Toon posts:

Upgrade game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn huidige systeem upgraden, ik heb nu een Acer Predator g7760 Chrusher
pricewatch: Acer Predator G7760 Crusher

Ik heb 1,5 jaar terug mijn ram al geüpgraded naar 16gb dus dat is niet meer nodig. Ik denk dat ik er nog een ssd bij koop en een nieuwe videokaart. Ik game op een 60Hz full HD monitor en ik wil mijn videokaart upgraden of Nvidia sli van maken door nog een GTX 580 1,5gb te kopen (is dit mogelijk met 1 monitor?), of kan ik beter een GTX 960 kopen?

Wat wil je doen met je geüpgrade systeem? Gamen games zoals GTA V, Battlefield en Arma 3 (liefst op max).

Wat mag het systeem gaan kosten?
€250 ik ga het liefst wel voor een 2e hands ssd en videokaart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? een betere videokaart sli of gewoon een helemaal andere.....

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nvidia gaat mijn voorkeur wel naar uit omdat over AMD allemaal verhalen gaan over oververhitting en problemen met de drivers

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Ik heb geen problemen met een systeem dat veel stroom kost of veel geluid maakt.

Ga je overklokken? Ik ben wel van plan mijn i7 2600k te overclocken omdat in mijn systeem waterkoeling zit.

V&A aangeboden: Kingston SSDNow V300 240GB deze ssd en nog een andere videokaart. Ik wil nog wel een paar jaar wachten voor mijn volgende upgrade! En mijn videokaart moet in de toekomst wel DX12 ondersteunen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, schopje naar CAA.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:06:
[mbr]Upgrade, schopje naar CAA.[/]
Oeps oja helemaal vergeten verkeerde categorie 8)7

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
Een 960 zit zo rond 680 niveau en is dus eigenlijk helemaal niet zoveel sneller dan een 580.
Een 780 is dan eventueel een optie, maar dan past de SSD niet meer in het budget (wat misschien nog wel belangrijker is dan een GPU upgrade).

SLI zou kunnen, mits je moederbord en voeding dit ondersteunen, goedkoop is het wel.
Echter dan heb je effectief 'maar' 1.5GB ram wat met de huidige games al problematisch begint te worden.
Daarnaast is het niet zo heel veel sneller dan een 960 en kun je tegen SLI/scaling/driver problemen aanlopen.

AMD is overigens ook gewoon prima, zeker als stroom en geluid je niet uitmaakt.
Oververhitting gebeurt alleen met de reference koelers, zoek dus een kaart met 2-3 fans.
Driver problemen zie ik om me heen (en op het forum) net zo vaak met Nvidia kaarten.

Een 290 is een goede upgrade, die heb je al voor pakweg 200 euro.
Eventueel zou je nog een stapje goedkoper kunnen gaan met een 280X, dan heb je meer budget voor de SSD (die is ook weer niet zo heel veel sneller dan de 960 op full HD, maar wel meer future proof).

De 580 zit net boven de 660 en onder de 7870.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Gigabyte/GTX_960_OC/images/perfrel_1920.gif

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 16-08-2015 00:51 ]

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Een tweedehands R9 290 of R9 280x is al een goed begin.

Een tweedehands SSD? Waarom?
Ik zou gewoon een nieuwe SSD kopen, je weet maar nooit wat er met een tweedehands SSD is gebeurd.
Als je aan 250GB genoeg hebt dan past dat nog aardig ik je budget. De BX100 lijkt me een goede keus, veel SSD opslag voor weinig geld.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:43:
Een 960 zit zo rond 680 niveau en is dus eigenlijk helemaal niet zoveel sneller dan een 580.
Een 780 is dan eventueel een optie, maar dan past de SSD niet meer in het budget (wat misschien nog wel belangrijker is dan een GPU upgrade).

