Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:31
Ik heb nu mijn i7 5820k al sinds juli en draait op 4.2GHZ met VCore 1.15 (maximum 60°C)
En ik dacht nu aan om 2de poging te wagen naar richting 4.4GHZ maar dan merk ik nu dat mijn BLCK niet op 100mhz draait maar wisselt af rond 97-99 (ook tijdens stressen). Dus heb ik terug naar oude overclock en is ook blijkbaar niet op 100mhz.
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg niet meer proper op 100mhz, hebben jullie enig idee hoe dat zou kunnen?

Ik heb wel gevoel dat ik een goede CPU heb met potentie tot hoge clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 13:47
royalt123 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:45:
Ik heb nu mijn i7 5820k al sinds juli en draait op 4.2GHZ met VCore 1.15 (maximum 60°C)
En ik dacht nu aan om 2de poging te wagen naar richting 4.4GHZ maar dan merk ik nu dat mijn BLCK niet op 100mhz draait maar wisselt af rond 97-99 (ook tijdens stressen). Dus heb ik terug naar oude overclock en is ook blijkbaar niet op 100mhz.
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg niet meer proper op 100mhz, hebben jullie enig idee hoe dat zou kunnen?

Ik heb wel gevoel dat ik een goede CPU heb met potentie tot hoge clock.
Waarschijnlijk draai je xmp en staat hij op 125. Dus dan komt hij niet meer op 100, kan je alleen aanpassen door xmp uit te zetten en dan gaat hij wel weer op 100.

Mijn 5930k loopt op dit moment op 4.4 met 1,291v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Solved! het was omwille hyper-v feature in Windows.
http://www.overclock.net/...problem-less-than-100-mhz

Xmp staat inderdaad aan en heeft 1 profiel, 2400mhz. Maar BLCK staat wel op 100mhz, Is vanaf 2600 mhz dat Xmp dan blck naar 125 zet. Ik heb wel recent ramm upgrade gedaan van, 16gb naar 32GB en begint nu te denken dat daardoor komt maar eigenlijk zou niet uitmaken.
Ik ga eens op default speed zetten en zien of 100mhz haalt of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door royalt123 op 01-10-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
royalt123 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:54:
Ik heb wel recent ramm upgrade gedaan van, 16gb naar 32GB en begint nu te denken dat daardoor komt maar eigenlijk zou niet uitmaken.
Heb je een compleet nieuw (matched) 32Gb setje gekocht of er 16Gb bij geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb het bijgekocht en is identiek model. Het is trouwens opgelost ondertussen, zie post bovenaan.
Alvast bedankt :) Ik draai nu op 4.5 GHZ met VCore 1.21v (i7 5820K)
SB[NL] schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:13:
[...]

Heb je een compleet nieuw (matched) 32Gb setje gekocht of er 16Gb bij geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
rolandos582 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:42:
[...]Mijn 5930k loopt op dit moment op 4.4 met 1,291v.
Hier idem.

Voor 4.4 ook 1.291v 24/7 stabiel.

MAAR alleen als ik
- LLC handmatig op 9 zet
- EIST uitzet
- C-States uitzet
- CCC op 140% zet
- Alle communicatie tussen CPU en VRM en Memory uit zet.
- Alle CPU / Cache en Memory gerelateerde voltages handmatig inregel (CPU input/CSA/Cache/Mem)

Opzich werkt Asus AI booster zonder hoofdpijn en zet de boel ook op 4.4 stabiel neer voor als het puzzelen je te veel moeite kost, maar gaat dan door de automatische functionaliteit lopen klooien met veel te hoge voltages die helemaal niet nodig zijn (en dus hogere temperaturen)

Als ik de handleidingen op internet volg, alles default laat behalve Multiplier (44) en Vcore (1.3v) na 28 minuten tegen een BSOD aanloop terwijl ik met mijn eigen recept (alleen geschikt voor mijn CPU uiteraard) 8 uur lang kan realbenchen en Aida64 stresstesten. (temps < 70 graden fans standje ""mijn koelkast maakt meer herrie")

Voor de 4.6Ghz benchmarks moet ik echt naar 1.39v met een CPU Input van 1.98.
Dat draai ik hier dus echt niet 24/7 :D Zeker omdat de temp dan tegen de 75-80 graden aan gaan zitten
met de fans op standje "takkeherrie". Die paar minuten benchen is geen probleem, maar de meerwaarde voor 24/7 niet waard.

Helaas dus ook uit een middelmatige batch, maar het kan altijd nog slechter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
royalt123 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:26:
Ik heb het bijgekocht en is identiek model. Het is trouwens opgelost ondertussen, zie post bovenaan.
Alvast bedankt :) Ik draai nu op 4.5 GHZ met VCore 1.21v (i7 5820K)[...]
Je weet dat DDR4 problemen KAN geven met bijprikken?

Heeft te maken met onderliggende waarden die je niet op de verpakking tegenkomt enzo.

https://rog.asus.com/foru...eat-and-potatoes-overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Amai, verschiet ervan aangezien identieke S/N heeft toch verschillend kan zijn en die specifiek voor het aantal memory en daarop timing aangepast is.
Ik heb eens gekeken voor kits met 8 reepjes en zijn veel duurder :o
Deze weekend zal ik eens memory test doen die hele nacht duurt.
SB[NL] schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:44:
[...]

Je weet dat DDR4 problemen KAN geven met bijprikken?

Heeft te maken met onderliggende waarden die je niet op de verpakking tegenkomt enzo.

https://rog.asus.com/foru...eat-and-potatoes-overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
royalt123 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:55:
Ik heb eens gekeken voor kits met 8 reepjes en zijn veel duurder :o [...]
Ik heb initieel ook 16Gb gekocht om alvast aan de slag te kunnen denkende er later ff wat bij te prikken :(.

Ik moet helaas wachten tot de prijzen nog verder dalen en wil het liefst een 64Gb kit (>3000 MHz) zodat ik een 32 Gb Ramdisk kan aanmaken.

Als het te lang duurt dan maar 32Gb voor een 16Gb Ramdisk.
Hou ik waarschijnlijk nog geld over voor een PCI-e 3.0 4x M.2 NVMe module ook.
En maar hopen dat iemand mijn G.Skillz 16Gb 3000Mhz (die nu overclocked draait op 3200MHz 15-15-15-53-T2 @ 1.33v) over wil nemen.

Ach...we hebben de potentie van on X99 system nog lang niet bereikt. Zijn we nog wel even zoet mee denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Hetzelfde plan als mij inderdaad, en met welke software wou je gebruiken voor ramdisk?
SB[NL] schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Ik heb initieel ook 16Gb gekocht om alvast aan de slag te kunnen denkende er later ff wat bij te prikken :(.

Ik moet helaas wachten tot de prijzen nog verder dalen en wil het liefst een 64Gb kit (>3000 MHz) zodat ik een 32 Gb Ramdisk kan aanmaken.

