Ik zit bij Ziggo en heb het internetpakket van 40 mbit. Dit zou ongeveer 5 mbps moeten zijn. Nu snap ik dat het verkrijgen van 100% data niet mogelijk is, maar ik krijg maar een downloadsnelheid van 1.1 mbps. Ik heb de standaard Ziggo router, die inmiddels al een paar jaar oud is. Is er een manier om mijn internetsnelheid te verhogen, op het nemen van een duurder abonnement na dan.
Hier schieten we niks mee op.
Is dat via de wifi of kabel ?
Pc of mobiel ?
Hoe heb je het getest ?
Is dat via de wifi of kabel ?
Pc of mobiel ?
Hoe heb je het getest ?
Heb je misschien ook meer informatie voor ons? Is het draadloos of met een ethernet aansluiting? Hoe oud is de modem van Ziggo? Waar is je downloadsnelheid 1,1 mbps? Hoe heb je het getest?
[ Voor 6% gewijzigd door TheunG op 14-09-2015 11:22 ]
Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift
En bij Ziggo zou je gewoon die 40mbit in 99% van alle gevallen moeten halen. Alleen met adsl heb je nog echt snelheden die tot x-mbit gaan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Ethernetkabel, desktop, een paar jaar oude modem, downloadsnelheid is constant bij het downloaden van wat dan ook en ook speedtest geeft hetzelfde aan
Hoe meet je de snelheid? Kan je eens via www.speedtest.net testen. Kijken waar je op uit komt?
Heb je nog andere apparatuur ertussen zitten? Andere kabel getest? Wat geeft een andere PC aan?
Heb je nog andere apparatuur ertussen zitten? Andere kabel getest? Wat geeft een andere PC aan?
PS4 PSN: Dazzler2120
Lees bovenstaande comment. Andere PCs geven hetzelfde aan.Dazzler2120 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:10:
Hoe meet je de snelheid? Kan je eens via www.speedtest.net testen. Kijken waar je op uit komt?
Misschien een netwerkkaart die op 10mbit/s ingesteld staat?
Heb je al geprobeerd om je hele netwerk te resetten? Het kan zijn dat veel apparaten ermee zijn verbonden, dat er veel storingen zijn in zijn omgeving. Loop bij jezelf maar eens na hoeveel apparaten je gebruikt die op je netwerk zijn aangesloten en welke het netwerk juist verstoren.
Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift
Heb je een virus of trojan? Dat kan er ook voor zorgen dat je internet erg langzaam wordt!
Basement Bios ---- Exo-S
speedtest.ziggo.nl:
Wat geeft die aan? Dat is even leidend. Dat is ook een resultaat waarmee je naar de klantenservice kunt gaan.
Wat voor modem is het? Ook router? hangt er nog meer aan?
Wifi uitgeschakeld tijdens de tests?
Je haalt nu dus ongeveer 1.1 MB/s wat ongeveer 10 Mbit/s, dat klinkt bijna te toevallig, precies 10Mbit/s
Wat geeft die aan? Dat is even leidend. Dat is ook een resultaat waarmee je naar de klantenservice kunt gaan.
Wat voor modem is het? Ook router? hangt er nog meer aan?
Wifi uitgeschakeld tijdens de tests?
Dat zou ongeveer 5 MB/s moeten zijn en niet 5 mili (maar die geef ik je) bits per seconde.KetchupFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:20:
Ik zit bij Ziggo en heb het internetpakket van 40 mbit. Dit zou ongeveer 5 mbps moeten zijn. Nu snap ik dat het verkrijgen van 100% data niet mogelijk is, maar ik krijg maar een downloadsnelheid van 1.1 mbps. Ik heb de standaard Ziggo router, die inmiddels al een paar jaar oud is. Is er een manier om mijn internetsnelheid te verhogen, op het nemen van een duurder abonnement na dan.
