geflitst met 140 op een 80 weg

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
migchiell schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:00:
[...]

Dit... als je al vijf overtredingen hebt gemaakt, heb je dan uberhaupt nog punten over op je rijbewijs?
Er gaan pas punten af van het beginners rijbewijs bij 30km te hard (afhankelijk van de plek, pas bij 40km/u te hard op de snelweg).
5x minder dan 30km/u te hard is nog steeds alle punten hebben..
Daniel36 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:55:
Betalen en cursus doen. Nooit meer zo hard rijden en blij zijn dat je geen brokken hebt gemaakt.
Het kan veul erger, lees doden en gewonden.
Een emg cursus wordt voor zover ik weet niet gegeven bij een enkele (snelheids) overtreding buiten de bebouwde kom.

[ Voor 34% gewijzigd door Fly-guy op 13-09-2015 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Knip. Het is hier geen HK, en op deze manier kom je er ook niet

[ Voor 82% gewijzigd door PWM op 13-09-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:02

Ethirty

Who...me?

Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:55:
[...]

Maar dan nog, hij kan het beter ergens doen waar het (juridisch) geen gevolgen heeft....
Ik zou het juridisch maar weglaten, ook in Duitsland kan je brokken maken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

Ethirty schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:14:
[...]

Ik zou het juridisch maar weglaten, ook in Duitsland kan je brokken maken.
Ik ben dan wel weer zo dat ik er niet automatisch van uit gaat dat iemand brokken maak, natuurlijk er is een risico.... Maar met 120 km/u op de snelweg kan je ook brokken maken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:52
Fly-guy schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:06:
[...]

Er gaan pas punten af van het beginners rijbewijs bij 30km te hard (afhankelijk van de plek, pas bij 40km/u te hard op de snelweg).
5x minder dan 30km/u te hard is nog steeds alle punten hebben..
Dat zou wmb ook wel mogen veranderen... stelselmatig kleinere overtredingen (maar nog steeds hard genoeg om € 300 boete te krijgen) mogen op een gegeven moment ook wel punten gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 01:34
Je neemt moedwillig een verhoogd risico waar je dat verboden wordt. De gevolgen kunnen desastreus zijn voor jezelf je familie en die van anderen. Er zijn hartverscheurende filmpjes van te zien welke je hiervoor waarschuwen. En dat vanwege een demper op je uitlaat?

In mijn ogen zijn dat bewuste pogingen tot doodslag en kom je er hier in nederland veel te makkelijk vanaf. Je mag blij zijn dat er niks ernstigs is gebeurt en dat je nu alleen met stress zit. Deal with it en ga eens goed nadenken hoe je de rest van je leven wil doorkomen. Met of zonder bloed aan je handen?

Ik hoop dat er heel snel zelfrijdende auto's komen want mensen bewijzen keer op keer niet capabel te zijn om juiste inschattingen en tonen keer op keer onverantwoord gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:17:
[...]

Ik ben dan wel weer zo dat ik er niet automatisch van uit gaat dat iemand brokken maak, natuurlijk er is een risico.... Maar met 120 km/u op de snelweg kan je ook brokken maken.
Iemand met 1.5 jaar ervaring 140 (+ correctie) zal niet lang goed gaan...
Hoewel het 1.5 jaar ervaring met te hard rijden is als TS al vijf keer de mist in ging hiermee, dan doe je sowieso iets niet helemaal goed ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:17:
[...]

Sowieso als je 140 in Duitsland gaat over een snelweg waar dat nog wel mag, dan verwachten mensen dat ook.

Op een 80km weg wanneer een stel fietsers gaat oversteken verwachten die niet dat er een idioot met meer dan 140 aan komt.

Laten we hopen dat als het mis gaat, de enige twee slachtoffers de TS en een boom zijn.

Edit: En voor je nabestaanden is het natuurlijk best kut. Maar je hebt wel cool 140+ kunnen rijden over een 80km weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 13-09-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

Tomatoman

Fulltime prutser

Sissors schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:40:
[...]
Maar je hebt wel cool 140+ kunnen rijden over een 80km weg.
En je hebt er zelfs een foto van om het te bewijzen })

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 02-07 16:56
Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:21:
[...]

Correct, maar een stafblad in het verkeer, dus niet volgens het Wetboek van Stafrecht.
Feit is wel dat dit wel consequenties kan hebben wanneer je bijvoorbeeld een professioneel verkeersdeelnemer bent of word. Denk aan taxichauffeur of bijvoorbeeld bij de overheid (defensie, politie e.d.)

Feit is dat je gedurende een aantal jaar traceerbaar bent in de zin dat je meer dan alleen een snelheidsovertreding van een paar km/u op je naam hebt staan. Maar goed, gezien de overtreding kan je er vanuit gaan dat je voorlopig toch niet mag rijden.

