geflitst met 140 op een 80 weg

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 09:41
op 22-08-15 ben ik met 141 geflitst op een 80 weg

nu kreeg ik een brief van het cjib kennisgeving strafbaar feit en ontbieding verhoor

Met als feitcode VF065

Ook zit er een antwoord formulier bij

Wat moet ik nu doen ?

Bellen en forumulier invullen?

Alvast bedankt :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 09:31

DjVe

Hatsaflats!

Niet meer doen?

Maarree, er zal toch wel een begeleidende brief bij zitten? Anders zou je poging kunnen doen om ze eens te bellen. Volgens mij spreken ze er gewoon Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 15:39
Dat word betalen, gelukkig ben je niet staande gehouden, en kun je je rijbewijs houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het eerste contact zal waarschijnlijk telefonisch gaan om vast te stellen of jij de bestuurder was.

Daarna mag je je waarschijnlijk ergens in de toekomst verantwoorden bij de rechter, en ja de kans dat je je roze pasje moet inleveren is aanwezig hier.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Veel forum's zeggen niks doen en afwachten

Betalen ja dat zal wel moeten maar liever dat als me roze pasje inleveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
Ik ben er bang voor dat beide gaat gebeuren, als je toegeeft dat jij de bestuurder was.. Je kunt natuurlijk Pinoccio gaan spelen en zeggen dat je je auto had uitgeleend aan iemand waar je de naam en/of verblijfsplaats niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Bellen en forumulier invullen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 12-07 09:31

DjVe

Hatsaflats!

De eerste hit op google met VF065 geeft een aardig beeld met wat je mag verwachten. Die case is al iets ouder, dus wellicht er het een of ander is veranderd.

Ik zou gewoon meewerken en schuld bekennen. Waarschijnlijk krijg je een dikke boete in de koers van €900 en ontzegging van je rijbewijs van een maar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Hoelang zou zo iets duren en moet ik voorkomen?

Zit hier met dikke stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Volgens mij is alles boven de 50 standaard voorkomen.
Beide vragen kun je antwoord op krijgen zodra je belt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Kan wel even gaan duren. Ik ben ooit staande gehouden met 44 te hard na correctie, mocht dus net aan m'n pasje houden. De bekeuring vervolgens aangevochten en de stukken opgevraagd, de verbalisanten hadden er een puinzooi van gemaakt. De eerste rechtzitting begrepen zowel OvJ als rechter er helemaal niets van en de zaak is destijds aangehouden. Hele feest is nu ruim 3 jaar geleden en nog niets gehoord.

Kijk even op Flitsservice.nl. Zij geven advies bij snelheidsovertredingen, ook als je de boel niet aan wilt vechten kun je daar een hoop info vinden daar ze dit soort zaken dagelijks voorbij zien komen. Voel je anders vrij om me even een persoonlijk bericht te sturen als je meer info wilt daar ik geen tweezaaiing wil veroorzaken in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Van een onder forum (de eerste hit bij mij op google)

" Optie1: Je ontvangt een dagvaarding. Dan moet je naar de rechtbank toe en die gaan je wat vragen stellen. De OvJ zal de eis formuleren en de rechter doet dan uitspraak. Jij hebt als verdachte altijd het laatste woord.

Optie2: Je krijgt een brief van de OvJ. Een uitnodiging om op de koffie te komen bij de OvJ. De OvJ is voornemens je een strafbeschikking op te leggen en wil je daarvoor graag horen. Dit is de OvJ wettelijk verplicht als de totale boete 2000 euro of meer bedraagt en/OF als de OvJ jouw een strafrechtelijke OBM (je rijbewijs inleveren) wil gaan opleggen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:53:
Hoelang zou zo iets duren en moet ik voorkomen?

Zit hier met dikke stress
Lang. Ik ben in de zomer van 2014 gepakt en heb nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
MEN-O schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:03:
Van een onder forum (de eerste hit bij mij op google)

" Optie1: Je ontvangt een dagvaarding. Dan moet je naar de rechtbank toe en die gaan je wat vragen stellen. De OvJ zal de eis formuleren en de rechter doet dan uitspraak. Jij hebt als verdachte altijd het laatste woord.

Optie2: Je krijgt een brief van de OvJ. Een uitnodiging om op de koffie te komen bij de OvJ. De OvJ is voornemens je een strafbeschikking op te leggen en wil je daarvoor graag horen. Dit is de OvJ wettelijk verplicht als de totale boete 2000 euro of meer bedraagt en/OF als de OvJ jouw een strafrechtelijke OBM (je rijbewijs inleveren) wil gaan opleggen."
Ik kan je geen pb sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Ik las ook iets over een strafblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 11:30
Hoe lang heb je je rijbewijs trouwens? Als je die pas net een jaar hebt oid gaat dat niet in je voordeel werken. En is het je eerste boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:05:
Klopt, maar maak je daar niet druk om. Is meer een aantekening, ik ben voor m'n werk regelmatig gescreened zonder enig probleem. Deze aantekening plaatsen ze voor alle verkeersfeiten die niet via Mulder afgewikkeld worden. Stel dat jij dus morgen nog eens wordt gepakt met meer als 40 te hard + straalbezopen achter het stuur, dan laten ze dit erbij meewegen. Voor b.v. sollicitaties bij overheidsbedrijven is een hogere snelheidsoverschrijding geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