Je haalt nu dus ongeveer 1.1 MB/s wat ongeveer 10 Mbit/s, dat klinkt bijna te toevallig, precies 10Mbit/s
[ Voor 60% gewijzigd door Hann1BaL op 14-09-2015 15:47 ]
Ik had ooit Ziggo eens gebeld. Ze zeiden dat de verbinding erg slecht is op de plek waar ik woon. Opzich worden er niet veel apparaten gebruikt in dit huis en als die gebruikt worden is het hooguit Youtube of Facebook (behalve mijn PC dan).TheunG schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:42:
Heb je al geprobeerd om je hele netwerk te resetten? Het kan zijn dat veel apparaten ermee zijn verbonden, dat er veel storingen zijn in zijn omgeving. Loop bij jezelf maar eens na hoeveel apparaten je gebruikt die op je netwerk zijn aangesloten en welke het netwerk juist verstoren.
Ik heb al eens gekeken wat er gebeurd als ik alle apparaten uitschakel behalve die van mij, maar dat had geen effect op de snelheid.
klinkt alsof je gewoon op 10 Mbit zit... wat is je netwerk topografie?
En dan accepteer je dat? Weet niet wie het abo betaalt maar wmb mogen ze dan wel wat meer doen als het zo'n slechte lijn is. Anders zou ik me eens gaan richten op een andere provider.KetchupFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:45:
[...]
Ik had ooit Ziggo eens gebeld. Ze zeiden dat de verbinding erg slecht is op de plek waar ik woon.
Het beste kun je direct een kabel in je laptop/pc naar de kabelmodem van ziggo stoppen en dan testen via speedtest.ziggo.nl. Welke waardes komen dan naar voren?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Speedtest van Ziggo zegt 10.1 Mbps download en 1.57 upload. Dat is onzin. Het hoogste wat ik ooit heb behaald is 1.4 mbps. Net geprobeerd een Steam game te downloaden: terug bij de oude vertrouwde 1.1 mbps.
Geen idee. Ik weet niet eens wat dat is.borft schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:53:
klinkt alsof je gewoon op 10 Mbit zit... wat is je netwerk topografie?
Downloaden van een steam game is nou niet iets waarvan ik uit zou gaan dat die je volle internetsnelheid haalt. Met mijn 120 Mb/s lijn haal ik dan ook meestal de 14 MB/s niet.KetchupFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:27:
Speedtest van Ziggo zegt 10.1 Mbps download en 1.57 upload. Dat is onzin. Het hoogste wat ik ooit heb behaald is 1.4 mbps. Net geprobeerd een Steam game te downloaden: terug bij de oude vertrouwde 1.1 mbps.
En 10.1 Mb/s zou 1.2625 MB/s moeten zijn dus dat zit tussen je twee waarden in. Niet zo heel raar.
Ja dan hadden ze je dat wel van te voren moeten vertellen. Daarnaast is het volgens mij dan meestal zo dat hij ook met enige regelmaat weg moet vallen.KetchupFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:45:
Ik had ooit Ziggo eens gebeld. Ze zeiden dat de verbinding erg slecht is op de plek waar ik woon.
Het kan wel zijn dat je kabels binnenshuis heel slecht zijn.
Oftewel hoe zit je modem aan de UPC kabel? Is dat in je woonkamer of in je meterkast?
Aan wat voor een kleur kabel?
Graag reacties wijzigen en niet 2 achter elkaar plaatsen.KetchupFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:27:
Maar kun je, omdat het hier zo belangrijk is, heel goed onderscheidt maken tussen Mbps en MBps. Schrijf het anders voluit.
Je bedoelt hier 1.1 MByte per sec, met hoofdletter B dus.
Heb je al een andere poort op je modem geprobeerd? Andere kabel en PC via kabel had je al getest.
Al lijkt met de lage upload er inderdaad echt iets met je verbinding te zijn.
Weet je zeker dat het niet via wifi gaat? Zet je wifi uit tijdens de tests?
De verbinding valt inderdaad af en toe weg, wat op te lossen is met een snelle restart van de modem (stekker eruit halen).
De modem is aangesloten in de woonkamer. Er zit een zwarte elektriciteitskabel in en een doorzichtige ethernetkabel.
Ik heb geen WiFi kaart in mijn Pc zitten dus ik ben vrij zeker dat het internet niet via WiFi verloopt
De modem is aangesloten in de woonkamer. Er zit een zwarte elektriciteitskabel in en een doorzichtige ethernetkabel.
