PC voor video editing

Pagina: 1
Acties:

• lucasmestrom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik zoek een?
Ik ben iemand aan het helpen om onderdelen voor een video-editing pc uit te kiezen. Ik heb eigenlijk wel een aantal vragen omtrent bijvoorbeeld het aanschaffen van een videokaart. Is dit nodig, hij gebruikt namelijk voornamelijk Corel en GoPro studios. In hoeverre maakt gpu acceleration een verschil als de rest van de componenten al aardig goed zijn?

Wat is je budget?
800-1000. Als ik dichter bij de 800 kom, worden we natuurlijk blij. :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor en voor de videokaart maakt het niet. Voor de rest van de onderdelen ben ik opzoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals ik al eerder zei wordt er vooral Corel en GoPro studios gebruikt. Het is wel de bedoeling om 4K videos te gaan renderen. Ook is het zo dat de pc zo stil mogelijk moet worden :P

Wat wij nodig denken te hebben:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 309,-€ 309,-
1ASRock Fatal1ty H97 Performance€ 93,-€ 93,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 4€ 34,-€ 34,-
2be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 9,50€ 19,-
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16€ 93,95€ 93,95
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 52,95€ 52,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,75

Kunnen jullie ons helpen?? 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door lucasmestrom op 07-09-2015 22:55 . Reden: Zelf een lijstje toegevoegd ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
ik kan je zoiezo naar het juiste sub forum begeleiden.

Desktop Aankoopadvies

die gaat om een complete built en niet enkele onderdelen.

hier hoort ook een DAA beleid bij.
DAA beleid

Lees deze eens door. en vergeet kopje 3 niet: 3. Verricht eigen onderzoek

en als je eigen onderzoek heb gedaan zetje alles netje in een lijstje Handleiding Pricewatch

ik heb al aan een modje gevraagd of iemand met een takelwagen kan komen om hem te verplaatsen.

• lucasmestrom
Oke thanks voor de tips;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze hoort inderdaad in DAA. Schopje die kant op. Je topicstart is verder al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Verwijderd

Neem dan een 560 ti sli dan heb je wat power en die kaart is 40 per stuk of vraag en aanbod of je neemt een gtx 950 ti, maar voor dit budget is AMD veel meer interresant als je budget maximaal 1000 is. Kijk naar een 270x, die zal goed genoeg zijn. Maar wat is zijn motief: Beginner - Voor de lol - prof - matig iemand

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 08:18 ]

• lucasmestrom
Hij wil wel op hoger niveau gaan editen maar zijn vaardigheden zitten zegmaar gemiddeld als je het ongeveer begrijpt.

Is het beter om wat meer aan een videokaart uit te geven?

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
De scythe mugen PCGH is voor 5 euro meer de helft stiller dan de standaard mugen4

Optioneel kun je de 4790 vervangen voor een 4790K deze is 400MHz sneller voor slechts een kleine meerprijs. Ik zie wel dat je qua budget niet heel veel marge hebt dus die keuze is aan jezelf.
(jammer toen ik de 4790K kocht was het gat maar 2 tientjes)

Heb je die extra fans nodig? De kast zelf ken ik niet heel goed maar is wel redelijk populair. Ik ga er dan vanuit (mag dat) dat de airflow goed is. Er zijn standaard 2 fans meegeleverd. Of wil je die gaan vervangen?

Ik ken de software niet goed maar doorgaans is het makkelijk zoeken op internet over het feit dat je veel baat hebt bij een GPU of dat je het met de interne GPU kunt doen.
Tips daarbij: renderd de software op cpu of gpu? Hoe gedraagd de viewport/werkveld zich met of zonder gpu.
Die 2 dingen zou ik opzoeken.