MEN-O schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:38:
Dat word betalen, gelukkig ben je niet staande gehouden, en kun je je rijbewijs houden..
Dit is dus niet correct...
Via het CJIB heeft de TS een Ontbieding voor verhoor gekregen.
Het betreft hier een strafbaar feit uit de wegenverkeerswet.
TS wordt dus uitgenodigd voor een gesprek bij een OvJ, vermoedelijk om te bepalen als hij ten tijde de overtreding de bestuurder van het voertuig is geweest. Is hij dit niet geweest dan zou hij dit met feiten aannemelijk moeten kunnen maken. Bijvoorbeeld een verwijzing c.q. een verklaring van een bestuurder anders dan hij die in zijn auto heeft gereden.

Gezien de snelheidsverdeling van is een "standaard financiële transactie" niet meer van toepassing.
De OvJ zal na de geschiedenis kijken van de overtreder, bijvoorbeeld eerdere overtredingen (van meer dan 30km/u of ander onveilig rijgedrag) Hier baseert hij zijn strafeis op.

Wanneer de overtreding is begaan binnen de bebouwde kom kan de eis zo maar komen op 3 tot 5 maand ontzegging van het rijbewijs, een educatie maatregel verkeersgedrag (CBR Cursus, verplicht en op eigen kosten, +/- 700 euro) en een boete van 800 t/m 1200 euro.

Reken er dus op dat je voor dit "geintje" een aantal maand je rijbewijs kwijt bent, en je zo'n 2000 euro aan kosten kan hebben. Plus het feit dat je indien je een beginnende bestuurder bent je een aantal punten op je rijbewijs krijgt, je zal daar door in de toekomst bij nieuwe overtredingen eerder en hoger worden gestraft.

Knap klote allemaal, mijn advies... Rij binnen de bebouwde kon nooit te hard, buiten de bebouwde komt nooit harder dan 30km en op snelwegen nooit harder dan 40 a 45 km te hard :+

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:05:
Correct, maar een stafblad in het verkeer, dus niet volgens het Wetboek van Stafrecht.
Feit is wel dat dit wel consequenties kan hebben wanneer je bijvoorbeeld een professioneel verkeersdeelnemer bent of word. Denk aan taxichauffeur of bijvoorbeeld bij de overheid (defensie, politie e.d.)

Feit is dat je gedurende een aantal jaar traceerbaar bent in de zin dat je meer dan alleen een snelheidsovertreding van een paar km/u op je naam hebt staan. Maar goed, gezien de overtreding kan je er vanuit gaan dat je voorlopig toch niet mag rijden.

Zonder rijbewijs rijden is een misdrijf, doe je dit toch en ze zien dit heb je echt een serieus probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Het was een 80km weg buiten de bebouwde kom

Heb hiervoor boetes gehad van onder de 300

Alleen maar snelheid niet zo heel erg spectaculair

Mijn rijbewijs heb ik nu net 1,5 jaar

[ Voor 12% gewijzigd door visblegamer op 13-09-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:25:
Het was een 80km weg buiten de bebouwde kom

Heb hiervoor boetes gehad van onder de 300

Alleen maar snelheid niet zo heel erg spectaculair

Mijn rijbewijs heb ik nu net 1,5 jaar
300 = 30?

Je bent dus beginnende bestuurder, ga er maar van uit dat je behoorlijk de klos bent. Ze zijn niet echt mals voor mensen die net hun rijbewijs hebben. lijdzaam je straf ondergaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dan heb je een punten rijbewijs toch, ben benieuwd hoeveel punten het je gaat kosten.

[ Voor 29% gewijzigd door Pierre op 13-09-2015 10:31 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08

_Arthur

blub

Hij zal wel 300 euro bedoelen. En dat zijn al snel overtredingen van rond de 30km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Helaas wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20

Daniel36

vernieuwde formule

Niemand geïnteresseerd hoe je dat voor elkaar krijgt btw?
140 op een 80 km weg.
Ik wel, vertel?

Ik zou contact opnemen met Justitie overigens en spijt betuigen zorgen voor een enigszins redelijke uitleg en betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

_Arthur schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:31:
[...]

Hij zal wel 300 euro bedoelen. En dat zijn al snel overtredingen van rond de 30km/uur.
Tja, dan is hij niet zo handig bezig... Wordt een duur rijbewijs voor hem, als hij hem al mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Zaten daar ook transactievoorstellen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Ik had de demper onder de auto laten terug plaatsen en de weg was verder leeg dus dacht even doortrappen naar 140 en daarna weer gas los gelaten om weer netjes 80 te gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
_Arthur schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:32:
[...]

Zaten daar ook transactievoorstellen bij?
Nee die moet ik gewoon op een bepaalde datum betaald hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Daniel36 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:32:
140 op een 80 km weg.
Ik wel, vertel?