Ik heb geen WiFi kaart in mijn Pc zitten dus ik ben vrij zeker dat het internet niet via WiFi verloopt
Zit er toevallig ook een naam op die modem (iets van Cisco, Technicolor, Ubee ofzo) met typenummer? Dan weten wij wat voor vlees je in de kuip hebt.
En geef ook even signaalwaardes die je op de modem GUI kunt uitlezen (192.168.100.1 voor een echte modem, als er een router in zit hangt het IP af van type), dat zegt wat meer dan vage verhalen van horen zeggen over slecht signaal.
Sowieso, aan signaal zullen deze waardes niet liggen. Bij te slecht signaal krijg je packetloss dus retransmits, dus vrijwel nooit snelheden boven de 4Mbps. Bij 10Mbps heb je prima signaal maar ligt de bottleneck ergens anders.
Dat zou bij de router kunnen liggen. Je meldt dat je meerdere apparaten in huis op internet hebt, dus staat er ergens een router. Wat voor router is het (merk+type)? Of zit die functionaliteit in de modem? En wat gebeurt er als je alle apparaten op een na (je eigen PC bijvoorbeeld) loskoppelt van de router en dan nog eens test?
En geef ook even signaalwaardes die je op de modem GUI kunt uitlezen (192.168.100.1 voor een echte modem, als er een router in zit hangt het IP af van type), dat zegt wat meer dan vage verhalen van horen zeggen over slecht signaal.
Sowieso, aan signaal zullen deze waardes niet liggen. Bij te slecht signaal krijg je packetloss dus retransmits, dus vrijwel nooit snelheden boven de 4Mbps. Bij 10Mbps heb je prima signaal maar ligt de bottleneck ergens anders.
Dat zou bij de router kunnen liggen. Je meldt dat je meerdere apparaten in huis op internet hebt, dus staat er ergens een router. Wat voor router is het (merk+type)? Of zit die functionaliteit in de modem? En wat gebeurt er als je alle apparaten op een na (je eigen PC bijvoorbeeld) loskoppelt van de router en dan nog eens test?
Oslik blyat! Oslik!
Router iseen Linksys model wrt54g. Modem is denk ik een cisco EPC3212
Ik heb geen idee hoe ik de GUI aan kan vragen.
[ Voor 25% gewijzigd door KetchupFTW op 15-09-2015 00:22 ]
Ervan uitgaande dat je Windows gebruikt: simpel. Maak een snelkoppeling op jouw bureaublad en laat deze verwijzen naar cmd. Open de snelkoppeling en vul in "ipconfig". Je krijgt een standaardgateway te zien. Ga nu naar jouw browser en vul het ip-adres van de standaardgateway in. Je bent nu bij jouw apparaat.
Edit:
Is dit wel een modem?
Edit:
Is dit wel een modem?
[ Voor 4% gewijzigd door WK100 op 15-09-2015 00:22 ]
Dat gaat nie he, zelfs met dat 12 jaar oude bakbeest had ziggo daar een aparte modem voor..KetchupFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:56:
Het is een Linksys model wrt54g. We hebben geen apparte modem en router.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Wat gebeurt er met de snelheid als je je computer meteen aan het modem hangt inplaats van aan je router?
Of heb je specifiek aan Ziggo gevraagd je modem in bridge-mode te zetten?
Dan nog kun je je PC direct aan het modem hangen. Het kan wel tot 3 uur duren voordat je PC een (publiek) ip adres ontvangt. Zo kun je in ieder geval wel "schoon" zonder tussenliggend netwerk testen.GroundBreaking schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:14:
Wat gebeurt er met de snelheid als je je computer meteen aan het modem hangt inplaats van aan je router?
Fair point.rdfeij schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:24:
Dan nog kun je je PC direct aan het modem hangen. Het kan wel tot 3 uur duren voordat je PC een (publiek) ip adres ontvangt. Zo kun je in ieder geval wel "schoon" zonder tussenliggend netwerk testen.
Ik zeg doen en dan weten we meer.
Of evenrdfeij schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:24:
[...]
