advies bij keuze nieuwe switch

Pagina: 1
Acties:

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zoek een?
Een nieuwe switch (ik zou voor een managed willen gaan), 19" 1U rack mountable, ± 24 gigabit poorten, die tagged VLAN's ondersteund, PoE hoeft niet.

Wat is je budget?
± 200 euro?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
dit is juist de vraag?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuisnetwerk, uplinks zijn voor mij dus niet nodig (denk ik?).

Ik wil mijn huidige netwerkcomponenten upgraden, de router wordt al een edgerouter maar de switch is nog een vraagteken.

Ik ben nogal gewoon om D-link materiaal te gebruiken, alles wat ik ooit heb gebruikt en wat nu nog actief is hier is van D-link.

Nu met de router ben ik dus al wat verder gaan kijken, dus ik dacht waarom niet voor de switch ook.
mijn eerste gedacht was natuurlijk een D-link en wel deze: DGS-1210-24 maar bij het rondkijken kwam ik onder andere ook deze tegen: Netgear - GS724Tv4 welke er ook wel goed uit ziet.

Omdat ik dus geen er ervaring heb met andere merken dan D-link wou ik eens jullie mening horen over de Netgear switch en de algemene indruk D-link VS netgear.

Ook andere tips voor switches zijn van harte welkom!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:44
Gezien je al een edgerouter neemt, waarom dan niet de edgeswitch 24 lite ?
De edgeswitch heeft ook beperkt L3-mogelijkheden (max 16 static routes) voor bv inter-VLAN-routing. Hierop zijn ook ACL's mogelijk.

O.a. verkrijgbaar op www.senetic.nl, www.varia-store.com, www.wimoodshop.nl en medetweaker djkavaa

Zie ook het topic \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

[ Voor 16% gewijzigd door VHware op 12-09-2015 11:13 ]

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
De edgeswitch had ik eigenlijk nog niet bekeken. zijn deze goed? zijn deze volledig via de GUI in te stellen? want dit is de reden dat ik nog een beetje twijfel aan de edgerouter (hier is soms CLI kennis nodig).

als je ubiquiti vergelijkt met bijvoorbeeld D-link of Netgear? waar zien jullie dit merk dan? beter of slechter?

andere voorstellen zijn nog steeds welkom!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik wil graag even inhaken op dit doodgelopen topic.

Ik ben zelf ook op zoek naar een 24 poorts switch. Ik heb glasvezel 500 van Telfort/KPN.

De Netgear GS724Tv4 en JGS524Ev2 had ik opgezocht omdat ik goede ervaringen met Netgear heb.
Nu lijkt de GS724Tv4 een stuk geavanceerder en nieuwer voor dezelfde prijs, is er een addertje ? Heb ik iets over het hoofd gezien?

De GS variant heeft ook SFP, net als de Edgeswitch, daarmee kan ik in de toekomst ook de glasvezel rechtstreeks binnen laten komen, wat ik op zich wel graag een keer wil doen, maar niet direct.

Mijn router is een Edgerouter Lite. Nu wordt hier de EdgeSwitch Lite genoemd. Deze is duurder dan de Netgears, maar heeft deze ook voordelen?

En dan heb je nog de TP-Link JetStream TL-SG2424 en misschien nog meer alternatieven met SFP

Alvast dank voor de reacties!

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 28-09-2016 15:00 ]