Als het te lang duurt dan maar 32Gb voor een 16Gb Ramdisk.
Hou ik waarschijnlijk nog geld over voor een PCI-e 3.0 4x M.2 NVMe module ook.
En maar hopen dat iemand mijn G.Skillz 16Gb 3000Mhz (die nu overclocked draait op 3200MHz 15-15-15-53-T2 @ 1.33v) over wil nemen.

Ach...we hebben de potentie van on X99 system nog lang niet bereikt. Zijn we nog wel even zoet mee denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Die van Asus. Kreeg die bij het R5E moederbord. Maar ga natuurlijk ook vergelijken met andere software.

Ook in de gaten houden dat we quad geheugen nodig hebben. Die dual's zijn voor de Skylakers 😉

[ Voor 33% gewijzigd door SB[NL] op 02-10-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
royalt123 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:55:
Deze weekend zal ik eens memory test doen die hele nacht duurt.[...]
En...en...en.... of ben ik te ongeduldig? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb memtest86+ voor 8u gedraait en heeft 2 passes en 0 errors (32GB squad channel)
En ik ga waarschijnlijk vanavond nog stresstest doen met ADIA64 voor ram en processor voor 24/7 oc.

Haha, nieuwsgierigheid kan geen kwaad :-P. Ik was hele weekend bezet en deze avond kan ik eindelijk starten :-)
SB[NL] schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

En...en...en.... of ben ik te ongeduldig? :D

[ Voor 25% gewijzigd door royalt123 op 05-10-2015 12:36 . Reden: Resultaat van memtest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Sowww da's een hele verademing 😎👍 Ze draaien wel op standaard snelheid maar dat het werkt is een pluspunt voor crucial 😎 Ik durf het niet aan om bij te prikken bij de ripjaws. Nu draai ik zonder problemen 3200. Kan natuurlijk bestellen en ze terugsturen als het niet werkt, maar met bedrijfsmatige aankopen werkt dat helaas niet zo 😩 Dat is een groot nadeel mag ik wel zeggen 😭

Onder de streep gaat het er uiteindelijk om hoe het hele systeem presteert dus aan de ene kant lekker snel in de benches en aan de andere kant veel geheugen waardoor ik snelheidswinst tijdens renderen en export kan bewerkstelligen. Misschien is het beter om dan maar voor het laatste te kiezen en de ripjaws te verkopen. Zonde want in het begin heb ik er wel de hoofdprijs voor betaald 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 16:58
Hoe goed kan je Xeon's overclocken met deze borden d.m.v. de BaseClock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heb nu pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M4A2666C15, 4x8, als ik er nog 4x8 bij wil. Voor 64 betaal ik nog een keer €350

En je hebt er vervolgens niks aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:57:
Heb nu pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD32GX4M4A2666C15, 4x8, als ik er nog 4x8 bij wil. Voor 64 betaal ik nog een keer €350

En je hebt er vervolgens niks aan 8)7
Wat bedoel je precies te zeggen?

Dat jij niets hebt aan 64Gb of dat niemand iets heeft aan 64Gb?
Als je dat laatste bedoeld, zit je er naast :D
blspjnl schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:12:
Hoe goed kan je Xeon's overclocken met deze borden d.m.v. de BaseClock?
YouTube: 18 Core CPUs!? - Intel Xeon E5 2699 v3 Processor Overclocking & Testing

Soms irri maar beantwoord wel je vraag volgens mij ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SB[NL] op 12-10-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
SB[NL] schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:20:
[...]
Wat bedoel je precies te zeggen?

Dat jij niets hebt aan 64Gb of dat niemand iets heeft aan 64Gb?
Als je dat laatste bedoeld, zit je er naast :D

[...]

YouTube: 18 Core CPUs!? - Intel Xeon E5 2699 v3 Processor Overclocking & Testing

Soms irri maar beantwoord wel je vraag volgens mij ;)
Wat kan voor iemand het voordeel van 32 tov 64 zijn waar je ook nog wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Zoals in voorgaande posts al staat zijn er mensen die een RAM drive willen hebben. In mijn geval zo snel mogelijk exporteren van media bestanden.

Zo zijn er veel dingen in het leven waar een ander zich niet van kan voorstellen dat iemand het "nodig" heeft 😁 Maar dat maakt het niet minder legitiem 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
wat bij goed hielp bij het oc,is de current limmit omhoog gooien.
cache mp staat bij mij op 33x, voltage 1.08v
vcore 1.3
geheugen op 2133 1.2v
internal pll overide op disable.

speedstep enable
turbo enable
ht off
5960x op msix99sli-s
turbo 46x100 @1.3
idle 12x100 @0.92
geheugen corsair vengance 2133

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 16:58
@ SB[NL] , Die video van Linus kende ik,je ziet dat deze Xeon echt tegengehouden wordt door de beperkte multiplier/baseclock combinatie.

Misschien dat iemand hier meer geluk heeft met de Baseclock i.c.m. Xeons.

PS: http://www.anandtech.com/...e52695-v3-and-e52697-v3/5

[ Voor 19% gewijzigd door blspjnl op 18-10-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 14:36
Hoi overklokkers,

Ik heb een vraag, over het handmatig overklokken van het RAM geheugen.

Even een korte inleiding:
Heb sinds een paar maanden een x99 systeem. Voor ik dit systeem had, heb ik nog nooit overgeklokt.
Heb een MSI Godlike moederbord gekocht met een 5930 processor.
De bios van het systeem is overzichtelijk, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 90% van de OC settings niet begrijp.

Ik ben begonnen met de CPU te overklokken dmv filmpjes op youtube op te zoeken hoe je een PC overklokt. Ik heb de multiplier aangepast naar 45 met nog 2 andere instellingen. De rest heb ik op auto laten staan.

Ik heb wat handige programmatjes bij mn moederbord meegeleverd gekregen en daarmee kan ik het een en ander testen. 1 daarvan is intel extreme tuning utility om een stresstest mee uitvoeren.

Het overklokken is in een keer gelukt, (meer geluk dan wijshijd natuurlijk!!) Ik zie in mn bios 4.5GHZ staan en bij de stresstest zie ik ook letterlijk de frequentie naar 4.5GHZ gaan. Temp's blijven laag en kan ik ook op het moederbord aflezen. Als ik BF4 speel of GTA5 komt ie niet hoger dan 53 graden. Meestal is het 50.
Daarbij speel ik op een resolutie van 1440P en alles op maximaal (alleen AA staat uit).

Naar mijn inziens is het CPU overklokken 'toevallig' gelukt en ben blij met mn resultaat.
Alleen zou ik graag willen weten hoe het RAM geheugen kan worden overgeklokt.

Ik ben zelf wel even begonnen maar eerlijk gezegd snap ik geen bal van die instellingen, en ik kan het op youtube ook niet echt vinden.
Ik heb bij de OC settings in mn bios een aantal instellingen voor RAM geheugen en daarbij kan ik hem bijvoorbeeld op 3200MHZ zetten, maar als je dan kijkt bij advanced options zijn er ook nog instellingen voor timings. Zou iemand me kunnen vertellen hoe dit werkt?

Als er nog wat extra info nodig is over het systeem of cpu instellingen hoor ik het wel ff.

