omgeving zal creëren voor zowel school en voor programmeren om zo mijn werk gescheiden te houden.

Momenteel ben ik nog aan het kijken op welke resolutie ik wil gaan gamen. Het liefst zou ik op 4K willen gamen. Ik ben hiervoor ook op zoek naar een geschikt monitor. Zie andere topic:€500,- Monitor | 4k & IPS?

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 16:02
Voor 500 euro heb je geen IPS 4k scherm. Ik ben zelf overwegen om van 2.5k over te stappen naar 21:9 (1440p). Ik moet daar toch flink voor bij investeren. De gtx 970 redt vaak nog prima op 2,5k. Kan niet alles max out op 60 fps spelen maar het meeste is of wel speelbaar op maximale settings maar haalt 60 fps niet of ik moet terug schakelen naar high settings. Echte problemen heb ik nog niet ervaren. Het verschil met 4k lijkt me het niet waard heeft te weinig meerwaarde naar mijn mening. 1440p is prima en de 21:9 is zeker een leuk perspectief.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan deze build gewoon gaan kopen en assembleren? Niemand die er nog iets op aan heeft te merken?

Verwijderd

Denk er wel aan dat als je gtx970 sli neemt ook een zwaardere voeding moet hebben
Pagina: 1