Toon posts:

Nieuw systeem voor CAD en gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Autocad
2. Leaugue of Legends
3. World of Warcraft

Wat mag het systeem gaan kosten?
Minimum prijs heb ik niet :*) Ik zou graag niet boven de 1000€ gaan. het steekt nu niet op 100€.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De muis en toestenbord heb ik al, een monitor koop ik wanneer ik een systeem heb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier weet ik helemaal niks van.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur voor merk, belangrijk is Prijs/Kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel gebruik ik nog geen 3d autocad of andere tekenprogrammas. Liefst zou ik wel de kans hebben om later te kunnen uitbreiden indien het nodig zou zijn.

Ga je overklokken?
Normaal niet.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik er niks van afweet en niet zomaar naar de winkel wil stappen zonder een idee te hebben, verwacht ik van jullie een build of een all klaar desktop of een lijst met de minimum onderdelen of ....
Alles is eigelijk welkom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CAA beleid & DAA beleid even doorlezen en je startpost aanpassen. Scheelt een bak met ergernis omtrent raden wat jij wil en hopen dat er geen automatisch slotje op je topic komt ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, ben nieuw hier. als er nog dingen zijn die ik fout doe let me know :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst zelf een systeem uitdokteren en hier posten zodat jullie deze kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Een opzetje voor je.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 257,80€ 257,80
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 72,95€ 72,95
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 237,95€ 237,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 69,80€ 69,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16€ 85,99€ 85,99
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:40:
Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst zelf een systeem uitdokteren en hier posten zodat jullie deze kunnen aanpassen?
het idee is dat je zelf eerst uitzoekt wat je graag wilt hebben. Hierbij kan je gebruik maken van de BBG.

Daarna kunnen mensen je eventueel advies geven over het systeem wat je gekozen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ondertussen zelf eens via een pc builder wat dingen zitten samen stellen en kom aardig in de buurt van n0isH zijn lijst.
Ik vraag me nu juist af als deze opzet op termijn uitbreidingsmogelijkheden heeft of dat allez 'op zen limiet' zit?
Of zijn er nog mogelijkheden om goedkoper te gaan of een beetje duurder om zo meer uit het systeem te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Op zich is die build prima uitbreidbaar. Maar wat versta je daar precies onder? andere gpu? of een extra scherm of meer geheugen?
Als je 16 GB ram neemt verdeelt over 2 bankjes kun je dat later uppen naar 32Gb wat ook de max is. Gpu kun je gewoon omwisselen.
Extra scherm kan altijd.

Het enige onderdeel wat redelijk simpel is dat is het mobo. 4x USB 3.0 is niet superveel al zou ik niet kunnen bedenken dat je heel veel meer nodig hebt.
Enige onderdeel qua toekomst perspectief wat er echt op ontbreekt is een M2 slot.
Bedenk wat je echt nodig hebt een sata SSD is reuze snel natuurlijk.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld een betere grafische kaart of meerdere schermen of groter geheugen. Zijn zowat de dingen waaraan ik dacht.
4 usb-poorten is voor mij meer dan genoeg. Op mijn toetsenbord en wrlsk op mijn scherm zitten er ook usb poorten dus dit lijkt mij voldoende.
Met deze build draai ik autocad vlotjes en kan ik vlotjes games zoals League of Legends spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat er ook een tweedehandsmarkt is op tweakers. Zou ik daar niks kunen tussen vinden?
Of raden jullie tweedehands gamepc af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dan LG 29UM57-P kunnen op aansluiten? of iemand een beter voorstel? Liefst een monitor groter of gelijk aan 24inch en zeker niet boven de 250 euro. Deze is wel meer maar het is dan ook 29 inch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
Over kwaliteit van de monitor kan ik je niet heel veel vertellen, maar het aansluiten zelf moet gewoon kunnen op elke niet antieke videokaart. Een optie om te overwegen is om de videokaart tweedehands te nemen, op dit moment is het erg aantrekkelijk om een tweedehands r9 290(x) op te pakken. De games die je speelt hebben dit niet nodig dus je zou ook wat goedkoper uit kunnen maar dan zit je voor de komende jaren in ieder geval goed.

