Java programmeren, maar snap er niks van

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:46
Ik ben vorige week begonnen op het HBO hier krijgen we les in programmeertaal Java.

Op het MBO hebben we programmeren gehad in het programma WinDev( Niet de beste module)

nu moesten we een programma schrijven om korting prijs te berekenen. Maar uiteraad wordt het niveau steeds hoger gelegd en komen we dan met vragen :

Dit is de code die geschereven is maar snap er niks van wat dit nu eigenlijk inhoud!!!!

vooral het 1e gedeelte met public class Korting tot en met double originalprice

import java.util.Scanner;

public class Korting{
public static void main(String[] args){
new Korting().run();
}

public void run(){
//Create scanner and vars
Scanner sc = new Scanner(System.in);

double originalPrice = 0.0;
int kortingPerc = 0;
double kortingPrice = 0.0;
double metKorting = 0.0;

while(originalPrice != -1){

//Ask for input of the original price
System.out.println("Input original price: ");
originalPrice = sc.nextDouble();

//Add according discount percentage
if(originalPrice < 100){
kortingPerc = 0;
}
else if(originalPrice < 200){
kortingPerc = 5;
}
else if(originalPrice < 500){
kortingPerc = 10;
}
else{
kortingPerc = 20;
}

//Calculate price including discount
kortingPrice = originalPrice / 100 * kortingPerc;
metKorting = originalPrice - kortingPrice;

//Print discounted price
System.out.println("The discounted price is " + metKorting);
}
}
}

Hoop dat een mede tweaker mij hierbij kan helpen O-)

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Niet om je te ontmoedigen, maar als je je dit als HBO-student niet kunt eigen maken dan zit je waarschijnlijk op de verkeerde plek. Verder is het een huiswerkvraag waarbij je niet echt zegt wat je zelf al hebt uitgezocht. Vertaal gewoon voor jezelf regel-voor-regel wat de code doet en vorm je een beeld. Dan kun je wellicht hier specifieke vragen stellen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Ik denk dat je er goed aan doet te proberen de beginselen te doorgronden.

Om te beginnen heb je een .java bestand - hierin declareerd je doorgaans 1 klasse. Een klasse is een gietmal voor een bepaald soort object - in dit geval een klasse Korting die, wanneer je een instantie (lees: een voorkomen) van die klasse maakt, een object oplevert.

Een object van het type Korting bevat de methoden die je in de klasse gedefinieerd hebt. Wanneer je dus een instantie van de klasse Korting hebt kun je in die instantie de methoden aanroepen. Bijvoorbeeld de run() methode.

Verder kun je in de klasse variabelen declareren en waardes hieraan toekennen / muteren.

Lees je verder in in static-methoden en static-objecten die kunnen bestaan zonder een instantie van de klasse te maken.

En lees je in in de methode-bereiken public, private en protected.

Wat je nu moet doen is gewoon de basics doorgronden, als je dat niet leuk vindt raad ik aan je studiekeuze te heroverwegen. Het internet staat vol tutorials (in tekst, of als youtube video).

Succes! :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

In de code staat bij de comments precies wat het stukje code er onder doet. Lees die en kijk wat er gebeurd. Schrijf deze code anders begrijpelijk voor je uit in een soort van PSD. Dan wordt vanzelf duidelijk hoe de korting berekend wordt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We willen je best helpen, maar je code dumpen zonder enige zinnige vraag anders dan "snap er niks van wat dit nu eigenlijk inhoud" is wel het andere uiterste. Je moet toch op z'n minst een concrete vraag kunnen formuleren over wat je dan niet snapt. Daarnaast verwachten we hier op GoT, maar je HBO opleiding vast ook, wel enige zelfredzaamheid en zien dan ook graag terug wat je zelf al bedacht / gezocht / gevonden / gelezen etc. had in je topicstart per onze Quickstart. Tot slot: zoals je ziet is je code amper leesbaar; gebruik voortaan code tags a.u.b. als je code post ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.