Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is jullie sickbeard/couchpotato setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.835 views

• Zero
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07 01:24
Hallo,

Ik heb een tijdje een nieuwe server en ik heb er couchpotato en sickbeard op, alleen bij Sabnzbd krijg ik de laatste tijd wel erg veel errors. Ik heb als usenet provider Giganews met het platinum pakket alleen ik krijg erg veel missing articles, ik heb bij Tweaknews een Block account als filler maar werkt niet echt.

Wat hebben jullie als NZB index sites want ik zoek betere.

Wat ik nu heb:
Sickbeard
NzbNdx (werkt niet echt perfect op het moment)
Usenet-Crawler
Sickbeard index

Couchpotato
Binsearch
Usenet-Crawler
NzbNdx
NZBClub

(Ik ben nog nieuwe met Usenet dus ik kan domme dingen zeggen)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien kan je Sickbeard vervangen door Sonarr? Sickbeard krijgt geen updates meer geloof ik. Ik gebruik overigens als indexer NZBGeek, die bevalt mij wel. :)

• Zero
Satch schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:22:
Misschien kan je Sickbeard vervangen door Sonarr? Sickbeard krijgt geen updates meer geloof ik. Ik gebruik overigens als indexer NZBGeek, die bevalt mij wel. :)
Ik heb NZBGeek maar ik kan de API key maar nergens vinden, weet jij misschien waar of moet ik eerst betalen?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je moet inderdaad betalen om een API key te krijgen bij NZBgeek. Volgens mij was het iets van 10-12 euro per jaar? De moeite waard hoor, zelden problemen mee.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Satch schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:22:
Is maar net wat je fijner vindt werken.

Ook is Sonarr in mijn ervaring (ik gebruik dergelijke tools veel op Linux) wel een memory hog. 500MB aan libraries downloaden om mono te kunnen draaien, vind ik wat veel van het goede, zelfs Java is nog kleiner dan dat.

En natuurlijk zegt de tool uiteindelijk maar weinig over het resultaat met de download.

De vraagstelling van de TS is nu wat onduidelijk. Wat wil de TS precies weten? Als het echt inhoudelijk over de tools gaat (wat het topictitel suggereerd), dan kan de TS beter terecht in het topic die Whatson linkt, gaat het meer om de downloads via usenet (incompleetheid e.d.), dan kan hij beter een kijkje nemen in Newsservers met binaries [Deel 13]

[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2015 22:19 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
Kijk ook eens naar NZBGet. Dat is veel lichter, doet precies hetzelfde, maar dan beter.
Dus: Couchpotato & Sickbeard -> NZBGet. Draait probleemloos op mijn Synology DS214.

Searchers alleen Binsearch en NZBClub voor Couchpotato.
Voor sickbeard alleen Sickbeard index en Usenet crawler.
Heeft me tot nu toe niet veel in de steek gelaten. Alleen wat minder populaire films en series kun je niet vinden, maar zelfs handmatig is dan op binsearch moeilijk te vinden.

Met SABnzbd kon ik niet de volle 100Mb glasvezel dichtrekken, python is daar gewoon niet snel genoeg voor. Sinds NZBGet, lukt dat tot zo'n 8 MB met SSL. Nog niet vol, maar goed genoeg voor een zuinige arm core.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jeroen3 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:13:
Kijk ook eens naar NZBGet. Dat is veel lichter, doet precies hetzelfde, maar dan beter.
De downloadtool heeft geen invloed op de notice & takedowns, zoals ik de TS lees, is dat het probleem vooral?
Dus: Couchpotato & Sickbeard -> NZBGet. Draait probleemloos op mijn Synology DS214.
Geen idee waarom dat dan een 'dus' is. Ik heb hier Sick Rage > Sabnzbd draaien en die haalt gewoon de volledige snelheid die ik krijg van mijn usenet provider (120 mbit, heb 500mbit bij mijn ISP).
Searchers alleen Binsearch en NZBClub voor Couchpotato.
Ook searchers maken niets uit voor notice & takedown, het probleem wat de TS lijkt te omschrijven.
python is daar gewoon niet snel genoeg voor.
Hoe kom je hierbij? Ik heb een 120 megabit verbinding bij mijn usenet provider en die trekt Sabnzbd gewoon helemaal propvol en heb niet eens alle lijnen in gebruik.
Sinds NZBGet, lukt dat tot zo'n 8 MB met SSL. Nog niet vol, maar goed genoeg voor een zuinige arm core.
Met Sabnzbd heb ik dit dus wel? Dat jouw ervaringen anders zijn, wil niet zeggen dat het dan maar onmogelijk is. Het is afhankelijk van waar je de tool hebt draaien en of die de netwerkverbinding wel aankan.

Ja, Sabnzbd is zwaarder dan NZBGet, maar beiden hebben zeker geen heilige graal. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2015 22:26 ]

• Zero
CptChaos schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:06:
[...]
Is maar net wat je fijner vindt werken.

Ook is Sonarr in mijn ervaring (ik gebruik dergelijke tools veel op Linux) wel een memory hog. 500MB aan libraries downloaden om mono te kunnen draaien, vind ik wat veel van het goede, zelfs Java is nog kleiner dan dat.

En natuurlijk zegt de tool uiteindelijk maar weinig over het resultaat met de download.

De vraagstelling van de TS is nu wat onduidelijk. Wat wil de TS precies weten? Als het echt inhoudelijk over de tools gaat (wat het topictitel suggereerd), dan kan de TS beter terecht in het topic die Whatson linkt, gaat het meer om de downloads via usenet (incompleetheid e.d.), dan kan hij beter een kijkje nemen in Newsservers met binaries [Deel 13]
Ja ik lees nu ook heel die topic, maar is was gewoon benieuwd wat mensen als usenet gebruiken en waar ze NZB bestanden vandaan halen, bedankt!

• Zero
Ik krijg met 100mbit glasvezels trouwens 10MB gemiddeld, dat is toch normaal?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, dat is normaal.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat, en let ook even op de topicwarning: het bespreken van indexers staan we niet toe. Dit topic gaat daarom op slot.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.