Zonder rijbewijs rijden is een misdrijf, doe je dit toch en ze zien dit heb je echt een serieus probleem..
Ik reageer even een paar pagina's verder maar volgens mij had hier niemand op gereageerd. Er zit namelijk helemaal geen verschil tussen verschillende "strafbladen". Enige waar verschil tussen zit is een Mulder boete maar dat is hier niet van toepassing. Dus ja je krijgt een strafblad, is het erg? Nee niet echt tenzij je Taxi chauffeur wil worden.

Verder zal je uit je auto verzekering geknikkerd (kunnen) worden en mag je naar Rialto (eventueel ook voor andere verzekeringen). Dus als je nog van verzekering wil wisselen de komende 8 jaar moet je dat nu ff heel snel doen. (ziektekostenverzekering telt niet mee omdat de verzekeraars je daar niet mogen weigeren).

Mijn advies, niks laten horen en wachten tot je een uitnodiging van de rechter krijgt. Dan je verhaal doen en eventueel vragen of je een hogere geld boete kan krijgen ipv ontzegging (al vraag ik me af of de rechter daar in meegaat met deze snelheden)
M2M schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:04:
[...]

dus als ik het goed begrijp wordt het rijbewijs van de kentekenhouder ingevorderd wanneer met de auto die op zijn naam staat meer dan 50 te hard gereden is?

Ongeacht of er bewijs is dat de kentekenhouder achter het stuur zat?
Ja daarom krijg je als kentekenhouder ook de mogelijkheid om een bestuurdersverklaring in te vullen. Als auto eigenaar wordt er van je verwacht dat je weet wie er in je auto rijdt

[ Voor 21% gewijzigd door GrooV op 13-09-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87260

Of als je nu nog geen werk hebt waar een rijbewijs voor nodig is kun je hem beter nu pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Klopt dat kan ook handig zijn, ook val je 2 jaar lang in de recidive regeling. Let op, deze gaat in op het moment van betaling van de boete. Dus als je pas over 3 jaar moet voorkomen gaat het pas over 3 jaar + betaal periode in.

Verder kunnen er geen punten worden ingehouden omdat dit alleen bij een staandehouding kan. Dus toch weer een beetje geluk voor de TS

[ Voor 23% gewijzigd door GrooV op 13-09-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 20:42
Fly-guy schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:06:
[...]

Een emg cursus wordt voor zover ik weet niet gegeven bij een enkele (snelheids) overtreding buiten de bebouwde kom.
Wat mij verteld is is dat een EMG wordt opgegeven als je een gevaar in het verkeer bent, ook als je bijvoorbeeld roekeloos inhaalt. Als de OvJ naar de historie van TS kijkt en een beetje een functionerend stel hersenen heeft, zal hij die EMG er gelijk op smijten. Als je zó hard rijdt en je er zó makkelijk achteraf over praat heb je geen flauw idee van het gevaar dat je vormt en moet je zo snel mogelijk uit het verkeer gehaald worden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:27:
[...]

Wat mij verteld is is dat een EMG wordt opgegeven als je een gevaar in het verkeer bent, ook als je bijvoorbeeld roekeloos inhaalt. Als de OvJ naar de historie van TS kijkt en een beetje een functionerend stel hersenen heeft, zal hij die EMG er gelijk op smijten. Als je zó hard rijdt en je er zó makkelijk achteraf over praat heb je geen flauw idee van het gevaar dat je vormt en moet je zo snel mogelijk uit het verkeer gehaald worden.
De OvJ heeft zich ook aan regels te houden en heel veel ruimte heeft hij in deze denk ik niet:
  • Bestuurders die zich onverantwoord hebben gedragen in het verkeer.
  • En die in één rit twee keer of vaker de verkeersregels hebben overtreden. Bijvoorbeeld met bumperkleven, afsnijden of door rood rijden.
  • Bestuurders die meer dan 50 km per uur te hard hebben gereden in de bebouwde kom. .
  • Of bestuurders die meer dan 31 km per uur te hard hebben gereden bij wegwerkzaamheden in de bebouwde kom.
  • Bestuurders van een brommer die meer dan 31 km per uur te hard hebben gereden in de bebouwde kom.
Bron
Alleen puntje 1 komt in aanmerking als reden voor een cursus, maar ik vraag me af of dat genoeg is.Daarnaast vraag ik me af of eerdere boetes (want minder dan 30km/u te hard gok ik zo, gezien de antwoorden van de TS) meespelen in de afweging cursus of niet. Dat het meegenomen wordt in het totale plaatje van boeten en duur van ontzegging, dat denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

M2M schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:38:
Dit is echt het beste topic op een zondagochtend. Jong bestuurder die zijn rijbewijs mag inleveren zonder geneuzel van K. Spee.