Met vriendelijke groet,

Niels van Wooning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Niels van Wooni schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:53:
Hoi overklokkers,

Ik heb een vraag, over het handmatig overklokken van het RAM geheugen.

Even een korte inleiding:
Heb sinds een paar maanden een x99 systeem. Voor ik dit systeem had, heb ik nog nooit overgeklokt.
Heb een MSI Godlike moederbord gekocht met een 5930 processor.
De bios van het systeem is overzichtelijk, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 90% van de OC settings niet begrijp.

Ik ben begonnen met de CPU te overklokken dmv filmpjes op youtube op te zoeken hoe je een PC overklokt. Ik heb de multiplier aangepast naar 45 met nog 2 andere instellingen. De rest heb ik op auto laten staan.

Ik heb wat handige programmatjes bij mn moederbord meegeleverd gekregen en daarmee kan ik het een en ander testen. 1 daarvan is intel extreme tuning utility om een stresstest mee uitvoeren.

Het overklokken is in een keer gelukt, (meer geluk dan wijshijd natuurlijk!!) Ik zie in mn bios 4.5GHZ staan en bij de stresstest zie ik ook letterlijk de frequentie naar 4.5GHZ gaan. Temp's blijven laag en kan ik ook op het moederbord aflezen. Als ik BF4 speel of GTA5 komt ie niet hoger dan 53 graden. Meestal is het 50.
Daarbij speel ik op een resolutie van 1440P en alles op maximaal (alleen AA staat uit).

Naar mijn inziens is het CPU overklokken 'toevallig' gelukt en ben blij met mn resultaat.
Alleen zou ik graag willen weten hoe het RAM geheugen kan worden overgeklokt.

Ik ben zelf wel even begonnen maar eerlijk gezegd snap ik geen bal van die instellingen, en ik kan het op youtube ook niet echt vinden.
Ik heb bij de OC settings in mn bios een aantal instellingen voor RAM geheugen en daarbij kan ik hem bijvoorbeeld op 3200MHZ zetten, maar als je dan kijkt bij advanced options zijn er ook nog instellingen voor timings. Zou iemand me kunnen vertellen hoe dit werkt?

Als er nog wat extra info nodig is over het systeem of cpu instellingen hoor ik het wel ff.

Met vriendelijke groet,

Niels van Wooning
Welk ram geheugen heb je en welke snelheid draai je nu dan ? ik denk persoonlijk dat je je handen niet moet branden aan geheugen snelheden zeker als je niet weet wat je doet (niet oneerbiedig bedoeld) het veroorzaakt al snel instabiliteit en er zit heel weinig winstmarge op. (voor benches leuk maar voor gamen niet de moeite waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Bedankt voor je antwoord Jay,

Haha, nee is niet oneerbiedig hoor, ik ben gewoon nog een beginner met overklokken.

Alle onderdelen staan ook bij mn inventaris incl foto's, maar gaat om Corsair Dominator Platinum
32GB (4x8GB), snelheid is 3000 met CL15, heb nu sinds 2 dagen dit RAM geheugen.

Ik heb hem momenteel op standaard staan, 2133MHZ.
Maar heb ook 2 keer op xmp aangezet, dan loopt ie op 3000.

Maarrrr, als ik xmp aanzet, zet ik wel mn processor terug op standaard speed,
want heb ergens gelezen dat (weet niet hoe het precies heet) maar een 100MHz instelling zou dan naar 125 gaan. Als je die 1.25 x je 45 multiplier doet, zou je processor op 5.6Ghz gaan proberen te lopen.

Dat durfde ik niet aan en draai nu dus op 4500Mhz CPU, met XMP uit (RAM op 2133).
Maar wil eigenlijk wel op 3000MHZ draaien met het RAM geheugen.
Anders heb ik straks voor niets dat mooie ram geheugen gekocht.

Groeten Niels

[ Voor 4% gewijzigd door Niels van Wooni op 27-10-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Niels van Wooni schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:34:
Bedankt voor je antwoord Jay,

Haha, nee is niet oneerbiedig hoor, ik ben gewoon nog een beginner met overklokken.

Alle onderdelen staan ook bij mn inventaris incl foto's, maar gaat om Corsair Dominator Platinum
32GB (4x8GB), snelheid is 3000 met CL15, heb nu sinds 2 dagen dit RAM geheugen.

Ik heb hem momenteel op standaard staan, 2133MHZ.
Maar heb ook 2 keer op xmp aangezet, dan loopt ie op 3000.

Maarrrr, als ik xmp aanzet, zet ik wel mn processor terug op standaard speed,
want heb ergens gelezen dat (weet niet hoe het precies heet) maar een 100MHz instelling zou dan naar 125 gaan. Als je die 1.25 x je 45 multiplier doet, zou je processor op 5.6Ghz gaan proberen te lopen.

Dat durfde ik niet aan en draai nu dus op 4500Mhz CPU, met XMP uit (RAM op 2133).
Maar wil eigenlijk wel op 3000MHZ draaien met het RAM geheugen.
Anders heb ik straks voor niets dat mooie ram geheugen gekocht.

Groeten Niels
XMP aanzetten op 3000, dan loopt je ram op 3000. Je multiplier is dan x125 ipv x100.
Oftewel ipv 45 gebruik je dan 36. 36x125=4.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Bedankt Roland,

Ik ga het vanaaf ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Het werkt!
Mn core voltage staat op auto, die geeft op auto 1.3 volt.
Geheugen loopt op 3000MHz.
Miss dat ik die nog iets kan verlagen door het handmatig in te stellen op bv 1.28?

Groeten Niels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Je kan inderdaad proberen je vcore te verlagen tot richting 1.2v en doe stress stability test om te zien of stabiel genoeg is.
Niels van Wooni schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:28:
Het werkt!
Miss dat ik die nog iets kan verlagen door het handmatig in te stellen op bv 1.28?

Groeten Niels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Niels van Wooni schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:28:
Het werkt!

Groeten Niels.
Ahh zo ik wist niet dat je 3000 had van zichzelf ik dacht je wilt idd 2133 overklokken naar Veel hoger , xmp inladen en idd multiplier aanpassen had dan ook mijn antwoord geweest(ik dacht dat je los over wou klokken met laag geheugen)

Overigens draai ik 4x8 gb kingston op 2666 xmp speed (en ook 36x125) als ik hoger ga dan geeft mijn bios nog maar 24 gb aan :(. Vandaar dat ik ook aangaf overklokken kan wel maar verschil is marginaal en stabiliteit is ver te zoeken , maar goeie keuze om hoog mhz ram te halen dat scheelt je hoop ellende !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
JayJay schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:42:
[...]

Ahh zo ik wist niet dat je 3000 had van zichzelf ik dacht je wilt idd 2133 overklokken naar Veel hoger , xmp inladen en idd multiplier aanpassen had dan ook mijn antwoord geweest(ik dacht dat je los over wou klokken met laag geheugen)

Overigens draai ik 4x8 gb kingston op 2666 xmp speed (en ook 36x125) als ik hoger ga dan geeft mijn bios nog maar 24 gb aan :(. Vandaar dat ik ook aangaf overklokken kan wel maar verschil is marginaal en stabiliteit is ver te zoeken , maar goeie keuze om hoog mhz ram te halen dat scheelt je hoop ellende !
Probleem is alleen dat verschil tussen 2666 en 3000 minimaal is. Mijn setje was 340€ en de 3000 variant was 420€ en enorm slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Hee bedankt mannen!