Ik zou contact opnemen met Justitie overigens en spijt betuigen zorgen voor een enigszins redelijke uitleg en betalen.
Wij hebben hier een heel ander rechtsysteem dan in de VS, spijt betuigen kennen we niet in de wegenverkeerswet. Het systeem is hier gebaseerd om op de blaren te zitten wanneer je (herhaaldelijk) in de fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:34:
Nee die moet ik gewoon op een bepaalde datum betaald hebben
Dus die boete(s) zijn ook nog eens van recente datum?

Je gaat echt een flinke douw krijgen... zowel in Euro's als in wat maanden fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

_Arthur schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:37:
[...]

Dus die boete(s) zijn ook nog eens van recente datum?

Je gaat echt een flinke douw krijgen... zowel in Euro's als in wat maanden fietsen.
_/-\o_
Hij is denk ik wel zijn rijbewijs kwijt

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Niet meer doen en op de blaren zitten vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:38:
Niet meer doen en op de blaren zitten vrees ik
Denk niet dat je nog de kans krijgt om het te doen ;)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Rijbewijs voorlopig kwijt en boete ja dat bedoelde ik

[ Voor 70% gewijzigd door visblegamer op 13-09-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Je moet gewoon je rijbewijs een poos inleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:33:
Ik had de demper onder de auto laten terug plaatsen en de weg was verder leeg dus dacht even doortrappen naar 140 en daarna weer gas los gelaten om weer netjes 80 te gaan rijden
Hahahahaha..... Geloof je dit zelf? :+
Je haalt bewust je demper er onder uit, dit doe je met een reden (klonk het lekker in het gehoor?)
Doortrappen moet je niet op de Nederlandse wegen doen, die snelheidslimieten zijn er niet voor jan met de korte achternaam. Wil je door trappen, rij een paar km om richting Duitsland (de A31) van Bottrop tot aan de grens bij Groningen (of anders om) kan je er prima voor gebruiken (extreem rustige weg zonder limiet)

Maar goed, zoals Maxima geheel geregisseerd wist te vertellen "je bent een beetje dom".

Ik hoop echt dat je hier door anders na autorijden gaat kijken, ik heb namelijk al eens eerder bij een autowrak gestaan die zich om een boom had gevouwen. Die jongen van een jaar of 20 kon het niet meer na vertellen.

En geloof me, ik ben zeker niet roomser dan de paus, ik hem zelf een stevige tot vlotte rijstijl, maar rij op een manier dat ik risico's wel incalculeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pierre schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:38:
[...]

_/-\o_
Hij is denk ik wel zijn rijbewijs kwijt
Dat is wel praktisch 100 procent zeker ja, gezien zijn verleden (aldus eigen zeggen).

Zou me ook niet verbazen als het heel erg lang is dat hij zijn rijbewijs kwijt is, dit lijkt me niet iets wat afgedaan wordt met 1-2 maandjes zonder rijbewijs ;)

We hebben het hier immers niet bepaald over een lichte overtreding, maar over een zeer zware. Koppel dat aan zijn historie van vrij ernstige overtredingen (naar eigen zeggen) en het feit dat het hij zijn rijbewijs nog maar kort heeft, en ik zou alvast een andere manier gaan zoeken om naar je werk te komen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wil je meer advies, post dan ff op flitsservice.nl
offtopic:
1,5 jaar rijbewijs al diverse snelheidsovertredingen en dan "ff doortrappen" op een 80 weg. Ik hoop dat je je les leert, er zal verdomme maar net ff iemand anders niet opletten en aangereden worden door jou, ben je beide dood...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-07 19:53
Hmm.. net anderhalf jaar het rijbewijs, 61km/u te had rijden en ervoor al meerdere snelheidsboetes te pakken gehad tot 300 euro. Zelfs in Nederland moet je voor een boete van tegen de 300 euro al flink doortrappen, dat is niet per ongeluk met 55-60 in de bebouwde kom of 90 buiten de bebouwde kom. Zaten daar al geregistreerde boetes tussen (30+ km/u te hard)? Zo ja, dan kan je er zeker van zijn dat je dit keer het rijbewijs een flinke tijd kwijt bent. Ontzettend balen? Zeker weten, maar ook 100% eigen schuld.

Maar ja, als dat jouw standaard rijgedrag is dan heb ik er niet echt medelijden mee. Ik rijd zelf ook zeker niet altijd als een heilig boontje precies de maximum snelheid, maar ik houd het nog enigszins "beschaafd" (wel eens 130-135 op een rustige snelweg van 120, 85-90 buiten de bebouwde kom) en weet waar het (mijn inziens) kan en waar er wel of niet geflitst wordt (vaste danwel mobiele camera's).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Daniel36 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:32:
140 op een 80 km weg.
Ik wel, vertel?
Dat hoeft toch niet moeilijk te zijn? Kwestie van gas geven, op een rechte weg zit je dan zo op 140.
Die uitleg van de uitlaat testen zal niet tot strafvermindering leiden, maar is wel plausibel als uitleg dat dit een eenmalige overtreding was. Je zou nog kunnen ontkennen dat jij de bestuurder was, maar wat je dan eventueel als rijontzegging ontloopt, wordt dubbel en dwars gecompenseerd door je een hogere geldboete op te leggen.

