Computer Gaat niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 10:20
Hallo,

Mijn computer is een tijdje geleden uitgevallen en sindsdien niet meer aangegaan. Het betreft hier een eigen gebouwde PC. Deze heeft het circa 2 weken gedaan, hierna ben ik op vakantie geweest en teruggekomen. Paar dagen later had ik de computer aan staan en ging ik een paar uurtjes ergens naartoe (computer stond nog aan toen ik wegging). Ik kom vervolgens een halve dag later terug.. tot mijn schrik staat de computer uit. Ik probeerde hem nu dus aan te klikken, hij gaat niet meer aan.

Heb sinds dit moment al een paar dingen geprobeerd;
1. Alle bedrading opnieuw aangesloten.
2. Hele PC uit elkaar gehaald en vervolgens het moederbord (incl. processor & processorkoeling) + werkgeheugen aan de Power Supply aangesloten.
3. Het geheugen bankje voor bankje verwijdert.
4. De draad van de Power Supply vervangen met een andere draad.

Met geen van alle opties is het me gelukt de computer nog aan de praat te krijgen. Het enige wat de computer doet is soms als ik hem probeer aan te klikken een halve seconde een blauwlampje geven bij mijn aanknop (deze moet normaal blauw blijven als de computer aanstaat), vervolgens gebeurt er niks meer. Buiten het lampje draait ook geen een fan etc.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen voordat ik het hele PC'tje terugstuur voor een RMA controle, heb namelijk vernomen dat dit ook niet altijd zo goed afloopt..

Groetjes,

Timo

EDIT : De lijst over welke PC het gaat -->

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,70€ 179,70
1MSI B85M-G43€ 69,95€ 69,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X€ 358,50€ 358,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 35,95€ 35,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,75€ 33,75
1LG 22MP65VQ-P Zwart€ 139,-€ 139,-
1Logitech MK270 QWERTY€ 23,04€ 23,04
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 42,96€ 42,96
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Antec VPF Series 450W€ 59,04€ 59,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 955,31

[ Voor 55% gewijzigd door timotje21 op 07-09-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je soms nog ergens een andere voeding liggen?

ps. volledig specs willen ook wel eens helpen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:10
Had je wel koelpasta tussen cpu en koeler, hoop niet voor je dat hij stuk is nu.

cpu eruit en opnieuw erin wil wel eens helpen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Het wil wel eens handig zijn om je complete systeem te vermelden. Daarnaast: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Eerst eens een andere voeding.

Wat bedoel je met: 4. "De draad van de Power Supply vervangen met een andere draad"

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
Damic schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:01:
Heb je soms nog ergens een andere voeding liggen?

ps. volledig specs willen ook wel eens helpen.
Toevallig niet helaas, anders had ik dit al zeker geprobeerd, toch bedankt voor de tip.
mell33 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:30:
Had je wel koelpasta tussen cpu en koeler, hoop niet voor je dat hij stuk is nu.

cpu eruit en opnieuw erin wil wel eens helpen.
Ik had een standaard Intel koeler eropgezet, hier zit al standaard koelpasta op, heb de cpu ook al eens eruit en erin gedaan.
D4NG3R schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:32:
Het wil wel eens handig zijn om je complete systeem te vermelden. Daarnaast: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Bedankt, zal de link eens even bekijken, wat betreft de specs --> kijk nog even naar mijn eerste bericht, heb het aangepast.
OgWok schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:42:
Eerst eens een andere voeding.

Wat bedoel je met: 4. "De draad van de Power Supply vervangen met een andere draad"
Heb helaas geen andere voeding thuis liggen om het te testen.
Ik bedoel hiermee, de voedingsdraad, die je voor vele electronica gebruikt tegenwoordig is vrijwel altijd hetzelfde, de dikke zwarte stekker die zo in het stopcontact gaat. heb deze eens van een ander apparaat gepakt ipv die van de PSU, helaas geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Eeehhhm, dat heet een netsnoer ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
Andere voeding proberen. Leen er een of koop er een, maar 95% kans dat het je voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
EdwinB schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:10:
Andere voeding proberen. Leen er een of koop er een, maar 95% kans dat het je voeding is.
Lenen zal niet lukken denk ik, niemand die ik zo snel ken zou mij zo 123 een voeding kunnen lenen. Om nu een nieuwe voeding te kopen om te testen of het de voeding is, lijkt me natuurlijk niet slim. Denk dat het dan toch maar het gehele geassembleerde systeem opsturen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Niet toevallig een multimeter liggen om voeding draadjes door te meten?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
En wat denk je dat AFuture gaat rekenen om jouw zelf geassembleerde PC na te gaan kijken?