Dan nog kun je je PC direct aan het modem hangen. Het kan wel tot 3 uur duren voordat je PC een (publiek) ip adres ontvangt. Zo kun je in ieder geval wel "schoon" zonder tussenliggend netwerk testen.
ipconfig /release
ipconfig /renew
(en ipconfig /flushdns)
En kennelijk zit er de mogelijkheid in om de router op 10Mbit/s te zetten, dus wellicht is er dat aan de hand
David Schwartz wrote:
> Can anyone tell me why I might only be getting a 10Mbps connection
> (instead of 100Mbps) when I use my Cat 5 cable between my Linksys
> WRT54G and my laptop? What setting on which device might be involved?
>
> TIA,
> David
I don't have a laptop (will send you my shipping address). Until it
arrives, check through your router's setup screens - you may have
the WAN port set to 10mbps. Choose 100mbps or autonegotiate 10/100.
Zou natuurlijk ook kunnen komen door een hele lange slechte kabel.celshof schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:56:
En kennelijk zit er de mogelijkheid in om de router op 10Mbit/s te zetten, dus wellicht is er dat aan de hand
Dus dan blijft wat mij betreft het testen aan het modem een goede optie.(Zo kort mogelijke kabel andere kabel natuurlijk)
Dan kunnen we of vast dingen uitsluiten of vaststellen waar het zit.
Geen effect.GroundBreaking schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:14:
Iets meer info zou helpen.
Wat heb je precies gedaan?
Wat voor een kabel? Wat was de uitkomst van de ziggo speedtest?
Je hebt misschien wel een abonnement van 40mbit maar doe is een postcode check misschien kan je gewoon niet hoger halen de plaats waar je woont. Ik heb zelf ook een abbonnement van 40mbit maar ik kan ook niet meer dan 9mbit halen. en dit komt ook overeen met mijn download snelheid.
Dan zit je vast niet bij Ziggo.Tiepvoud1 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:02:
Je hebt misschien wel een abonnement van 40mbit maar doe is een postcode check misschien kan je gewoon niet hoger halen de plaats waar je woont. Ik heb zelf ook een abbonnement van 40mbit maar ik kan ook niet meer dan 9mbit halen. en dit komt ook overeen met mijn download snelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door GroundBreaking op 15-09-2015 09:43 ]
Dit is iets waar DSL techniek tegenaan loopt. Kabel heeft hier geen 'last' van.Tiepvoud1 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:02:
PS4 PSN: Dazzler2120
Aangezien je een linksys WRT54G hebt:
1. Zet je modem uit
2. Haal de router er tussen uit
3. Sluit de PC direct aan op het modem met de kabel.
4. Na 5 min: start het modem op
5. Na 1 minuut: start de PC op
De WRT54G kan echt voor veel vertraging zorgen, zeker als QoS ook aanstaat. Die dingen zijn nu toch echt wel verouderd. En ook al zijn de routers van ziggo niet geweldig: ze zijn wel beter dan de wrt54g's.
1. Zet je modem uit
2. Haal de router er tussen uit
3. Sluit de PC direct aan op het modem met de kabel.
4. Na 5 min: start het modem op
5. Na 1 minuut: start de PC op
De WRT54G kan echt voor veel vertraging zorgen, zeker als QoS ook aanstaat. Die dingen zijn nu toch echt wel verouderd. En ook al zijn de routers van ziggo niet geweldig: ze zijn wel beter dan de wrt54g's.
Ik zou je sterk adviseren de juiste termen te gebruiken. 10.1 Mbps is grofweb gelijk aan 1.1MBps. Er zit dus een grote kans in dat de speedtest het juiste resultaat geeft.KetchupFTW schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:27:
Daarnaast is het erg opvallend dat dit exact 10Mbps is. Ik verwacht dan ook dat er ergens in het netwerk een 10Mbit aansluiting zit.
Dus alsnog: Wat gebeurt er als je je PC rechtstreeks aan de Modem hangt?
Ik heb nu al een stuk of wat keer dezelfde tip voorbij zien komen (diegene die ik gisteren ook gaf) namelijk door de Linksys er van tussen te halen en dus de netwerkkabel direct in de kabelmodem (EPC3213) te steken.