Overigens weet je allang wat de OvJ of rechter je gaat vragen: waarom heb je die uitlaat niet op de snelweg uitgetest?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Normaal doe ik het ook nooit ben een rustige bestuurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Tomatoman: ik doelde op het niet gebruiken van het verstand, het gebruiken van het gaspedaal was wel duidelijk idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tomatoman schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:45:
[...]

Dat hoeft toch niet moeilijk te zijn? Kwestie van gas geven, op een rechte weg zit je dan zo op 140.

[...]

Die uitleg van de uitlaat testen zal niet tot strafvermindering leiden, maar is wel plausibel als uitleg dat dit een eenmalige overtreding was. Je zou nog kunnen ontkennen dat jij de bestuurder was, maar wat je dan eventueel als rijontzegging ontloopt, wordt dubbel en dwars gecompenseerd door je een hogere geldboete op te leggen.

Overigens weet je allang wat de OvJ of rechter je gaat vragen: waarom heb je die uitlaat niet op de snelweg uitgetest?
Op de snelweg mag je ook geen 141 km/u na correctie.... Dit is op de teller bij de meeste auto's dus zo'n 150 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:47:
Weet je dat zeker, je hebt een flinke historie zeg je zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tuurlijk.... geloof je dat zelf ook nog? Je gaf eerder al aan zware overtredingen begaan te hebben, en dit is een wel heel zware.

Zie je het patroon wat je aan het stichten bent zelf niet? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 18:53

Shunt

Boe

KillerAce_NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:44:
Wil je meer advies, post dan ff op flitsservice.nl
offtopic:
1,5 jaar rijbewijs al diverse snelheidsovertredingen en dan "ff doortrappen" op een 80 weg. Ik hoop dat je je les leert, er zal verdomme maar net ff iemand anders niet opletten en aangereden worden door jou, ben je beide dood...
Ja dat is de beste tip gaan posten op een forum vol met halfjes die elkaar allemaal lopen te circle jerken op hoe hard ze wel niet geflitst zijn en er onderuit gekomen zijn. Heel die site draait om het omzeilen van en onderuit komen van boetes / rijbewijs kwijt raken. If you done the crime you do the time!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Moi_in_actie schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:45:
Hmm.. net anderhalf jaar het rijbewijs, 61km/u te had rijden en ervoor al meerdere snelheidsboetes te pakken gehad tot 300 euro. Zelfs in Nederland moet je voor een boete van tegen de 300 euro al flink doortrappen, dat is niet per ongeluk met 55-60 in de bebouwde kom of 90 buiten de bebouwde kom. Zaten daar al geregistreerde boetes tussen (30+ km/u te hard)? Zo ja, dan kan je er zeker van zijn dat je dit keer het rijbewijs een flinke tijd kwijt bent. Ontzettend balen? Zeker weten, maar ook 100% eigen schuld.

Maar ja, als dat jouw standaard rijgedrag is dan heb ik er niet echt medelijden mee. Ik rijd zelf ook zeker niet altijd als een heilig boontje precies de maximum snelheid, maar ik houd het nog enigszins "beschaafd" (wel eens 130-135 op een rustige snelweg van 120, 85-90 buiten de bebouwde kom) en weet waar het (mijn inziens) kan en waar er wel of niet geflitst wordt (vaste danwel mobiele camera's).
Binnen de bebouwde kom was alleen tot 15 te hard

rest buiten bebouwde kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

met Shunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Moi_in_actie schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:45:
^^ Dat. 't Is het type dat motorrijders doodrijdt omdat-ie zelf zo nodig een verlengstuk nodig heeft.
Een half jaartje fietsen zal TS goed doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Moet je ook tegen de Ovj zeggen....
Dan kun je er vergif op nemen dat je een educatieve maatregel krijgt..
Als ze ergens een hekel aan hebben is het wel mensen die hun eigen gevaarzetting bagatelliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ach, middag in de nacht op een lege weg is dit nog niet zo heel gevaarlijk op zich.
Het is voornamelijk dom om de sancties die er op staan als je betrapt wordt.

Dit doen op een drukke weg is overigens wel oerstom imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Je gaat je er hier echt niet uit typen hoor... Je hebt het beeld over jezelf een paar opmerkingen terug al aardig compleet gemaakt :P :+

Excuses maken heeft ook helemaal geen zin, er zijn vast niet veel mensen die medelijden met je hebben, je straf ondergaan en wanneer je toch je rose kaartje mag behouden echt voor een mentaliteit verandering zorgen. Kom je bent 21... Je kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 20:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Lekker rijbewijsje intrekken hoop ik, je bent klaarblijkelijk vooralsnog niet geschikt om een rijbewijs te bezitten. En als je over een paar jaar weer mag gaan lessen, nog even een paar extra verplichte cursussen erbij uit eigen zak om je even op te frissen hoe het ook al weer wel moet op de openbare weg.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:52:
[...]