Hier op de v&a is genoeg te vinden, kies een koper uit met goede feedback en het zal in orde zijn.

Het systeem is meer dan genoeg voor LoL en WoW en Autocad zal ook echt geen probleem zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door n0isH op 09-09-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK! Dus ik ga voor de build die jij voorstelde. Is het aan te raden alles tweedehands te kopen?
Ik vraag naar de monitor in het juiste forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens een pc-builder is het moederbord niet compatibel met de processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 x be quiet! Pure Power CM L8 530W, Voeding TN5V20 € 79,90*
1 x Kingston HyperX 16 GB DDR3-1333 Kit, Werkgeheugen IEIF73JC € 94,90*
1 x Intel® Xeon® E3-1231 v3, 3,4 GHz (3,8 GHz Turbo Boost), Processor HWEI1J € 269,-*
1 x Seagate Desktop SSHD, 1 TB Hybride harde schijf AEBS40 € 71,90*
1 x MSI R9 380 GAMING 4G, Grafische kaart JEXN0B00 € 259,-*
1 x NZXT S340, Behuizing TQX401 € 74,90*
1 x ASRock Fatal1ty Z97 Killer, Moederbord GWER33 € 134,90*

Is dit goed? mis ik iets? Is via een pc builder gedaan.

Modbreak:Gebruik de volgende keer die mooie "wijzig" knop rechtsboven aan je post als je nog wat wil toevoegen. Dubbel- en trippleposts zoals je hier nu een aantal keer gedaan hebt, is vrij irritant en derhalve niet toegestaan. Je ziet niet voor niets onderstaande waarschuwing.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 09-09-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

Verder, je kan je vorige post aanpassen met de knop "edit" rechtsboven. Bumpen binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.

Verder, waarom zo'n duur bordje? Geen losse SSD? SSHD is leuk in een laptop, maar verder....

Hoe vaak gebruik je CAD? Als het vaak is, prefereer je een hoge single-core snelheid.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:37

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het hele systeem op mij nog al over als overkill. Autocad is voornamelijk afhankelijk van single core prestaties, dus dan lijkt een quad core met hyperthreading me niet bijzonder zinvol. Ik weet niet in hoeverre Autocad gebruik maakt van de GPU, maar voor de genoemde games is een low of mid range kaartje ook wel voldoende. Wat betreft die LG 29UM57-P: dat is een 21:9 monitor, dus extra breed ten opzichte van een normaal breedbeeld scherm. De diameter van die schermen kan je niet 1 op 1 vergelijken met een 16:9 scherm. Qua oppervlak zit die LG monitor geloof ik ergens tussen een 25 inch en een 27 inch breedbeeld, met de kanttekening dat je bij een 21:9 toch wat meer risico hebt dat de zijkanten niet gebruikt worden (4:3 en 16:9 materiaal).

Al met al toont dit aan waarom het zo belangrijk dat je zelf onderzoek doet, op die manier kan je sowieso vaak al een eind komen met de juiste componenten keuze en ben je ook beter in staat om de adviezen die je hier krijgt op hun waarde te schatten. Uiteindelijk ben je zelf toch degene die zijn geld er straks voor neertelt en met een systeem zit dat niet voldoet als je de verkeerde keuze maakt of adviezen opvolgt. Specifiek advies voor de monitor: probeer een winkel in de buurt te vinden waar gewone breedbeeld schermen en 21:9 schermen naast elkaar staan, dan kan je ze beter vergelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Tribits op 09-09-2015 14:21 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Uit ervaring: 2 beeldschermen werkt erg prettig in Autocad. 1 voor je tekening en 1 voor je werkbalken / lijsten met gegevens /muziek / mail, etc.
Dus kijk even naar een videokaart waar je 2 beeldschermen op een handige manier op kan aansluiten.