Wellicht nog een beetje advies. Je hoeft helemaal niets te bekennen. Innocent until proven guilty geldt ook in NL. Je bent ook niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
Zonder K. Spee? Heb je dit topic wel gelezen, lopen er minstens 10 rond. :+

Incl de slimmerikken die eerst zeggen dat ze geen medelijden hebben om vervolgens te melden dat ze zelf ook wel eens te hard rijden... Maar dat uitsluitend doen op plekken waar het kan!!! :D _/-\o_

TS heeft wat last van jeugdige overmoed, als het goed is heeft iedere jeugdige hier de grenzen van het toelaatbare opgezocht en (fors) overschreden bij tijd en wijle. En als je op dat moment (net als de ts) hier de consequenties van ondervind dan komt het uiteindelijk vast wel goed.

Ik heb ooit eens een boete gekregen waar ik 140 reed waar ik 70 mocht, op de motor even kijken hoe hard hij in zijn 1 ging, dus stoplicht op groen (ijsselallee zwolle) even vol door tot de 15.000 toeren en gas weer terug naar 70. En zo'n beetje net op de top geflitst uiteraard. :+ boete was destijds 365 euro en een jaar voorwaardelijk, niet bij de rechtszitting geweest (alsof dat iets uithaalt) maar het verschil was dat ik de jaren daarvoor geen enkele snelheidsovertreding had begaan ws. Boete aftikken en gedragen geblazen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Flagg schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:59:
[...]

Incl de slimmerikken die eerst zeggen dat ze geen medelijden hebben om vervolgens te melden dat ze zelf ook wel eens te hard rijden... Maar dat uitsluitend doen op plekken waar het kan!!! :D _/-\o_
Inderdaad, het is grappig om te zien dat veel users in dit topic het doen, maar dezelfde users het ook afkeuren van een ander.

Een user zei:
En geloof me, ik ben zeker niet roomser dan de paus, ik hem zelf een stevige tot vlotte rijstijl, maar rij op een manier dat ik risico's wel incalculeer.
Maar dat laatste doet iedereen, ook diegene die uiteindelijk toch een ongeluk veroorzaakt. Ook deze user kan een keer, geheel overtuigd van zijn eigen kunnen en risico inschatting, een fietser o.i.d. over het hoofd zien.

Nu kun je stellen dat iemand met een brein van 20 jaar oud en een rijbewijs nog geen 2 jaar op zak gigantisch veel slechter risico's kan inschatten dan iemand van 40 met al 2 decennia een rijbewijs, maar feit blijft dat iedereen fouten maakt en zeggen dat je het alleen doet waar het kan, is eigenlijk jezelf iets wijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:47:
Normaal doe ik het ook nooit ben een rustige bestuurder
Als jij al vaker boetes van tegen de € 300,- hebt in je anderhalf jaar als automobilist dan ben jij verre van een rustige bestuurder.

Ik heb mijn rijbewijs sinds mijn 18e, inmiddels toch iets meer dan 6,5 jaar: 3 boetes. 2x geflitst met 7 en 9km/h te hard en 1x aangehouden voor het niet stoppen voor een STOP bord en streep.

Rustige rijder zegt ie... Ze zouden je rijbewijs door midden moeten knippen en een aantekening laten maken bij autoverzekeraars.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 13-09-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:58

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Fly-guy schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:10:
[...]

Inderdaad, het is grappig om te zien dat veel users in dit topic het doen, maar dezelfde users het ook afkeuren van een ander.

Maar dat laatste doet iedereen, ook diegene die uiteindelijk toch een ongeluk veroorzaakt. Ook deze user kan een keer, geheel overtuigd van zijn eigen kunnen en risico inschatting, een fietser o.i.d. over het hoofd zien.

Nu kun je stellen dat iemand met een brein van 20 jaar oud en een rijbewijs nog geen 2 jaar op zak gigantisch veel slechter risico's kan inschatten dan iemand van 40 met al 2 decennia een rijbewijs, maar feit blijft dat iedereen fouten maakt en zeggen dat je het alleen doet waar het kan, is eigenlijk jezelf iets wijs maken.
Je hebt risico nemen en je hebt veel risico nemen. Gezien de lage pakkans in Nederland voor snelheidsovertredingen is het aannemelijk om te zeggen dat iemand die al 6 keer in 1,5 jaar tijd is gepakt structureel veel grote snelheidsovertredingen begaat. Dat is heel iets anders dan 'vmax+5' rijden met een 'vlotte rijstijl'. Dat zijn de verkeersdeelnemers die op de A1 met een snelheidslimiet van 100 met een oud barrel op je bumper komen rijden en met groot licht gaan flitsen omdat jij maar 110 rijd en ze er graag voorbij willen. En op het moment dat je opzij kan en gaat ze vol het gas intrappen en met een boze blik jouw kant op je inhalen.