Je gaat je er hier echt niet uit typen hoor... Je hebt het beeld over jezelf een paar opmerkingen terug al aardig compleet gemaakt :P :+

Excuses maken heeft ook helemaal geen zin, er zijn vast niet veel mensen die medelijden met je hebben, je straf ondergaan en wanneer je toch je rose kaartje mag behouden echt voor een mentaliteit verandering zorgen. Kom je bent 21... Je kan het.
Zit niks anders op dan mijn straf ondergaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:49:
Binnen de bebouwde kom was alleen tot 15 te hard

rest buiten bebouwde kom
Dus in 1,5jaar tijd heb je al aardige waslijst aan snelheids overtredingen bij elkaar gespaard zo te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Daniel36 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:51:
Ach, middag in de nacht op een lege weg is dit nog niet zo heel gevaarlijk op zich.

Op een 80 weg bijna dubbel zo hard op de teller rijden, is nooit verantwoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
_Arthur schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:53:
[...]

Dus in 1,5jaar tijd heb je al aardige waslijst aan snelheids overtredingen bij elkaar gespaard zo te lezen?
stuk of 5 bekeuringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:47:
[...]

Op de snelweg mag je ook geen 141 km/u na correctie.... Dit is op de teller bij de meeste auto's dus zo'n 150 km/u
Afbeeldingslocatie: http://www.tegile.com/wp-content/uploads/2015/08/captain-obvious-south-park.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op een snelweg misschien niet, maar op een provinciale weg is het zelfs dan wel link. Kijk, 90/100 waar je 80 mag, dat valt allemaal wel te overzien. Maar 141 km/h is een ander pak koekjes.

Provinciale wegen zijn (enkele uitzonderingen daargelaten) meestal ook wegen met gelijkvloerse kruisingen (en lang niet altijd voorzien van verkeerslichten), waar ook fietsers of voetgangers (denk aan stappers die terugstrompelen/fietsen) oversteken, en die kijken daarbij vaak niet/slecht uit. Bij 141 km/h heb je weinig kans meer om op tijd stil te staan.

Veel provinciale wegen zijn ook minder overzichtelijk, door bebouwing, begroeiing (planten, bomen) langs de weg etc), en zijn lang niet overal verlicht (of slecht verlicht)...

Nee, zó hard over een provinciale weg is imho toch echt wel een beetje onverantwoord. Misschien 's nachts wat minder dan overdag, maar zelfs dan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:30

Ethirty

Who...me?

Weet niet precies hoe ik hierop moet reageren.

Eerste ingeving: rijbewijs inleveren en lekker gaan fietsen. Geeft een hoop rust en veiligheid voor de overige weggebruikers. Zo kort je rijbewijs en dan al zoveel overtredingen? Gevaar op de weg. Snap niet dat ze jou een rijbewijs hebben gegeven.

Accepteer je straf en hopelijk leer je ervan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:53:
[...]

Zit niks anders op dan mijn straf ondergaan
Die straf is voor mij bijzaak, iets met volwassen zijn en je eigen verantwoordlijkheden dragen.

Kijk, dat jij jezelf dood rijd moet je helemaal zelf weten, ik denk niet dat je op veel sympathie hoeft te rekenen in deze. Maar in het verkeer ben je niet alleen, mensen hebben er over het algemeen wat meer problemen mee dat jij een ander in het gevaar brengt. Een lege weg, ff uitproberen of wat dan ook is geen excuus. Die eenzame wandelaar of fietser zou jij maar mee nemen op je motorkap.

En zeg nu zelf, met je 1.5 jaar aan rijervaring ben jij natuurlijk de beste bestuurder die er ooit op de Nederlandse weg heeft rond gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:59:
[...]

Die straf is voor mij bijzaak, iets met volwassen zijn en je eigen verantwoordlijkheden dragen.

Kijk, dat jij jezelf dood rijd moet je helemaal zelf weten, ik denk niet dat je op veel sympathie hoeft te rekenen in deze. Maar in het verkeer ben je niet alleen, mensen hebben er over het algemeen wat meer problemen mee dat jij een ander in het gevaar brengt. Een lege weg, ff uitproberen of wat dan ook is geen excuus. Die eenzame wandelaar of fietser zou jij maar mee nemen op je motorkap.

En zeg nu zelf, met je 1.5 jaar aan rijervaring ben jij natuurlijk de beste bestuurder die er ooit op de Nederlandse weg heeft rond gereden.
Nee dat zeker niet

Moet nog een hoop leren en vooral hard rijden afleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:00:
[...]

Nee dat zeker niet

Moet nog een hoop leren en vooral hard rijden afleren
Tip: neem rijlessen, daar leer je hoe je echt moet autorijden, ipv maar wat aanmodderen. Je leert er ook de verkeersregels.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

wildhagen schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:02:
[...]

Tip: neem rijlessen, daar leer je hoe je echt moet autorijden, ipv maar wat aanmodderen. Je leert er ook de verkeersregels.
Lol.... Of koop een racefiets..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 09:52
Tomatoman schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:45:
[...]

Half Nederland kan zich tegenwoordig niet meer dan een koekblik met driecilinder veroorloven hoor...

80 km/h wegen zijn de gevaarlijkste wegen in Nederland. Dit omdat de weg vaak zo is aangelegd dat je er zeg maar... 140 kan rijden. Maar deze wegen zitten vaak vol met uitritten van erven en akkers. Je zult maar met 140 tegen een overstekende tractor botsen. Bovendien is er vaak geen parallelweg, dus je kan ook een 45km wagen tegenkomen. Die komt dus met 100 km/h dichterbij, en zal maar net na de bocht zitten...

