Game/dev systeem ~1400 euro

Pagina: 1
Acties:

• Qarion
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 06:09
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, maar ook de optie voor code development(incl. de eventuele vm's) en de nerd in mij wil ook wat(vandaar vind je bijv een nvme ssd in de lijst)

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1400 euro, exclusief videokaart, hdd's komen later, of uit mn huidige systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
oude videokaart uit mn huidige systeem(Club 3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition), om de prijs toch wat te drukken en evt volgend jaar(als er nieuwe zijn of misschien een of 2MSI r9 380 4GBB's)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een aantal specifieke eisen:
1)We've got cat's, dus goede stoffilters op de case zijn een must.
2)Sinds ik bij mn vrouw ingetrokken ben is mn mancave in een mankast veranderd, met bijbehorende slechte airflow. Hier wil ik omheen werken door een aio watercooling setje voor mn cpu aan te schaffen en die aan de bovenkant van de kast te hangen. heb hiervoor een kraken x61 in het lijstje staan, vanwege het formaat(280) en de variabele pompsnelheid(het oor wil ook wat)
3) ik hou graag de optie open om later 2 videokaarten in te bouwen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kan vast overtuigd worden van andere opties

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
grote maakt niet uit, zoals hierboven genoemd graag koel en enigsinds stil systeem en goede stoffilters.

Ga je overklokken?
Als de koeling het toestaat wil ik wel wat proberen ja(cpu/ram)(nee niet echt ervaring hiermee)

Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik weten of er betere opties zijn, en of er compatability issues zijn met de door mij gekozen onderdelen(volgens mij kom ik zo uit met fan headers en usb headers).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 368,90€ 368,90
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 177,95€ 177,95
1be quiet! Silent Base 800 Zwart/Zilver Window€ 130,95€ 130,95
1NZXT Kraken X61€ 137,95€ 137,95
1Kingston HyperX Predator HX426C13PBK4/16€ 162,14€ 162,14
1be quiet! Dark Power Pro 11 650w€ 159,91€ 159,91
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 249,01€ 249,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.386,81

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Welke develop programma's ga je zoal gebruiken? Alleen de wat zwaardere tekenpaketten maken gebruik van hypertreading. De i7 heeft alleen hypertreading als extra tegenover de i5 processor. Vaak maakt dit erg weinig verschil in prestatie. Kan je €100 mee besparen.

Als PC kast kan ik de Fractal Design Define R5 aanraden, heeft veel materiaal aan de binnenkant wat stof eruit houdt. Hoewel het toch altijd wel binnen komt, ongeacht welke kast je hebt. Hier alle varianten : http://tweakers.net/product/412451/fractal-design-define-r5/

Heb nu de normale zwarte in je lijst gekozen.

Airflow etc. is tegenwoordig niet heel belangrijk meer voor de koeling, het scheelt natuurlijk wel wat. Maar maakt geen wereld van verschil. Goede luchtkoeling en waterkoeling maken vrij weinig uit, dus ik zal voor de luchtkoeling gaan om wat te besparen. Overklokken is echt voor de hobby tegenwoordig, praktisch maakt het niet veel uit. Het lijkt erop dat je het wel interessant vind, dus ik hou die optie aan (overklokken kost zo'n €100 extra tegenover niet overklokken, denk er over na).

2e videokaart is vaak niet helemaal soepel in bepaalde games. Je kan beter voor 1 goede GPU gaan, en over 2-4 jaar weer upgraden voor één nieuwe goede. Zoek maar eens naar microstuttering, dit komt nog weleens voor, zo kan 1GPU zelfs soepeler beeld geven dan 2 GPU's.

SSD:
Neem een SATA600 SSD, deze M2 SSD's zijn opzich leuk. Maar met zo'n lage opslag capaciteit is er nooit een grote hoeveelheid data dat je er daadwerkelijk echt gebruik van kan maken. Je kan beter voor een 850 EVO SSD gaan als je het mij vraagt. Ook kan je beter 500GB kiezen. 250GB wordt snel krap.

RAM is High profile, je kan beter voor low profile gaan ivm luchtkoeling. (en latere upgrades of verkoop).

Hier even lijstje herbouwd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 149,95€ 149,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 111,74€ 111,74
1Seasonic G-series 550 watt€ 76,-€ 76,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 178,94€ 178,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,48

-Dubbele capaciteit SSD!
-16GB RAM, met uitbreidings mogelijkheid (2x8GB ipv 4x4GB) toekomstbewust dus! En low-profile
-Goed moederbord, doet in praktijk prestaties niets onder aan je huidige, komt ook erg goed uit de testen!
-Goede luchtkoeling, goede prijs/prestatie. Hiermee haal je vaak wel 4,4/4,5GHZ als je gelukt hebt vaak nog wel meer.
-Strak Design behuizing (kan ook andere variant, zie link bovenaan) Je kan uiteraard ook de door jou gekozen Case gebruiken! Net welke je mooier vind.
-Hoge kwaliteit 550W voeding, ook niet zo duur als je huidige voeding, zoals ik al zij, je kan beter geen 2 GPU's nemen. Ook platinum is wat over de top. Dit zal hoogstens 2 euro per jaar schelen. Ook is met een enkele GPU 550W vaak ook nog zelfs zuiniger dan een 650W voeding.

Denk hier eens over na. Doet praktisch niets onder van je huidige set-up. Met dubbele SSD capaciteit! Zelfs nog ruimte voor gelijk een GPU aan te schaffen, indien je wilt.

