Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladinovski
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 17:25
ik wil zsm een setje pc boxen halen, maar weet niet welke. Ik heb de keuze wel al gelimiteerd tot 3, maar suggesties zijn natuurlijk altijd welkom! ;) Het budget is trouwens ongeveer 100 euro

Hier degene die ik heb gevonden:

Edifier C2XD
pricewatch: Edifier C2XD

Creative Labs A550
pricewatch unsorted: Creative A550 - Luidsprekersysteem

logitech z506
pricewatch: Logitech Z506

Kan iemand mij vertellen wat de beste keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
Tsja 5.1 voor 100 euro krijg je nooit echt kwaliteit voor, weet niet of je in de gelegenheid bent ze uit te proberen ergens maar dat zou ik zeker even doen. Ga je veel films kijken dat je 5.1 wilt? Anders is een 2.0 of 2.1 setje wel beter aan te bevelen denk ik.

Heb zelf een pricewatch: Logitech Speaker System Z623 die kan ik je wel aanbevelen, alleen net wat boven je budget. Dat setje is ook THX gecertificeerd (voor wat het waard is) en zou het dus goed moeten doen met films.

En dit topic hoort in aankoopadvies thuis trouwens.

[ Voor 32% gewijzigd door Bartske op 07-09-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Recentelijk pricewatch: Edifier M1380 in huis gehaald. Niet voor films kijken ofzo maar gewoon voor YT kijken, af & toe een CD draaien (dance / house) en voor studie (gesproken instructies). Ik ben voornamelijk geen kenner en geen hoge eisen maar moet zeggen dat dit setje goed bevalt en zeker voor die paar tientjes die eraan besteed zijn.

De CX2D die je post, heb ik beluisterd maar die vond ik erg snel overstuurd raken. Zeker als je er flink wat volume uit wilde halen (zoals dat je een vette aktiefilm graag luid wil horen), denk ik dat deze niet gaat voldoen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

AUD >> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Volgens mij is het even belangrijk om te kijken wat je het meeste ermee wilt. Ik heb laatst ook voor dit dillema gestaan. Het valt mij echt op hoe problematisch het tegenwoordig is om een degelijk 5.1 set voor je pc te halen waar je met surround kan gamen.

Tegenwoordig is volgens mij alleen logitech echt leading en kom je uit op de z506 of de z906. Aangezien ikzelf echt voor 5.1 wou gaan en ongeveer hetzelfde budget had als jij, ben ik toch maar voor een z506 gegaan. Tweedehands zo goed als nieuw voor 40 euro.

Kan dan ook weinig aan mis gaan en ik vind 40 euro voor de z506 een redelijke prijs.

Geluidskwaliteit om te gamen is prima, voor muziek hangt het heel erg van het genre af.Zo is elektronische muziek prima te doen, zodra je van gitaren houdt zit best met een gat tussen je lage en middentonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladinovski
Ik ga het vooral gebruiken om muziek te beluisteren. Vooral de hardere house en hardstyle, dus een redelijke bas zou fijn zijn. Af en toe een filmpje moet echter ook kunnen. Ik snap dat je voor dat geld geen ultieme kwaliteit kunt verwachten, maar ik vroeg me af wat het beste in dit budget was. 5.1 vind ik niet nodig, maar mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 16:11
Meestal is mijn advies dan toch: ga een bij een kringloopwinkel of een used-products winkel langs.
koop een 'echte' versterker en 'echte' speakers. meestal klinkt dat een heel stuk beter dan de PC speakertjes.

alternatief kan ook nog zijn om eens naar monitor-speakers te bekijken, bijvoorbeeld;
http://www.bax-shop.nl/st...e-dj-en-studiomonitor-set
of de goedkopere sets van M-Audio (hier en daar nog wel te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladinovski
Het probleem dat ik dan alleen een beetje krijg, is dat die boxen relatief groot zijn en ik heb al niet bar veel ruimte, maar ik zal het toch meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Juist voor een goede bass heb je grote boxen nodig.

Ik zweer overigens ook al jaren bij een echte versterker met "echte" boxen, klinkt echt lekkerder voor minder geld. Al komt dat laatste omdat het tweedehands is :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladinovski
Dat snap ik , maar bij een 2.1 of 5.1 systeem kan je de subwoofer tenminste onder je bureau zetten, en de kleinere boxen erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
2e hands logitech z2300 of z5500,
Klinkt prima bij jouw muziekstyle!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
bladinovski schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:24:
Dat snap ik , maar bij een 2.1 of 5.1 systeem kan je de subwoofer tenminste onder je bureau zetten, en de kleinere boxen erop
Dan blijf ik bij mn advies pricewatch: Logitech Speaker System Z623

Zit een prima sub bij die flink hard kan, ook de speakers zelf zijn klein maar geven (iig voor mij) goed geluid weer). Probeer hem ergens 2e hands op de kop te tikken dan blijf je wel onder je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:40
Ik raad de Z623 ook aan. Ik heb hem zo'n 5 maanden geleden ook aangeschaft en tot op de dag van vandaag ben ik er nog zo blij mee. De bass is echt ongelofelijk, heel zuiver en diep. De speakers zelf kunnen ook lekker hard en blijven gewoon hun ding doen. Die THX waardering zal daar dan ook wel vandaan komen, dat de geluidskwaliteit op hogere volume nog gewoon goed blijft. De sub is wel behoorlijk groot, maar wat wil je, dat ding genereert ook behoorlijk wat bass, vooral als je hem op de vloer zet (moet ook wel vind ik..). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 21:37
Ik vind de Z623 vrij beperkt in het hoog. Ik zou zelf nooit meer een set nemen zonder tweeter er in. De Creative set uit je shortlist zou voor mij dan afvallen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladinovski
Bedankt voor het advies!
zal idd even kijken of ik hem ergens 2e hands kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

NL_Scratch schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:07:
2e hands logitech z2300 of z5500,
Klinkt prima bij jouw muziekstyle!
Of een tweedehands z5400 / z5450, is bijna gelijk aan de z5500, maar ziet er imho een stuk beter uit!
De 5450 is wat lastiger te vinden maar heeft draadloze achterspeakers (alleen een stekker voor de stroom).
Pagina: 1