Ik ben benieuwd waar TS de overtreding heeft begaan, zelf rijd ik bijvoorbeeld vaak in de N351 tussen Wolvega en Emmeloord, kaarsrechte 80 km/h weg met in het Friese deel heel goed overzicht, en op de stukken zonder uitritten kun je imo prima even 100 rijden (maar alsnog geen 140).
wildhagen schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:02:
[...]

De kans bestaat dat TS verplicht weer rijexamen moet afleggen (zeker mocht hij al een punt hebben), dus dan is dat ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Die rijlessen is weg gegooid geld, hij heeft zijn rijbewijs gehaald maar ik denk eerder gekregen bij een pakje koekjes of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-07 19:53
Ik ken jou niet, dus kan er niet definitief over oordelen, maar met al een aantal redelijke snelheidsovertredingen en nu dit trek ik het in twijfel :)

Als ik je een tip mag geven, en ja het mosterd na de maaltijd, maar dwing jezelf gedurende de eerste 5 jaar van je puntenrijbewijs heel rustig en beschaafd te rijden. Het kost wat moeite en zelfbeheersing, maar het loont zich, niet alleen financieel maar het geeft ook een stuk rust (tijdens het rijden en het niet hebben van een situatie als deze).
Ik ken het gevoel dat soms even flink optrekken of doortrappen heel verleidelijk is, zeker in het begin, maar als je de eerste 2 jaar rustig rijdt dan blijf je dit daarna ook doen. Ik had na het behalen van mijn rijbewijs al vrij snel een vlotte auto ter beschikking, maar heb daar alleen echt hard mee gereden in Duitsland (een enkele keer 260+). Tegenwoordig heb ik een nog leuker speeltje waarmee ik als het moet van 0 tot 100 kan in een goede 4.5 seconden, maar rijd ik nu harder of met grotere uitschieter? Nee, niet echt, hooguit eens een keer hard optrekken de snelweg op en inhaalacties gaan stuk sneller/gemakkelijker dan je anders gewend zou zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:39
Als ik jou was zou ik toch (op je eigen kosten) een keer een advocaat contacteren. Ik kan me namelijk voorstellen dat met jou voorgeschiedenis + verhaal van de demper verwijderd, een rechter je wel vraagt naar de staat van je wagen, en of de pk's die hij nu heeft wel overeenstemmen bij wat het RDW verwacht dat erin zit. Als dat niet overeen komt, kan het zijn dat je geen geldige verzekering meer hebt en dan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:43:
[...]
Doortrappen moet je niet op de Nederlandse wegen doen, die snelheidslimieten zijn er niet voor jan met de korte achternaam. Wil je door trappen, rij een paar km om richting Duitsland (de A31) van Bottrop tot aan de grens bij Groningen (of anders om) kan je er prima voor gebruiken (extreem rustige weg zonder limiet)

En geloof me, ik ben zeker niet roomser dan de paus, ik hem zelf een stevige tot vlotte rijstijl, maar rij op een manier dat ik risico's wel incalculeer.
Snelheidslimieten zijn natuurkunde en geen landsgrenskunde :X

De snelheids limiet is zo gesteld dat als je die snelheid hebt je zo goed als altijd genoeg tijd hebt om een relatief rustige aanpassing te doen als er iets om je heen gebeurt. Zodat je tijdens je aanpassing ook geen kettingreactie creeert door je reactie door te geven aan anderen.

Elk individu kan harder rijden dan de snelheids limiet maar op de weg ben je nou eenmaal geen individu.
Op de snelweg ben je een machinist die zich aan de diennstregeling houdt, een geen racecoureur die probeert Utrecht plat te krijgen.

Snelheidslimiet is dus gerelateerd aan doorstroming en uitwijkcapaciteit, en niet aan welk land je bent.
Als je een hairpin tegen komt waar staat dat je 200 mag maar fysisch alleen maar 50 kan rijdt je daar dus gewoon 30-40 omdat je de staat van het wegdek, je auto, oplettendheid van de tegenligger, enzzz niet weet.

Mensen die zoals jij hebben uitgevonden waar je te hard "kan" rijden, snappen het dus eigenlijk niet.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
No Place to Race - Mick Doohan

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 13-09-2015 11:09 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Ach met een astra 1.6 zijn de pk's niet zo spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:48
edit:

Zie dit als niet geschreven. Had even niet in de gaten dat er nog 2 pagina's meer waren :+

[ Voor 75% gewijzigd door LA-384 op 13-09-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
De weg naar gemert binnendoor daar reed ik te hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien dat je ook nog een EMG-cursus opgelegd krijgt (op eigen kosten!).

Kameraad van mij ook gehad, 130 @ 70 ringweg. Maar hij werd staande gehouden.
Geen medelijden mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

enchion schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:08:
[...]

Snelheidslimieten zijn natuurkunde en geen landsgrenskunde :X

De snelheids limiet is zo gesteld dat als je die snelheid hebt je zo goed als altijd genoeg tijd hebt om een relatief rustige aanpassing te doen als er iets om je heen gebeurt. Zodat je tijdens je aanpassing ook geen kettingreactie creeert door je reactie door te geven aan anderen.