Daarna op de pc uitvoeren
Daarna speedtest.ziggo.nl opstarten en de resulaten bekijken. Als je dan nog steeds 10Mb ziet dan zou ik even met Ziggo bellen met de vraag wat ze hier aan kunnen doen of dat zij eens testen willen uitvoeren.
Daarna op de pc uitvoeren
code:
1
2
| cmd [enter] ipconfig /renew [enter] |
Daarna speedtest.ziggo.nl opstarten en de resulaten bekijken. Als je dan nog steeds 10Mb ziet dan zou ik even met Ziggo bellen met de vraag wat ze hier aan kunnen doen of dat zij eens testen willen uitvoeren.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Of nog makkelijker voor iemand die eh... uitdagingen heeft met basic IP troubleshooting:celshof schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:56:
[...]
Of even
ipconfig /release
ipconfig /renew
(en ipconfig /flushdns)
1) modem uit, UTP eruit. PC uit.
2) modem aan, wachten tot het volledig online is (online-LED brandt continu)
3) PC direct bedraad op modem aansluiten.
4) PC aan.
Op moment dat PC geboot is, heb je een publiek IP en verbinding (mits modem online is, maar dat had je bij stap 2 al moeten weten).
Ik twijfel of het op 10Mbps zit. Er is nog altijd zoiets als overhead, met 10Mbps Ethernet ga je netto niet meer dan 9.5Mbps halen. TS heeft 10.1Mbps gehaald. Dat impliceert tenminste 100Mbps link speed.En kennelijk zit er de mogelijkheid in om de router op 10Mbit/s te zetten, dus wellicht is er dat aan de hand
[...]
Wel is de WRT54G stokoud en alleen sommige versies (2.0-4.0) zullen de volle 40Mbps kunnen halen. 1.0 en 5.0 bij voorbaat al niet. Ik zou dus erg graag willen weten welke snelheden direct op modem behaald worden.
Oslik blyat! Oslik!
GroundBreaking schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:37:
Downloaden van een steam game is nou niet iets waarvan ik uit zou gaan dat die je volle internetsnelheid haalt. Met mijn 120 Mb/s lijn haal ik dan ook meestal de 14 MB/s niet.
offtopic:
Moet je je regio bij instelling > downloads naar 'russia' zetten, dan kan die bij mij wel met 95% van mijn lijn downloaden
Moet je je regio bij instelling > downloads naar 'russia' zetten, dan kan die bij mij wel met 95% van mijn lijn downloaden
Kun je niet sowieso bij Ziggo een nieuwe modem krijgen die wat toekomstbestendiger is.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Modem is het probleem niet. De EPC3212 doet 8x4 DOCSIS kanalen en kan met twee vingers in z'n neus 200Mbps aan. Ideaal ding IMHO, geen crappy router ingebouwd, gewoon modem puur en simpel.True schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:15:
[...]
offtopic:
Kun je niet sowieso bij Ziggo een nieuwe modem krijgen die wat toekomstbestendiger is.
De 10-jaar oude router van TS is mogelijk het probleem, maar het is voorbarig om zelfs dat te roepen totdat hij de moeite neemt om met ons te delen exact wat er gebeurt als hij z'n PC direct op modem aansuit.
Oslik blyat! Oslik!
Hoewel je best een punt hebt:dion_b schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:10:
[...]
Ik twijfel of het op 10Mbps zit. Er is nog altijd zoiets als overhead, met 10Mbps Ethernet ga je netto niet meer dan 9.5Mbps halen. TS heeft 10.1Mbps gehaald. Dat impliceert tenminste 100Mbps link speed.
Wel is de WRT54G stokoud en alleen sommige versies (2.0-4.0) zullen de volle 40Mbps kunnen halen. 1.0 en 5.0 bij voorbaat al niet. Ik zou dus erg graag willen weten welke snelheden direct op modem behaald worden.
die overhead is echt heel minimaal en de meetresultaten zijn allerminst betrouwbaar. Je gaat netto echt wel meer dan 9.5 MBit/s halen met een 10 Mbit/s lijn.
Volgens mij staan er nu genoeg adviiezen over hoe de WRT54G er tussenuit te halen de boel te resetten en opnieuw te testen. Zolang de TS dat niet heeft gedaan heeft verder speculeren te weinig zin.