En met Tribits: CPU is niet belangrijk voor Autocad. Als je het nu nog niet gebruikt, duurt het nog een hele tijd voordat je zware 3D-modellen aan het renderen bent. Dan zit je al op je volgende PC. Om dezelfde reden is veel werkgeheugen ook niet nodig.
Goede nauwkeurige muis is wel prettig.

Dus pak een mid-range game-PC-advies en check de videokaart-aansluitingen. Dan benje goed op weg.

Verwijderd

Topicstarter
KifAru en Tribits, met andere woorden dit systeem is overkill, ik kan dus goedkoper gaan?
Ik maak een nieuwe build met jullie opmerkingen. En excuseer mij van de vele posts.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Nouja je wilt je systeem toch wel future proof maken? Of wil je hem bouwen op dat hij maar net de games en applicaties die je NU draait/speelt aan kan?

Want een low-med end videokaart voldoet echt niet meer met games zoals WoW. Die heeft een aardige grafische update gehad. En ik neem aan dat je niet alles op low wilt spelen.

Je kan beter gewoon degelijk investeren, zodat je weer wat jaren vooruit kan. Wie weet wat je volgend jaar met je PC gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad wat ik wil legendareN, dus ik behoud die build?
Het mag een beetje overkill zijn. :p

• n0isH
Terugkomend op de vraag of de Xeon wel op het Asrock Fatal1ty B85 Killler bordje zou passen. Het antwoord is gewoon ja. Zie hieronder de compatibility list van de asrock site, staat ie gewoon tussen.

http://www.asrock.nl/mb/I...y%20B85%20Killer/?cat=CPU

Verder zie ik nu ook dat in het laatste lijstje wat je post (vanaf pc-builder?) je twee hybride harde schijven zitten, een enkel reepje ddr 1333 16GB ram en het mist nog een voeding.

Je kan dan beter een dedicated ssd en normale hardeschijf ernaast nemen, 2 reepjes 8 gb ddr- 1600 en een antec vpf 450 voeding.

[ Voor 37% gewijzigd door n0isH op 10-09-2015 13:16 ]

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:06:
KifAru en Tribits, met andere woorden dit systeem is overkill, ik kan dus goedkoper gaan?
Ik maak een nieuwe build met jullie opmerkingen. En excuseer mij van de vele posts.
Die xeon en videokaart zijn volgens mij echt overkill, dus daar kun je fors besparen (om die 2e monitor te bekostigen). De andere onderdelen is tientjeswerk als je het aanpast.
Dit is gebaseerd op het Autocad-werk. Van gaming heb ik te weinig verstand om een goed advies te kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik mag normaal geen reclame maken voor andere sites dacht ik. Bij die pc-build was dit niet compatibel. Zal in het vervolg beetje verder zoeken ipv direct te reageren :p mijn excuses n0isH, maar jullie zijn dan ook zo makkelijk, snel en goed natuurlijk :p
Ik heb een budget voor mijn pc die losstaat van die monitors. Lucky me, monitors krijg ik cadeau (normaal gezien).
Ik zal dit lijstje nog eenmaal updaten vnvnd of morgen, en dan hopelijk ....

BESTELLEN :p :p :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 256,42€ 256,42
1ASRock Fatal1ty Z97 Killer€ 116,15€ 116,15
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 239,-€ 239,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,-€ 71,-
1NZXT S340 Zwart€ 66,80€ 66,80
1AOC g2770Pqu Zwart€ 299,-€ 299,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16€ 86,50€ 86,50
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 73,50€ 73,50
1Crucial BX100 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.399,27

Dit is mijn nieuwe lijstje. Sorrie voor de late reactie maar was nogal druk. Ik heb er ook een monitor bij gestoken. De Voeding heb ik zwaarder genomen omdat het maar paar tientjes verschil was.
Nog verbetering of dingen die echt niet kunnen of prijs/kwailiteit niet goed zijn of wat dan ook? :p
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 09:54
520Watt is meer dan genoeg voor je voeding. Videokaarten woorden daarnaast eigenlijk alleen maar zuiniger :)