En in tegenstelling tot wat mensen vaak beweren over flitspalen staan die wel degelijk op punten waar een hoge snelheid onwenselijk is. Als je zelf wel eens te hard rijd waar het kan, maar je snelheid laat zakken op plaatsen waar het niet kan dan ontloop je de meeste flitsboetes al in Nederland.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben bang dat dat moet zijn: "Maar dat laatste doetdenkt iedereen van zichzelf". De capaciteit van mensen om zichzelf voor de gek te houden is erg groot :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

MEN-O schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:38:
Dat word betalen, gelukkig ben je niet staande gehouden, en kun je je rijbewijs houden..
In België mag je dan voor de rechter verschijnen, die bepaalt de strafmaat en je bent sowieso minstens 15dagen je rijbewijs kwijt.

Been there, done that. Twice.

nemo55 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:28:
Je neemt moedwillig een verhoogd risico waar je dat verboden wordt. De gevolgen kunnen desastreus zijn voor jezelf je familie en die van anderen. Er zijn hartverscheurende filmpjes van te zien welke je hiervoor waarschuwen. En dat vanwege een demper op je uitlaat?

In mijn ogen zijn dat bewuste pogingen tot doodslag en kom je er hier in nederland veel te makkelijk vanaf. Je mag blij zijn dat er niks ernstigs is gebeurt en dat je nu alleen met stress zit. Deal with it en ga eens goed nadenken hoe je de rest van je leven wil doorkomen. Met of zonder bloed aan je handen?

Ik hoop dat er heel snel zelfrijdende auto's komen want mensen bewijzen keer op keer niet capabel te zijn om juiste inschattingen en tonen keer op keer onverantwoord gedrag.
Wow, serieus?
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

[ Voor 56% gewijzigd door Jellabie op 13-09-2015 14:51 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Punten of EMG cursus kunnen beide NIET omdat TS niet is staande gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

MEN-O schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:42:
Ik ben er bang voor dat beide gaat gebeuren, als je toegeeft dat jij de bestuurder was.. Je kunt natuurlijk Pinoccio gaan spelen en zeggen dat je je auto had uitgeleend aan iemand waar je de naam en/of verblijfsplaats niet weet.
Ja en zonder dat aan te kunnen tonen wie dat was maak je weinig kans.
visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:25:
Het was een 80km weg buiten de bebouwde kom

Heb hiervoor boetes gehad van onder de 300

Alleen maar snelheid niet zo heel erg spectaculair

Mijn rijbewijs heb ik nu net 1,5 jaar
Als je weet dat je je rijbewijs net 1.5 jaar hebt, en je deze blijkbaar nodig hebt voor je dagelijkse dingen, hou dan aub op met het hard rijden. Simpel. Stel cruise control in, stel een waarschuwing in op je navigatie als je harder dan X rijdt of hou op met autorijden, want je hebt duidelijk er niets van opgestoken bij theorie en / of verkeersborden in de praktijk.
Daniel36 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:32:
Niemand geïnteresseerd hoe je dat voor elkaar krijgt btw?
140 op een 80 km weg.
Ik wel, vertel?
Als het rustig is kan je vaak op zulke wegen doorkarren ja. Met een beetje auto lukt de 140 makkelijk.

Ik ben ook niet heilig (RS4, 440PK) maar ik heb wel van mijn fouten inmiddels geleerd. De wegen in Nederland laten het op sommige locaties wel toe harder te rijden dan toegestaan, maar je kunt gewoon niet optijd stoppen bij zo'n snelheid als een ander een fout begaat. En daar is waar die snelheidsregels er ook voor zijn; het voorkomen van de zoveelste dode in het verkeer.

Betuig spijt, take the blame, betaal de boete en zit het uit. Laat het een les voor je zijn.

mijn laatste boete was 457 euro voor iets meer dan 40km op de snelweg te hard te hebben gereden. Een jaar geleden bijna en sindsdien geen snelheidsovertreding ook meer begaan (Daar waar ik gepakt voor was dan :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:13:
De weg naar gemert binnendoor daar reed ik te hard
Ik kom uit Gemert en d'r is hier in de wijde omtrek geen weg waar >100, max 110, nog verantwoord is. En dan ga ik nog uit van een lege weg. Ik rij ook stevig door maar 140? :X Als je maar uit de buurt van m'n kinderen blijft mafkees...

