Toon posts:

Game pc max €850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe game pc die echt niet hoger mag dan een bedrag van €850. Ik ben zelf voorstander van 2e hands (altijd goede ervaring mee gehad) ook met dit bedrag, zodat ik toch de maximum prestaties kan halen voor €850. Ik heb nog een HDD van 1,5 TB uit mijn oude Win 7 pc met games en andere data die ik graag wil behouden (nee, ik kan geen onderdelen uit de oude PC halen). Het gaat in dit topic alleen over de PC zelf!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Gamen, GTA, Battlefield en andere games op max >60FPS.

Wat mag het systeem gaan kosten?mIk heb het liefst €800, maar mijn max is €850.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? 1HDD van 1,5TB uit mijn huidige systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Een SSD en voor de rest een systeem om de nieuwste spellen op max settings >60FPS. Hij moet er ook mooi uitzien het liefst rood-zwart combo (mooi systeempje is een eis!). Het liefst heb ik window maar zelf kwam ik niet binnen het budget uit op een case met window maar heb ik heel graag alleen niet als het echt niet anders kan!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Neu, zolang het maar goed is en de kast er mooi uitziet (liefst met window maar is geen must).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Alle games op max >60FPS, stroom en geluid maken niet veel uit.

Ga je overklokken? Als het nodig is wel, maar ik heb zelf geen idee hoe dat allemaal werkt.
Hierbij mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,70€ 179,70
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 72,95€ 72,95
1Aerocool X-Warrior Devil Red Edition€ 55,50€ 55,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1Aerocool Shark Fan Devil Red Edition, 120mm€ 9,95€ 9,95
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8€ 49,95€ 49,95
1Antec VPF Series 450W€ 56,70€ 56,70
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 546,70

En dan een 2e hands videokaart? Ik heb het liefst zelf een 2e hands heel systeem of met een paar onderdelen ontbrekend maar ik kan zo niet wat vinden ik heb het liefst dat jullie mij daar even mee helpen, maar als een nieuw systeem het beste is moeten jullie mijn lijstje maar eens keuren.

Misschien is een upgrade van mijn huidige systeem ook mogelijk

I7 2600k
16GB DDR 3 1333Mhz
Nvidia GeForce GTX 580
750 watt 80+ voeding
64GB SSD
1,5 TB HDD
Hierbij wil ik niet hoger gaan als €250, maar ik heb nog steeds het liefst een 2e hands ander systeem met misschien een zelf gekozen kast?

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 15:44 ]

• TomGroenewegen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 13:48
als ik jou was zou ik proberen een 290 2e hands op de kop te tikken, zoiets? V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition

Verwijderd

Topicstarter
TomGroenewegen schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:46:
als ik jou was zou ik proberen een 290 2e hands op de kop te tikken, zoiets? V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition
Hmmmm revérence cooler is toch niet goed

• TomGroenewegen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 13:48
nee, sorry niet goed gekeken, maar het was meer een soort voorbeeld, gewoon even wachten tot er een goede aanbieding op tweakers komt en dan toeslaan :P

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een i5 Haswell is amper tot niks sneller als een i7 Sandy Bridge en de i7 is nog overklokbaar ook.

Welke voeding zit in je vorige systeem?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 16:51
je kan ook voor een 7970 gaan, vrij goedkoop maar presteren nog uitzonderlijk goed voor de leeftijd

linkje naar v&a

en anders een r9 280x of r9 290

edit: je hebt momenteel 16 gb ddr3 1333 Mhz, hiervan kun je zeker 8gb meenemen naar nieuw systeem en daar heb je genoeg aan voor de komende tijd.

[ Voor 21% gewijzigd door shadvet op 09-09-2015 11:27 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Volgens mij is je huidige systeem sneller dan een i5 4460. Als ik jou was zou ik gewoon lekker een nieuwe (2e hands) videokaart in het systeem doen en de rest van het geld voorlopig in je zak houden. Zoals eerder genoemd zou een r9 290 een hele mooie optie zijn.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

shadvet schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:27:
je kan ook voor een 7970 gaan, vrij goedkoop maar presteren nog uitzonderlijk goed voor de leeftijd

linkje naar v&a

en anders een r9 280x of r9 290

edit: je hebt momenteel 16 gb ddr3 1333 Mhz, hiervan kun je zeker 8gb meenemen naar nieuw systeem en daar heb je genoeg aan voor de komende tijd.
Een 280X = rebranded 7970.

Hoe dan ook, je huidige systeem gaat nog prima mee. Je kunt inderdaad beter 500 euro in je zak houden en een fatsoenlijke 2e hands R9 290(X) kopen. Staan er genoeg op V&A.