Ik ben gister terug gegaan naar 1.29volt, dat liep redelijk stabiel.
Stresstesten doorstaan, maar cpu temp schommelde wel de hele tijd tijdens de test.
Ging een graad of 7 op en neer.
Heb daarna even GTA5 gedaan, daarmee bleef ie wel rustig, steeds 50-51 graden.

Verder had ik nog niet getest, ik ga vanaaf kijken voor 1.28 en 1.27 hoe die lopen.
Zijn er nog meer instellingen van belang zijn als ik de Vcore lager zet?
Ik had hem eerst gewoon op auto namelijk.

Jah klopt Roland het is echt super slecht leverbaar ;(,
ik heb op dit setje 2 maanden moeten wachten en 13 winkels afgebeld!!

Er stonden hier op de site wel prijzen, maar vervolgens kunnen de aanbieders het niet leveren.
Uiteindelijk kwamen er vorige week 3 setjes in omloop van 3000MHz, daar heb ik er eentje van kunnen krijgen. Ik heb letterlijk elke dag minimaal 2 keer gekeken of ze al kwamen.
Ik heb idd ook 400 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Hoe bevalt de Kingston trouwens Jay?
Wordt die een beetje warm eigenlijk? Of valt t mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Niels van Wooni schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:10:
Hee bedankt mannen!

Stresstesten doorstaan, maar cpu temp schommelde wel de hele tijd tijdens de test.

Verder had ik nog niet getest, ik ga vanaaf kijken voor 1.28 en 1.27 hoe die lopen.

Er stonden hier op de site wel prijzen, maar vervolgens kunnen de aanbieders het niet leveren.
Uiteindelijk kwamen er vorige week 3 setjes in omloop van 3000MHz, daar heb ik er eentje van kunnen krijgen. Ik heb letterlijk elke dag minimaal 2 keer gekeken of ze al kwamen.
1,29 v klinkt goed , dan heb je een goeie batch overigens zou in intel burn test even draaien om je stabiliteit te controleren. een game is niet ''voldoende'' . Dan hebbe jullie beide ruim 120 euro meer betaald dan ik voor mijn 32gb setje, beetje gortig 400 haha maar aan andere kant wel dik 8)

Ik zou de voltages niet op auto zetten maar op de standaard voltages (zoals ram op 1.2v etc )
Dat scheelt ook in temperatuur , op auto draait tie altijd op te hoge voltages.
Niels van Wooni schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:12:
Hoe bevalt de Kingston trouwens Jay?
Wordt die een beetje warm eigenlijk? Of valt t mee?
Ze bevallen verder prima ondanks dat ik ze niet hoger stabiel krijg (met snelheidswinst)
Ik heb 2800 geprobeerd maar dan krijg ik lagere scores en onstabiel systeem (zoals maar 24gb late zien ipv 32) Maar volgens diverse sites klokken ze goed over. Ik heb alleen niet meer de moeite genomen ze harder te laten lopen.

Zoals je hieronder zult zien , zijn ze watergekoeld , maar heb ze ook ''standaard'' gebruikt en werden dan op 2666 1,2v 34 graden max. (uit te lezen via HWmonitor)

bij deze mijn x99 build >:)

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/xcr89oznt/20151017_202617.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door JayJay op 28-10-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Hee balen ik zie je foto niet, kan je hem op een andere manier plaatsen?
Of heb je hem ergens op je profiel staan miss?
Ben wel benieuwd!
En gaaf dat je je RAM ook op waterkoeling hebt!
Wat is 'HWmonitor' trouwens? Een RAMtemperatuur programmatje ofzo?
Waar kan je die downloaden?

Oh en met 1.29v heb ik ook 2x een stresstest gedaan,
die heeft hij doorstaan zonder problemen. (via intel extreme tuning utility)
Vanavond ga ik nog eens proberen, ff kijken of ik wat lager met de voltage kan.

Wat ik wel vrij belangrijk vind is dat de CPU temp laag blijft.
Ik wil eigenlijk liever niet boven de 60graden uitkomen tijdens een stresstest.
Al hoor je soms wel zeggen dat het tot 80 graden redelijk veilig is.
Wat zijn jouw temps eigenlijk?
En wat voor koeling gebruik je? (sorry kan je foto dus niet zien :P)

Oh en nog ff een vraag.
Die RAMvoltages heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken....
En hoe heet de optie om je RAMvoltage aan te passen in de bios eigenlijk?
Dan kan ik vanaaf gelijk controleren op hoeveel die nu staat ingesteld.
Als ik het goed heb loopt mijn RAM geheugen op 1.35v, kan ik dat wel zomaar aanpassen naar 1.2v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Ik ben nu thuis en kan hier wel gewoon je foto zien, mooie build kerel!
Ziet er netjes uit!
Vind het waterleidingwerk ook gaaf, mooi strak ;)

Ben net trouwens nog even bezig geweest met overklokken en stresstesten uitvoeren, het gaat beter dan verwacht!
Heb mn core voltage nu op 1.25staan waarbij hij de testen doorstaat :D.
Enige wat ik wel vreemd vind is dat met 1.28, 1.27, 1.26 en 1.25 de temps ongeveer gelijk zijn.
Dit zou in theorie toch steeds wat lager moeten zijn of zie ik dat verkeerd?
1.3 en 1.29 waren namelijk wel wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Niels van Wooni schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:04:
Hee balen ik zie je foto niet, kan je hem op een andere manier plaatsen?
Of heb je hem ergens op je profiel staan miss?
Ben wel benieuwd!
En gaaf dat je je RAM ook op waterkoeling hebt!
Wat is 'HWmonitor' trouwens? Een RAMtemperatuur programmatje ofzo?
Waar kan je die downloaden?

Oh en met 1.29v heb ik ook 2x een stresstest gedaan,
die heeft hij doorstaan zonder problemen. (via intel extreme tuning utility)
Vanavond ga ik nog eens proberen, ff kijken of ik wat lager met de voltage kan.

