Hallo Mede-tweakers,
Ik denk dat ik hier goed zit
Helaas heb ik thuis geen gas dus moet alles via elektra.
(Koken, Warm water)
Nu heb ik de eindafrekening van de energieleverancier binnen en
Je raad het al, dat was een dure.
Was natuurlijk te verwachten maar zonder Toon in huis kwam hij toch wel hard binnen en heeft het mij natuurlijk aan het denken gezet.
Koken op gas zou een optie zijn maar dan zit je met gasflessen in je huis en dat lijkt mij ook niet de beste oplossing.
Dus ik dacht ik ga kijken of ik kan besparen op de warm water kosten.
Er staat een boiler van (ik dacht) 80 liter in de kelder en die zal wel het nodige verstoken.
Nu vroeg ik me af of ik kosten kan besparen door de boiler op een timer aan te sluiten.
Ik douche me voornamelijk 's ochtends dus dan heb ik het meeste warm water nodig.
De rest van de dag kan hij dan uit als ik ervoor zorg dat ik's ochtends warm water heb.
Om de rest van de dag nog wel warm water te krijgen dacht ik een kleine (10 liter) boiler in de keuken te zetten, de keuken is eigenlijk de enige plek waar ik overdag of 's avonds warm water aftap.
Er staat hier een vaatwasser die ik over het algemeen gebruik voor de afwas.
De kleine boiler zou een stuk snelle opgewarmd zijn als de grote en die zou dus overdag en 's nachts ook uit kunnen.
Ga ik energie besparen door een timer op de boiler te zetten?
Gaat de besparing van de grote boiler verloren aan kosten van de kleine boiler?
Of bespaar je helemaal geen geld door de boiler uit te zetten?
Schatting van de tijden dat de boilers aan staan:
grote boiler
04:00 - 08:00
(ik zal moeten gaan testen hoe lang het duurt voordat hij opgewarmd is nadat hij bijna een dag uitgestaan heeft.)
Kleine boiler
06:00 - 08:00 en 16:00 - 22:00
Bedankt voor het meedenken !!
Ik denk dat ik hier goed zit

Helaas heb ik thuis geen gas dus moet alles via elektra.
(Koken, Warm water)
Nu heb ik de eindafrekening van de energieleverancier binnen en

Je raad het al, dat was een dure.
Was natuurlijk te verwachten maar zonder Toon in huis kwam hij toch wel hard binnen en heeft het mij natuurlijk aan het denken gezet.
Koken op gas zou een optie zijn maar dan zit je met gasflessen in je huis en dat lijkt mij ook niet de beste oplossing.
Dus ik dacht ik ga kijken of ik kan besparen op de warm water kosten.
Er staat een boiler van (ik dacht) 80 liter in de kelder en die zal wel het nodige verstoken.
Nu vroeg ik me af of ik kosten kan besparen door de boiler op een timer aan te sluiten.
Ik douche me voornamelijk 's ochtends dus dan heb ik het meeste warm water nodig.
De rest van de dag kan hij dan uit als ik ervoor zorg dat ik's ochtends warm water heb.
Om de rest van de dag nog wel warm water te krijgen dacht ik een kleine (10 liter) boiler in de keuken te zetten, de keuken is eigenlijk de enige plek waar ik overdag of 's avonds warm water aftap.
Er staat hier een vaatwasser die ik over het algemeen gebruik voor de afwas.
De kleine boiler zou een stuk snelle opgewarmd zijn als de grote en die zou dus overdag en 's nachts ook uit kunnen.
Ga ik energie besparen door een timer op de boiler te zetten?
Gaat de besparing van de grote boiler verloren aan kosten van de kleine boiler?
Of bespaar je helemaal geen geld door de boiler uit te zetten?
Schatting van de tijden dat de boilers aan staan:
grote boiler
04:00 - 08:00
(ik zal moeten gaan testen hoe lang het duurt voordat hij opgewarmd is nadat hij bijna een dag uitgestaan heeft.)
Kleine boiler
06:00 - 08:00 en 16:00 - 22:00
Bedankt voor het meedenken !!