Z97 bordje is zinloos, je kan een Xeon toch niet overklokken. Een B85 bord (zoals de eerder genoemde Asrock Fatal1ty B85 Killler) werkt prima, heb ik ook in mijn Xeon build (B85 chipset dan he, niet de Asrock)

[ Voor 6% gewijzigd door Buzzel op 14-09-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 256,42€ 256,42
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 79,-€ 79,-
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 239,-€ 239,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,-€ 71,-
1AOC g2770Pqu Zwart€ 299,-€ 299,-
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16€ 86,50€ 86,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 69,90€ 69,90
1Crucial BX100 500GB€ 163,-€ 163,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.358,52

Voila, bordje is aangepast en voeding is aangepast. Zijn er nog dingen die goedkoper kunnen? Of beter zijn prijs/kwaliteit?
Wat vind je van de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:00:
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
....
Hoe belangrijk is autocad voor je?

De meeste processen van autocad worden namelijk op een enkele core uitgevoerd(net zoals andere programmas zoals solidworks etc). Voor kleine modellen/tekeningen zal je het niet merken, maar als je wat complexere en grotere tekeningen/modellen hebt dan is een cpu met de extra rekenkracht per core wel handig.

Dus als je veel met autocad of bijv solidworks aan de slag gaat is het wel voordeling om een andere cpu te nemen. Zo niet ziet je lijstje er mooi uit.

Alleen qua monitor zou ik iets anders nemen; zoals bijv deze
beetje extra resolutie is wel leuk =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monitor is een goeie aanrader! Ik was al aan het kijken voor deze ook :p
In het begin zijn het lichte tekeningen maar naargelang het werk ik binnenkrijg kunnen deze wel oplopen tot een 1Gb of meer. Dus andere Cpu nemen? of waar ligt die grens van grotere en complexere tekeningen? Heeft dit dan ook een invloed op de game prestaties? Maakt het veel verschil uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:11:
monitor is een goeie aanrader! Ik was al aan het kijken voor deze ook :p
In het begin zijn het lichte tekeningen maar naargelang het werk ik binnenkrijg kunnen deze wel oplopen tot een 1Gb of meer. Dus andere Cpu nemen? of waar ligt die grens van grotere en complexere tekeningen? Heeft dit dan ook een invloed op de game prestaties? Maakt het veel verschil uit?
heb je iets aan een snellere cpu tijdens games; in principe niet, het verschil is zo minimaal klein met de cpu uit je lijstje. Enkel in games die op single core draaien(ik dacht world of tanks).

Voor cad software daarentegen is een cpu met hogere kloksnelheid dus voordeliger. Een voorbeeld is denk ik de 4790, of de vergelijkbare xeon.

Maar deze zijn dan wel weer een stuk duurder en moet je jezelf dus gaan afvragen of dit verschil in prijs/performance het je waard is.

Ik ben zelf recent begonnen met solidworks tekenen(als hobby welliswaar), en daar merk ik dat mijn modellen erg laggy beginnen te worden. Dus ik ga binnenkort maar eens een dikke overclock aanzetten op me pc. (ik draai overigens een 4670k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou liever niets te maken hebben met overclocken, aangezien je dan iets van computers moet kennen en je moet weten wat je doet, dus overclocken is geen optie eigelijk.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 309,-€ 309,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 309,-

Zou dit dan beter moeten zijn? is het prijs verschil van 100euro waard? ik kan altijd later nog dit ene onderdeel vervangen moest het niet goed draaien? of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
Dat laatste stukje was ook alleen om aan te geven dat ik er nu tegenaan loop met mijn cpu.

Ik weet niet of het dat prijsverschil van ~60 euro waard is weet ik dus niet zeker. Misschien dat iemand met iets meer ervaring in autocad hier antwoord op heeft.