Wat ik wel vrij belangrijk vind is dat de CPU temp laag blijft.
Ik wil eigenlijk liever niet boven de 60graden uitkomen tijdens een stresstest.
Al hoor je soms wel zeggen dat het tot 80 graden redelijk veilig is.
Wat zijn jouw temps eigenlijk?
En wat voor koeling gebruik je? (sorry kan je foto dus niet zien :P)

Oh en nog ff een vraag.
Die RAMvoltages heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken....
En hoe heet de optie om je RAMvoltage aan te passen in de bios eigenlijk?
Dan kan ik vanaaf gelijk controleren op hoeveel die nu staat ingesteld.
Als ik het goed heb loopt mijn RAM geheugen op 1.35v, kan ik dat wel zomaar aanpassen naar 1.2v?
hwmonitor kan je ''alles'' mee zien zoals voltages, temperaturen en dergelijke.
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Niels van Wooni schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:18:
Ik ben nu thuis en kan hier wel gewoon je foto zien, mooie build kerel!
Ziet er netjes uit!
Vind het waterleidingwerk ook gaaf, mooi strak ;)

Ben net trouwens nog even bezig geweest met overklokken en stresstesten uitvoeren, het gaat beter dan verwacht!
Heb mn core voltage nu op 1.25staan waarbij hij de testen doorstaat :D.
Enige wat ik wel vreemd vind is dat met 1.28, 1.27, 1.26 en 1.25 de temps ongeveer gelijk zijn.
Dit zou in theorie toch steeds wat lager moeten zijn of zie ik dat verkeerd?
1.3 en 1.29 waren namelijk wel wat hoger.
Thanx man 8)

Ben er ook erg blij mee >:)

ik vind knap dat je al op 1.25 zit, misschien dat mijn afstelling niet goed is hoor (125bclk anyone) maar volgens ROG heb je dan een goeie chip. Overigens heb ik al wel gezien dat jou xmp profiel gelockt is met 100 bclk ipv 125 (80% van het ddr4 ram met xmp draait op 125 blck boven de 2666 mhz), (dominator xmp spec) dat bied al potentie , scores zijn hoger in benchmarks en schijnen op 100 bclk beter over te klokken , dus je mag blij wezen met je dominators haha. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
erikdeperik schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:55:
wat bij goed hielp bij het oc,is de current limmit omhoog gooien.
cache mp staat bij mij op 33x, voltage 1.08v
vcore 1.3
geheugen op 2133 1.2v
internal pll overide op disable.

speedstep enable
turbo enable
ht off
5960x op msix99sli-s
turbo 46x100 @1.3
idle 12x100 @0.92
geheugen corsair vengance 2133
Ik verwacht maandag mijn 5960x binnen. Werkt dit een beetje lekker? Gewoon tijdens chrome etc 12x100 gebruiken en dan tijdens gamen op 46x100 oid?

Lijkt me opzich wel interessant, heeft iemand hier verstand van RAMdisk? Wil wellicht wel 16gb ramdisk maken voor chrome oid. Zodat dit lekker snel gaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ik heb overigens de batch : L429B785, volgens : http://forum.hwbot.org/showthread.php?t=112569 ziet dat er heel erg gunstig uit. Soorgelijke nummers doen 4,5Ghz op 1.22/1.23V. Dikke prima dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
rolandos582 schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:08:
[...]

Ik verwacht maandag mijn 5960x binnen. Werkt dit een beetje lekker? Gewoon tijdens chrome etc 12x100 gebruiken en dan tijdens gamen op 46x100 oid?

Lijkt me opzich wel interessant, heeft iemand hier verstand van RAMdisk? Wil wellicht wel 16gb ramdisk maken voor chrome oid. Zodat dit lekker snel gaat. 8)7
normalite moet dat kunnen.
op mijn oude pc had ik 64 gig geheugen.
ik had windows 7 op de ramdisk draaien op een ramdisk van 32 gig.
16 gig is een beetje weinig imo.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
erikdeperik schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:01:
[...]

normalite moet dat kunnen.
op mijn oude pc had ik 64 gig geheugen.
ik had windows 7 op de ramdisk draaien op een ramdisk van 32 gig.
16 gig is een beetje weinig imo.
Hmm oké dan moet ik dus eigenlijk 32 bijprikken voor een mooie ramdisk. 32 of 48gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 20:00
rolandos582 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:42:
Ik heb overigens de batch : L429B785, volgens : http://forum.hwbot.org/showthread.php?t=112569 ziet dat er heel erg gunstig uit. Soorgelijke nummers doen 4,5Ghz op 1.22/1.23V. Dikke prima dus O-)
Hoi

voor x99 moet je opzoek naar een J batch dat zijn over het algemeen de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
Niels van Wooni schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:10:
Hee bedankt mannen!

hoi

1.29 volt zeg je maar hoeveel mhz staat je cpu dan en hoeveel staat je strap (bclk ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
diablo13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:44:
[...]
Hoi

voor x99 moet je opzoek naar een J batch dat zijn over het algemeen de beste :)
Die zie ik inderdaad ook terug komen, maar die zijn natuurlijk ook minder uitgegeven. Het is en blijft de silicon lottery waar ik nooit heel veel succes heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
rolandos582 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:55:
[...]

Die zie ik inderdaad ook terug komen, maar die zijn natuurlijk ook minder uitgegeven. Het is en blijft de silicon lottery waar ik nooit heel veel succes heb. 8)7
Gewoon een paar kopen en de beste houden en de rest terug sturen wet kopen op afstand 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
diablo13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:19:
[...]

Gewoon een paar kopen en de beste houden en de rest terug sturen wet kopen op afstand 😊
ff 5k neersmijten en hopen op de juiste chips. Achja dat zou ik kunnen doen, maar ff kijken wat deze precies doet. Ik hoef niet perse de ziekste chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
rolandos582 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:39:
[...]

ff 5k neersmijten en hopen op de juiste chips. Achja dat zou ik kunnen doen, maar ff kijken wat deze precies doet. Ik hoef niet perse de ziekste chip
tot hoever ben je gegaan nu ? met welk voltage ? en de rest van de instellingen uiteraard

[ Voor 61% gewijzigd door Unltd Pn Modded op 04-12-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
diablo13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:51:
[...]

tot hoever ben je gegaan nu ? met welk voltage ? en de rest van de instellingen uiteraard
Nog niet, enorm veel gewerkt afgelopen dagen haha. Ik ga vannacht eens even priegelen. Beginnen met 3.5, 3,8, 4,0, 4,2 en 4.4. En kijken wat hij op 4.5/4.6 doet. Hopelijk niet boven de 1.25v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
4.5 1.25 is goed maar minder s beter ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
rolandos582 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:54:
[...]

Nog niet, enorm veel gewerkt afgelopen dagen haha. Ik ga vannacht eens even priegelen. Beginnen met 3.5, 3,8, 4,0, 4,2 en 4.4. En kijken wat hij op 4.5/4.6 doet. Hopelijk niet boven de 1.25v
4.5 1.25 is goed maar minder s beter ☺ ik draai nu 24/7 4760mhz op 1.26 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
diablo13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 02:11:
[...]

4.5 1.25 is goed maar minder s beter ☺ ik draai nu 24/7 4760mhz op 1.26 volt
Not bad, welke cpu heb je nu dan? En welk serienummer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
rolandos582 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 02:14:
[...]

Not bad, welke cpu heb je nu dan? En welk serienummer? :P
5930k j batch 😊 heb hem ook al hoger gehad maar niet 24/7 alleen voor bench 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
diablo13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 02:18:
[...]

5930k j batch 😊 heb hem ook al hoger gehad maar niet 24/7 alleen voor bench 😄
Hmm ja not bad. Ik wil hem voor 24/7 sws niet boven de 1.25v hebben. 1.3 24/7 vind ik zelf mehh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
diablo13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:47:
[...]

hoi

1.29 volt zeg je maar hoeveel mhz staat je cpu dan en hoeveel staat je strap (bclk ) ?
Ik heb hem inmiddels op 1.24v staan bij 4.5Ghz. Hier draait ie nu altijd op. Blk heb ik op 100 staan, en RAM frequentie handmatig op 3200.