In ieder geval was een dergelijke router wel het probleem bij mijn ouders toen Ziggo nog 30/3 Mbit/s aanbood. Dat maakte ze niet uit want ze deden niet veel, maar de snelheid ging drastisch omhoog met een nieuwe router.
[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 15-09-2015 11:29 ]
Klopt, met die EPC3212 trek ik mijn volledige Ziggo 200/20 lijn vol. Zowel up als down. En dan zit er ook nog eens een WNDR3700 tussen.dion_b schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:24:
[...]
Modem is het probleem niet. De EPC3212 doet 8x4 DOCSIS kanalen en kan met twee vingers in z'n neus 200Mbps aan. Ideaal ding IMHO, geen crappy router ingebouwd, gewoon modem puur en simpel.
De 10-jaar oude router van TS is mogelijk het probleem, maar het is voorbarig om zelfs dat te roepen totdat hij de moeite neemt om met ons te delen exact wat er gebeurt als hij z'n PC direct op modem aansuit.
Mijn moeder kwam geheel toevallig vandaag met het nieuws dat ze een hogere internetsnelheid heeft aangeschaft. Daarom krijgen wij een nieuwe modem met ingebouwde router.
In ieder geval, een directe verbinding lost inderdaad het probleem op. Ik zit nu op 40 mbit.
Edit: Dit is heel raar! Ik zit inmiddels weer op mijn router, maar de snelheid blijft 40 mbit! Enig idee hoe dat kan?
In ieder geval, een directe verbinding lost inderdaad het probleem op. Ik zit nu op 40 mbit.
Edit: Dit is heel raar! Ik zit inmiddels weer op mijn router, maar de snelheid blijft 40 mbit! Enig idee hoe dat kan?
[ Voor 49% gewijzigd door KetchupFTW op 15-09-2015 16:30 ]
Geen idee, maar het is duidelijk wel je router.KetchupFTW schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:20:
Mijn moeder kwam geheel toevallig vandaag met het nieuws dat ze een hogere internetsnelheid heeft aangeschaft. Daarom krijgen wij een nieuwe modem met ingebouwde router.
De snelheid is dus ok. Wacht tot je de nieuwe modem/router hebt, en reset je router eens vaker als het weer mis gaat.
Is dit misschien de eerste keer dat beide apparaten "tegelijk" uit geweest zijn?
Anders blijft 1 van de twee toch de verbindingsinstellingen onthouden en kan het zijn dat ze op 10 Mb/s zijn blijven communiceren.
Anders blijft 1 van de twee toch de verbindingsinstellingen onthouden en kan het zijn dat ze op 10 Mb/s zijn blijven communiceren.
Zou daar niet onverdeeld blij mee zijn. Staan modem en router nu naast elkaar of op andere plaatsen? Als ze op andere plaatsen staan ga je er met een geintegreerde modem/router op achteruit qua dekking met een router/AP die ingebouwd is in de modem.KetchupFTW schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:20:
Bovendien is de performance geheid beter dan een 10-jaar oude WRT54G, maar zeker niet zo goed als een recente mid-range router/AP.
Zou het kunnen dat je a) nog nooit de firmware van dat ding geupgrade hebt (dus met stokoude en allicht buggy firmware draaide) en b) het zeer lang geweest is sinds laatste reboot. Als er memory leaks in de firmware zitten kan het zijn dat de RAM van dat ding volledig vol zat waardoor performance kelderde. Na reboot is het komende dagen/weken/maanden(/jaren?In ieder geval, een directe verbinding lost inderdaad het probleem op. Ik zit nu op 40 mbit.
Oslik blyat! Oslik!
Ze staan naast elkaar.dion_b schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:42:
[...]
Zou daar niet onverdeeld blij mee zijn. Staan modem en router nu naast elkaar of op andere plaatsen? Als ze op andere plaatsen staan ga je er met een geintegreerde modem/router op achteruit qua dekking met een router/AP die ingebouwd is in de modem.
Bovendien is de performance geheid beter dan een 10-jaar oude WRT54G, maar zeker niet zo goed als een recente mid-range router/AP.
