PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
En nu, Final Fantasy VIII (
Outrun
Xax III - Tower of Gazzel (MSX)
Firebird (MSX)
Treasure of Usas (MSX)
Runemaster II einddemo tune (MSX)
SD Snatcher (MSX)
Metal Gear tune (MSX)
* DynaMikeY denkt dat MSX games steengoede muziek hadden...zo hoor je het tegenwoordig niet meer.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
2. TFX - vooral de cd versie heeft echt supermuziek! Lekker relaxed als je aan het cruisen bent en als je dan bogeys op de radar krijgt, krijg je gelijk bijpassende muziek.
3. Unreal - echt heel tof, dat stuk in het begin (ben niet zo goed in namen), dat je in die doodlopende gang zit. Het licht gaat uit, en de muziek fade heel mooi weg. Je weet dat er iets gaat gebeuren. En dan staat er ineens zo'n badass voor je neus, waarna je gelijk van die vette pompende beats door je speakers hoort dreunen, waarvan het aantal bpm gelijk is aan je hartslag op dat moment...
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Verwijderd
die zijn geschreven door fear factory als ik me niet vergis...Op dinsdag 19 juni 2001 09:29 schreef spook het volgende:
de audio tracks van carmageddonI
die heb ik naar een cd gebrand en die draai ik nog regelmatig
zelf vind ik de quake 1 ambien noize van reznor heel erg goed & de half-life muziek is ook goed
Verwijderd
SFamicom/Snes:
==============
Final Fantasy 5 en 6
Chrono Trigger
Actraiser
Sega Megadrive/Genesis:
======================
Bare Knuckle series
Super Shinobi
Sega Saturn:
============
Pazer Dragoon series
Gameboy Advance:
================
Castlevania
Tactic Ogre
Sony Psx:
===========
Final Fantasy 7
PC:
=====
Unreal
Commodore 64:
=============
The Last Ninja(great job System 3)
Skate or Die(great job Electronic Arts)
Cybernoid 1 en 2 (Great job Jeroen Tell!!)
Commodore Amiga:
================
Shadow of the beast
Verwijderd
de songs die bij de Quarantine CD zitten.
ik kan het spel niet meer spelen maar prop de cd aventoe nog in mijn cd speler.
brute muziek.
Verwijderd
Toen begon ik net met echt gamen, althans dat vind ik dan... en ik was wle onder de indruk van die muziek, dacht ik
RJ
Geniet maar tweak met mate
Zeker!Op vrijdag 27 juli 2001 09:08 schreef DynaMikeY het volgende:
Transport Tycoon / Transport Tycoon Deluxe
Outrun
Xax III - Tower of Gazzel (MSX)
Firebird (MSX)
Treasure of Usas (MSX)
Runemaster II einddemo tune (MSX)
SD Snatcher (MSX)
Metal Gear tune (MSX)
* DynaMikeY denkt dat MSX games steengoede muziek hadden...zo hoor je het tegenwoordig niet meer.
Bij mij staat Firehawk op 1.
Sd-snatcher en Metal Gear gedeeld op 2.
Who is John Galt?
Verwijderd
/me 2 ;pOp dinsdag 19 juni 2001 09:29 schreef spook het volgende:
de audio tracks van carmageddonI
die heb ik naar een cd gebrand en die draai ik nog regelmatig
De tracks van Rollcage vond ik ook wel strak
PUNT!
Ik zal m strax wel ff uploaden naar mn webspace ruimte, en geef jullie dan de link. Tis echt n vet mooi nummer!

Overigens is de muziek van Super mario wel 1337, maar ben zelf meer fan van soundtracks (van Phil Collins e.d.).
[ Voor 37% gewijzigd door Just_I op 06-10-2004 19:36 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Final Fantasy IX
Zeer sfeervol, past prima bij het spel
[ Voor 28% gewijzigd door addictive op 06-10-2004 19:39 ]
En de soundtrack van Halo is erg sterk.
Dat is pas game-muziek
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De muziek uit Lineage II is ook erg mooi!
I've got a feeling...