Het laagste wat ik getest heb is 1.23v @ 4.5, dat was ook nog stabiel. Daarna ben ik eigenlijk nooit meer door gegaan met testen.
Het hoogste wat ik getest heb is 4.8Ghz op auto, maar daarbij liepen mn temps wel naar 65gr met een stresstest. Ben toen gestopt met testen omdat ik meer dan 4.5 eigenlijk niet nodig heb.
Enige wat ik met mn computer doe is een uurtje in de 2a 3 dagen bf4 spelen op 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
Niels van Wooni schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 07:30:
[...]

Ik heb hem inmiddels op 1.24v staan bij 4.5Ghz. Hier draait ie nu altijd op. Blk heb ik op 100 staan, en RAM frequentie handmatig op 3200.

Het laagste wat ik getest heb is 1.23v @ 4.5, dat was ook nog stabiel. Daarna ben ik eigenlijk nooit meer door gegaan met testen.
Het hoogste wat ik getest heb is 4.8Ghz op auto, maar daarbij liepen mn temps wel naar 65gr met een stresstest. Ben toen gestopt met testen omdat ik meer dan 4.5 eigenlijk niet nodig heb.
Enige wat ik met mn computer doe is een uurtje in de 2a 3 dagen bf4 spelen op 1440p.
1.24 op 4.5 ghz is netjes hoor maar zou alleen je strap naar 125 doen en je multinaar beneden zodat je weer op 4.5 ghz uit komt je pc zal dan sneller zijn omdat meerdere dingen sneller gaan lopen ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
rolandos582 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 03:07:
[...]

Hmm ja not bad. Ik wil hem voor 24/7 sws niet boven de 1.25v hebben. 1.3 24/7 vind ik zelf mehh
Ik vind 1.3 de grens voor 24/7 gebruik met fatsoenlijke waterkoeling op lucht t voltage wat lager uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels van Wooni
Zie trouwens dat je dezelfde m2 hebt als ik, hoe bevalt ie bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
Niels van Wooni schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:27:
Zie trouwens dat je dezelfde m2 hebt als ik, hoe bevalt ie bij jou?
Ben wel tevreden over de m.2 alleen jammer dat je geen secure erase kan doen de Intel 750 is wel nog iets beter maar ook stukkies duurder ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik hoop dat jullie mij willen helpen :)

Is Arctic Silver 5 koelpasta geschikt om te gebruiken op een 5820K?
Ik wil graag de 5820K stabiel op 4Ghz laten draaien. Als cooler komt er een Scytne Mugen 4 op.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:12:

Ik wil graag de 5820K stabiel op 4Ghz laten draaien. Als cooler komt er een Scytne Mugen 4 op.

Bij voorbaat dank
Zelf heb ik i7 4790k en ben dik tevreden over de Artic Silver 5 Koelpasta, verschil in cpu maakt voor koelpasta niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024

Bij voorbaat dank
Kijk is kerel kan je zelf kiezen...:-)

http://overclocking.guide...nd-liquid-nitrogen-ln2/6/

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:21:
[...]

Zelf heb ik i7 4790k en ben dik tevreden over de Artic Silver 5 Koelpasta, verschil in cpu maakt voor koelpasta niet uit ;)
oké duidelijk, bedankt voor je reactie.
Bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded

Bij voorbaat dank
ik gebruik nu zelf al een tijd deze

https://www.caseking.de/t...ramm-1-5-ml-zuwa-126.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Voor de mensen met een R5E bord....

Deze modded 1801 BIOS werkt bij mij prima.
Asus verzuimt nogal eens de laatste microcode en component firmware updates mee te nemen in hun BIOS updates, maar deze lijkt ook bij mij een lagere VCore nodig te hebben voor mijn 24/7 OC al leek dat in eerste instantie niet zo te zijn.

1.update OROM LAN Intel Boot Agent CL v0.1.06
2.remove EFI LAN Realtek UNDI (Should not be in this BIOS)
3.Microcode updated to the latest version (2015/08/10)
4.RAID updated to the latest version (14.8.0.2377)

Het is dus een normale 1801 BIOS die aangepast is.

Uiteraard eigen risico en je moet het met de BIOS Flashback ( http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/ ) methode doen

De ROM kan je hier ophalen : https://rog.asus.com/foru...6fc82b7387b0ee9ad4461dc96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Heb nu een i7 3930K maar overweeg over te stappen naar een Haswell-e of een Skylake setup. Heb enkele reviews doorgenomen en de prestaties verschillen over het algemeen niet veel, of enkele procenten.

Uit deze review volgt het volgende conclusie:

How much faster is Haswell-E over Ivy Bridge-E? Clock for clock, 8% on average.
◾ How well do these CPUs overclock? Not as well as Ivy Bridge-E or Sandy Bridge-E, but performance is comparable.
◾ I have an i7-3960X at 4.8 GHz / i7-4960X at 4.5 GHz, should I upgrade? Only if you need more cores.
◾ I already have the i7-4960X and run at stock, should I upgrade? Only if you need more cores.
◾ Do the 28 PCIe 3.0 lanes on the i7-5820K affect gaming? Not at 1080p in SLI.

Wat zijn de praktijkervaringen met benchmarks ? Klopt het max overclock van 4.500Mhz voor Haswell-E? Alleen de 5960x is wel een stuk sneller, maar die is ver uit het budget. Dacht aan een 5820K @ hopelijk 4,8Ghz, is het het upgrade waard en is dit reeël?

Mijn i7 3930K loopt momenteel op 5.0Ghz @ 1,45v , dit is weliswaar benchmark stabiel behalve LinX. Deze genereerd zoveel stroomverbruik dat een MSI X79A-GD65 niet voldoende stroom kan leveren en de VRM's te heet worden.

In Firestrike behaal ik het volgende resultaat

18365 punten
I.c.m. een 980 Ti G1 @ 1534/8112 Mhz

Mijn vorige setup had een i7 3770K @ 4,70Ghz
16949 punten
I.c.m. GTX980 G1 1534/8112 Mhz

Dat was wel een stap omhoog, maar op sommige plekken wint de i7 3770K.
Deze overstap was dus nergens goed voor O-)

Kan ik enkele vergelijkingen krijgen van de Haswell-E owners ? Zou graag jullie mening hierover willen weten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Q_7 op 19-01-2016 22:12 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:34
Q_7 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:58:
Heb nu een i7 3930K maar overweeg over te stappen naar een Haswell-e of een Skylake setup. Heb enkele reviews doorgenomen en de prestaties verschillen over het algemeen niet veel, of enkele procenten.