Als je nou gewoon even een voeding via een webshop koopt en dat verhelpt het probleem niet, dan stuur je die voeding gewoon weer retour (helemaal netjes terug in de verpakking zoals je hem gekregen hebt).

Aangezien je PC ook al eens uitgevallen is toen je de PC net gebouwd had (Computer valt opeens uit?) verdenk ik nog meer de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
EdwinB schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:24:
En wat denk je dat AFuture gaat rekenen om jouw zelf geassembleerde PC na te gaan kijken?

Als je nou gewoon even een voeding via een webshop koopt en dat verhelpt het probleem niet, dan stuur je die voeding gewoon weer retour (helemaal netjes terug in de verpakking zoals je hem gekregen hebt).

Aangezien je PC ook al eens uitgevallen is toen je de PC net gebouwd had (Computer valt opeens uit?) verdenk ik nog meer de voeding.
Heb met afuture contact gehad, ze zeggen dat als er daadwerkelijk iets defect is, het makkelijker voor ze is om na te kijken als het gehele systeem geassembleerd is, zo niet (bijv beschadigingen, lompheid) dan kan er een onderzoekstarief van 30-60 euro in rekening worden gebracht.

Maar als er dus zoviezo iets kapot is, zullen die kosten toch niet in rekening worden gebracht?

Welke voeding adviseer je me dan en bij welke webshop zou ik deze dan het beste kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
JeroenF schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:23:
Helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Ook de buren niet?

Zoals de meeste al aangeven zijn er een heleboel manieren om je voeding te testen die waarschijnlijk de problemen veroorzaakt. Een beetje actie ondernemen om hier zelf achter te komen is natuurlijk veel gemakkelijker dan alles weer terugsturen...

+als je nog geen multimeter hebt kan je ze ook gewoon bij de action kopen ofzo. Die dingen zijn altijd handig

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
JeroenF schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:23:
JeroenF schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:52:
[...]

Ook de buren niet?

Zoals de meeste al aangeven zijn er een heleboel manieren om je voeding te testen die waarschijnlijk de problemen veroorzaakt. Een beetje actie ondernemen om hier zelf achter te komen is natuurlijk veel gemakkelijker dan alles weer terugsturen...

+als je nog geen multimeter hebt kan je ze ook gewoon bij de action kopen ofzo. Die dingen zijn altijd handig
Oke, heb nog een (oud?)multi meter gevonden thuis (M-940 ELRO). Een van jullie die mij toevallig precies kan uitleggen hoe ik het moet meten? Heb namelijk ooit ergens vernomen dat als je fout meet je de elektronica gewoon kapot maakt wat je probeert te meten, en dan krijg ik misschien helemaal geen RMA meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:55

rdejongjr

Gnome

Stuur hem nou maar gewoon op, met 6 verschillende topics/vragen waarom en mogelijk en wellicht kom je helaas niet zo heel ver.
En steeds onderdelen bestellen en herroepen worden webwinkels niet vrolijk van.

De shop heeft ook liever alles in een keer compleet om fatsoenlijk na te gaan bij welk onderdeel het nou ligt. (6 rma's om er later achter te komen dat een stekker verkaard zat ofzo)

Ook lompigheid of assemblagefouten geven ze netjes aan, doen een keer hehe en heb je de keuze om het zelf verder te fixen of voor een x bedrag te laten doen.

Verstuur bij voorkeur met de videokaart en aftermarket koeler los in hun eigen doosje en wees er zeker van dat de rest goed vast zit. (of vul het geheel goed op met anti statisch noppenfolie oid).
En let er op hoe de kast weer in de doos moet, gebroken piepschuim of de doos stuk moeten snijden bij het uitpakken is geen pretje.

Groetjes!

[ Voor 4% gewijzigd door rdejongjr op 08-09-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:10
Of je haalt je voeding even helemaal los, pakt een paperclip oid en verbind de groene draad met 1 van de zwarte draden bij de 24pins stekker en doet dan de power aan, als de voeding reageert en de fan draait, kan je er vanuit gaat dat de voeding goed is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1