SLI zou kunnen, mits je moederbord en voeding dit ondersteunen, goedkoop is het wel.
Echter dan heb je effectief 'maar' 1.5GB ram wat met de huidige games al problematisch begint te worden.
Daarnaast is het niet zo heel veel sneller dan een 960 en kun je tegen SLI/scaling/driver problemen aanlopen.

AMD is overigens ook gewoon prima, zeker als stroom en geluid je niet uitmaakt.
Oververhitting gebeurt alleen met de reference koelers, zoek dus een kaart met 2-3 fans.
Driver problemen zie ik om me heen (en op het forum) net zo vaak met Nvidia kaarten.

Een 290 is een goede upgrade, die heb je al voor pakweg 200 euro.
Eventueel zou je nog een stapje goedkoper kunnen gaan met een 280X, dan heb je meer budget voor de SSD (die is ook weer niet zo heel veel sneller dan de 960 op full HD, maar wel meer future proof).

De 580 zit net boven de 660 en onder de 7870.
[afbeelding]
Dan word het denk ik een r9 290 en een bx 100 250GB. Oja ik heb een 750 watt voeding

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
TheTinusNL schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:09:
Een tweedehands R9 290 of R9 280x is al een goed begin.

Een tweedehands SSD? Waarom?
Ik zou gewoon een nieuwe SSD kopen, je weet maar nooit wat er met een tweedehands SSD is gebeurd.
Als je aan 250GB genoeg hebt dan past dat nog aardig ik je budget. De BX100 lijkt me een goede keus, veel SSD opslag voor weinig geld.
klopt. maar als je het van een betrouwbare tweaker kan overkopen zie ik geen probleem. heb een bx100 500gb gesealed voor 20 euro dan de goedkoopste winkel. is toch wel lekker :)

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Ik zou ten eerste voor een betere videokaart kun je dke gtx 580 nog verkopen? Zo ja dan kun je dat geld er nog bij doen en een 2e hand 290 + een ssd erbij.

• plofkraak
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-06-2022
arma 3 gaat niet lukken op max settings met de 960 , arma is echt een kei zware game maar als je een beetje tweakt aan de settings van arma zal het wel soepel gaan

Verwijderd

Topicstarter
plofkraak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:21:
arma 3 gaat niet lukken op max settings met de 960 , arma is echt een kei zware game maar als je een beetje tweakt aan de settings van arma zal het wel soepel gaan
Ik speel nu Arma alles op max met mijn GTX 580 en heb minimaal 20fps en alleen klein beetje lag bij de eerste 10 seconden als ik in een game zit (ik denk dat het laden van de map dan zwaar is) ik heb de range (hoe ver ik kan kijken) iets boven gemiddeld en de rest op max en ik krijg gemiddeld 35 fps zonder lag

• plofkraak
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-06-2022
35 fps is nou niet echt lekker spelen lijkt me

• mitsumark
35fps vind ik voor de meeste games prima, enige game die ik niet lekker vond draaien onder de 40 was metro (driver/microstutter issue denk ik).
Hoeveel fps 'nodig' zijn is voor ieder persoonlijk, sommigen kunnen niet eens (meer) zonder 120+Hz en < 60 fps.

• Ugraded
Ach rond de 30 fps deed GTA V op ps3 of x360 ook altijd maar als je het naar rond de 50 kunt krijgen is ook mooi

• Ugraded
Op internet gaan verhalen rond dat de r9 290 niet verbluffend is

Verwijderd

Topicstarter
PC4Ukopen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:17:
Ach rond de 30 fps deed GTA V op ps3 of x360 ook altijd maar als je het naar rond de 50 kunt krijgen is ook mooi
Zal dat lukken met een 280x?

• mitsumark
Zolang je de MSAA uit laat moet je een heel eind kunnen komen.

[ Voor 35% gewijzigd door mitsumark op 21-08-2015 15:14 ]

• Ugraded
mitsumark schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:00:
Zolang je de MSAA uit laat moet je een heel eind kunnen komen.
Jep :P
Pagina: 1