Ik heb zelf een hekel aan een schokkerig beeld omdat de processor het niet bij kan houden.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 241,-€ 241,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,49€ 70,49
1AOC Q2778VQE Zwart€ 328,10€ 328,10
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16€ 85,50€ 85,50
1Crucial BX100 500GB€ 161,99€ 161,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.360,68

Hopelijk is hier alles goed. Overkill mag, "underkill" niet.
Als er prijs/kwailiteit nog iets beter is let me know.
Hopelijk deze week beginnen kijken voor de componenten te bestellen :p

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 12:22 ]

• Buzzel
Autocad vraagt in princiepe niet erg veel van je systeem. Gewone 2D tekeningen moeten knap complex zijn wil het zwaar worden voor je PC. Het is de vraag wat Elwillem met autocad wil doen en of je in de toekomst nog veranderingen ziet.

Oftewel, ga je andere software gebruiken. Voornamelijk 3D software. Modelling software vragen soms heel specifieke dingen. Sommige programma's vragen eigenlijk alleen maar Processor kracht. Andere eisen ook veel van je video kaart.

Als je 100% zeker weet dat je nooit in een ander programma dan Autocad gaat werken, dan lijkt me deze PC zwaar overdreven.

Mijn workstation op werk heeft nog een oudere Xeon die geen hyperthreading heeft. (dus 4 threads, niet 8 ). En ik kan je vertellen dat die Prima in staat is om, Autocad, Revit en Tekla (dus 2, 3D moddeling programma's). Ter gelijkertijd te draaien zonder gemiep. Verder zit er een niet al te deftige quadro kaart in.

Mijn eigen PC heeft een Xeon E3-1230V3 (zie mijn inventaris) en is ook meer dan capabel om bovengenoemde software te draaien. Tevens kan ik er prima me gamen (zeker nu ik er net een GTX 970 in heb gezet :) ).

Verwijderd

Topicstarter
Het mag een beetje overkill.
Conclusie: met dit systeem zal zowel autocad als LoL zonder problemen draaien.
Het systeem is nu beetje overkill ---> is dan goed voor de toekomst
Dus ik ga morgen beginnen kopen als er geen verbeteringen ofzo meer zijn.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:25:
Het mag een beetje overkill.
Conclusie: met dit systeem zal zowel autocad als LoL zonder problemen draaien.
Het systeem is nu beetje overkill ---> is dan goed voor de toekomst
Dus ik ga morgen beginnen kopen als er geen verbeteringen ofzo meer zijn.
Die xeon met HT gaat niks extra's voor je doen t.o.v. een i5. Een i5 6600 met B150 moederbord en ddr4 zal niet veel duurder zijn, je bent up to date en je hebt door de hogere core performance ook een voor jouw betere machine.

specs

Verwijderd

Topicstarter
OKE, BESTELLEN DUS????

• lordprimoz
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:17:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 241,-€ 241,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,49€ 70,49
1AOC Q2778VQE Zwart€ 328,10€ 328,10
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16€ 85,50€ 85,50
1Crucial BX100 500GB€ 161,99€ 161,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.360,68

Hopelijk is hier alles goed. Overkill mag, "underkill" niet.
Als er prijs/kwailiteit nog iets beter is let me know.
Hopelijk deze week beginnen kijken voor de componenten te bestellen :p
ik mis een moederbord in dit lijstje.
en ik dacht dat je voor een 2515h scherm ging? =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzel
Dat beetje overkill hangt af van wat je gaat doen met Autocad. Beetje 2D tekeningen maken heb je echt geen dikke Xeon voor nodig hoor. Voor LoL al helemaal niet. Lijkt mij een beetje geldverspilling. Wat maratropa al zegt. een I5 systeem werkt waarschijnlijk net zo goed. Hogere core performance is hier belangrijker dan het aantal core's.

Autocad is geen Multitread programma.
Pagina: 1