FireFox - neem het web in eigen hand
Warcraft II expension, met die cheat voor de discoversie
En natuurlijk niet te vergeten Red Alert 2
Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE
Ook krijg je bij die muziek ook het idee dat het spel nog sneller draait dan het in werkelijkheid is
Verwijderd
heerlijk om sommige van die nummers te horen
Verwijderd
ik weet dat dit niet mag enzo..Maar ik kan je hiermee helpen dus post ik het toch maarVerwijderd schreef op 20 juni 2001 @ 16:36:
offtopic:
De muziek van LBA is zoooooo moooooooooooooooooiIk zou het zou graag in MP3-vorm terug willen zien... *hint* *hint*
Mail me eens oid, ik heb ze iig op WAV, en mp3 ook nog ergens geloof ik
Eigenlijk gewoon beste muziek want daar kan niets, maar dan ook niets aan tippen imho
Klepacki heeft niet voor niets samen met Westwood de CD: "The music of Red Alert" uitgebracht.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Wist je dat al die muziek nog te luisteren was op www.frankklepacki.com ? Onderaan heb je zo'n jukebox, kun je al streamend luisteren.Pic_Art schreef op 06 oktober 2004 @ 21:29:
Ookal is het toch gezegt. De muziek van de C&C series, eigenlijk alle muziek van Westwood is prachtig. De muziek bij Civ is ook altijd wel passend maar vind ik niet zo mooi.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Wat een ge-weldige schop zegstimpy-NL schreef op 06 oktober 2004 @ 19:22:
4 woorden: Metal Gear Solid Theme
PUNT!
Ik zal m strax wel ff uploaden naar mn webspace ruimte, en geef jullie dan de link. Tis echt n vet mooi nummer!
Los daarvan is Gerudo's Valley uit Ocarina of Time toch wel de beste tune ooit
Age of empires 2 ook
Pristontale had ook wel een verslavend duentje
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
[ Voor 3% gewijzigd door Alabama_man op 06-10-2004 22:09 ]
Zo'n slechte schop is het nou ook weer niet, hij heeft weer leven geblazen in dit topicVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 21:56:
[...]
Wat een ge-weldige schop zeg
Los daarvan is Gerudo's Valley uit Ocarina of Time toch wel de beste tune ooit
Final Fantasy 7 samen en MGS hebben de mooiste game muziek
[ Voor 3% gewijzigd door LifeTecH op 06-10-2004 22:01 ]
ik wist dat die lang ging komenBor_de_Wollef schreef op 06 oktober 2004 @ 19:57:
Beste game muziek ooit? Outrun scoort behoorlijk hoor bij mij
Zeker, de muziek in 1602 was zeker mooi. Alleen jammer dat ze zo finaal de mist in zijn gegaan met 1503. De gebouwen waren nauwelijks meer van elkaar te onderscheiden.XLerator schreef op 06 oktober 2004 @ 21:58:
Anno 1602!!!!! Zondermeer
Age of empires 2 ookHeerlijk 30 minuten relaxemuziek.
Pristontale had ook wel een verslavend duentje
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
mijn mening is na 3 jaar niet veranderdunfor schreef op 04 september 2001 @ 15:22:
Final Fantasy VII
Verwijderd
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Die uit Ravenshield mag er ook echt wezen btw
Zoveel spanning, en dat alleen al door de muziek (en de rest van de game doet er nog een dikke schep bovenop)
Grotendeels gratis te downloaden: www.billbrownmusic.com (is de componist ervan, heeft nog veel meer bekende muziek gemaakt...) ik dacht ook van C&C Generals.....
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
oh oh oh, wat heb ik genoten, op me p133, kon het maar net draaien.
Uberhaupt IEMAND hier op Got die dat ook wel es heeft gespeeld.
Tof om te weten.
kwam tegelijk uit met tomb raider 2, dus werd een beetje verstoten door het succes van TR 2.
En ALLE muziekjes uit Evil Twin vind ik ook geniaal.
dat maakt zowiezo alle platform games als rayman, evil twin en Alice zo gaaf, de ongelooflijk sfeervolle muziek.
kheb evil twin laatst nog maar es uit de kast gehaald, enkel om nog maar es van de ultra vette muziek te genieten!!!
MSI GX660R for the win!