Uit deze review volgt het volgende conclusie:

How much faster is Haswell-E over Ivy Bridge-E? Clock for clock, 8% on average.
◾ How well do these CPUs overclock? Not as well as Ivy Bridge-E or Sandy Bridge-E, but performance is comparable.
◾ I have an i7-3960X at 4.8 GHz / i7-4960X at 4.5 GHz, should I upgrade? Only if you need more cores.
◾ I already have the i7-4960X and run at stock, should I upgrade? Only if you need more cores.
◾ Do the 28 PCIe 3.0 lanes on the i7-5820K affect gaming? Not at 1080p in SLI.

Wat zijn de praktijkervaringen met benchmarks ? Klopt het max overclock van 4500Mhz voor Haswell-E? Alleen de 5960x is wel een stuk sneller, maar die is ver uit het budget. Dacht aan een 5820K @ hopelijk 4,8Ghz, is het het upgrade waard en is dit reeël?

Mijn i7 3930K loopt momenteel op 5Ghz @ 1,45v , dit is weliswaar benchmark stabiel behalve LinX. Deze genereerd zoveel stroomverbruik dat een MSI X79A-GD65 niet voldoende stroom kan leveren en de VRM's te heet worden.

In Firestrike behaal ik het volgende resultaat

18365 punten
http://www.3dmark.com/fs/7245074

I.c.m. een 980 Ti G1 @ 1550/8112 Mhz

Kan ik enkele vergelijkingen krijgen van de Haswell-E owners krijgen ? Zou graag jullie mening hierover willen weten :)
Ik zou je huidige CPU lekker houden nog 1-2 jaar. Of loop je tegen bottlenecks aan? (kan het me niet voorstellen)

Trouwens, 5 Ghz? niet LinX stabiel = niet stabiel.

Stabiliteit is belangrijker dan 0.1 of 0.2 GHz erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Loopt niet tegen bottlenecks aan, maar het systeem word te warm naar mijn mening. Zo rond de 75/80 graden onder linx en dit op 4,70 1,335v al. Heb momenteel een Corsair H110i GT met stock Corsair case fans die niet geschikt zijn voor hun huidige baan.

Deze fans zijn nu onderweg :EK Vardar F3-140ER 140mm Schijnen erg goed te zijn met radiatoren koeling.

Als de tempraturen behoorlijk dalen valt een punt weg waarom ik over zou willen stappen, indien de fans echt zo goed zijn.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Q_7 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:22:
Loopt niet tegen bottlenecks aan, maar het systeem word te warm naar mijn mening. Zo rond de 75/80 graden onder linx en dit op 4,70 1,335v al. Heb momenteel een Corsair H110i GT met stock Corsair case fans die niet geschikt zijn voor hun huidige baan.

Deze fans zijn nu onderweg :EK Vardar F3-140ER 140mm Schijnen erg goed te zijn met radiatoren koeling.

Als de tempraturen behoorlijk dalen valt een punt weg waarom ik over zou willen stappen, indien de fans echt zo goed zijn.
Wat voor case heb je en hoe heb je je airflow daarin geregeld? Dat is ook belangrijk hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Niet online
Heb nu een i7 3930K maar overweeg over te stappen naar een Haswell-e of een Skylake setup.
Wat is de "echte" reden dat je wilt overstappen als ik vragen mag?

Ik vind het advies "Only if you need more cores" als leidraad nl zo vaag.

Mis je iets qua aansluitingen dat je niet met een PCie kaart op kan lossen?
Gaat het normale "werk" wat je op je PC doet, niet vlot en vloeiend? (gevoelsmatig)
Irriteer je je aan lange wachttijden tijdens multimedia bewerkingen bijvoorbeeld?
Of wil je het voor het hobby overclocken?
Of wil je gewoon een nieuw systeem?

Ik zie je alleen dingen over reviews en benchmarks vertellen, maar niet de reden dat je
wilt veranderen van systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Laatst online: 14-09 12:28

Wat zijn de praktijkervaringen met benchmarks ? Klopt het max overclock van 4.500Mhz voor Haswell-E? Alleen de 5960x is wel een stuk sneller, maar die is ver uit het budget. Dacht aan een 5820K @ hopelijk 4,8Ghz, is het het upgrade waard en is dit reeël?
4500mhz is zeker niet de max, momenteel draait mijn 5820K op die snelheid maar ik heb al 4.7ghz behaald stable op 1.352V met een chinebench 15 score van 1299.
http://imgur.com/ujJjGMP
http://imgur.com/AkSwwJ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Q_7 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:22:

Gene wat je eigenlijk moet doen (persoonlijk) is gewoon overstappen op custom waterkoeling , ik zou je setup lekker laten zoals die is , je hebt een snelle videokaart (gtx980ti)

Gewoon alles custom waterkoelen. als skylake-e uit is pas overstappen.

Enne zal je uit een illusie helpen EK vardar is niet zo goed je had beter een verloop van 140mm naar 120mm kunnen halen met gentle typhoon's 1850rpm , (heb je gelijk een shroud en minder geluid + betere koeling) maar ligt toch voornamelijk aan de h110 zelf het is geen hoogvlieger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
psp1122 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:47:
[...]

4500mhz is zeker niet de max, momenteel draait mijn 5820K op die snelheid maar ik heb al 4.7ghz behaald stable op 1.352V met een chinebench 15 score van 1299.
Niet de max wel meest gangbare voor de 5820k , pas als je echte goeie batch hebt ga je daar overheen met respectvolle voltage natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05-2023
Hallo tweakers,

Welke processor laat zich lekkerder overclocken ?
De 5930K of de 5820K ?
Ik ga mijn huidig systeem verkopen en ik ben erg benieuwd naar de overclock potentie van deze processors
Jullie zijn allemaal ervaringsdeskundigen met deze cpu's vandaar dat ik deze vraag hier stel natuurlijk

Vriendelijk bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Fruity1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:44:
Hallo tweakers,

Welke processor laat zich lekkerder overclocken ?
De 5930K of de 5820K ?
Ik ga mijn huidig systeem verkopen en ik ben erg benieuwd naar de overclock potentie van deze processors
Jullie zijn allemaal ervaringsdeskundigen met deze cpu's vandaar dat ik deze vraag hier stel natuurlijk

Vriendelijk bedankt !
Zou je niet wachten op Skylake-E ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05-2023
Tja dat is ook het overwegen waard .....
Maar ik zit een beetje met het dilemma hoe langer ik wacht met verkoop huidig systeem hoe meer geld ik straks moet bijbetalen voor skylake E
Nu is mijn systeem wel nog wat waard

Wanneer word Skylake E verwacht dan ?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Eh.. Je hebt een 4790K op 4.9 GHz, is dat niet genoeg? O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Fruity1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:03:
Tja dat is ook het overwegen waard .....
Maar ik zit een beetje met het dilemma hoe langer ik wacht met verkoop huidig systeem hoe meer geld ik straks moet bijbetalen voor skylake E
Nu is mijn systeem wel nog wat waard

Wanneer word Skylake E verwacht dan ?

Groetjes
Nou ja je hoeft niet bang te zijn dat wat je nu hebt op eens nog maar 3 tientjes waard is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

psp1122 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:47:
[...]

Heb diezelfde test gedaan en bij mij komt er 1180 uit op 4,7Ghz. Is dit een groot verschil in deze benchmark ?

