Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer valt opeens uit?

Pagina: 1
Acties:

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11 18:53
Hallo,

Ik heb dinsdag een computer gebouwd, alles werkt naar behoren en het draait als een trein.

Echter was ik vandaag met spotify op de achtergrond even aan het facebooken en opeens viel mijn PC uit.

Wat zou de rede kunnen zijn? Er zitten niks van virussen op, alle onderdelen zijn nieuw dus ik snap het probleem niet? Het enigste wat in mij op komt is dat mijn PSU te weinig stroom kan leveren, maar dan snap ik nogsteeds niet dat de computer wel gewoon ervoor heeft kunnen gamen en buiten dit ene incident gewoon normaal performt. [+ een Tweaker die veel over voedingen weet heeft mij gezegd dat deze voeding zonder overclocken prima zou werken]

Laten we hopen dat iemand me kan helpen.

PC Build -->
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1MSI B85M-G43€ 68,80€ 68,80
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X€ 336,-€ 336,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1LG 22MP65VQ-P Zwart€ 119,05€ 119,05
1Logitech MK270 QWERTY€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,-€ 47,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,83

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kreeg je een BSOD toevallig? Staat er iets zinvols in de eventvwr wat mogelijk gerelateerd is?

Desktop | Server | Laptop

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als je voeding te weinig stroom levert zou dat onder full-load moeten zijn. Dus in een zware game, niet tijdens Facebook of Spotify. Als het bij een incidentje blijft, zou ik me er geen zorgen over maken. Mocht het vaker voorkomen dan kunnen verschillende dingen het probleem zijn: voeding, moederbord, kabels, processor, Windows zelf, onstabiele hardeschijf, etc, etc.

Show me your moves.

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11 18:53
Rupie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:32:
Kreeg je een BSOD toevallig? Staat er iets zinvols in de eventvwr wat mogelijk gerelateerd is?
Geen bluescreen of dergelijke gekregen, viel spontaan helemaal uit dus geen melding.
Koninkje schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:42:
Als je voeding te weinig stroom levert zou dat onder full-load moeten zijn. Dus in een zware game, niet tijdens Facebook of Spotify. Als het bij een incidentje blijft, zou ik me er geen zorgen over maken. Mocht het vaker voorkomen dan kunnen verschillende dingen het probleem zijn: voeding, moederbord, kabels, processor, Windows zelf, onstabiele hardeschijf, etc, etc.
Hoe zou ik er in dat geval achter kunnen komen welk component het is? Het is twee keer gebeurd vandaag, voor het eerst maar wel twee keer..

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rupie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:32:
Dit zou ik inderdaad eerst eens bekijken om mogelijke software issues uit te sluiten.

Vervolgens:
- Kan het zijn dat er bepaalde kabels niet volledig aangesloten zijn?
- Kan het zijn dat je moederbord kortsluiting maakt met je case, omdat je bijvoorbeeld een spacer bent vergeten weg te halen?
- Kortsluiting mogelijk wegens andere redenen? Bvb schroefje laten vallen die dwars kan zitten?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Makkelijkste is vaak onderdelen uitsluiten. Even zo kaal mogelijk draaien (minimaal ram et cetera) en als je de mogelijkheid hebt onderdelen vervangen om te zien of het dan wel goed gaat. Als hij echt ineens helemaal uitvalt zou de stroomvoorziening wel het eerste zijn wat ik zou onderzoeken. Denk naast de voeding daarbij ook aan de manier waarop hij aangesloten is op de stroomvoorziening (zit hij op een geaard stopcontact?) maar ook hoe een en ander intern aangesloten is zoals rodie83 ook aangeeft. Loop even alle aansluitingen et cetera langs.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1