Verwijderd
In FPS merk ik vaak dat de muziek net iets te vroeg begint, ik bedoel dus dat je aan de muziek vaak al kan horen dat er iets gaat gebeuren. Nu is dat in films niet erg maar in games verpest het een beetje de spanning.
^^ met stom is.gladiool schreef op 06 oktober 2004 @ 22:51:
Ik vond de soundtrack van Beyond good en Evil erg sfeervol en goed, voor een spel echt klasse, zowiezo een ondergewaardeerd spel.
Verder vond ik Homeworld en Outcast goede muziek hebben. Kennelijk val ik voor dat soort sfeervolle muziek
Verwijderd
Alabama_man schreef op 06 oktober 2004 @ 21:59:
Het maakt niet uit hoe goed de muziek is in hedendaagse spellen, naar mijn mening is er geen enkel game theme dat een status zal weten te verwerfen als het Mario bros theme.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Fantastische muziek! Zelfs al gebruikt een 1 of andere website maar een heel klein SMB geluidje (muntjes geluid, warppipe geluidje, het geluid als je in de vlaggenmast springt) word ik gelijk weer overspoeld door alle mooie herinneringen. Of wat dacht je van dat zenuwslopende deuntje in Bowser's levels.
De NES & SNES muziek zal wel altijd mijn favoriet blijven... juist door alle beperkingen, het klinkt allemaal nog zo heerlijk naief. De componisten moesten ook wel een goede melodie verzinnen om het aanhoorbaar te maken. Tegenwoordig nemen ze vaak gewoon een flauw deuntje en proberen dat zo veel mogelijk op te leuken door het kristalhelder te laten klinken etc...
Vrijwel alles uit de Mario-serie
Legend Of Zelda - title screen
Megaman 2 - Woodman stage
Metroid... (8bit ambient? Brian Eno zou er jaloers op zijn!
Castlevania...
F-Zero (silence! red canyon! big blue!)
Zoveel spellen hadden echt fenomenale muziek die je voor altijd bijblijft. Dat gevoel heb ik bij moderne spellen nog maar heel zelden.
Verwijderd
echt helemaal geweldig.
Jaren 20-30jango reinhart/hot club the france stuff
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 00:02 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:45 ]
Nou moet ik zelf erkennen dat ik wel een beetje op muziek kick tijdens games.
Ik ben bij 3 games zo ver gegaan om de cd in mn pc te proppen en met een ripper te rippen
Motorhead, heerlijke up tempo beats, techno achtigs, heerlijke game, heerlijke soundtrack
Rollcage, mix achtigs freestyle fatboyslim achtigs, jaja, beetje breakdance enzo door elkaar
Rolcage stage II, game in de zelfde sfeer maar de muziek abstracter als in 1e deel maar erg vet nogsteeds, beats enzo
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Jammer dat de muziek in Earth 2150 dan weer minder was
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
om maar eens te beginnen
- Operation Flashpoint
- Final Fantasy 7
- Anno 1602
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Verwijderd
Descent met AWE 32! Echt supermuziek voor die tijd. Ben er nog steeds een beetje van onder de indruk.
Verder alle C&C spellen (behalve C&C generals).
Verwijderd
idd, echte stadsmuziek, veel jazz en blues. Mafia is dan ook het enige spel wat ik de laatste jaren echt gespeeld heb. Ik hoop dat deel 2 deze lijn doorzet!Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:35:
Ik vind de muziek uit mafia
echt helemaal geweldig.
Jaren 20-30jango reinhart/hot club the france stuff
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 00:34 ]
En Killer Instinct was ook gaaf.. wat heb ik die CD vaak gedraait zeg! Ik denk dat ik de CD morgen maar ff opzoek
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Battlefield Vietnam!!
Medal Of Honor Allied Assault!
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Sommige spellen zit idd hele gave muziek bij, zelfs al is het maar simpel 8 bits geluid...
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Een game met ook wel leuke muziek is DDR/Stepmania, majah... das ook weer zo nutteloos om op te noemen
Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©
The Dig (deze staat toch wel echt op nummer 1 voor mij, Michael Land
C&C en RA
Warcraft 2 en 3
Starcraft
Unreal reeks
Sam & Max (de intro, zeer gaaf)
Tot slot hebben HoMM 3 en 4 ook hele mooie muziek.