En idd, zoals The_Mask al aangeeft: Welke voeding heb je precies? 750W 80+ Gold zegt niet zoveel, wat is het merk en type?

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Je i7 2600k zou ik mooi houden en je RAM ook, een 2e hands 290 + een SSD erbij?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weten jullie nog een mooi 2e hands systeem voor €850 dan? Daar was ik eigenlijk naar opzoek...
Optie 1 is een upgrade en voor optie 2 ben ik op zoek naar wat alternatieven via marktplaats of tweakers? Hebben jullie nog wat alternatieven?

Alvast bedankt

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat is er mis met je huidige? Enige wat ik zo kan zien is dat de videokaart wat traag is en de SSD wat klein. Voor de rest lijkt je systeem nog perfect high-end.

AMD Nieuwsdiscussie

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vrij raar om van een i7 2600k naar een i5 4460 te gaan, zou me niet verbazen als de i7 nog sneller is ook! Je GTX580 verkopen en een R9 290/390 of GTX970 voor halen en je kan weer járen vooruit.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als ik je ts zo lees, hou je huidige PC en koop een case met window. Je hebt al rood tinten.
Daarnaast koop een grotere ssd. En een nieuwe of 2e hands gpu. 290 of 290x of 970.

Je PC is echt nog heel snel en dat zal de komende jaren echt nog niet veranderen. Snap ook totaal de drang naar een 2e hands of nieuwe PC niet. Je kunt nauwelijks beter krijgen en al helemaal niet 2e hands.
Zonde van het geld voor heel misschien een procent sneller.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Onbegrijpelijk dat je huidige systeem niet voldoet. Op de GPU na dan. Klok de cpu over indien nodig. De meeste winst zit in een nieuwe GPU en nieuwe ssd.
Ik kan me voorstellen dat 64GB ssd te klein is. NAast windows kun je er niet heel veel meer op kwijt.

Over windows gesproken. Ik zie dat je nog win7 hebt. Hoe oud is die install? Ook dat kan namelijk een grote reden zijn van prestatieverlies. Koop een 250GB ssd en een nieuwe GPU. Hang die ssd erin en maak een clean install van windows 7 Ik zou op een clean install direct upgraden naar win10.

Heb je een aftermarket koeler op die I7 staan? Zie ik niet in het rijtje staan. Voorkom dat windows de cpu terugklokt of cores uitschakeld ivm warmte! zorg voor goede koeling.
Google eens op disable core parking om te voorkomen dat windows uberhaupt je cores uit kan schakelen.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Verwijderd

Topicstarter
Leijenaar schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:01:
Onbegrijpelijk dat je huidige systeem niet voldoet. Op de GPU na dan. Klok de cpu over indien nodig. De meeste winst zit in een nieuwe GPU en nieuwe ssd.
Ik kan me voorstellen dat 64GB ssd te klein is. NAast windows kun je er niet heel veel meer op kwijt.

Over windows gesproken. Ik zie dat je nog win7 hebt. Hoe oud is die install? Ook dat kan namelijk een grote reden zijn van prestatieverlies. Koop een 250GB ssd en een nieuwe GPU. Hang die ssd erin en maak een clean install van windows 7 Ik zou op een clean install direct upgraden naar win10.

Heb je een aftermarket koeler op die I7 staan? Zie ik niet in het rijtje staan. Voorkom dat windows de cpu terugklokt of cores uitschakeld ivm warmte! zorg voor goede koeling.
Google eens op disable core parking om te voorkomen dat windows uberhaupt je cores uit kan schakelen.
Hallo,

Is een upgrade naar Win 10 een schone install? Ik heb nu waterkoeling in mijn pc, ik zou zo niet meer weten welk merk het is maar hij houd mijn pc goed koud

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:43:
[...]

Hallo,

Is een upgrade naar Win 10 een schone install? Ik heb nu waterkoeling in mijn pc, ik zou zo niet meer weten welk merk het is maar hij houd mijn pc goed koud
Dit is mogelijk, eerst upgraden naar 10 en daarna een clean install uitvoeren.

• -The_Mask-
  • Niet online
Snap je niet wat iedereen zegt? Je reageert op bijna niemand en als je reageert is het maar één of twee zinnetjes. Dat werkt niet echt natuurlijk. Geef liever antwoord op alles en iedereen en als iets je niet duidelijk is geef dit dan aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:11:
Snap je niet wat iedereen zegt? Je reageert op bijna niemand en als je reageert is het maar één of twee zinnetjes. Dat werkt niet echt natuurlijk. Geef liever antwoord op alles en iedereen en als iets je niet duidelijk is geef dit dan aan.
Hallo,

Het is niet mijn bedoeling om zo lui en stug over te komen. Wat kan ik verbeteren bij mijn reacties, ik zou zelf niet weten wat ik er nog aan toe moet voegen 8)7 . Ik ben iedereen die heeft gereageerd erg dankbaar voor hun input.