Succes iig. Hoop dat je hier wat aan hebt.

我的名字是Mirno

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

case: ik zou niet de silent base nemen ik heb daar weinig goeds over gehoord want hij verliest op functie's van de tegenstand

its the Guus

• Qarion
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 06:09
mirno schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:00:
Hallo,

Welke develop programma's ga je zoal gebruiken? Alleen de wat zwaardere tekenpaketten maken gebruik van hypertreading. De i7 heeft alleen hypertreading als extra tegenover de i5 processor. Vaak maakt dit erg weinig verschil in prestatie. Kan je €100 mee besparen.

Als PC kast kan ik de Fractal Design Define R5 aanraden, heeft veel materiaal aan de binnenkant wat stof eruit houdt. Hoewel het toch altijd wel binnen komt, ongeacht welke kast je hebt. Hier alle varianten : http://tweakers.net/product/412451/fractal-design-define-r5/

Heb nu de normale zwarte in je lijst gekozen.

Airflow etc. is tegenwoordig niet heel belangrijk meer voor de koeling, het scheelt natuurlijk wel wat. Maar maakt geen wereld van verschil. Goede luchtkoeling en waterkoeling maken vrij weinig uit, dus ik zal voor de luchtkoeling gaan om wat te besparen. Overklokken is echt voor de hobby tegenwoordig, praktisch maakt het niet veel uit. Het lijkt erop dat je het wel interessant vind, dus ik hou die optie aan (overklokken kost zo'n €100 extra tegenover niet overklokken, denk er over na).

2e videokaart is vaak niet helemaal soepel in bepaalde games. Je kan beter voor 1 goede GPU gaan, en over 2-4 jaar weer upgraden voor één nieuwe goede. Zoek maar eens naar microstuttering, dit komt nog weleens voor, zo kan 1GPU zelfs soepeler beeld geven dan 2 GPU's.

SSD:
Neem een SATA600 SSD, deze M2 SSD's zijn opzich leuk. Maar met zo'n lage opslag capaciteit is er nooit een grote hoeveelheid data dat je er daadwerkelijk echt gebruik van kan maken. Je kan beter voor een 850 EVO SSD gaan als je het mij vraagt. Ook kan je beter 500GB kiezen. 250GB wordt snel krap.

RAM is High profile, je kan beter voor low profile gaan ivm luchtkoeling. (en latere upgrades of verkoop).

Hier even lijstje herbouwd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 149,95€ 149,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 111,74€ 111,74
1Seasonic G-series 550 watt€ 76,-€ 76,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 178,94€ 178,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,48

-Dubbele capaciteit SSD!
-16GB RAM, met uitbreidings mogelijkheid (2x8GB ipv 4x4GB) toekomstbewust dus! En low-profile
-Goed moederbord, doet in praktijk prestaties niets onder aan je huidige, komt ook erg goed uit de testen!
-Goede luchtkoeling, goede prijs/prestatie. Hiermee haal je vaak wel 4,4/4,5GHZ als je gelukt hebt vaak nog wel meer.
-Strak Design behuizing (kan ook andere variant, zie link bovenaan) Je kan uiteraard ook de door jou gekozen Case gebruiken! Net welke je mooier vind.
-Hoge kwaliteit 550W voeding, ook niet zo duur als je huidige voeding, zoals ik al zij, je kan beter geen 2 GPU's nemen. Ook platinum is wat over de top. Dit zal hoogstens 2 euro per jaar schelen. Ook is met een enkele GPU 550W vaak ook nog zelfs zuiniger dan een 650W voeding.

Denk hier eens over na. Doet praktisch niets onder van je huidige set-up. Met dubbele SSD capaciteit! Zelfs nog ruimte voor gelijk een GPU aan te schaffen, indien je wilt.

Succes iig. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Hieronder mijn huidige setup (min of meer)
Bij deze wordt het in ieder geval wel te warm (zonder overclock ). De r5 had ik overgeslagen omdat koeling als minpunt uit de review kwam.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus Sabertooth P67 Rev 3.0€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Freezer 13 Pro€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 700W€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Qua memory zat ik inderdaad ook met het feit dat het 4x4gb is en niet 2x8gb. Zat zelf nog aan de savage serie te denken (wel goeie timings , maar wel 2 slots) pricewatch: Kingston HyperX Savage HX426C13SBK2/16

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Qarion schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:46:
[...]

Hieronder mijn huidige setup (min of meer)
Bij deze wordt het in ieder geval wel te warm (zonder overclock ). De r5 had ik overgeslagen omdat koeling als minpunt uit de review kwam.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus Sabertooth P67 Rev 3.0€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Freezer 13 Pro€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 700W€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Qua memory zat ik inderdaad ook met het feit dat het 4x4gb is en niet 2x8gb. Zat zelf nog aan de savage serie te denken (wel goeie timings , maar wel 2 slots) pricewatch: Kingston HyperX Savage HX426C13SBK2/16
Hoeveel graden werd die dan? Die koeler is uiteraard wel beter dan de standaard koeler, maar niet zo heel groot zie ik. Kan zijn dat je teveel koelpasta gebruikt heb..

Je huidige set-up met de i7 is ook nog steeds prima. Je zal er niet zoveel op vooruitgaan. Beetje maar niet echt aanzienlijk.

RAM maakt voor prestaties ook niet zoveel uit, dus zal daar niet te lang naar zoeken qua timings enzo.

我的名字是Mirno