Ik noem er nu een heleboel niet op die ik wel heel mooi vindt (Lotus 2 & 3, Pinball Fantasies, Lost Eden, de lijst is lang) maar de mooiste heb ik nu wel genoemd in bijna random order.
* Cyphax vind muziek in games bijna belangrijker dan graphics.
Ik proef graag sfeer in spellen en ik ben wat gevoeliger voor muziek in dat opzicht.
[ Voor 36% gewijzigd door Cyphax op 07-10-2004 01:17 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Bedoel je niet 8 Kilobits?dreeke schreef op 07 oktober 2004 @ 00:55:
lol, ik had vroegah al de pc en de super nes op de versterker aangesloten zodat het geluid beter klonk
Sommige spellen zit idd hele gave muziek bij, zelfs al is het maar simpel 8 bits geluid...
Weet trouwens ook weer welk nummer uit Super Turrican zo goed is; Level 1-3.
Echt perfecte muziek voor een platform shooter
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Nu met de moderne geluidskaarten klinkt het alleen nog maar beter
- Red alert 1
- thps serie
- UT2004
- Blade Runner ( maar dat was ook eigenlijk de film muziek in game
Ja homewolrd 1 en 2, erg goed vind ik die ook. De keeper muziek en battle against sajuuk enzo.LiToKi schreef op 06 oktober 2004 @ 23:22:
[...]
^^ met stom is.
Verder vond ik Homeworld en Outcast goede muziek hebben. Kennelijk val ik voor dat soort sfeervolle muziek.
Die van Beyond good and Evil is ook zo leuk door de echte "nummers" die ze voor dat spel gemaakt hebben zoals "propaganda", echt een top nummer.
Je hebt een tooltje om alle muziek uit het spel te rippen, zo kun je je eigen soundtrack maken.
[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 07-10-2004 10:03 ]
Vooral de tune die kwam als "Solid Snake" ontdekt werd, is meesterlijk
Verder had Homeworld 2 ook mooie tunes
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
en nog het allermeeste bij Metal Gear solid I en II
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Dus een tool om nummers zoals 'propaganda' uit het spel om te zetten naar iets afspeelbaars (mp3 of ogg ofzo)?gladiool schreef op 07 oktober 2004 @ 10:02:
[...]Je hebt een tooltje om alle muziek uit het spel te rippen, zo kun je je eigen soundtrack maken.
Diablo
Ook de opvolger Diablo II voegt daar nog wat aan toe.
Eindeloos herhaalde 'ambient' gitaarmuziek die geen moment gaat vervelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 07-10-2004 10:59 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Outcast, zeer hoge kwaliteit muziek met een fantastisch koor uit ik geloof Boedapest.
Ik bedoel dan niet die wav of mp3 files die je soms kan vinden in de game mappen zelf, maar bijvoorbeeld bij lotus 3, hoe zou je daar de muziek apart kunnen uithalen?
De muziek van de diverse Zelda-dungeons in Ocarina of Time en The Wind Waker vind ik ook heel erg sfeervol en goed bij de spelsituatie passen.
En als laatste vind ik dat C&C inderdaad ook erg goede muziek bevat, eigenlijk al vanaf het eerste deel, was in de muziek goed voorzien.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dat verschilt per game. Voor muziek uit Lotus zou ik op zoek gaan naar de mods uit de amiga versie want de PC versie heeft midi-muziek waarvan ik niet weet of dat te rippen valt.coller schreef op 07 oktober 2004 @ 10:57:
misschien een beetje offtopic, maar is er ook een manier om die muziek uit games te halen?
Ik bedoel dan niet die wav of mp3 files die je soms kan vinden in de game mappen zelf, maar bijvoorbeeld bij lotus 3, hoe zou je daar de muziek apart kunnen uithalen?
Maar voor veel games heb je wel editors (C&C, Warcraft/Starcraft, etc), daarvoor zul je even moeten zoeken op 't internet.
Saved by the buoyancy of citrus
Dit topic is gesloten.
![]()