Erg sloom internet laatste tijd (ziggo)

Pagina: 1
Acties:

• lukesenna1998
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-02 19:30
Sinds ongeveer een maand hebben wij erg sloom internet wij hebben een abonnement bij ziggo van 50mb/s
We hebben een technicolor 7200 u modem (in bridge modus) samen met een Sitecom X7 AC1200 router.
De internetsnelheid is erg verschillend. als mijn laptop er mee verbonden is dan kunnen youtube filmpjes van 1080p meestal wel goed afspelen. maar als ik ga skypen of Gta online ga spelen dan daalt de snelheid dramatisch. Als ik mijn snelheid dan test op speedtest dan gaat de snelheid van 40mbs naar 20mbs binnen 10 sec en daarna kan de test gewoon niet afgerond worden.

Ik heb gelezen dat dit probleem met ip flooding te maken kan hebben. (maar op onze modem is er geen optie met firewall)
wel heb ik op mijn sitecom router de firewall uitgeschakeld zonder enige verandering.

Ook hebben wij ziggo al 2x gebeld en zij zeggen dat de modum normaal werkt.

heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Bleh Sitecom...
Laat Ziggo je router maar uit Bridge modes halen, en dan weer testen of je internet nog steeds raar doet...

Als het nog niet opgelost is kun je het beter hier vragen: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 12:23
Of sluit je pc direct aan op het modem. Moet je wel in je router dhcp release doen, anders zou het zo kunnen zijn dat je moet wachten tot de lease verlopen is voordat je een adres krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesenna1998
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-02 19:30
Ik merk dat de router vooral sloom wordt bij downloaden en als er meerdere gebruikers opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Reset je router is naar fabrieksinstellingen:
30-30-30 reset

En verwijder die Sitecom is!
Je geeft zelf al aan dat je router sloom wordt bij meer gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kmichael schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:01:
Reset je router is naar fabrieksinstellingen:
30-30-30 reset

En verwijder die Sitecom is!
Je geeft zelf al aan dat je router sloom wordt bij meer gebruikers...
Ongenuanceerde onzin. En het is "eens", niet "is". 8)7

Wel is het verstandig om de bottlenecks in huis eerst uit te sluiten door bedraad, inderdaad het liefst direct op 'het modem' (ziggo dus) te testen. Let wel op dat als jouw Ziggo-router in bridge mode staat, de testcomputer een publiek IP-adres krijgt en daarmee dus direct voor aanvallers bereikbaar is. Zorg dus voor een goede firewall.

Mocht dat wel snel werken, breid dan je netwerk weer verder uit om zo de boosdoener te vinden. Je kunt dan trouwens Ziggo al niet meer de schuld geven ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Room42 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:12:
[...]

Ongenuanceerde onzin. En het is "eens", niet "is". 8)7

Wel is het verstandig om de bottlenecks in huis eerst uit te sluiten door bedraad, inderdaad het liefst direct op 'het modem' (ziggo dus) te testen. Let wel op dat als jouw Ziggo-router in bridge mode staat, de testcomputer een publiek IP-adres krijgt en daarmee dus direct voor aanvallers bereikbaar is. Zorg dus voor een goede firewall.

Mocht dat wel snel werken, breid dan je netwerk weer verder uit om zo de boosdoener te vinden. Je kunt dan trouwens Ziggo al niet meer de schuld geven ;)
Oh nee wat doe ik nou foeiii, als er een taalfout inzit werkt deze oplossing zeker niet...!
Misschien kun je hier aan mee doen https://www.facebook.com/HetGrootDicteeDerNederlandseTaal

Je zegt precies het zelfde, wat anderen en ik ook al hebben aangegeven om te proberen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnbaar zit iemand met Torrents te werken, en gooit het je upload vol.

Als die volzit dan is je download enorm traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:00:

Waarom zou het downloaden traag gaan als de upload vol zit?

--

Is het bedraad getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:00:

Het gaat hier niet om xDSL maar om bekabeld internet. Je kan zowel de upload als download gewoon vol gooien.

Zit er iemand te Torrenten? Zo ja verlaag het aantal connecties eens, een connectie of 25-30 per torrent is al ruim voldoende. Zorg er daarnaast voor dat er hooguit 2 of 3 torrents tegelijk actief mogen zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een download worden er ACK pakketjes verstuurd (een soort "acknowledged") om te bevestigen dat het pakketje wat je download ontvangen is. Wanneer je upload vol zit, dan kan het niet snel genoeg meer die bevestigingen versturen. Wat er dan gebeurd is dat er vertraging zal ontstaan, en de downloadsnelheid zal minderen.