Is deze Linx stabiel op 4,7Ghz en wat zijn de tempraturen i.c.m. welke koeling ?
Ben er erg benieuwd na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Zit er bij jullie misschien een verschil in hoeveelheid ram en hoeveel channels jullie gebruiken dat invloed heeft op de score?

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
Q_7 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Heb diezelfde test gedaan en bij mij komt er 1180 uit op 4,7Ghz. Is dit een groot verschil in deze benchmark ?

Is deze Linx stabiel op 4,7Ghz en wat zijn de tempraturen i.c.m. welke koeling ?
corsair h100i gtx met stock fans

Edit temps vergeten rond de 60 a 65 graden

[ Voor 5% gewijzigd door psp1122 op 27-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
coenfoolen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:43:
Zit er bij jullie misschien een verschil in hoeveelheid ram en hoeveel channels jullie gebruiken dat invloed heeft op de score?
Ik zelf gebruik een quad channel kit van kingston predator 16gb op 2800mhz, en ik gebruik maar 16 van de 24 lanes die ik tot me beschikking heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
psp1122 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:15:
[...]

Ik zelf gebruik een quad channel kit van kingston predator 16gb op 2800mhz, en ik gebruik maar 16 van de 24 lanes die ik tot me beschikking heb
Die lanes zullen niet zo veel uitmaken aangezien dat te maken heeft met pci-e kaarten. Deze worden niet gestrest tijdens een cpu stresstest, nu nog even kijken wat q 7 gebruikt voor zijn ram. Andere verklaringen zou ik zo niet weten voor het verschil in score, mits het wel de zelfde cpu is waar we over praten 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door coenfoolen op 27-01-2016 19:19 ]

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Het geheugen is 1600Mhz 9-9-9-24 CR2 icm 8 modules van 4GB. De 5820k is 119 punten sneller op gelijke kloksnelheid.

Wat is de score op 4,5Ghz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
Q_7 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:13:
Het geheugen is 1600Mhz 9-9-9-24 CR2 icm 8 modules van 4GB. De 5820k is 119 punten sneller op gelijke kloksnelheid.

Wat is de score op 4,5Ghz ?
op 4,5ghz is de score 1209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Mijn score is 1334 in Cinebench 15 op 4500MHz (5820k).

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Q_7 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Mijn 3930k(c2) op 4,6ghz (rampage IV formula) doet 1172 in CB 15. Ram zal wel een beetje uitmaken, maar ik heb 1600mhz corsair ram wat zonder OC loopt. Had je nog andere dingen lopen toen je cinebench draaide, dat maakt soms ook wel uit?
Maar gezien het kleine verschil met x99 vind ik de 5820k/5930k niet echt heel interessant vooralsnog. De 10 core wordt wel een leuke upgrade, maar prijzig..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ypg9cz.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door Unltd Pn Modded op 27-04-2016 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded

[ Voor 18% gewijzigd door Unltd Pn Modded op 27-04-2016 07:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
hoi

kan iemand mij vertellen waarom mijn asus rampage v me vccio voltage naar 1.3 volt zet als ik me mem op 3000 laat lopen is wel een erg hoog voltage volgens mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Xms enabled?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
Hoi millman wat is xms heb die instelling nergens gezien.wel ben ik erachter dat als ik de vccio naar beneden zet me oc niet meer stabiel is hrb zelf ook t een en ander opgezocht op internet en daar zeggen ze de vccio niet boven de 1.08 te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
diablo13 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:01:
[...]

Hoi millman wat is xms heb die instelling nergens gezien.wel ben ik erachter dat als ik de vccio naar beneden zet me oc niet meer stabiel is hrb zelf ook t een en ander opgezocht op internet en daar zeggen ze de vccio niet boven de 1.08 te zetten
Hihi...dikkie dik...probleempjes...friet in de waterpomp.. :X :+

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
undeepdiver schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:13:
[...]

Hihi...dikkie dik...probleempjes...friet in de waterpomp.. :X :+
haha lamlul jaloers he met je rotte skylake :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sam.ocx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-08 23:15
een LN2 "sneltest", de CPU kan 6080-6100MHz Cinebench met lagere cache

Afbeeldingslocatie: http://img.hwbot.org/u43750/image_id_1636251.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://hwbot.org/image/1649307.jpg

http://hwbot.org/submission/3233876

Afbeeldingslocatie: http://img.hwbot.org/u43750/image_id_1638812.png

http://hwbot.org/submission/3215902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Mooie score! Echt een gouden CPU als ik de rankings bekijk :D

beetje off-topic, maar welke CPU pot gebruik je? En waar koop jij je ln2?

[ Voor 4% gewijzigd door wiLLius op 07-06-2016 12:40 . Reden: Extra toevoeging ]

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.ocx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-08 23:15
De pot is een oude versie van SF3D Inflection Point.
LN2 koop ik bij Cryotrans, 180L per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

"The" sam.ocx? Youre not dutch are you? Big oc man.. happy benching ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Hallo,

laatste dagen ook beetje bezig met overclocken.

Setup:
i7 5820k (000306f2h) met Thermalright Hr-02 Macho cooler
Asus X99-A
Crucial Ballistix 4*4 GB 2400Mhz
Gigabyte Gaming G1 GTX 1080
CoolerMaster 700W PSU

Overclock:
heb de multiplier op 44 staan met een Vcore van 1.22
vInput op 1.9
Cache ratio min en max op 24
Vervolgens ook XMP enabled en op profiel 1 gezet (kon maar 1 profiel kiezen in bios)

Werd gestressed met AIDA 64 gedurende 35 minuten, geen failures etc...

Vinden jullie dit een goede oc? Temperaturen blijven rond de 80 graden stressed, idle rond de 44 (nu wel warm in kamer)

Edit: nieuwe stabielere overclock, merkte dat tijdens games de pc soms freezed en enkel eeen hard reset verhielp het probleem.

XMP disabled.
Multiplier op 43 en Adaptive voltage dewelke piekt tot 1.184V.. Zo blijft de cpu onder load (stresstest) netjes onder de 70 graden.
Vinput op 1.9 en cache ratio's beiden op auto...

Grtz

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
die cache ratio, is dat niet wat laag?

[ Voor 56% gewijzigd door Navi op 04-12-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidden86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb een golden sample of the sillicone lottery gewonnen 😊 een j batch i7 5960x 4.5 ghz op 1.23v 4ghz uncore op 1.15v en 3200mhz ram op 1.36v (default ram v). Ik durf niet lager gaan met mijn cpu volt haha lol. Mss kan ik 1.22 of hopelijk 1.21v doen. Maar volgens mij gaat dat amper iets uitmaken qua temps aangezien ik deze bad boy koel met arctic liquid freezer II 360. Op max load heb ik maar 65 graden. Alleen de idle temps bevallen me niet die zijn namelijk rond de 35-36 tov mijn vorige noctua air cooler nh-d15s rond 21 graden. Wel een serieus verschil. Snap niet wrm de air cooler aanzienkelijk lager idle temps heeft vs de nr1 AIO.
Pagina: 1 2 Laatste