Qua budget zit je met je overige onderdelen goed.
Je kunt iets afsnoepen van je mobo.
Ook kun je overwegen om een XEON cpu te nemen wanneer je een gpu gaat aanschaffen. Dat is een I7 versie zonder interne GPU.

succes

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:06

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

32 Gig intern nemen in ieder geval. Dat vindt je software wel zo prettig.

Professioneel Heftruck Syndroom

• lucasmestrom
Leijenaar schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:39:
De scythe mugen PCGH is voor 5 euro meer de helft stiller dan de standaard mugen4
Ging er even van uit dat de gewone versie iets beter koelde. Maar thanks voor de tip.
Optioneel kun je de 4790 vervangen voor een 4790K deze is 400MHz sneller voor slechts een kleine meerprijs. Ik zie wel dat je qua budget niet heel veel marge hebt dus die keuze is aan jezelf.
(jammer toen ik de 4790K kocht was het gat maar 2 tientjes)
Er is genoeg ruimte, het liefst blijven we bij de 800 maar als het duidelijke prestatiewinst oplevert dan willen we zeker iets extra's betalen.
Heb je die extra fans nodig? De kast zelf ken ik niet heel goed maar is wel redelijk populair. Ik ga er dan vanuit (mag dat) dat de airflow goed is. Er zijn standaard 2 fans meegeleverd. Of wil je die gaan vervangen?
Ik wou een zo goed mogelijk airflow en ik ging er even van uit: hoe koeler de kast is, des te minder de fans hoeven te draaien, des te stiller hij is. Beredeneer ik hier verkeerd? 8)7
Ik ken de software niet goed maar doorgaans is het makkelijk zoeken op internet over het feit dat je veel baat hebt bij een GPU of dat je het met de interne GPU kunt doen.
Tips daarbij: renderd de software op cpu of gpu? Hoe gedraagd de viewport/werkveld zich met of zonder gpu.
Die 2 dingen zou ik opzoeken.
Het enige wat ik zo kan vinden is dat corel gpu acceleration ondersteund. Bij systeem eisen wordt ook meegenomen dat er minimaal 1Gb aan VRAM geheugen aanwezig moet zijn. Dus ik ga er dan even van uit dat we een gpu nodig hebben. Verder kan ik niet echt ontdekken welke prestatiewinst aan een gpu vast hangt... Aanbevolen wordt 2Gb aan VRAM.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
De gewone versie koelt ook iets beter echter minimaal. Aangezien dat de stockkoeler zelfs voldoende koeling brengt is de pcgh meeer dan voldoende. Ook gezien het feit dat je niet gaat overklokken.

De kloksnelheid gaat met 11% omhoog. Op een cpu van meer dan 300 euro vind ik een prijstijging van minder dan 40 euro dan niet heel veel.

redenatie is juist goed. Ik zie in de reviews dat de stock fans lawaaierig schijnen te zijn. Let even op aantal pins dat de fanpoortjes van het mobo hebben. Misschien moet je om de fans te kunnen regelen een fan controller kopen.

Dan heb je idd een gpu nodig. Kan je dan in ieder geval meedelen dat amd kaarten voor dezelfde prestaties vaak iets goekoper zijn tov nvidia maar wel meer warmte produceren en ook meer vermogen vragen (vermogensverlies dus)
Een flinke 2Gb Vram gpu zal het dan goed doen en is nog redelijk betaalbaar.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• lucasmestrom
Leijenaar schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:58:
redenatie is juist goed. Ik zie in de reviews dat de stock fans lawaaierig schijnen te zijn. Let even op aantal pins dat de fanpoortjes van het mobo hebben. Misschien moet je om de fans te kunnen regelen een fan controller kopen.
De behuizing heeft geen dvd drive oid dus ik heb mijn nieuwe lijstje een andere fancontroller opgenomen.
Ook heb ik een AMD kaart toegevoegd. Zou dit een goed systeempje zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 344,80€ 344,80
1Asus H81-Gamer€ 75,95€ 75,95
1Asus Radeon R7 360 OC 2GD5€ 122,50€ 122,50
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1NZXT Grid Ten Port Fan Hub€ 9,80€ 9,80
2be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 9,50€ 19,-
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16€ 93,95€ 93,95
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 52,95€ 52,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95