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 13-09-2015 15:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

140 in een Astra is sowieso levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GrooV schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:52:
Punten of EMG cursus kunnen beide NIET omdat TS niet is staande gehouden
Voor EMG is dat geen vereiste. Als onomstotelijk vastgesteld is dat TS de bestuurder was, kan EMG wel degelijk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 197141 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:04:
140 in een Astra is sowieso levensgevaarlijk.
Standaard 1.6 ? Dan vraag je er wel om ja. Die auto's gaan prima mee tot 120, alles daarboven gaat het rammelen, trillen en wordt je remweg alleen maar langer.

Ik kan het weten, ik heb een astra als leenauto gehad voor ongeveer een week of 4. Mijn auto zelf stond nog in de garage.

@TS, laat deze video even op je inwerken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Anoniem: 58485 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:24:
[...]

Standaard 1.6 ? Dan vraag je er wel om ja. Die auto's gaan prima mee tot 120, alles daarboven gaat het rammelen, trillenen wordt je remweg alleen maar langer..

Ik kan het weten, ik heb een astra als leenauto gehad voor ongeveer een week of 4. Mijn auto zelf stond nog in de garage.

@TS, laat deze video even op je inwerken:

[video]
Da's niet alleen bij Astra's hoor :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik begin me inmiddels af te vragen of iedereen wel begrijpt waarvoor die EMG-cursus dient. Deze cursus kost € 1000 en dat bedrag komt bovenop de sanctie die de rechter aan je oplegt. Als de rechter een rijontzegging en een geldboete van € 900 oplegt en bovendien een EMG-cursus, is de totale strafmaat als volgt:
• rijbewijs tijdelijk kwijt
• € 1900 betalen (geldboete plus EMG-cursusgeld)
• aantal dagen voor volgen van cursus

De EMG-cursus is bedoeld voor echte wegpiraten, mensen die zonder het volgen van die cursus nooit meer hun rijbewijs zouden moeten terugkrijgen. Dan moet je denken aan mensen die keer op keer écht roekeloos rijden, de openbare weg gebruiken als racecircuit, of tijdens een enkele rit alle regels aan hun laars lappen. Denk daarbij aan bestuurders die in één rit bumperkleven en andere weggebruikers afsnijden en ook nog even een rotonde linksom nemen. Denk daarbij ook aan mensen die de vouwen uit de broek van wegwerkers rijden. Kortom: bestuurders die duidelijk aanwijsbaar anderen in gevaar hebben gebracht en die hier kennelijk niets van leren. Zij moeten leren dat wat ze doen levensgevaarlijk voor anderen en henzelf is - alleen als ze zich normaal gaan gedragen krijgen ze hun rijbewijs weer terug. Dat is het doel van die EMG-cursus, niets meer en niets minder.

Een EMG-maatregel is niet bedoeld voor mensen die veel te hard rijden, maar verder niet nog meer gevaarlijk rijgedrag hebben. Daarbij kun je denken aan 60 km per uur te hard rijden op een provinciale weg.

Maar wanneer zou die EMG-maatregel dan wél op zijn plaats zijn als je veel te hard rijdt? Bijvoorbeeld als je telkens ook nog eens de bochten afsnijdt of inhaalt waar het echt niet kan (allebei zeer gevaarlijk voor tegemoetkomend verkeer), of als je moet uitwijken voor verkeer dat de provinciale weg opdraait en onverbeterlijk doorrijdt zonder gas terug te nemen (dan heb je blijkbaar lak aan andere weggebruikers).

De topicstarter is geflitst op het moment dat hij veel te hard reed. Ander gevaarlijk weggedrag is niet geconstateerd. Dat wil niet zeggen dat hij geen andere overtredingen heeft begaan, maar de rechter mag zich (terecht) alleen uitspreken over dat wat vaststaat, niet over vermoedens en sentimenten. Het zou dan ook heel wonderlijk zijn als de rechter buiten de toch al zeer zware straf van een grote geldboete en een tijdelijke rijontzegging ook nog eens een EMG-maatregel zou opleggen.

Tot slot mijn eigen inschatting. Als de topicstarter alleen veel te hard heeft gereden en dat wel vaker doet, is de straf die hij nu gaat krijgen zwaar genoeg om hem zijn leven te laten beteren. Als hij echt een wegpiraat is, zal dit zeker niet de laatste keer zijn dat hij voor de rechter komt te staan. De felheid van sommige reacties in dit topic is mijns inziens wat overtrokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomatoman op 13-09-2015 16:13 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10
volgens mij is de heksenjacht zo wel weer genoeg, TS reed te hard en that's that. zometeen claimt iemand nog dat hij van geluk mag spreken dat hij door zijn onbesuisde gedrag nog op een haar na geen bus met verhongerde gevluchte kinderen het ravijn in heeft geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

zzattack schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:08:
volgens mij is de heksenjacht zo wel weer genoeg.
Volgens mij vraagt TS gewoon om dit soort commentaar of zie ik dat verkeerd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:07:
Een EMG-maatregel is niet bedoeld voor mensen die veel te hard rijden, maar verder niet nog meer gevaarlijk rijgedrag hebben. Daarbij kun je denken aan 60 km per uur te hard rijden op een provinciale weg.
Op zich een prima verhaal, echter veel te hard binnen de bebouwde kom is wel dergelijk reden tot het volgen van de cursus.
En dat komt ook wel dergelijk voor, ook zonder extra overtredingen. Meer dan 50 km/u te hard (31 bij werkzaamheden) kan, en is, genoeg (gebleken) voor veroordeling tot die cursus.