Mvg

• Arunia
  • Nu online
3 dingen.
Je antwoord niet op vragen.
Je stelt nieuwe vragen door iemand te quoten terwijl je vraag niets te maken heeft met hetgeen je quote.
Hallo en mvg doen we niet op got. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Begin iig eerst met reageren op de vragen die gesteld worden.

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou een aantal vragen welke zijn langs geweest:

Welke voeding heb je? (merk en type graag)
Waarom wil je het systeem vervangen? (wees specifiek, wat werkt er niet goed, waar heb je problemen mee?)

Nog een paar vragen welke niet zijn langs geweest:

Welke monitor heb je?
Welke versie van Windows 7 heb je?
Welke CPU koeler heb je?
Welk moederbord heb je?

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:04:
Nou een aantal vragen welke zijn langs geweest:

Welke voeding heb je? (merk en type graag)
Waarom wil je het systeem vervangen? (wees specifiek, wat werkt er niet goed, waar heb je problemen mee?)

Nog een paar vragen welke niet zijn langs geweest:

Welke monitor heb je?
Welke versie van Windows 7 heb je?
Welke CPU koeler heb je?
Welk moederbord heb je?
Mijn systeem werkt de laatste tijd niet helemaal lekker en ik heb het gevoel dat mijn preataties achteruit gaan. programma's als Winthruster zeggen dat de status van mijn systeem slecht is... Ik hwb nu Windows 7 Home Premium erop staan. Zoals eerder gezegd merk waterkoeling onbekend, er zit alleen een stickertje opgeplakt waar opstaat HI 10800 110. Mijn moederbord is een gigabyte z68x-ud-3b-b3 ik heb speciaal voor een overclock cooler, cpu en mobo gekozen met oog op de toekomst (wat nu dus aangebroken is. Mijn voeding is er een van het merk fsp, model: FSP750-80APG. Voor de rest heb ik 2 cd drives een blu ray en een normale.

Ik hoop dat ik nu genoeg info heb gegeven _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Oja oepsie helemaal vergeten het is een Samsung SyncMaster T27A300, 60Hz, led (mat scherm), en full HD bevalt me perfect.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien ook nog verstandig te zeggen dat het om pricewatch: Acer Predator G7760 Crusher gaat. Dat deed je in Upgrade game pc wel meteen ;).

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:15:
[...]

Mijn systeem werkt de laatste tijd niet helemaal lekker en ik heb het gevoel dat mijn preataties achteruit gaan. programma's als Winthruster zeggen dat de status van mijn systeem slecht is...
Dat geloof ik direct. Als je software als Winthruster erop hebt staan. Winthruster is namelijk rogueware. Rogueware is software dat van allemaal onzin meldingen komt met wat er allemaal mis is met je systeem. Maar dit zijn allemaal nep meldingen van het nepprogramma. Winthruster is dus zelf het probleem. En waarschijnlijk heb je dan ook nog wel meer van deze rommel op je systeem zitten.
Ik hwb nu Windows 7 Home Premium erop staan.
64 bit neem ik aan?
Zoals eerder gezegd merk waterkoeling onbekend, er zit alleen een stickertje opgeplakt waar opstaat HI 10800 110.
Nou ja het is dus een fatsoenlijke koeler. Overklokken is mogelijk.
Mijn moederbord is een gigabyte z68x-ud-3b-b3 ik heb speciaal voor een overclock cooler, cpu en mobo gekozen met oog op de toekomst (wat nu dus aangebroken is.
Ja mooi moment idd. Nu doet de CPU al amper tot niet onder voor een i5 4460, met overklokken is die gewoon sneller. En een i5 4460 valt niet over te klokken, dus ik zou de CPU dus gewoon behouden.
Mijn voeding is er een van het merk fsp, model: FSP750-80APG.
Budget voeding dus, maar nog niet al te oud, moet dus nog wel enkele jaartjes meekunnen.
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:21:
[...]

Oja oepsie helemaal vergeten het is een Samsung SyncMaster T27A300, 60Hz, led (mat scherm), en full HD bevalt me perfect.
Full HD, dus niet heel zwaar voor de videokaart.

Dingen die ik zou doen:
Nieuwe grotere SSD kopen, daar een schone installatie van Windows 7 op installeren en direct upgraden naar Windows 10. Dan heb je mooie snelle Windows weer, zonder alle rommel die er nu op staat.

