Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prom1se
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Beste Tweakers,

Allereerst een kort verhaal. Buren van mij hebben Fiber en hebben daarbij een Fritzbox 7360. Deze fritzbox is op de een of andere manier terug gegaan naar de fabrieksinstellingen.

Nadat ik rustig gekeken had en de installatie wizard van de box had uitgevoerd kwamen er een aantal vraagstukken naar boven:
- Voordat ik verbinding kan maken met Fiber moet ik hier bepaalde gebruikersnaam / wachtwoord meesturen
- Moet ik wat met de vlans doen die door de kabel gaan of pakt de box deze zelf al op

Overigens kan ik nergens een handleiding vinden zoals Solcon deze heeft gemaakt:
klik hier voor download handleiding

Na verschillende zoekcriteria (op Google en GoT) en 4 uur later heb ik geen handleiding, hint of configuratie bestand. Heeft iemand een kant en klare config file liggen die ik kan inladen zodat de fritzbox weer werkt naar behoren op het netwerk van Fiber. Zo niet kan mij uitgelegd worden hoe ik de fritzbox kan instellen zodat deze weer werkt op het netwerk van Fiber?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via rens-br op 06-02-2017 10:11)

• Prom1se
Het is weer opgelost eerste stap was inderdaad hier vragen om een configuratie bestand. Mits deze al hier aangeleverd zou zijn dan had ik het zonder bellen kunnen fixen, daarom de vraag.

Tweede stap was om 9 uur bellen naar Fiber. Daar heb ik een configuratie bestand gekregen en deze opnieuw ingeladen. Nu werkt alles weer naar behoren.

Overigens heb ik geen .bin bestand gekregen maar een .import bestand. Even geopend met een texteditor en bestaat uit 1860 regels. Beste configuratie :P

Bedankt voor de moeite en adviezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onder_zoeker
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06 19:00
Ik heb een Fritzbox 7360 configuratie bestand.
Maar de vraag is via welke glasprovider bied fiber.nl bij je buren glasvezel aan.
Het vervelende is namelijk dat fiber nl een ander configuratie bestand heeft voor elke glasprovider.
Ik heb een glasprovider cifs (een dochter van Caiway).
En alleen voor die configuratie Fritzbox heb ik een configuratie bestand.

Maar die heb ik gekregen van de Technische Helpdesk van Fiber.nl toen ik mijn fritzbox configuratie om zeep had geholpen.

Mochten de buren via een andere glasprovider glasvezel binnen hebben, dan is bellen met fiber.nl een oplossing ze stuurde mij gelijk, zolang je de account gegevens hebt van fiber.nl, een nieuw .bin bestand met instructie hoe ik die kon laden op de fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lijkt me toch niet zo moeilijk... :X
http://www.fiber.nl/klantenservice/contact/ :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Prom1se
Het is weer opgelost eerste stap was inderdaad hier vragen om een configuratie bestand. Mits deze al hier aangeleverd zou zijn dan had ik het zonder bellen kunnen fixen, daarom de vraag.

Tweede stap was om 9 uur bellen naar Fiber. Daar heb ik een configuratie bestand gekregen en deze opnieuw ingeladen. Nu werkt alles weer naar behoren.

Overigens heb ik geen .bin bestand gekregen maar een .import bestand. Even geopend met een texteditor en bestaat uit 1860 regels. Beste configuratie :P

Bedankt voor de moeite en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallyEmpreur
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Loop tegen hetzelfde verhaal aan als OP, fabrieksinstellingen teruggezet en nu heb ik geen configuratie bestand. Servicedesk medewerkers van de Fiber kan dit ook niet aanleveren want de systeembeheerder is niet aanwezig.

Zou een van jullie een configuratie bestand kunnen oploaden? Ben zelf benieuwd of ik dit eerder kan oplossen. Ben ook al naar enkele buurtbewoners gegaan om een mogelijke backup te maken. Echter weten veel mensen het FritzBox wachtwoord niet.

Bij voorbaad dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvaneck
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-01 13:26
Ik heb hetzelfde probleem. En nu op zondag kan ik Fiber natuurlijk niet bereiken. Het zou mooi zijn als ze in ieder geval ergens op de site de instellingen vermelden. dan kan ik de router eventueel zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 743209

Een vraag die hier niet bij hoort, mijn excuus.

''Is het mogelijk om je ip bij fiber.nl te laten veranderen of kunnen we dit zelf doen (en hoe)?''

Gr,
Paul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyDaniel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-01 09:52
Heb zelf net Fiber via VDSL.

Wil graag een aantal poorten instellen, maar heb geen wachtwoord. ;(

Probeer de klantenservice van Fiber maar eens telefonisch te pakken te krijgen! :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 17:57
OnlyDaniel schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:17:
Heb zelf net Fiber via VDSL.

Wil graag een aantal poorten instellen, maar heb geen wachtwoord. ;(

Probeer de klantenservice van Fiber maar eens telefonisch te pakken te krijgen! :'(
Ik zit met hetzelfde probleem. Mocht ik erachter komen dan stuur ik je een bericht. Zou jij hetzelfde willen doen mocht jij erachter komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 870481

Mensen probeer eens het wachtwoord: admin of avm

Waarschijnlijk gaat het nu lukken!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 870481 op 13-01-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 17:57
avm werkt hier! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erruhwin
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik wil graag een andere Fritzbox dan de 7360 gaan gebruiken op mijn Fiber aansluiting, de 7490 met 4 Gbit lan poorten en 2,4 en 5 GHz Wif. Kan iemand mij helpen met de instellingen de Router te configureren, of een config bestand sturen? (volgens de helpdesk kan er geen andere router worden gebruikt) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Een andere router kan altijd worden gebruikt maar dan moet je weten hoe Fiber.nl zijn instellingen maakt op die router (welke vlans worden er gebruikt, hoe wordt aangemeld op het netwerk etc.). Wellicht staat er het nodige te lezen in het Fiber topic hier op GoT (Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft topickaping en dat is niet toegestaan. Maak even een nieuw topic aan of vraag het in: Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.