[ Voor 0% gewijzigd door Fly-guy op 13-09-2015 16:28 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

*knip* troll/HK-reply

[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 13-09-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoewel ik dat niet schreef, ben ik het er wel compleet mee oneens. Wanneer iemand niks fout doet behalve uit de bocht vliegen, en bij voorkeur uit Oost-Europa komt, willen heel veel mensen bij voorkeur een publieke lynchpartij. Rijdt iemand weer eens veel te hard, dan is het zo zielig dat ze geflitst zijn en is het probleem de flitsers.

Imo moet je iedereen gelijk bestraffen afhankelijk van wat ze fout doen: Oftewel als jij 140 rijdt waar je 80 mag, en een weg van rechts bijvoorbeeld over het hoofd ziet waar niemand uit komt, dan is dat voor mij qua wat je fout doet niet anders dan diezelfde weg over het hoofd zien waar net een gezin uit kwam.
Flagg schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:59:
[...]

TS heeft wat last van jeugdige overmoed, als het goed is heeft iedere jeugdige hier de grenzen van het toelaatbare opgezocht en (fors) overschreden bij tijd en wijle.
Dan is het fout met mij. Moet ik nu naar een psycholoog omdat ik niet met 1000kg+ bijna 2x te snel ben gegaan? Nu niet je eigen twijfelachtige keuzes in je jeugd goed praten door ze op andere te projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

RobIII schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:04:
[...]

Ik kom uit Gemert en d'r is hier in de wijde omtrek geen weg waar >100, max 110, nog verantwoord is. En dan ga ik nog uit van een lege weg. Ik rij ook stevig door maar 140? :X Als je maar uit de buurt van m'n kinderen blijft mafkees...
Heb je leuke kinderen dan?

Altijd die kinderen er weer bijslepen. ;(
Sissors schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:27:
[...]

Dan is het fout met mij. Moet ik nu naar een psycholoog omdat ik niet met 1000kg+ bijna 2x te snel ben gegaan? Nu niet je eigen twijfelachtige keuzes in je jeugd goed praten door ze op andere te projecteren.
Dus jij hebt nog nooit in je auto een handeling gedaan waarin je wellicht iemand anders in gevaar hebt gebracht? Hetzij te hard, hetzij even op je telefoon gekeken, cd'tje gewisseld telefoon aan de lader gehangen etc etc?

Zo nee dan ben je de enige in NL eo ws, of jij doet natuurlijk alleen dingen waarvan jij uiterst secuur de risico's van kan incalculeren... (We have a winner!!!!)

[ Voor 45% gewijzigd door Flagg op 13-09-2015 17:39 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Flagg schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:33:
[...]

Zo nee dan ben je de enige in NL eo ws, of jij doet natuurlijk alleen dingen waarvan jij uiterst secuur de risico's van kan incalculeren... (We have a winner!!!!)
Doet niet iedereen dat dan? :?

Ik laat gerust iets vallen als het verkeer meer aandacht behoeft.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 16:29

ThunderNet

Flits!

Daniel36 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:32:
Niemand geïnteresseerd hoe je dat voor elkaar krijgt btw?
140 op een 80 km weg.
Ik wel, vertel?

Ik zou contact opnemen met Justitie overigens en spijt betuigen zorgen voor een enigszins redelijke uitleg en betalen.
Dat is toch niet zo heel moeilijk?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ThunderNet schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:13:
[...]

Dat is toch niet zo heel moeilijk?
Die titel onder je nickname _O-

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eigenlijk zouden echte hardrijders als alternatieve straf een begrenzer op hun auto moeten krijgen, van zeg maar 100 km/u. Net als alcoholslot idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Soldaatje schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:44:
Eigenlijk zouden echte hardrijders als alternatieve straf een begrenzer op hun auto moeten krijgen, van zeg maar 100 km/u. Net als alcoholslot idee.
En dan 100 gaan rijden waar je 130 mag? Nee, dat is veilig. ;) Het is al erg genoeg dat er vrachtwagens met 80-90 op de rechterbaan rijden, dan wil je niet ook nog eens de linkerbaan meer dan nodig gaan blokkeren met mensen die fysiek niet harder kunnen dan 100.

