Goedenavond,
Graag wil ik voor mijn ouders een eenvoudige, maar snelle pc samenstellen. De pc moet ook de komende jaren nog ruim voldoen voor alle dagelijkse taken. Dit keer ga ik 'm zelf in elkaar zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, browsen, video's bekijken en muziek luisteren. Uitdrukkelijk niet gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk, streefbedrag is ca. 400 euro. Het moet wel kwalitatief goed en duurzaam zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord, muis en speakers zijn reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Absoluut een SSD voor de snelheid van het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel socket 1150 i.v.m. mogelijk upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N.v.t.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd of dit de meest voordelige en meest bang-for-buck setup is. Wellicht kunnen bepaalde componenten goedkoper of beter. Ook ben ik een relatieve leek, dus hoor het ook graag wanneer componenten niet bij elkaar passen
Hieronder mijn voorlopige keuze. Omdat mijn ouders weinig data opslaan, heb ik voorlopig alleen een SSD en geen HDD opgenomen in het lijstje. Is dat verstandig?
Alvast dank voor jullie input!
Graag wil ik voor mijn ouders een eenvoudige, maar snelle pc samenstellen. De pc moet ook de komende jaren nog ruim voldoen voor alle dagelijkse taken. Dit keer ga ik 'm zelf in elkaar zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, browsen, video's bekijken en muziek luisteren. Uitdrukkelijk niet gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk, streefbedrag is ca. 400 euro. Het moet wel kwalitatief goed en duurzaam zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord, muis en speakers zijn reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Absoluut een SSD voor de snelheid van het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel socket 1150 i.v.m. mogelijk upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
N.v.t.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd of dit de meest voordelige en meest bang-for-buck setup is. Wellicht kunnen bepaalde componenten goedkoper of beter. Ook ben ik een relatieve leek, dus hoor het ook graag wanneer componenten niet bij elkaar passen
Hieronder mijn voorlopige keuze. Omdat mijn ouders weinig data opslaan, heb ik voorlopig alleen een SSD en geen HDD opgenomen in het lijstje. Is dat verstandig?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C9 | € 42,50 | € 42,50 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 348,15 | |
Alvast dank voor jullie input!