CPU zou ik gaan overklokken. Naar bijvoorbeeld 4,5GHz moet wel te doen zijn. Maar wel eerst goed inlezen.

En als laatste nog een andere videokaart. Een videokaart zoals de GTX 970 of R9 390 is een mooie upgrade en een stuk sneller als je huidige.

Meer is niet nodig voor het weer helemaal up-to-date hebben van je systeem.

AMD Nieuwsdiscussie

• Ugraded
N
-The_Mask- schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:48:
[...]

Dat geloof ik direct. Als je software als Winthruster erop hebt staan. Winthruster is namelijk rogueware. Rogueware is software dat van allemaal onzin meldingen komt met wat er allemaal mis is met je systeem. Maar dit zijn allemaal nep meldingen van het nepprogramma. Winthruster is dus zelf het probleem. En waarschijnlijk heb je dan ook nog wel meer van deze rommel op je systeem zitten.

[...]

64 bit neem ik aan?

[...]
Nou ja het is dus een fatsoenlijke koeler. Overklokken is mogelijk.

[...]
Ja mooi moment idd. Nu doet de CPU al amper tot niet onder voor een i5 4460, met overklokken is die gewoon sneller. En een i5 4460 valt niet over te klokken, dus ik zou de CPU dus gewoon behouden.

[...]

Budget voeding dus, maar nog niet al te oud, moet dus nog wel enkele jaartjes meekunnen.

[...]

Full HD, dus niet heel zwaar voor de videokaart.

Dingen die ik zou doen:
Nieuwe grotere SSD kopen, daar een schone installatie van Windows 7 op installeren en direct upgraden naar Windows 10. Dan heb je mooie snelle Windows weer, zonder alle rommel die er nu op staat.

CPU zou ik gaan overklokken. Naar bijvoorbeeld 4,5GHz moet wel te doen zijn. Maar wel eerst goed inlezen.

En als laatste nog een andere videokaart. Een videokaart zoals de GTX 970 of R9 390 is een mooie upgrade en een stuk sneller als je huidige.

Meer is niet nodig voor het weer helemaal up-to-date hebben van je systeem.
Heel erg bedankt, ik ben er nu uit.

-Ik ga de CPU overclocken naar 4,5 Ghz (geen idee hoe alles werkt maar ik zie wel)
-Een SSD erbij
-Een 2e hands 280x/290

Nog een vraagje als ik nu gewoon de graits update naar Windows 10 doe kan ik dan ook clean install doen? Ik weet namelijk niet (weet het bijna zeker) of de licentie nog geldig is. Dat kost weer 70 euries extra :?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Hop, en dicht, twee accounts doen we niet aan. Afgehandeld.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 14-09-2015 15:16 ]

• Ugraded
Arunia schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:39:
3 dingen.
Je antwoord niet op vragen.
Je stelt nieuwe vragen door iemand te quoten terwijl je vraag niets te maken heeft met hetgeen je quote.
Hallo en mvg doen we niet op got. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Begin iig eerst met reageren op de vragen die gesteld worden.
Ondertussen beter gedaan?

• -The_Mask-
  • Niet online
Ugraded schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:04:
Ik weet namelijk niet (weet het bijna zeker) of de licentie nog geldig is. Dat kost weer 70 euries extra :?
Hoe bedoel je dit?

AMD Nieuwsdiscussie

• Ugraded
Dat de licentie code die nu op de kast zit al 2x is gebruikt. Dan kan ik hem nu toch niet voor een 3e keer gaan gebruiken? En kan er bij een upgrade naar Win 10 een schonen install of niet?

• Arunia
  • Nu online
Als het een oem code is, zul je toch ms moeten bellen.
Daarnaast moet je dan eerst de hardware koppelen door de upgrade te doen vanuit een geïnstalleerde win 7of 8. Als dat gedaan is, kun je hem schoon installeren.

• Ugraded
Arunia schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:20:
Als het een oem code is, zul je toch ms moeten bellen.
Daarnaast moet je dan eerst de hardware koppelen door de upgrade te doen vanuit een geïnstalleerde win 7of 8. Als dat gedaan is, kun je hem schoon installeren.
Bedankt! dus eerst hardware upgraden en dan schone win 10 installatie uitvoeren _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Arunia
  • Nu online
Eerst hardware upgraden.
Dan schone Windows 7 of 8 installatie. Die activeren en dan upgrade naar Windows 10 uitvoeren. Als die geactiveerd is. Dan schone installatie doen. Dan ben je klaar.
Pagina: 1