Heel simpel mItx systeempje(VESA)

Pagina: 1
Acties:

• CareFace
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 00:04
Hallo Tweakers!

Nadat ik hier paar maanden geleden een systeem voor mijzelf heb samengesteld, samen met jullie hulp.(Bevalt echt uitstekend!!). Is het nu tijd om een systeem voor m'n broer samen te stellen.(Yes, ik mag weer! :) :) )

Mijn broer gebruikt het systeem voor 90% voor het bekijken van Youtube filmpjes, af en toe een keer te Facebooken maar daar blijft het ook wel bij. Wat wellicht relevant is, mijn broer heeft een verstandelijke beperking. Hij woont nu nog thuis en daar gebruikt hij incidenteel de computer van m'n ouders(oude pentium 4(ja dat draait nog steeds, volle 3,2 gHz! 8)7 ) om filmpjes op Youtube te kijken. Hij is dus bekend met Windows en simpele taken d.m.v. snelkoppelingen gaat prima.
Nu gaat hij "op zichzelf" wonen en is het dus tijd voor een simpel eigen systeempje.
Het beste zou zijn wanneer hij eigenlijk nooit last van de computer heeft dus ook niet in het zicht staat. Vandaar dat ik zelf zat te denken aan een mooi weg te werken iTx systeempje. Die d.m.v. vesa achter een monitor is te hangen.

Wel heb ik nog een aantal simpele vraagjes:
Is de aan en uit knop makkelijk toegangkelijk bij een dergelijk systeem?
Hoe betrouwbaar is de interne voeding van de gekozen kast.
Ik weet dat de term "Toekomstbestendig" vaak onzin is maar zou het systeem dat toch iets meer zijn met een i3 i.p.v. Pentium? iGpu iets beter etc.
Is er wellicht een moderner mItx kastje i.v.m. USB 3.0 front aansluitingen misschien?(maakt niet gek veel uit natuurlijk.)
Welke monitor is geschikt(22"/24"), ik vind deze vrij lastig te filteren in de pricewatch aangezien er meerdere vesa types tussenstaan? :?

Ik heb dus na wat zoeken al een lijstje opgesteld(/gejat kuch brooky kuch) maar ben uiteraard benieuwd of jullie nog wat feedback hebben.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden voor 90% het bekijken van Youtube filmpjes, heel af en toe zal het ook gebruikt worden voor zaken zoals Facebook. Dus echt allemaal enorm simpele dingen, verre van intensief gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien er niet zo veel eisen aan het systeem gesteld worden ga ik uit van een bedrag van +/- 500 euro inclusief scherm. Liefst minder uiteraard maar dit is een schatting. Dit is exclusief besturingssyteem(heb ik nog) en assemblage(doe ik zelf) en inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, compleet nieuwe start

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een simpele processor(Pentium g3220?)een betrouwbare ssd(Crucial bx100?) een kleine ITX kast die achter het scherm wordt gehangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel: enorm goede ervaring mee en voor deze doeleinden goed geschikt(zuinig,stil en betaalbaar/snel genoeg), SSD van Crucial(goede ervaring, prijs/kwaliteit) en tenslotte hele lichte voorkeur voor Iiyama schermen. Maar sta zeer zeker open voor alternatieven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mItx, het liefst achter het scherm weggestopt.

Ga je overklokken?
Nee zeker niet

Alvast enorm bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 52,95€ 52,95
1ASRock H81M-ITX€ 61,95€ 61,95
1Antec ISK 110 Vesa€ 73,95€ 73,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 21,01€ 21,01
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,81

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima systeempje voor je wensen :). Celeron zou waarschijnlijk al voldoende zijn, maar die 2 tientjes zouden geen dealbreaker zijn neem ik aan?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 20:09
Is een intel NUC geen idee? Daar zit een Vesa mount bij.
Celeron: 150€ (moet alleen nog een ssd en geheugen bij)
pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH

I3: 270€ (moet alleen nog een ssd en geheugen bij)
pricewatch: Intel NUC5i3RYH

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• CareFace
@Brooky ja precies voor die 2 tientjes zit ik misschien iets veiliger.
@Axewi, ja het nadeel van NUC's vind ik dat ze ten eerste laptop processoren hebben en dat ook de onderdelen minder makkelijk te vervangen zijn. Zal waarschijnlijk in dagelijks gebruik weinig uitmaken maar gevoelsmatig voelt een desktop systeem stukken beter.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aan de NUC zal ook vrijwel niks defect kunnen gaan aangezien vrijwel alles passief is. Volgens mij heeft de i3 wel een koelertje maar daar blijft het dan ook wel bij. Wat wil je aan een desktop verder nog vervangen? Je hebt alles al geintegreerd in de CPU of het moederbord. Effectief valt er daar dan dus ook nauwelijks iets te vervangen.

https://discord.com/invite/tweakers

• CareFace
@redfoxert
Ik zie soms wel het voordeel in van NUC's maar in dit geval, iets minder. Prestaties van n2840 vind ik net iets te zwak en wanneer ik voor de i3 variant kies die wel krachtig genoeg is. Dan betaal ik in totaal toch fors wat meer(270+ram+ssd).

Beiden zitten achter de monitor dus wat betreft vorm maakt het naar mijn idee ook niet uit.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Ik weet alleen niet hoe bereikbaar de aan/uit knop is als je dergelijk systeem achter een monitor bevestigd. Misschien is een HTPC behuizing ook een optie, maw het systeem onder/naast de monitor plaatsen? Kan met deze behuizing natuurlijk ook prima.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Pagina: 1