Elk individu kan harder rijden dan de snelheids limiet maar op de weg ben je nou eenmaal geen individu.
Op de snelweg ben je een machinist die zich aan de diennstregeling houdt, een geen racecoureur die probeert Utrecht plat te krijgen.

Snelheidslimiet is dus gerelateerd aan doorstroming en uitwijkcapaciteit, en niet aan welk land je bent.
Als je een hairpin tegen komt waar staat dat je 200 mag maar fysisch alleen maar 50 kan rijdt je daar dus gewoon 30-40 omdat je de staat van het wegdek, je auto, oplettendheid van de tegenligger, enzzz niet weet.

Mensen die zoals jij hebben uitgevonden waar je te hard "kan" rijden, snappen het dus eigenlijk niet.

[video]
toon volledige bericht
Wat doe jij nu moeilijk? Ik verwijs de TS alleen maar naar een weg waar hard rijden minder consequenties hoeft te hebben qua financiële zin. Vanwege het simpele feit dat er op de door mij aangedragen weg geen Vmax geld qua door een overheid opgelegde snelheidsbeperking.

De A31 heeft behalve opritten namelijk geen hairpin en normaal gesproken ook geen tegenliggers. Ik geeft de TS alleen de tip wanneer hij zijn auto eens goed wil uitproberen dat hij dit op de A31 in Duitsland het beste kan doen. Of op het circuit natuurlijk, maar das een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689557

Boete €940,- oplopend tot 1100 afhankelijk van je geschiedenis m.b.t. snelheidsovertredingen.
Minimaal 2 maanden je rijbewijs kwijt.

En een EMG cursus.. Kosten 1002,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:22

OgWok

U.N.C.L.E.

Als je in je auto zit en je denkt dat je GTA aan het rijden bent....... tja, dan gaat het vet mis.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Emg cursus valt af

Is niet voor meer dan 50 te hard buiten de bebouwde kom tenzij weg werkzaamheden maar die waren er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
Durf ik te vragen wat voor auto je hebt :9 of ga ik dan off-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
Simpele astra g 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22
Of je komt net van een brommert af en je denkt dat je nog net zo makkelijk alles kan doen in een auto of je verdient het gewoon niet om een rijbewijs te hebben. En dan ook nog binnen de bebouwde kom.

5 PV's in 1,5 jaar. Ik rij al een 13 jaar waarvan de eerste vijf in een vlotte GTi en zelfs IK heb niet eens 5 bekeuringen gehaald in die 13 jaar. En ik ben ook geen brave rijder, maar rij wel bewust van waar het kan en woonwijken en bebouwde kom horen daar niet onder.

Wil je hard, prima provinciale weg en snelweg en niet huilen als er een OvJ je wil spreken omdat de limiet van 130 voor jou nog te weinig is.

Als ouder zou ik je nog persoonlijk gaan aanleveren op je gesprek bij de OvJ

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
SpoekGTi schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:20:
[...]

Of je komt net van een brommert af en je denkt dat je nog net zo makkelijk alles kan doen in een auto of je verdient het gewoon niet om een rijbewijs te hebben. En dan ook nog binnen de bebouwde kom.

5 PV's in 1,5 jaar. Ik rij al een 13 jaar waarvan de eerste vijf in een vlotte GTi en zelfs IK heb niet eens 5 bekeuringen gehaald in die 13 jaar. En ik ben ook geen brave rijder, maar rij wel bewust van waar het kan en woonwijken en bebouwde kom horen daar niet onder.

Wil je hard, prima provinciale weg en snelweg en niet huilen als er een OvJ je wil spreken omdat de limiet van 130 voor jou nog te weinig is.

Als ouder zou ik je nog persoonlijk gaan aanleveren op je gesprek bij de OvJ
Het was buiten de bebouwde kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689557

Denk dat er wel redelijk iets mis is met je eigen inzicht naar je rijstijl.

Je geeft aan ik ben normaal een rustige rijder..
En vervolgens wel al 5 bekeuringen in 1,5 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22
visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:21:
[...]

Ja deze wel ja, die overige niet allemaal toch, daarbij heb je het over dat je nog veel te leren hebt, zoals het hard rijden afleren.

Ik vraag me af wat voor rij instructeur je hebt gehad dan want mij is hard rijden nooit aangeleerd.....

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Tja en dat is ook echt een auto om hard mee te rijden haha |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
visblegamer schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:21:
[...]

Deze keer, maar je hebt ook al van 15km/u te hard binnen toch? Dat is dus 70 op de teller op een 50 weg... Of 50 op een 30 weg. Ik hoop de eerste trouwens.

Ben inderdaad bang (of blij als je bij mij in de buurt rijd) dat je het rijbewijs tijdelijk kwijt bent. Zijn er sowieso geen punten al afgetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 689557 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:22:
Je geeft aan ik ben normaal een rustige rijder..
En vervolgens wel al 5 bekeuringen in 1,5 jaar tijd.
Verschil zit in de hoogte, 5 in 1,5 jaar tijd van ~1-5km/u, gevalletje klote pech en jammer. Dit zijn snelheden die wel ver boven de toegestane limiet zitten. Ik dacht dat je bij 2x 30+ al een punt kwijt was? Mijne is alweer 7 jaar oud, maar kreeg er toen een folder bij met alles wat mij punten zou kosten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het punt dat de topicstarter iets stoms heeft gedaan is inmiddels wel voldoende gemaakt. Zullen we er maar even een poll van maken? Dat voorkomt dat we 100 keer hetzelfde moeten lezen. En ja, ook ik vind het een stomme actie.