Als je blijkbaar niet te vertrouwen bent met een rijbewijs, dan moet je niet allerlei noodgrepen gaan toepassen om het toch veilig te maken. IMO moet je dan gewoon je pasje inleveren voor lange tijd.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
NMe schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:51:
[...]

En dan 100 gaan rijden waar je 130 mag? Nee, dat is veilig. ;) Het is al erg genoeg dat er vrachtwagens met 80-90 op de rechterbaan rijden, dan wil je niet ook nog eens de linkerbaan meer dan nodig gaan blokkeren met mensen die fysiek niet harder kunnen dan 100.

Als je blijkbaar niet te vertrouwen bent met een rijbewijs, dan moet je niet allerlei noodgrepen gaan toepassen om het toch veilig te maken. IMO moet je dan gewoon je pasje inleveren voor lange tijd.
Ik haal ook regelmatig met 5 of 10 km in, gaat wel goed, met twee banen rij ik iets harder met drie kan het wel.
Oh ja, maar dat was het probleem natuurlijk, nou ja maak er dan 90 van, permanent inhaalverbod.

[ Voor 6% gewijzigd door Soldaatje op 13-09-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Soldaatje schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:56:
[...]

Ik haal ook regelmatig met 5 of 10 km in, gaat wel goed, met twee banen rij ik iets harder met drie kan het wel.
Als je daarmee bedoelt dat je de vrachtwagens in de rechterbaan met 85-90 km/u gaat lopen inhalen terwijl je 80 mag, dan vind ik dat ook jij een gevaar op de weg bent. ;) Mensen raken heel snel heel gefrustreerd als ze niet op zijn minst de maximumsnelheid kunnen rijden omdat er iemand voor ze rijdt die de weg blokkeert. Auto's afstellen zodat iemand geen enkele andere mogelijkheid heeft dan dat veroorzaakt alleen meer problemen en lost alsnog niks op, want een snelheidsduivel met een begrenzer op 100 kan nog steedes heel wat schade aanrichten in de bebouwde kom...
Oh ja, maar dat was het probleem natuurlijk, nou ja maak er dan 90 van, permanent inhaalverbod.
Dat laatste kun je nevernooit controleren, en met 90 los je alsnog niks op. Dan ga je alsnog een paar kilometer per uur harder dan de vrachtwagens en kun je alsnog heel veel schade aanrichten in de bebouwde kom...

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 13-09-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
NMe schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:59:
[...]

Als je daarmee bedoelt dat je de vrachtwagens in de rechterbaan met 85-90 km/u gaat lopen inhalen terwijl je 80 mag, dan vind ik dat ook jij een gevaar op de weg bent. ;) Mensen raken heel snel heel gefrustreerd als ze niet op zijn minst de maximumsnelheid kunnen rijden omdat er iemand voor ze rijdt die de weg blokkeert. Auto's afstellen zodat iemand geen enkele andere mogelijkheid heeft dan dat veroorzaakt alleen meer problemen en lost alsnog niks op, want een snelheidsduivel met een begrenzer op 100 kan nog steedes heel wat schade aanrichten in de bebouwde kom...

[...]

Dat laatste kun je nevernooit controleren, en met 90 los je alsnog niks op. Dan ga je alsnog een paar kilometer per uur harder dan de vrachtwagens en kun je alsnog heel veel schade aanrichten in de bebouwde kom...
Nee, dat doe ik zeker niet, ik bedoelde snelweg, meestal waar je 100 mag.
Maar inderdaad binnen bebouwde kom, dan wordt het wel lastiger begrenzen.
En een boete levert de regering natuurlijk wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26
Mensen raken heel snel heel gefrustreerd als ze niet op zijn minst de maximumsnelheid kunnen rijden omdat er iemand voor ze rijdt die de weg blokkeert.
Ik betrap mezelf hier ook regelmatig op. Laatst werd ik pislink omdat de persoon voor me zich precies aan de snelheid hield en dat binnen een 30 km zone! Kort daarna realiseerde ik me hoe stom ik bezig was...

Ik vermijd nu 30 km zones :D.
Geintje natuurlijk. Het probleem is vaak dat het overige verkeer zich ook niet aan de snelheidslimiet houd. Doe jij dat wel, dan gaan de overige verkeersdeelnemers geïrriteerd worden. Soms halen ze dan vreemde capriolen uit, waardoor er opnieuw een gevaarlijke situatie ontstaat. Denk bijvoorbeeld aan voor je invoegen, terwijl er net niet voldoende plek is.