Zet alles maar eens uit, dus al je torrents, en download dan eens. Je ziet dat het op volle snelheid gaat. Doe dat nu nog eens en zet eens een FTP upload aan met maximale uploadsnelheid. Je download keldert opnieuw de grond in.

Het is niet zo dat als je 50Mbit down en 8Mbit up hebt je ten alle tijde 50/8 ook gebruiken kunt. Het eerste geval is zo (50mbit down constant) maar dat keldert zodra je de 8Mbit upload gaat gebruiken.

En aangezien er iemand waarschijnlijk in het netwerk met torrents zit te werken is dat waar jij nu last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:38:
Zet alles maar eens uit, dus al je torrents, en download dan eens. Je ziet dat het op volle snelheid gaat. Doe dat nu nog eens en zet eens een FTP upload aan met maximale uploadsnelheid. Je download keldert opnieuw de grond in.
... Als je een incapabele router hebt. Normaalgesproken krijgt iedere verbinding een gelijke kans om pakketjes te versturen. Als je met 1 verbinding voldoende pakketjes genereert om de upload vol te krijgen, gaat de tweede verbinding die de download vol kan krijgen de helft van de uploadbandbreedte kunnen claimen om bevestigingen te sturen. In de praktijk is dat wel erg veel bandbreedte voor wat bevestigingetjes, en zie je de uploadverbinding iets trager worden en de downloadverbinding haalt ook net het maximum niet (vanwege de bevestigingen die binnenkomen voor de upload).

Waar dit fout gaat is wanneer er bijvoorbeeld torrents actief zijn. Dit zijn vaak verbindingen die niet heel veel bandbreedte gebruiken, maar het zijn er wel veel. Aangezien iedere verbinding even veel kans op bandbreedte krijgt, gaat de torrent de internetlijn 'claimen' omdat het nu eenmaal veel verbindingen zijn, en daarmee andere verbindingen wegdrukt.

Voeg hier nog eens aan toe dat sommige routers ronduit incapabel zijn als ze veel verbindingen te verwerken krijgen, en de snelheden gaan tegenvallen. Naast onderzoeken of de router een probleem is, kan ik ook nog de suggestie geven om de torrent-client te beperken: de meeste torrent-clients hebben opties om bandbreedte voor zichzelf te limiteren, en kunnen daarmee zelf voorkomen dat ze een internetlijn verstoppen.

edit: Als het om torrents gaat tenminste, want dat is niet bevestigd zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zonder torrents (Zet maar eens een FTP upload open) gaat je downloadsnelheid omlaag.

Ik wil het best voor je testen hoor B) Een 500MB bestand naar m'n eigen server uploaden en dan een download starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik duw wekelijks 150GB aan backups door de upload van mijn internetlijn, tegen maximale snelheid, en als ik ga downloaden gaat de backup gewoon iets trager en haal ik de maximale download alsnog (nouja, behalve wat er dus aan bevestigingen van mijn upload vanaf gaat. Maar dat is bijna verwaarloosbaar weinig). Je kan me enkel er van overtuigen dat jouw router wat minder capabel is dan die van mij...

[ Voor 16% gewijzigd door dcm360 op 13-09-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo, met een 'kale' lijn:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/efHlSUvwpVrA0Y2VOFlayKkM/full.jpg

Ziggo, met een upload gaande:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YatlFMmWGaf8qS1Nl79YO7l7/full.jpg

Bij nader inzien heb je mischien toch gelijk. :P De router inderdaad die het 'aantal connecties' tegelijk niet kan verwerken. Dan moet je inderdaad het aantal verbindingen per PC terugschroeven naar bijv 20. Dan heeft iedereen een optimaal internet.

vroeger was het zo met kabel of DSL internet dat de upload vaak 'vrij' moest zijn wou je het maximale halen. Maar blijkbaar zit er zoveel overhead op tegenwoordig dat het nu dus blijkbaar weinig meer uitmaakt. Ziggo levert overigens eigen routers die erg basic zijn. Wireless ontvangst / bereik is bijv slecht, gaat moeizaam door muren heen en bridgen moet je zelfs schriftelijk / telefonisch bij ziggo neerleggen.
Pagina: 1