[...]
Zou het kunnen dat je a) nog nooit de firmware van dat ding geupgrade hebt (dus met stokoude en allicht buggy firmware draaide) en b) het zeer lang geweest is sinds laatste reboot. Als er memory leaks in de firmware zitten kan het zijn dat de RAM van dat ding volledig vol zat waardoor performance kelderde. Na reboot is het komende dagen/weken/maanden(/jaren?) sneller.
Ik heb inderdaad nog nooit de firmware geupdate. Ik weet niet of stekker uit het stopcontact halen telt als een reboot. Ik ben een totale leek als het aankomt op netwerken, maar dat had je denk ik wel gemerkt ;p.
Reboot = reset = power cycle = aan/uit = stekker eruit en er weer in 
Netwerkapparaten zijn gewoon computers en werken niet anders.

Oslik blyat! Oslik!
Ik dacht misschien dat je een of andere geavanceerde IP adres NSA illuminati reboot bedoelde, verder weet ik wel wat reboot isdion_b schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:00:
Wat je doet:
Haal de stroomstekker uit je Cisco modem.
Sluit PC rechtstreeks aan op je Cisco modem met een ethernet kabel.
Sluit je Cisco modem weer aan met de stroomstekker.
Start je PC op en ga naar www.speedtest.ziggo.nl
De waarde moet ongeveer overeenkomen met deze screenshot:

In het rode vierkant komt je extern IP adres te staan, noteer deze, want hier kan ziggo eventueel om gaan vragen.
Als de waarde te laag is dan test je het nogmaals met een andere ethernet kabel.
Als de waarde nog te laag is dan zoek je je MAC adres van de huidige PC op, ziggo kan hier eventueel om gaan vragen, hoe je dat doet vindt je hier.
Test dit alles op een 2de PC en schrijf hiervan ook het MAC adres op. Het extern IP adres zal ongewijzigd blijven.
Haal als je een Tratek versterker hebt ook hier de stroom van los
Wacht 10 seconden en zet de stroom er weer op. Controleer nogmaals.
Wat je nu nog kunt doen is je Cisco modem terugzetten naar fabrieksinstellingen; Achterop het Cisco modem zit een klein knopje met daarbij de tekst "Reset". Houd dit knopje 5 seconden ingedrukt. Let op, alle gemaakte instellingen (zoals de naam van je draadloos netwerk, het wachtwoord etc.) worden weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Als dit alles niet werkt, kun je uitsluiten dat het probleem in jou 'domein' ligt. Het probleem ligt dan dus zeker bij Ziggo.
Daarom ga je dus na het uitvoeren van al deze stappen Ziggo bellen. Als het goed is kun je met de voorgaande uitgevoerde stappen hun complete procedure uitvoeren en vervolgens zal het tot een monteurs afspraak komen.
Haal de stroomstekker uit je Cisco modem.
Sluit PC rechtstreeks aan op je Cisco modem met een ethernet kabel.
Sluit je Cisco modem weer aan met de stroomstekker.
Start je PC op en ga naar www.speedtest.ziggo.nl
De waarde moet ongeveer overeenkomen met deze screenshot:

In het rode vierkant komt je extern IP adres te staan, noteer deze, want hier kan ziggo eventueel om gaan vragen.
Als de waarde te laag is dan test je het nogmaals met een andere ethernet kabel.
Als de waarde nog te laag is dan zoek je je MAC adres van de huidige PC op, ziggo kan hier eventueel om gaan vragen, hoe je dat doet vindt je hier.
Test dit alles op een 2de PC en schrijf hiervan ook het MAC adres op. Het extern IP adres zal ongewijzigd blijven.
Haal als je een Tratek versterker hebt ook hier de stroom van los
Wacht 10 seconden en zet de stroom er weer op. Controleer nogmaals.
Wat je nu nog kunt doen is je Cisco modem terugzetten naar fabrieksinstellingen; Achterop het Cisco modem zit een klein knopje met daarbij de tekst "Reset". Houd dit knopje 5 seconden ingedrukt. Let op, alle gemaakte instellingen (zoals de naam van je draadloos netwerk, het wachtwoord etc.) worden weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Als dit alles niet werkt, kun je uitsluiten dat het probleem in jou 'domein' ligt. Het probleem ligt dan dus zeker bij Ziggo.