[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 13-09-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:53
mijn advies... Rij binnen de bebouwde kon nooit te hard, buiten de bebouwde komt nooit harder dan 30km en op snelwegen nooit harder dan 40 a 45 km te hard :+
8)7

mijn advies ... houd je gewoon aan de regels en rij nooit te hard

vertrek op tijd, de tijd die je wint door te hard te rijden is verwaarloosbaar en je brengt er enkel jezelf en anderen mee in gevaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Mijn auto is veel zuiniger met 100 en 130 geeft veel geluidsoverlast, waar staat geschreven dat op de linkerbaan de max. snelheid.de norm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LA-384 schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:06:
[...]

Ik betrap mezelf hier ook regelmatig op. Laatst werd ik pislink omdat de persoon voor me zich precies aan de snelheid hield en dat binnen een 30 km zone! Kort daarna realiseerde ik me hoe stom ik bezig was...

Ik vermijd nu 30 km zones :D.
30 is sowieso helemaal geen fijne snelheid. :P Maar inderdaad, het frustreert mij ook heel snel, gaat helemaal nergens over. Mensen die je afsnijden en vervolgens voor je zitten op een plek waar je niet kan inhalen...en dan 5km/u te langzaam rijden. Ik ben best een rustige en voorzichtige chauffeur, maar in dat soort situaties ga ik me opwinden. Helemaal niet rationeel en het zakt weer helemaal weg als ik eenmaal voorbij die bejaarde ben, maar tot die tijd ben ik niet bepaald de rust zelve. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:07:
Ik begin me inmiddels af te vragen of iedereen wel begrijpt waarvoor die EMG-cursus dient.
In mijn zoektocht naar de redenen om een EMG-cursus op te leggen kwam ik op flitsservice.nl toch echt enkele topics tegen van mensen die zo'n 50+ km/u te hard hadden gereden en een EMG-cursus kregen nadat ze geflitst waren (voorbeeldje). 140 waar je 80 mag is ook absurd veel te hard. Goed, dat klinkt moraalridder-achtig, want iedere situatie is anders, maar het zijn geen snelheidsovertredingen meer die je per ongeluk kunt maken (140km/u is sowieso nergens in NL toegestaan).

En als de TS dan ook nog meldt dat hij al meerdere van dit soort (snelheids?)boetes heeft gespaard in pas 1,5 jaar tijd, kan er wel een beeld ontstaan van een wegpiraat zonder enig respect voor medeweggebruikers of verkeersregels. Wederom: zonder de verdere feiten te kennen is er moeilijk iets over te zeggen (de OvJ heeft meer gegevens), dus zo'n discussie heeft weinig zin. De stelling dat EMG niet voor snelheidsovertredingen bedoeld is, is echter aantoonbaar onjuist.
NMe schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:10:
[...]

30 is sowieso helemaal geen fijne snelheid. :P Maar inderdaad, het frustreert mij ook heel snel, gaat helemaal nergens over. Mensen die je afsnijden en vervolgens voor je zitten op een plek waar je niet kan inhalen...en dan 5km/u te langzaam rijden. Ik ben best een rustige en voorzichtige chauffeur, maar in dat soort situaties ga ik me opwinden. Helemaal niet rationeel en het zakt weer helemaal weg als ik eenmaal voorbij die bejaarde ben, maar tot die tijd ben ik niet bepaald de rust zelve. :+
Ik ken dat gevoel wel. Nergens in de wet staat dat je de maximumsnelheid moet rijden, maar mensen die daar zo'n 10km/u onder gaan hangen zijn doorgaans erg onzeker. Ik vraag me altijd af of ze wel een beetje relaxed achter het stuur zitten of dat ze doodsbang zijn voor de snelheid. Dat trage rijden gaat vaak gepaard met wat hoekerig rijden, je kent het wel: op het laatste moment een vluchtheuvel ontwijken, heel langzaam de bocht door (en dan niet vloeiend, maar met zo'n hoekerige correctie in de bocht).

Maar ik merk wel dat als je gewoon rustig erachter blijft hangen, je zelf ook rustig wordt. Een paar keer mensen voor laten in het verkeer werkt ook heel therapeutisch ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 13-09-2015 19:19 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 08:12
Ik leef met je mee OP, het is mij ook overkomen. Mocht mijn rijbewijs voor 4 maanden inleveren en een EMG cursus doen omdat ik zo slim was om met mijn brommert het binnen de bebouwde kom te doen. 8)7

Ben voorlopig gestopt met motorrijden en met de auto houd ik me grotendeels aan de snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 15:39
Ook ik vind het niet verantwoord om zo hard te rijden, maar dit is niet de HK en TS vraagt ook niet om een waardeoordeel ; termen als ' mafkees' vind ik wel een beetje eh.. tsja onnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Zo, het is wel mooi geweest. Er is geen discussiewaarde en de TS mag zich nog wel even achter de oren krabben wat ie heeft gedaan.

Als Vervoer topic, is dit nu wel echt eindig, alles wat gezegd moest worden is gezegd
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.