Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

13,3'' ultrabook aanschaffen, budget; 1250€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop welke ik ook bij mijn nieuwe opleiding kan gaan gebruiken.
Ik zal hem dus veel meenemen, 13.3 inch leek mij een mooi maatje en het liefst zo dun / licht mogelijk. Weinig geluid van de fan zou mooi meegenomen zijn.

Ook zal ik er thuis gebruik van maken. Ik zal voornamelijk gebruik maken van office, browsen, downloaden en full hd films kijken. Gamen doe ik niet.

Nou was mijn oog eerst op de Asus Transformer T300Chi gevallen, maar de 128gb SSD en het 12,5 inch scherm doet mij een beetje afhouden...
Ik neig op dit moment naar een Lenovo Yoga 3 Pro, maar ook hierover hoor ik slechte verhalen.

Wat denken jullie? Is de Yoga 3 een goede keuze? Kan de Core M processor bijv. HD films afspelen en downloaden tegelijk zonder dat deze gaat haperen?

Wellicht nog andere (betere) alternatieven?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 19:00 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 04:12
Over het algemeen bestaat het lijstje van 13" ultrabooks hier uit:
HP Spectre 13
Asus Zenbook UX305
Dell XPS 13
De Lenovo hoor ik niet vaak terugkomen, volgens mij met name vanwege de minder 'premium feel'
omdat het wat plastic is.

Ik wil zelf ook iets soortgelijks, maar wacht Skylake even af. Veel van de modellen zijn nu ook niet leverbaar.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 22:54

Blauw

De Schreeuw

Wat dacht je van de XPS13 van Dell? Heb ik, ben er wel tevreden mee: mooi scherm, licht, krachtig en gewoon prima voor de taken die jij van plan bent :)

Iets andere denkrichting zou de Apple Macbook Air 13 inch zijn, gebruik ik ook nog steeds met veel plezier, en valt ook binnen je budget :)

[ Voor 31% gewijzigd door Blauw op 10-09-2015 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pepper92 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:50:
Over het algemeen bestaat het lijstje van 13" ultrabooks hier uit:
HP Spectre 13
Asus Zenbook UX305
Dell XPS 13
De Lenovo hoor ik niet vaak terugkomen, volgens mij met name vanwege de minder 'premium feel'
omdat het wat plastic is.

Ik wil zelf ook iets soortgelijks, maar wacht Skylake even af. Veel van de modellen zijn nu ook niet leverbaar.
Blauw schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:51:
Wat dacht je van de XPS13 van Dell? Heb ik, ben er wel tevreden mee: mooi scherm, licht, krachtig en gewoon prima voor de taken die jij van plan bent :)

Iets andere denkrichting zou de Apple Macbook Air 13 inch zijn, gebruik ik ook nog steeds met veel plezier, en valt ook binnen je budget :)
Bedankt voor de reactie's, ik heb inmiddels ook weer een aantal uurtjes meer ingelezen;)

De Dell XPS 13 ligt net wat buiten mij bereik en ik vind de 'doorklap' functie toch ook wel een leuke feature..
De Asus heeft een Core M wat mij niet zo aantrekt.

Maar ik kwam nou net idd de HP Spectre x360 tegen en die spreekt mij wel heel erg aan!

Nou heb je 2 versies, 1 met de i5-5200U processor, 128GB SSD (weinig) en full hd scherm voor 1000€ en 1 met een i7-7500U processor, 512GB SSD en quad hd scherm voor 1500€.

Zou die 500€ extra het geld waard zijn?

Buiten de Spectre kwam ik ook nog de Lenovo Yoga 2 tegen; http://www.laptopshop.nl/...novo-yoga-2-13-00789.html

I7-4510 processor, 256GB SSD en full hd scherm voor 1000€.
Is deze kwalitatief slechter dan een Spectre?

Lastig.. Wat had jullie keus geweest?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 20:28 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 04:12
De Asus waar jij het over hebt betreft deze: Asus Zenbook UX305 Review. Er bestaan echter nog meer versies van, zie Asus Zenbook UX305LA Review.

Van de HP Spectre zijn de door jou genoemde modellen uitgebracht in Nederland. Tweakers schreef een review over het goedkopere model, Hardware.info over de duurdere.

Van wat ik tot nu toe heb gelezen gaan de meesten voor de goedkopere optie. De Quad-HD is leuk, maar sommige programma's schalen slecht mee (zie [url="Dell XPS 13 2015 FHD 1080p vs. QHD"]Dell XPS 13 2015 FHD 1080p vs. QHD[/url]. Gaat over de XPS 13, maar het idee is hetzelfde. Bijkomend nadeel van QHD is een lagere accuduur. Het verschil tussen de i5-5200u en de i7-5500u is klein. In andere landen zijn overigens ook FHD versies met grotere HDD en de i7 uitgebracht.

Er is ook een topic over de HP Specte waar bovenstaande min of meer in staat.

De door jou genoemd Lenovo heeft mijn vader in bezit. Is een prima ding, maar krast wel snel. Weet wel dat de i7-4510u een oudere generatie is. Voor zover ik snel kan zien een iets snellere CPU, maar langzamere GPU en vermoedelijk ook minder zuinig (maar daarvoor kun je beter naar de accutijd van de Lenovo kijken).

[ Voor 14% gewijzigd door Pepper92 op 10-09-2015 22:04 ]