Daarom ga je dus na het uitvoeren van al deze stappen Ziggo bellen. Als het goed is kun je met de voorgaande uitgevoerde stappen hun complete procedure uitvoeren en vervolgens zal het tot een monteurs afspraak komen.
Beste mensen, ik heb nogmaals jullie hulp nodig.
Wij hebben zojuist de nieuwe modem ontvangen. Nu was de snelheid nog steeds 40mbit. Dit snapte ik niet, want mijn moeder had gisteren tegen me gezegd dat we een duurder abonnement hadden genomen.
Dus heb ik maar gebeld naar Ziggo. Daar zeiden ze dat we eerst een 10mbit abonnement hadden en nu een 40mbit abonnement. Overigens heeft Ziggo de snelheden een tijdje geleden opgeschroeft. Hoe kan het dan, dat dat bij ons niet is gebeurd, maar nu mijn moeder €15,- meer betaald per maand dat opeens wel zo is.
Wij hebben zojuist de nieuwe modem ontvangen. Nu was de snelheid nog steeds 40mbit. Dit snapte ik niet, want mijn moeder had gisteren tegen me gezegd dat we een duurder abonnement hadden genomen.
Dus heb ik maar gebeld naar Ziggo. Daar zeiden ze dat we eerst een 10mbit abonnement hadden en nu een 40mbit abonnement. Overigens heeft Ziggo de snelheden een tijdje geleden opgeschroeft. Hoe kan het dan, dat dat bij ons niet is gebeurd, maar nu mijn moeder €15,- meer betaald per maand dat opeens wel zo is.
Misschien is het verstandig dat je de facturen en contracten er eerst eens bij pakt voordat je die vragen hier allemaal gaat neerplempenKetchupFTW schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:45:
Inderdaad. Als het goed is kun je in MijnZiggo exact zien waar je voor betaalt.
Overigens, totaalbedrag waar je voor betaalt is ook incl televisie en telefonie, kan dus goed zijn dat dat prijsverschil daarin zit.
Overigens, totaalbedrag waar je voor betaalt is ook incl televisie en telefonie, kan dus goed zijn dat dat prijsverschil daarin zit.
Oslik blyat! Oslik!
Reboot is power uit, 30 seconden wachten (ivb restspanning) en weer aan.dion_b schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:00:
Reset is gaatje achter in met een paperclip/tandenstoker indrukken.
10mb bestaat toch al jaren niet meer. Is al een tijdje 40/4, met €15 pm zou je 120/12 kunnen krijgen maarja kijk eerst dat contract maar eens na.KetchupFTW schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:45:
Maar hoe lang?rolandos582 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 04:40:
[...]
Reboot is power uit, 30 seconden wachten (ivb restspanning) en weer aan.
Reset is gaatje achter in met een paperclip/tandenstoker indrukken.

Serieus, je klaagt dat ik mierenneuk over bits vs Bytes (dat je trouwens verderop in zelfde post weer fout doet...), maar gaat hier een kunstmatig onderscheid maken tussen twee synoniemen. Meer dan beetje pot-ketel, zeker aangezien het hier niet bepaald gaat om SI-nomenclatuur.
Als het goed is, is stekker eruit en er weer in exact hetzelfde als kort een evt reset-knop indrukken of trouwens softwarematig een reboot forceren, namelijk dat RAM leeg wordt en opnieuw vanaf ROM geboot wordt met NVRAM settings. Het is soms niet goed, soms wordt alleen op bepaalde manier RAM echt geheel geleegd, worst-case die ik ken is dat een bepaald oud type modem niet minder dan vier verschillende, reproduceerbare gedragingen had bij verschillende manieren om te herstarten maar dat is een ontwerpfout, niet een standaard dat eigen naam verdient.
Kijk, een factory reset is iets anders. Dat is doorgaans langere tijd (5/10/15 seconden) een knop indrukken of een andere GUI setting om niet alleen RAM maar ook NVRAM te clearen.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1