Poll: Deed visblegamer iets stoms?
Ja
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395338&layout=6&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
first

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Helemaal niet, de weg is geen testplek, wat "kan" hangt heel veel af van dingen waar je geen zicht op hebt/ kennis van hebt.
Als een weg of een land geen regels heeft betekent niet dat daar de fysica anders is, en ook niet dat je dan zomaar medeweggebruikers kan gaan uitmoorden.
Elke situatie heeft z`n eigen oplossing/mogelijkheid, met een gedeelte indekking voor wat je niet ziet aankomen en ook nivellering tbv doorstroming.
Als je dit goed inschat/snapt zal je vaak erg dicht in de buurt komen van de gestelde snelheid, en ook vaak zelfs iets eronder.
Ik geeft de TS alleen de tip wanneer hij zijn auto eens goed wil uitproberen dat hij dit op de A31 in Duitsland het beste kan doen.
Ook daar niet dus.
We zijn nl niet in oorlog met Duitsland, we zijn zelfs tegenwoordig officieel hetzelfde land, dus gedraag je daar ook naar. We hebben dus geen gerechtvaardigde reden om Duitsers te pesten.
Of op het circuit natuurlijk, maar das een ander verhaal.
Is het juiste antwoord. Gefeliciteerd daarvoor.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Dit is echt het beste topic op een zondagochtend. Jong bestuurder die zijn rijbewijs mag inleveren zonder geneuzel van K. Spee.

Wellicht nog een beetje advies. Je hoeft helemaal niets te bekennen. Innocent until proven guilty geldt ook in NL. Je bent ook niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20:30

Ethirty

Who...me?

enchion schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:37:
[...]

Ook daar niet dus.
We zijn nl niet in oorlog met Duitsland, we zijn zelfs tegenwoordig officieel hetzelfde land, dus gedraag je daar ook naar. We hebben dus geen gerechtvaardigde reden om Duitsers te pesten.
Duitsers pesten? Hetzelfde land? Waar heb je het over? 8)7
Laatste keer dat ik gecheckt heb, hebben we toch echt een eigen regering, landsgrenzen etc. En volgens mij hebben ze daar toch echt enorme lappen beton zonder snelheidsrestrictie. Of het slim is met maar anderhalf jaar ervaring is een tweede.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Pierre schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:25:
[...]

Tja en dat is ook echt een auto om hard mee te rijden haha |:(
Wat maakt dat uit? gaat een flitspaal niet af als je met bijvoorbeeld een Ferrari er langs rijd met 140km/u. Net of het zo'n wereldschokkende snelheid is :F

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Betalen en cursus doen. Nooit meer zo hard rijden en blij zijn dat je geen brokken hebt gemaakt.
Het kan veul erger, lees doden en gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ethirty schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:45:
[...]

Duitsers pesten? Hetzelfde land? Waar heb je het over? 8)7
Laatste keer dat ik gecheckt heb, hebben we toch echt een eigen regering, landsgrenzen etc. En volgens mij hebben ze daar toch echt enorme lappen beton zonder snelheidsrestrictie. Of het slim is met maar anderhalf jaar ervaring is een tweede.
Maar dan nog, hij kan het beter ergens doen waar het (juridisch) geen gevolgen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

M2M schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:38:
Dit is echt het beste topic op een zondagochtend. Jong bestuurder die zijn rijbewijs mag inleveren zonder geneuzel van K. Spee.

Wellicht nog een beetje advies. Je hoeft helemaal niets te bekennen. Innocent until proven guilty geldt ook in NL. Je bent ook niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
Dan gaat de sanctie naar de kentekenhouder. Oh wacht dat is TS ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 20:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Erasmo schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:56:
[...]

Wellicht staat de auto nog op naam van mama....

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00
Waah schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:27:
[...]

Deze keer, maar je hebt ook al van 15km/u te hard binnen toch? Dat is dus 70 op de teller op een 50 weg... Of 50 op een 30 weg. Ik hoop de eerste trouwens.

Ben inderdaad bang (of blij als je bij mij in de buurt rijd) dat je het rijbewijs tijdelijk kwijt bent. Zijn er sowieso geen punten al afgetrokken?
Dit... als je al vijf overtredingen hebt gemaakt, heb je dan uberhaupt nog punten over op je rijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Erasmo schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:56:
[...]

dus als ik het goed begrijp wordt het rijbewijs van de kentekenhouder ingevorderd wanneer met de auto die op zijn naam staat meer dan 50 te hard gereden is?

Ongeacht of er bewijs is dat de kentekenhouder achter het stuur zat?

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 13-09-2015 12:05 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

shaggy8675 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:59:
[...]

Wellicht staat de auto nog op naam van mama....
:9

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.